Se afstemningsresultater: Hvilken sæson bliver den sidste med den nye struktur?

Stemmeafgivere
198. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • 2016-2017

    19 9.60%
  • 2017-2018

    47 23.74%
  • 2018-2019

    46 23.23%
  • 2019-2020

    26 13.13%
  • 2020-2021

    19 9.60%
  • 2021-2022

    10 5.05%
  • 2022-2023

    1 0.51%
  • 2023-2024

    1 0.51%
  • 2024-2025

    1 0.51%
  • 2025-2026 eller senere

    28 14.14%
Side 7 af 12 FørsteFørste ... 45678910 ... SidsteSidste
Viser resultater 91 til 105 af 176

Emner: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

  1. #91
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kaff Se meddelelser
    Nå, det lader til at der er ved at ske noget nu

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ge-til-12-hold
    Det lyder jo godt, hvis de to puljer bliver slået sammen til en. Og hvis de så også sløjfer trøstepræmien til nummer 7, er vi rigtig langt.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  2. #92
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det lyder jo godt, hvis de to puljer bliver slået sammen til en. Og hvis de så også sløjfer trøstepræmien til nummer 7, er vi rigtig langt.
    Det gør de garanteret ikke af den grund, at så er der kun en effekt i bunden af bundslutspillet, hvor man kan rykke ud – ikke i toppen.

    Og siden vi nu er havnet et sted, hvor det mindst sandsynlige desværre er en liga der spilles lineært, alle mod alle, så tror jeg ikke på at et bundslutspil uden en absurd unfair EL-chance til et hold fra den tunge halvdel er til at købe for holdene i den zone. AGF-zonen, kan vi kalde den.

  3. De følgende 6 brugere er enige:

  4. #93
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Det gør de garanteret ikke af den grund, at så er der kun en effekt i bunden af bundslutspillet, hvor man kan rykke ud – ikke i toppen.

    Og siden vi nu er havnet et sted, hvor det mindst sandsynlige desværre er en liga der spilles lineært, alle mod alle, så tror jeg ikke på at et bundslutspil uden en absurd unfair EL-chance til et hold fra den tunge halvdel er til at købe for holdene i den zone. AGF-zonen, kan vi kalde den.
    Du har desværre uden tvivl ret. Nå, men i disse tider må man jo glædes over de små ting. Hvis vi slipper for det årlige scenario med fordelagtige nederlag - også i de lavere rækker - er det i hvert fald et fremskridt.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  5. #94
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Du har desværre uden tvivl ret. Nå, men i disse tider må man jo glædes over de små ting. Hvis vi slipper for det årlige scenario med fordelagtige nederlag - også i de lavere rækker - er det i hvert fald et fremskridt.
    I alle fald indtil vi nosser endnu en sæson op, og kroner det med at tabe til Thomas Thomasbergs genrejste AGF på straffe i EL-playoff ...

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #95
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    221

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Hej

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Det gør de garanteret ikke af den grund, at så er der kun en effekt i bunden af bundslutspillet, hvor man kan rykke ud – ikke i toppen.

    Og siden vi nu er havnet et sted, hvor det mindst sandsynlige desværre er en liga der spilles lineært, alle mod alle, så tror jeg ikke på at et bundslutspil uden en absurd unfair EL-chance til et hold fra den tunge halvdel er til at købe for holdene i den zone. AGF-zonen, kan vi kalde den.
    Jeg er helt enig i vurderingen af, at der naturligvis bliver vedtaget en eller anden form for gulerød til nr 7 for at gøre kampene i toppen af nedrykningsslutspillet attraktive (i en eller anden forstand).

    Men jeg er ikke enig i at det er absurd unfair, for selv i en ligeud-turnering kan der sagtens nogle år være en god chance for at nr. 7 midt på sæsonen faktisk kan nå op på en tredjeplads til sidst. Så chancen bliver nok større med denne "lotto-kupon", men muligheden er der som sagt også i en ligeud-turnering.

    - Klaus
    Ingen angriber er så god, at han ikke kan få fiasko hos FCK.
    Qlawz's Avatar

  8. #96
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Citat Oprindeligt indsendt af Qlawz Se meddelelser
    Hej



    Jeg er helt enig i vurderingen af, at der naturligvis bliver vedtaget en eller anden form for gulerød til nr 7 for at gøre kampene i toppen af nedrykningsslutspillet attraktive (i en eller anden forstand).

    Men jeg er ikke enig i at det er absurd unfair, for selv i en ligeud-turnering kan der sagtens nogle år være en god chance for at nr. 7 midt på sæsonen faktisk kan nå op på en tredjeplads til sidst. Så chancen bliver nok større med denne "lotto-kupon", men muligheden er der som sagt også i en ligeud-turnering.

    - Klaus
    Hvordan definerer du absurd unfair? Og hvor tit vurderer du, nr 7, efter fx 2/3 af sæsonen, når nummer 3?

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #97
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Citat Oprindeligt indsendt af Qlawz Se meddelelser

    Men jeg er ikke enig i at det er absurd unfair, for selv i en ligeud-turnering kan der sagtens nogle år være en god chance for at nr. 7 midt på sæsonen faktisk kan nå op på en tredjeplads til sidst. Så chancen bliver nok større med denne "lotto-kupon", men muligheden er der som sagt også i en ligeud-turnering.
    Men – modstanderen er jo også et af de hold, der kommer til at have haft et godt forår?

    Eksempel: Denne sæson. Hvis vi siger, at BØF og FCM ikke vinder pokalen – alle fingre krydset – så skulle Hobro hente 18 points på Nordsjælland for at nå den EL-plads i en turnering, der spilles lige på. På dette tidspunkt af sæsonen ville det være en helt utrolig sprint der skal til, og på vejen skulle de overhale bl.a. et Kbh-hold, der er i meget bedre form, i alle fald hvad angår points.

    Det er jo ikke midt på sæsonen – der er spillet langt over to trediedele nu. Og bruddet ville også være omkring de 2/3 i en 12-holdsudgave.

    Samtidig er der den ikke uvæsentlige pointe, at selv hvis bundspillets nr 7 har endt med at sætte en flot stribe resultater sammen i dette system, så er de stadig opnået mod sløjere modstandere end dem nr. 3 (eller måske 4) har mødt. Så man sammenligner æbler og ... et eller andet svært fordøjeligt. Måske figner.

    Jeg vil ikke lægge skjul på, at jeg er voldsomt imod den EL-playoff. Jeg synes, idéen er pervers. Men det siger meget, at det ikke engang er det mest fjollede ved Venus B-modellen ;-)

  11. De følgende 11 brugere er enige:

  12. #98
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Citat Oprindeligt indsendt af Qlawz Se meddelelser
    Hej



    Jeg er helt enig i vurderingen af, at der naturligvis bliver vedtaget en eller anden form for gulerød til nr 7 for at gøre kampene i toppen af nedrykningsslutspillet attraktive (i en eller anden forstand).

    Men jeg er ikke enig i at det er absurd unfair, for selv i en ligeud-turnering kan der sagtens nogle år være en god chance for at nr. 7 midt på sæsonen faktisk kan nå op på en tredjeplads til sidst. Så chancen bliver nok større med denne "lotto-kupon", men muligheden er der som sagt også i en ligeud-turnering.

    - Klaus
    Det her giver ingen mening, no offense. At et hold på 7.-pladsen har en mulighed for at nå 3.-pladsen, gør det jo ikke mindre absurd, at dette hold får chancen for en EL-billet foran de hold, der rent faktisk ender som nummer 4, 5 og 6.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  13. De følgende 9 brugere er enige:

  14. #99
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser

    Jeg vil ikke lægge skjul på, at jeg er voldsomt imod den EL-playoff. Jeg synes, idéen er pervers. Men det siger meget, at det ikke engang er det mest fjollede ved Venus B-modellen ;-)
    Jeg er enig. Fodbold spilles i ligeud-turneringer (eller hvad de nu kaldes), og alle andre formater hører til i - ja, mest af alt håndbold... Men kan du ikke lige sætte ord på, hvad det mest fjollede vil være, hvis de ændrer formatet, som rygterne lyder? Spørger af nysgerrighed..
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #100
    martinpagh er offline Martin Pagh Ludvigsen, CA
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    147

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Citat Oprindeligt indsendt af øvreC Se meddelelser
    Du har da også fået 2 puljer hvoraf den ene er nærmest afgjort. På forhånd nu... det er bar opstået på en usportslig måde.. og i den kedelige gruppe vil der stadigt være noget at spille om indbyrdes imellem nr. 7og 8 hhv 13 og 14...

    Selvfølgeligt er en reel liga som i gamle dage også alternativet mange vil foretrække men det var jo ikke det diskussionen gik på..
    En af de mere interessante observationer her er, at Sønderjydskes fordel nu ville have været langt mindre, hvis man halverede pointene i slutspillene, som det jo også blev diskuteret i sin tid, fordi det alligevel var for unfair. Bliver interessant at se, om den diskussion bliver genåbnet.

  17. #101
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    111

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Jeg tror ikke der bliver flertal for at gå ned på 12 hold. Hvis man hører seneste udgave af Fodbold med Horup (program om Østjyske superligahold) så lyder det især ikke som om Bo Henriksen, men egentlig heller ikke Peter Sørensen ønsker at gå tilbage. De bestemmer selvfølgelig ikke klubbens holdning, men som BH erkender, så ønsker en lille klub som Horsens ikke færre deltagere. De respekterer i øvrigt heller ikke mundkurven.

    Mit bud. 16 hold, helt traditionelt. Det giver de første 30 kampe.

    Herefter guldslutspil for top 4, med kampe ude og hjemme, 36 kampe i alt. Man beholder selvfølgelig point, men der bør stadig være mulighed for guldfinaler og derby.

    På samme måde et nedrykningsslutspil, hvor de mange indbyrdes opgør bør kunne flytte en masse.

    Og så den svære del. Enten to puljer a 4 hold, hvor man ikke spiller om så meget andet end tv penge og spilletid til talenter. Eller et misfoster af et kombineret pulje/cup system, som afgør de ret ligegyldige placeringer fra 5-12, uanset hvad man havde optjent af point inden.

  18. #102
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Hvad er der egentlig galt med en helt alm. liga med 16 hold, 30 kampe?

    For få vigtige reklamekampe? For lang tid uden bold i juli og februar, hvor ingen er hjemme/gider fryse?

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #103
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Det giver bare ikke mange tilskuere til Thisted vs. Helsingør i Superligaen, hvis det skal være de bedste 16 hold.

    Jeg vil faktisk hellere foreslå, man går den modsatte vej, og lader sig inspirere af Schweiz og Østrig, fordi de minder lidt om Danmark på nogle områder. Indbyggertal mellem 5-8 mio., placeret cirka mellem Top-10 og Top-15 på UEFA's landekoefficientliste, og et hold med lidt større budget end de andre (Basel, Salzburg og os). Den store forskel er, at de kontinuerligt får 1-2 hold med i europæisk gruppespil udover topholdet, mens vi ikke har haft to hold i europæisk gruppespil siden 2014.

    Deres liga har 10 hold, hvor alle hold møder hinanden 4 gange, 2 gange ude, og 2 gange hjemme. 36 kampe, intet slutspil, én nedrykker. Udover medaljerne får Top-3 en europæisk kval. plads (evt. Top 4, hvis pokalvinderen er blandt medaljetagerne). Såre simpelt. Man kunne så lave en variation, hvor nr. 9 spiller play-off mod nr. 2 fra 1. division, men ellers er der ingen grund til at gøre det sværere end det.

    Så er der færre hold, tv-pengene skal fordeles ud på, og kampene kan i højere grad samles omkring søndagen, med en enkelt afstikker om lørdagen. Altså 1 lørdagskamp og 4 søndagskampe. Og ikke alt det pis med at sende fans ud til/fra provinsen på hverdage, når der ikke er tale om en midtugerunde.

    Vil man have play-off og at de seedede hold kan vælge deres modstanderpulje osv., så kan man hoppe over i NFL-skakten, der får man de behov rigeligt dækket. ;-)
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  21. #104
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    tænkte jeg nok. Stemmer klart for dit forslag!

  22. #105
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    111

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    I kan ønske jer 10 hold og 4 x derby, så meget som I vil, men der bliver næppe nogensinde flertal for det. Der er vel max 5 klubber som vil stemme for det.

    Dengang vi havde 10 hold og slutspil med 8 hold (var det ikke sådan?) blev det virkelig også ensformigt og taktisk.

    Mon ikke det reelle valg topklubberne har, er det nuværende, de 12 hold vi kom fra og - hvis man vil have en nogenlunde normal turnering - 16 hold med minislutspil.

    Og hvad er der så galt i at Thisted møder Helsingør? Det gør vel ikke FCK dårligere? Problemet er vel at I skal møde dem? Men I får jo så også 4 x kampe mod BIF, FCM, FCN osv.

    Desuden får vi vel hold som Vejle, Esbjerg, Viborg osv. op. Med 16 hold kunne man måske også placere flere kampe på det gode gamle tidspunkt søndag kl 15.

Side 7 af 12 FørsteFørste ... 45678910 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. FCK.DK nede hvor længe
    By King Glostrup in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 29.11.09, 01:07
  2. Hvor længe har vi kontrakt med ...?
    By RSC Paraguay in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 26.09.05, 23:01
  3. Hvor længe holder Backe i FCK??
    By Helstad in forum De korte linier
    Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 19.10.04, 00:42
  4. Hvor længe holder Per og Anton?
    By Anders in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 25.08.04, 19:55
  5. Hvor længe har du fulgt FCK ?
    By Karsten CF1 in forum De korte linier
    Svar: 66
    Sidste Meddelelse: 16.12.03, 21:11

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •