Se afstemningsresultater: Hvilken sæson bliver den sidste med den nye struktur?

Stemmeafgivere
198. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • 2016-2017

    19 9.60%
  • 2017-2018

    47 23.74%
  • 2018-2019

    46 23.23%
  • 2019-2020

    26 13.13%
  • 2020-2021

    19 9.60%
  • 2021-2022

    10 5.05%
  • 2022-2023

    1 0.51%
  • 2023-2024

    1 0.51%
  • 2024-2025

    1 0.51%
  • 2025-2026 eller senere

    28 14.14%
Side 1 af 12 123411 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 176

Emner: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    I diverse tråde om den nye ligastruktur lader det til, at der er overvejende enighed om, at den kommende struktur er en dødssejler.
    (http://sidelinien.dk/forums/showthre...6son-2015-2016 og http://sidelinien.dk/forums/showthre...light=struktur fx)

    Men hvor langtidsholdbar tror Sidelinien egentlig, den nye struktur er?

    Stem på hvilken sæson I tror bliver den sidste med den nye struktur.
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Min stemme er mere ment som håb end som tro... Kærlighed bliver der aldrig tale om!
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  3. De følgende 3 brugere er enige:

  4. #3
    fckgo er offline Brandimprægner det her!
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    727

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Jeg tør ikke stemme på et præcist årstal, men jeg tror, det bliver længere, end de fleste regner med. Hvis nogen tilbage i 1995 havde sagt, at 33-kamps-strukturen ville holde i 20 år, ville folk have troet, at man var idiot. Det er meget muligt, at fansene kommer til at hade det her (mig selv inklusive), men hvis tv-seerne ikke forsvinder, og ligaen bliver rigere, skulle det ikke undre mig, hvis det her bliver den grundlæggende struktur i en del år.

  5. De følgende 5 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Citat Oprindeligt indsendt af Jobbeelg Se meddelelser
    I diverse tråde om den nye ligastruktur lader det til, at der er overvejende enighed om, at den kommende struktur er en dødssejler.
    Mjoh, det ved jeg nu ikke. Altså om det er en dødssejler i betydningen at den snart er væk igen - at det er en dårlig idé synes jeg absolut.

    Jeg tror, det i høj grad kommer an på hvad der sker med EL-playoffkampene. Hvis en pressedarling som Hele Danmarks Brøndby skulle gå hen og tabe uheldigt til Horsens, der derefter ryger ud af Europa League-kvalen i 1. runde inden Roskildefestivalen er slut – så tror jeg der bliver tænkt nyt inden man kan nå at sige "Total Network Solutions".

    Hvis det ikke sker, tror jeg bare alle slår korsets tegn, og håber det bliver ved med at gå godt.

  7. De følgende 4 brugere er enige:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,016

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Jeg er ret overbevist om denne struktur kommer til at holde længe - den har fået en hård fødsels, nok mest fordi forandring aldrig tages positivt, da man - trods alt - ved hvad man har men ikke hvad man får.
    Der er nogle klare problemstillinger ved denne struktur, men det er der så absolut også ved den nuværende. Jeg har aldrig kunne døje 3-kamps princippet da man ikke konkurrerer på lige vilkår med sine konkurrenter.

    Derfor er jeg positiv overfor den nye struktur, og om ikke andet så kommer der nogle spændende podcasts og tv-udsendelser hvor "eksperter" skal forsøge at forklare sammenhængen til menig-mand :)

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Citat Oprindeligt indsendt af unknown Se meddelelser
    Der er nogle klare problemstillinger ved denne struktur, men det er der så absolut også ved den nuværende. Jeg har aldrig kunne døje 3-kamps princippet da man ikke konkurrerer på lige vilkår med sine konkurrenter.
    Det er godt med folk der er positive, og det skal nok blive underholdende ligemeget hvad der sker – men det er ikke sikkert, at en turnering hvor nr. 7 kan komme i Europa League, mens nr. 4 ikke kan, er den perfekte løsning på at man ikke konkurrerer på lige vilkår med sine konkurrenter ;-)

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #7
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Hey, i øvrigt, jeg har brokket mig lidt over strukturen her – men glemte en sjov lille ting. Vi tager et hold. Helt fiktivt, men os kalde dem Løngbye.

    Løngbye taber alle deres kampe 5-0. Alle de første 26 i grundspillet. Alle i deres fire-holds-nedrykningspulje. Står på 0 points og 0-160 i målscore når knockoutkampene starter.

    De møder nr. næstsidst i den anden kvalpulje, og taber igen begge kampe 5-0.
    Derefter møder de taberen af det andet møde mellem de to bundhold i puljerne, og holder 0-0 hjemme og 1-1 ude.
    Derefter møder Løngbye 1. divisions nr. 2, holder 0-0 hjemme og 1-1 ude.

    På den måde er Løngbye det første hold i verdenshistorien, der er blevet oppe trods 0-4-34 i kampe, og 2-172 i målscore :-)


  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,200

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Citat Oprindeligt indsendt af unknown Se meddelelser
    Jeg er ret overbevist om denne struktur kommer til at holde længe - den har fået en hård fødsels, nok mest fordi forandring aldrig tages positivt, da man - trods alt - ved hvad man har men ikke hvad man får.
    Der er nogle klare problemstillinger ved denne struktur, men det er der så absolut også ved den nuværende. Jeg har aldrig kunne døje 3-kamps princippet da man ikke konkurrerer på lige vilkår med sine konkurrenter.
    Med al respekt, er det her altså lidt af en trivialisering, og en lidt for friskt udlægning, af den utilfredshed, der er udtrykt. Vi ved jo faktisk, hvad det er vi får– det er jo ikke en hemmelig eller randomiseret struktur, der er vedtaget:-)
    I sagens natur, ved vi selvfølgelig ikke, hvordan strukturen vil virke i praksis, men der er trods alt eks. vi kan kigge på, for at få en ide fx Belgien – og det har ikke gjort os der er imod den nye struktur, mere begejstrede.
    Ift. spørgsmålet om de tre kampe, holdene i dag spiller imod hinanden, så er det helt oplagt, en indbygget svaghed ved den nuværende model. Men denne svaghed er trods alt inddæmmet i den forstand, at der tages højde for denne ulighed henover sæsonerne – så den bliver nogenlunde symmetrisk. Derimod er de mange forskellige scenarier i den nye struktur, og alle de mulige strategier, motiver og skævheder det producerer, ikke just inddæmmet i den nye model. Nærmere udfoldet, vil jeg sige.

    Det det er styrken ved ligastrukturen er jo dens enkelthed, og den transparens og forudsigelighed det skaber ift., præstationer og kåringer, når året er slut: Få så mange point som muligt, og slut så højt som muligt i tabellen. Jeg kan ingenlunde se, at den lille skævhed med de tre kampe, er grund nok til at afvige fra dette grundlæggende princip i vores turneringsstruktur

    Vh. Simon
    While them that defend what they cannot see
    With a killer’s pride, security
    It blows the minds most bitterly
    For them that think death’s honesty
    Won’t fall upon them naturally
    Life sometimes must get lonely

  14. De følgende 6 brugere er enige:

  15. #9
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    851

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Det kan desuden være interessant at holde den nye struktur op mod nogle af de forbedringer man (ifølge officiel kommunikation) ønskede at opnå ved at ændre strukturen.

    Disse inkluderer (ikke nødvendigvis udtømmende og nogenlunde fra hukommelse):
    - Flere kampe med noget på spil.
    - Spændingen om mesterskab, Europa og nedrykning (kan) bevares længere pga playoffs.
    - (Forventeligt) Relativt færre hold rykker ned, og klubberne kan derfor satse mere langsigtet på udvikling end på overlevelse.
    - De gode hold har flere kampe mod de gode hold, og vil derfor være stillet bedre i Europa.
    - Opgør med den skæve 33-kamps model.

    Hvorvidt den nye struktur adresserer disse ting kan nok diskuteres, men særligt den fremhævede er interessant for FCK. Jeg er personligt ikke overbevist endnu, men man kan i hvert fald håbe, at vi i foråret vil se flere hold, der kommer til Parken for at spille deres eget spil (anti-jinx!).

    Som flere har vist ovenfor er et af problemer for mig at se, at sejre ikke er lige meget værd og timingen i resultater og streaks bliver derfor vigtig. Et bundhold må ikke have et dårligt forår à la Esbjerg (3 point i sidste 7 kampe) eller AaB (1 point i sidste 5 kampe), og tilsvarende kan det for bundhold blive en ok sæson hvis man laver en AGF i playoff-fasen (11 point i sidste 6 kampe). Uanset er det positivt at points fra efteråret tages med indtil evt. playoff.

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,016

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Ingen tvivl om at en Europa League plads til 7. plads er skudt forbi, og det skulle aldrig have været en del af konceptet.

    Vi kender rammerne for strukturen men vi kender jo reelt set ikke produktet førend vi har set hvordan det fungerer i praksis. Der kan muligvis komme mange irrelevante kampe, men det er der også i den nuværende struktur, når vi kommer langt nok hen på sæsonen. Jeg kan ikke forstå hvorfor strukturen skal skydes ned allerede inden den er afprøvet - personligt er jeg i hvert fald klar på at give den en chance, og ser klart perspektiv i at få nogle flere kampe med spænding, omend en anden slags spænding end idag :)

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #11
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Citat Oprindeligt indsendt af unknown Se meddelelser
    Jeg kan ikke forstå hvorfor strukturen skal skydes ned allerede inden den er afprøvet - personligt er jeg i hvert fald klar på at give den en chance, og ser klart perspektiv i at få nogle flere kampe med spænding, omend en anden slags spænding end idag :)
    Jamen så er det jo heldigt, at der er hele to lange debatter lige her, hvor grundene til at kritisere strukturen gennemgås ganske sagligt :-)

    Her er det helt grundlæggende problem ved nedrykningsspillet, at sejre tidligere i sæsonen ikke er så meget som en brøkdel værd i forhold til sejre i knockoutspillet. Jeg er ikke i tvivl om, at det nok skal blive meget festligt at man kan undgå nedrykning uden at have vundet en eneste kamp i hele sæsonen.

    Men for mig er det modsætningen af alt, en liga – ikke en mere eller mindre improviseret sideløbende pokalturnering – bør handle om:
    At den første sejr i sæsonen er det samme værd som den sidste.

    Nå ja, og så EL-playoff-idéen, men den er vi enige om. Den er så til gengæld også en helt central del af konceptet: uden den ville 7-10-pladserne være totalt i limbo, måske allerede efter de første 26 kampe eller endnu færre.

  19. De følgende 5 brugere er enige:

  20. #12
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,016

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Jamen så er det jo heldigt, at der er hele to lange debatter lige her, hvor grundene til at kritisere strukturen gennemgås ganske sagligt :-)

    Her er det helt grundlæggende problem ved nedrykningsspillet, at sejre tidligere i sæsonen ikke er så meget som en brøkdel værd i forhold til sejre i knockoutspillet. Jeg er ikke i tvivl om, at det nok skal blive meget festligt at man kan undgå nedrykning uden at have vundet en eneste kamp i hele sæsonen.

    Men for mig er det modsætningen af alt, en liga – ikke en mere eller mindre improviseret sideløbende pokalturnering – bør handle om:
    At den første sejr i sæsonen er det samme værd som den sidste.

    Nå ja, og så EL-playoff-idéen, men den er vi enige om. Den er så til gengæld også en helt central del af konceptet: uden den ville 7-10-pladserne være totalt i limbo, måske allerede efter de første 26 kampe eller endnu færre.
    Meget fine pointer - og jeg er såmænd også enig i at der er nogle problemstillinger i forhold til knockoutspillet. Omvendt synes jeg også det er godt for Superligaen som produkt, at man kan få pustet liv i en liga, som kører på et lidt tarveligt koncept med 3 kampe mod samme modstander. Meget muligt det udjævner sig over sæsonerne, men det giver stadigvæk ingen mening at mødes 2 gange ude og 1 gang hjemme (eller omvendt).

    Jeg er ikke ubetinget fan af den nye struktur, men er blevet tilpas træt af den nuværende struktur, til jeg er villig til at give den en chance.

    Lad os se hvad der sker, uanset hvad så kommer den første sæson til at være meget mudret.

  21. #13
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    54

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Jeg kan simpelthen ikke forstå hvad i alverden folk piver over i forhold til den nye struktur?

    Lad os tage kritik punkterne én for én:
    1:Nummer 7 kan komme i Europa League, mens nummer 4 ikke kan.
    Dette er således ikke korrekt: Vinderen af nedrykningsspillet skal derefter spille én playoff-kamp om Europa League-kvalifikation mod det bedste hold fra mesterskabsslutspillet, som ikke har sikret sig en europæisk plads. Dette ændrer selvfølgelig ikke på at nummer 5 og 6 ikke kan komme i Europa League....men kan de det i dag? For mig at se, så gør det bare at der stadig er en spændende gulerod sidst i sæsonen også for de lavere rangerede hold.

    2:På den måde er Løngbye det første hold i verdenshistorien, der er blevet oppe trods 0-4-34 i kampe, og 2-172 i målscore
    Korrekt, men skulle vi nu ikke lige tage en slapper, hvor realistisk er dét scenarie? Lad os vende den om og sige at i den nuværende struktur taber nummer 12 alle deres kampe undtagen 3 uafgjorte mod nummer 11 og to uafgjorte og ét nederlag mod nummer 10. Nummer 12 har således 5 point.
    Nummer 11 spiller 3 kampe uafgjort mod nummer 10 og taber resten (undtagen de tre mod nummer 12). Nummer 11 har således 6 point.
    Nummer 10 taber alle deres kampe, undtagen de førnævnte resultater. Nummer 10 har således 8 point. Ergo har nummer 10 overlevet i Superligaen med 1-5-27. Det tror jeg heller aldrig er sket før.

    3: Her er det helt grundlæggende problem ved nedrykningsspillet, at sejre tidligere i sæsonen ikke er så meget som en brøkdel værd i forhold til sejre i knockoutspillet. Jeg er ikke i tvivl om, at det nok skal blive meget festligt at man kan undgå nedrykning uden at have vundet en eneste kamp i hele sæsonen. Jeg forstår ikke helt udmeldingen her, især ikke eftersom ALLE grundspillets point tages med over i nedrykningsspillet.

    4: Jamen hvor fedt er det at vi kan møde bøf 6 gange på én sæson, det udvander jo spændingen ved de kampe!
    I den nuværende struktur møder vi bøf tre gange ligaen, og potentielt 2 gange i pokalen = 5
    Ny struktur giver 2 kampe mod bøf i grundspillet, 2 gange yderligere hvis begge kommer i Medsterskabsspillet (eller Nedrykningsspillet for den sags skyld), og potentielt to gange i pokalen = 6.
    Det vil sige én gang mere i en sæson, men til gengæld vil de to kampe i Mesterskabsspillet (eller Nedryknningsspillet) formentlig være noget mere afgørende og spændende.
    Det er da, og har alle dage været, fuldstændig håbløst med en 33 kampes struktur med en skævvridning af ude og hjemmekampe.

    Den nye struktur kommer da helt sikkert til at betyde langt flere kampe med noget på spil for de involverede klubber. Hvor spændende var det lige at se Randers - Esbjerg f.eks?? Nu hvor Hobro reelt var rykket ned mange runder før tid, så var der jo 2-3 kampe hver runde der var fuldstændigt ligegyldige (kampe med Esbjerg, FCN, AGF og Viborg).

    Giv dog den nye struktur en chance. Det er som om folk tror at den nye struktur er vedtaget i DBU over 4 flasker rødvin: "Ja lad os gøre det for fanden, det bliver skidesjovt". Der er ananlyseret, diskuteret og vedtaget et gennemarbejdet forslag.


  22. #14
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Jeg er klart fortaler for flere hold i Superligaen og 2 kampe imod hver. Så får man også en større bund- og mellempulje af klubber, så der er mere konkurrence om de nederste pladser og større chance for overlevelse, hvilket kan give flere klubber mod på at satse mere økonomisk på deres trup.

    Ligeledes vil det give mulighed for at flere danske talenter, kan udvikle sig i kampe på højeste plan herhjemme, hvilket på sigt kunne højne kvaliteten af danske spillere.

    Ja, så får man flere kampe imod mindre sexede modstandere, men vi slipper også får at de kampe vi ser som sexede nu, ender som udvandede mandags knald.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  23. De følgende 5 brugere er enige:

  24. #15
    fckgo er offline Brandimprægner det her!
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    727

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Citat Oprindeligt indsendt af Djcasp Se meddelelser
    Ny struktur giver 2 kampe mod bøf i grundspillet, 2 gange yderligere hvis begge kommer i Medsterskabsspillet (eller Nedrykningsspillet for den sags skyld), og potentielt to gange i pokalen = 6.
    Jeg har set det skrevet flere steder både her og den anden tråd, men lad os lige få det på plads. Fra næste år er pokalsemifinalerne kun en kamp, så man kan altså maksimalt møde en modstander fem gange på et år: http://www.dbu.dk/turneringer_og_res...spilleterminer

Side 1 af 12 123411 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. FCK.DK nede hvor længe
    By King Glostrup in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 29.11.09, 01:07
  2. Hvor længe har vi kontrakt med ...?
    By RSC Paraguay in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 26.09.05, 23:01
  3. Hvor længe holder Backe i FCK??
    By Helstad in forum De korte linier
    Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 19.10.04, 00:42
  4. Hvor længe holder Per og Anton?
    By Anders in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 25.08.04, 19:55
  5. Hvor længe har du fulgt FCK ?
    By Karsten CF1 in forum De korte linier
    Svar: 66
    Sidste Meddelelse: 16.12.03, 21:11

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •