Se afstemningsresultater: Hvilken sæson bliver den sidste med den nye struktur?

Stemmeafgivere
198. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • 2016-2017

    19 9.60%
  • 2017-2018

    47 23.74%
  • 2018-2019

    46 23.23%
  • 2019-2020

    26 13.13%
  • 2020-2021

    19 9.60%
  • 2021-2022

    10 5.05%
  • 2022-2023

    1 0.51%
  • 2023-2024

    1 0.51%
  • 2024-2025

    1 0.51%
  • 2025-2026 eller senere

    28 14.14%
Side 8 af 12 FørsteFørste ... 567891011 ... SidsteSidste
Viser resultater 106 til 120 af 176

Emner: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

  1. #106
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Tror også godt du kan skyde en hvid pil efter 16 hold. Det er der simpelthen ikke økonomi i til klubberne, og tv-selskaber er i hvert fald slet ikke interesseret.
    Jeg vil vædde hvad som helst på, at det bliver 12 hold med slutspil i 2 grupper af 6. Gætter på en direkte nedrykker, og så noget kvalspil for 10 og 11.
    Kunne også godt stadigvæk se en 7-plads komme i spil til en EL-kvalkamp, for at tilgodese alle parter.

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #107
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    111

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Jeg tror heller ikke på 16 hold. Desværre.

    Men selvfølgelig er der økonomi til det. Så er der jo heller ikke økonomi til 14 hold, da vi har Helsingør med. Og Hobro, som rykkede op blandt 12 hold.

    Mulige oprykkere er trods alt Viborg, Vejle og Esbjerg.

    Jeg kan ikke se problemet i at der er et par sløje klubber med, engang imellem. Det kunne måske endda give lokalopgør i Odense eller Århus. Og det ville stadig give 4 derby kampe m.v. De uinteressante kampe behøver man jo ikke engang se eller vise i tv.

    12 hold med slutspil håber jeg virkelig ikke. Der er ingen gode argumenter for det i forhold til 33 kampe. Ud over en lidt mindre skæv turnering og et derby mere.

    Til gengæld vil man stadig give 7. pladsen en urimelig fordel og hvad skal spændingen være i bunden af guldslutspillet?

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #108
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Citat Oprindeligt indsendt af JV Se meddelelser
    Jeg tror heller ikke på 16 hold. Desværre.

    Men selvfølgelig er der økonomi til det. Så er der jo heller ikke økonomi til 14 hold, da vi har Helsingør med. Og Hobro, som rykkede op blandt 12 hold.

    Mulige oprykkere er trods alt Viborg, Vejle og Esbjerg.

    Jeg kan ikke se problemet i at der er et par sløje klubber med, engang imellem. Det kunne måske endda give lokalopgør i Odense eller Århus. Og det ville stadig give 4 derby kampe m.v. De uinteressante kampe behøver man jo ikke engang se eller vise i tv.

    12 hold med slutspil håber jeg virkelig ikke. Der er ingen gode argumenter for det i forhold til 33 kampe. Ud over en lidt mindre skæv turnering og et derby mere.

    Til gengæld vil man stadig give 7. pladsen en urimelig fordel og hvad skal spændingen være i bunden af guldslutspillet?
    Selvfølgelig er der økonomi til 16 klubber. Der er også økonomi til 28 klubber, min pointe er bare, at der er ikke "god" økonomi til det. Det siger sig selv, at jo færre klubber der skal dele kage
    jo bedre bliver deres økonomi. Det er også den vej tv-stationerne vil.
    Klubberne kommer til at spille 32 kampe, og hvis der skal spilles flere kampe, så bliver de lagt i pokalturneringen.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #109
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    111

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Hvis tv stationerne fik deres vilje, så spillede vi vel de 7 kampe henover alle ugens dage. Man behøver ikke indrette sig helt efter deres ønsker. Det ville faktisk være forfriskende hvis et par af kampene slet ikke blev vist, eller i det mindste at flere blev afviklet på samme tid, søndag eftermiddag. Det kan man bedre med 8 kampe pr runde og mon ikke tv stadig vil betale gode penge for 6 kampe a 36 runder, med de hold vi har nu, plus Vejle og Esbjerg?

    Man kan skrue på mange ting. Fx også andelen af tv penge til topklubberne/tv favoritterne. Det er dog næppe nok til at overbevise de store og dermed undgår vi næppe alle mulige kreative og uretfærdige 12 og 14 holds bud.

    For 10 hold vil alle de små ikke stemme for, uanset om de samme kampe om og om igen, så er godt eller skidt for dansk fodbold. Hvordan det så end måles.

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #110
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Dejligt at se, at FCK var den ene af kun to klubber, der stemte imod det nordkoreanske forslag om bøder til klubfolk, der formaster sig til at kritisere den nye ligastruktur: https://www.bt.dk/superligaen/opsigt...sere-udskaeldt
    Sidst redigeret af Garneren : 20.05.18 kl. 12:58
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  10. #111
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Dejligt at se, at FCK var den ene af kun to klubber, der stemte imod det nordkoreanske forslag om bøder til klubfolk, der formaster sig til at kritisere den nye ligastruktur: https://www.bt.dk/superligaen/opsigt...sere-udskaeldt
    Et like er simpelthen ikke nok. Det er en forfærdelig latterlig struktur (ok - jeg griner stadig over at sønderjydske skulle tabe til FCM), det bliver krydret af diktatur - når man ikke er dygtig nok til at træffe de rigtige beslutninger, så må man afskaffe kritik.... jeg brækker mig!


  11. #112
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Et like er simpelthen ikke nok. Det er en forfærdelig latterlig struktur (ok - jeg griner stadig over at sønderjydske skulle tabe til FCM), det bliver krydret af diktatur - når man ikke er dygtig nok til at træffe de rigtige beslutninger, så må man afskaffe kritik.... jeg brækker mig!
    Det er moderne ledelseskultur. Os der er ansat i det offentlige har været vant til de metoder i årevis. Jeg kender utallige eksempler på kollegaer, der er blevet irettesat eller ligefrem gået, fordi man har formastet sig til at kritisere ledelsens eller politikernes beslutninger, eller endnu værre fortalt hvordan tingene opleves indefra.

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #113
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Citat Oprindeligt indsendt af JV Se meddelelser
    For 10 hold vil alle de små ikke stemme for, uanset om de samme kampe om og om igen, så er godt eller skidt for dansk fodbold. Hvordan det så end måles.
    Men det er jo netop problemet og understreger blot, hvor tåbelig beslutningen om udvidelsen i 2015 var. Nu er der to yderligere inferiøre hold, der skal høres, og som dermed kan tage udviklingen af dansk topfodbold som gidsel i spillet om deres egne, ligegyldige planer. Nu er man nødt til at tage en mellemstation på 12 hold, som sikkert vil blive dyrt købt (udgangspunktet på 12 hold taget i betragtning). I tillæg skal vi sandsynligvis trækkes med endnu en åndssvag struktur, fordi det vil udstille amatørerne i ledelserne af de danske Superligaklubber, hvis man går tilbage til den forrige model.

    En model med 10 hold i både Superligaen og 1. division er den mindst ringe løsning. Det vil styrke konkurrencen og økonomien i begge rækker og give dansk fodbold det løft, de fleste efterspørger.

  14. De følgende 6 brugere er enige:

  15. #114
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Men det er jo netop problemet og understreger blot, hvor tåbelig beslutningen om udvidelsen i 2015 var.
    Hertil skal de siges, at ledelsen i FCK selvfølgelig ikke er uskyldige. De gik med til de øvrige klubbers tosserier, blot fordi topklubberne blev holdt økonomisk skadesløse. FCK skulle selvfølgelig have bedt landsbytosserne i de andre klubber om at rende og hoppe. I stedet sidder man nu i saksen, fordi man tænkte alt for kortsigtet.

  16. #115
    Tilmeldingsdato
    Feb 2004
    Indlæg
    615

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Der vel reelt set ikke noget særligt odiøst i dette. Hvis en leder i en stort professionelt firma gik ud offentligt og kritiserede en så vigtig beslutning så tror jeg da også de relativt hurtigt var ude af porten om så kritikken var justificeret eller ej, så holder man altså sådan noget internt.
    I dette tilfælde er en fyring ikke rigtig muligt så der må man så ty til en anden form for straf.

    Det lyder uheldigt når det slipper ud, men er egentlig ikke meget anderledes end på alle andre arbejdspladser
    Messias har givet ordet skandaledommer helt ny betydning!!!!

  17. #116
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Citat Oprindeligt indsendt af The_Man Se meddelelser
    Der vel reelt set ikke noget særligt odiøst i dette. Hvis en leder i en stort professionelt firma gik ud offentligt og kritiserede en så vigtig beslutning så tror jeg da også de relativt hurtigt var ude af porten om så kritikken var justificeret eller ej, så holder man altså sådan noget internt.
    I dette tilfælde er en fyring ikke rigtig muligt så der må man så ty til en anden form for straf.

    Det lyder uheldigt når det slipper ud, men er egentlig ikke meget anderledes end på alle andre arbejdspladser
    Tjoh. Det kan jo diskuteres, i hvert fald på juridisk plan, hvor god ret Divisionsforeningen har til at indføre sådan en regel ved flertal i bestyrelsen, al den stund at spillerne er ikke ansat af dem, men af klubberne, klubber der ikke engang behøver have bakket op om det ugennemtænkte ligasystem. Jeg er nysgerrig efter om det her kan gennemføres.

    En anden ting er jo så, at det fremstår stinkende ynkeligt kort tid efter at samme Divisionsforening og dens chef Claus Thomsen hele foråret har decideret løjet for at forsvare sit projekt, og i Comical Ali-stil insisteret på at der skam ikke var noget galt med turneringen. Det er jo åbenlyst for at redde sin egen røv efter en toårig administrativ katastrofe, at han (og de klubber, de utroligt nok stadig har ham ansat) tror han kan skjule de sløje nyheder ved at skyde sendebuddet.

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #117
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Tjoh. Det kan jo diskuteres, i hvert fald på juridisk plan, hvor god ret Divisionsforeningen har til at indføre sådan en regel ved flertal i bestyrelsen, al den stund at spillerne er ikke ansat af dem, men af klubberne, klubber der ikke engang behøver have bakket op om det ugennemtænkte ligasystem. Jeg er nysgerrig efter om det her kan gennemføres.
    Det er skam gennemført, og som jeg læser det, er det ikke bestyrelsen, men alle klubbernes direktører, der har vedtaget bødesystemet. Men du har givetvis ret i, at manøvren er juridisk tvivlsom, hvilket nok er årsagen til, at det er klubberne, der får bøden - og ikke den enkelte medarbejder - når en medarbejder taler over sig.

    Uanset hvad er det bare så grim en manøvre oven på den farce, den nye struktur har været. En farce, som der jo blev advaret mod, allerede før den blev vedtaget, og som tre forår i træk har udspillet sig med scenarier, hvor det ikke kunne betale sig at vinde fodboldkampe. Det er faktisk absurd, hvis (eller lad os bare sige "at") Thomsen ikke ryger på det.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #118
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Citat Oprindeligt indsendt af The_Man Se meddelelser
    Der vel reelt set ikke noget særligt odiøst i dette. Hvis en leder i en stort professionelt firma gik ud offentligt og kritiserede en så vigtig beslutning så tror jeg da også de relativt hurtigt var ude af porten om så kritikken var justificeret eller ej, så holder man altså sådan noget internt.
    I dette tilfælde er en fyring ikke rigtig muligt så der må man så ty til en anden form for straf.

    Det lyder uheldigt når det slipper ud, men er egentlig ikke meget anderledes end på alle andre arbejdspladser
    Jeg har uhyre svært ved, at overføre den struktur, der findes mellem klubberne, divisionsforeningen og Superligaen A/S, til arbejdsmarkedet. Det svarer vel til, at en ansat kritiserer et tiltag fra en arbejdsgiverforening, der direkte går ud over den ansatte. At den ansatte ikke skulle måtte det, har jeg meget svært ved at forene med det danske arbejdsmarked. Dertil er spillere og trænere vel ikke ledere, men "blot" ansatte.
    At de i øvrigt ikke må kritisere noget, der åbenlyst er kritisabelt og som resten af de fodboldinteresserede i Danmark kritiserer, er himmelråbende åndssvagt.

  22. De følgende 7 brugere er enige:

  23. #119
    Tilmeldingsdato
    Feb 2004
    Indlæg
    615

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg har uhyre svært ved, at overføre den struktur, der findes mellem klubberne, divisionsforeningen og Superligaen A/S, til arbejdsmarkedet. Det svarer vel til, at en ansat kritiserer et tiltag fra en arbejdsgiverforening, der direkte går ud over den ansatte. At den ansatte ikke skulle måtte det, har jeg meget svært ved at forene med det danske arbejdsmarked. Dertil er spillere og trænere vel ikke ledere, men "blot" ansatte.
    At de i øvrigt ikke må kritisere noget, der åbenlyst er kritisabelt og som resten af de fodboldinteresserede i Danmark kritiserer, er himmelråbende åndssvagt.
    Spillerne er ikke ledere, men trænerne er i høj grad.
    Nu er det ikke kommet frem hvad der står i deres retningslinier om hvad der skal siges for at det er strafbart og hvornår det er noget man lader fare så det gør selvfølgelig diskussionen noget hypotetisk, men på samme måde som Graulund blev fyret i AGF efter at sendt en storsviner afsted i forbindelse med sin selvbiografi mener jeg ikke udgangspunktet i de retningslinier er noget udover det sædvanlige for et firma. Normen er så bare at det er ganske underforstået og ikke noget man ligefrem har på skrift.

    Hvis jeg gik ud og gentagende gange skabte store overskrifter i diverse danske medier med kritik af den virksomhed jeg arbejdede i og deres beslutninger stod jeg nok også relativt hurtigt uden job
    Messias har givet ordet skandaledommer helt ny betydning!!!!

  24. #120
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Citat Oprindeligt indsendt af The_Man Se meddelelser
    Hvis jeg gik ud og gentagende gange skabte store overskrifter i diverse danske medier med kritik af den virksomhed jeg arbejdede i og deres beslutninger stod jeg nok også relativt hurtigt uden job
    Men hvis det, du kritiserede, blev dækket omfattende af medierne og nød stor bevågenhed hos en stor del af befolkningen, som stort set entydigt var helt enig i din kritik, som i øvrigt var sagligt fremført, ville din arbejdsgiver formentlig også fremstå som en idiot efterfølgende.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

Side 8 af 12 FørsteFørste ... 567891011 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. FCK.DK nede hvor længe
    By King Glostrup in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 29.11.09, 01:07
  2. Hvor længe har vi kontrakt med ...?
    By RSC Paraguay in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 26.09.05, 23:01
  3. Hvor længe holder Backe i FCK??
    By Helstad in forum De korte linier
    Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 19.10.04, 00:42
  4. Hvor længe holder Per og Anton?
    By Anders in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 25.08.04, 19:55
  5. Hvor længe har du fulgt FCK ?
    By Karsten CF1 in forum De korte linier
    Svar: 66
    Sidste Meddelelse: 16.12.03, 21:11

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •