Se afstemningsresultater: Hvilken sæson bliver den sidste med den nye struktur?

Stemmeafgivere
198. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • 2016-2017

    19 9.60%
  • 2017-2018

    47 23.74%
  • 2018-2019

    46 23.23%
  • 2019-2020

    26 13.13%
  • 2020-2021

    19 9.60%
  • 2021-2022

    10 5.05%
  • 2022-2023

    1 0.51%
  • 2023-2024

    1 0.51%
  • 2024-2025

    1 0.51%
  • 2025-2026 eller senere

    28 14.14%
Side 10 af 12 FørsteFørste ... 789101112 SidsteSidste
Viser resultater 136 til 150 af 176

Emner: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

  1. #136
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...ligaen/7204749

    Forudsigeligt. Der skal hårdere metoder til.

  2. #137
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...ligaen/7204749

    Forudsigeligt. Der skal hårdere metoder til.
    Skælder du seriøst klubber ud for ikke at ville save en gren over, som de selv sidder på?

    Som nævnt ovenfor: Vi kan sagtens gå ind for at fræse småklubberne til at acceptere den 10-holdsliga, du foreslår længere oppe. Eventuelt ved at true med at gå enegang og lave en udbryderliga, tv-aftaler uden solidaritet, eller noget helt tredie.

    Men så bør vi også klappe høfligt, når det endelig lykkes de største europæiske klubber at få smidt danske hold endeligt ud af Champions League.

  3. De følgende 10 brugere er enige:

  4. #138
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Skælder du seriøst klubber ud for ikke at ville save en gren over, som de selv sidder på?

    Som nævnt ovenfor: Vi kan sagtens gå ind for at fræse småklubberne til at acceptere den 10-holdsliga, du foreslår længere oppe. Eventuelt ved at true med at gå enegang og lave en udbryderliga, tv-aftaler uden solidaritet, eller noget helt tredie.

    Men så bør vi også klappe høfligt, når det endelig lykkes de største europæiske klubber at få smidt danske hold endeligt ud af Champions League.
    Det kan jeg så gøre dig opmærksom på, at de er godt i gang med, med de nye rammer for CL. Derudover ville de små klubber i Superligaen, samt klubberne i 1. Division, blive økonomisk kompenseret af Viasat, såfremt de gik med til en 12 holds liga. Det hele er ikke så sort/hvidt som du fremstiller det.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #139
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Skælder du seriøst klubber ud for ikke at ville save en gren over, som de selv sidder på?
    Jeg skælder ikke ud, men konstaterer blot, at det er et forudsigeligt udfald. Der er intet odiøst i, at en enhver klub kæmper for egne interesser, men det bør heller ikke overraske nogen, at der ikke er det store interessesammenfald mellem bunden og toppen af Superligaen. Derfor er det så meget desto mere kritisabelt, at FCK i sin tid gik med til udvidelsen af ligaen. Hvis Anders Hørsholt ikke allerede var blevet fyret, så fortjente han det for denne beslutning alene.

    Når det er sagt, mener jeg dog ikke, at de små klubber nødvendigvis vil skade egne interesser ved at gå med til en mindre liga. Tværtimod burde de mindre klubber, som reelt ikke har noget at kæmpe for i Superligaen, have en interesse i at skabe en bedre 1. division og derigennem opnå noget at spille for. En mindre 1. division er på alle måder en lige så god ide som en mindre Superliga.

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Som nævnt ovenfor: Vi kan sagtens gå ind for at fræse småklubberne til at acceptere den 10-holdsliga, du foreslår længere oppe.
    Ja tak.

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Eventuelt ved at true med at gå enegang og lave en udbryderliga, tv-aftaler uden solidaritet, eller noget helt tredie.
    Alt sammen muligheder, der bør overvejes.

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Men så bør vi også klappe høfligt, når det endelig lykkes de største europæiske klubber at få smidt danske hold endeligt ud af Champions League.
    Som påpeget af albinus1985 er de store klubber såmænd allerede godt på vej, men det er to vidt forskellige problemstillinger. Ændringerne af Champions League handler alene om penge. Der er ingen sportslige hensyn. De store klubber ønsker at lave en lukket klub, så de kan tjene endnu flere penge, og så de er sikret økonomisk, uanset hvordan de i øvrigt præsterer rent sportsligt. Når jeg taler for en mindre Superliga, skyldes det sportslige hensyn. Danmark er for lille et land til en 14-holds liga. En 10-hold liga er langt fra perfekt, men dog det mindste ringe alternativ.

  7. #140
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    811

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Det kan jeg så gøre dig opmærksom på, at de er godt i gang med, med de nye rammer for CL. Derudover ville de små klubber i Superligaen, samt klubberne i 1. Division, blive økonomisk kompenseret af Viasat, såfremt de gik med til en 12 holds liga. Det hele er ikke så sort/hvidt som du fremstiller det.
    Ligesom der kommer flere og flere penge til holdene i EL fremover, det ændrer dog ikke ved at det stadig er EL, og ikke CL...

    /Jesper
    cossie's Avatar

  8. #141
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Så blev Superligaen alligevel reduceret til 12 hold, men stadig med slutspil. Hvad har det ikke kostet at nå til dette elendige resultat? Amatører...

    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...hold-fra-2020/

  9. #142
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Så blev Superligaen alligevel reduceret til 12 hold, men stadig med slutspil. Hvad har det ikke kostet at nå til dette elendige resultat? Amatører...

    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...hold-fra-2020/
    Hvor er det dog dejligt at vi slipper for den helt groteske struktur, der er nu. Egentlig kan jeg også meget godt lide det nye format, hvor den underlige skæve struktur med tre kampe mod hinanden heldigvis bliver slettet. Et slutspil synes jeg har virket fint nok ved den nuværende struktur, så det er kun godt, at de har beholdt det.

    Jeg synes, at det er en glimrende løsning på et, efter min mening, kæmpe problem, og så lever jeg udmærket med det lidt absurde i, at et hold fra den såkaldte kvalifikationspulje får chancen for en europæisk kampagne mod et hold fra mesterskabsspillet.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #143
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,215

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Jeg er også positiv. Jeg synes slutspillet efter sin nuværende form virker efter hensigten, og giver både mere underholdning og sikrer at topholdene mødes når det er afgørende.

    Jeg forstår ikke hvorfor man går tilbage til 2 nedrykkere, frem for en sikker, og nr 11/10 med playoff.
    Ud over den skæve struktur var argumentet om den største nedrykningssandsynlighed i europa, jo det andet kritik punkt af den gamle 12 holds struktur. Nu vil der igen være en nedrykningssandsynlighed på 1/6.

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #144
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,224

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Jeg er også positiv. Jeg synes slutspillet efter sin nuværende form virker efter hensigten, og giver både mere underholdning og sikrer at topholdene mødes når det er afgørende.

    Jeg forstår ikke hvorfor man går tilbage til 2 nedrykkere, frem for en sikker, og nr 11/10 med playoff.
    Ud over den skæve struktur var argumentet om den største nedrykningssandsynlighed i europa, jo det andet kritik punkt af den gamle 12 holds struktur. Nu vil der igen være en nedrykningssandsynlighed på 1/6.
    ...eller 1/3 hvis man skulle være så uheldig at havne i det nederste slutspil.
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  14. #145
    fckgo er offline Brandimprægner det her!
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    727

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Citat Oprindeligt indsendt af Gandhi Se meddelelser
    Hvor er det dog dejligt at vi slipper for den helt groteske struktur, der er nu. Egentlig kan jeg også meget godt lide det nye format, hvor den underlige skæve struktur med tre kampe mod hinanden heldigvis bliver slettet. Et slutspil synes jeg har virket fint nok ved den nuværende struktur, så det er kun godt, at de har beholdt det.

    Jeg synes, at det er en glimrende løsning på et, efter min mening, kæmpe problem, og nu er det eneste tilbageværende forfærdelige, som forhåbentlig snart laves om, at et hold fra den såkaldte kvalifikationspulje får chancen for en europæisk kampagne mod et hold fra mesterskabsspillet.
    Har lige tilladt mig at ændre lidt på indlægget for at det udtrykker min holdning ;-)

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #146
    Tilmeldingsdato
    Mar 2008
    Indlæg
    392

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser

    Jeg forstår ikke hvorfor man går tilbage til 2 nedrykkere, frem for en sikker, og nr 11/10 med playoff.
    Ud over den skæve struktur var argumentet om den største nedrykningssandsynlighed i europa, jo det andet kritik punkt af den gamle 12 holds struktur. Nu vil der igen være en nedrykningssandsynlighed på 1/6.
    Det var sammen en markant større del af tv-pengene, den pris man måtte betale 1. divisonsholdene, for at få dem med på at skære Superligaen ned til 12 hold igen.
    Række 23 - Du skal ikke komme her og blive væk.
    Jinx's Avatar

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #147
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Så blev Superligaen alligevel reduceret til 12 hold, men stadig med slutspil. Hvad har det ikke kostet at nå til dette elendige resultat? Amatører...

    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...hold-fra-2020/
    Er jeg den eneste FCK fan, der virkelig syntes at en 12-holds liga er et direkte kedeligt format?

    Jeg så helst at 14-holds ligaen fortsatte eller endnu bedre, udvide til 16 hold, som rigtig mange andre fodbold fans i Danmark faktisk også syntes.

    Jeg syntes det er mere interessant at hold som Helsingør og Vendsyssel kommer op, fremfor vi skal have trættende elevatorfodbold a la Ikast/ Viborg i 90'erne. Det var virkeligt enerverende og meget kedeligt, at opleve hvad der føltes som de samme hold, der rykkede op og ned i en uendelighed.

    12-holds ligaen er i min optik en kortsigtet regnearksløsning, uden et langsigtet syn og holistisk tilgang. Jeg tror meget mere på at vi i Danmark skal nå ud til flere byer ved at give muligheden for deres fodboldhold til at komme i Superligaen, altså ringe i vandet effekten. Det tror jeg nemlig vil give en større grobund for flere fodboldfans i Danmark på længere sigt. Dermed vil der muligvis også komme flere tv-seere til og det vil skabe udvikling.

    12-hold skaber nok i bedste fald status quo. Hold op hvor er det dog en kedelig og dræbende løsning. *gaber*
    Sidst redigeret af zebos : 12.07.18 kl. 13:36
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  19. De følgende 4 brugere er enige:

  20. #148
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Citat Oprindeligt indsendt af zebos Se meddelelser
    Jeg så helst at 14-holds ligaen fortsatte eller endnu bedre, udvide til 16 hold, som rigtig mange andre fodbold fans i Danmark faktisk også syntes.

    Jeg syntes det er mere interessant at hold som Helsingør og Vendsyssel kommer op, fremfor vi skal have trættende elevatorfodbold a la Ikast/ Viborg i 90'erne. Det var virkeligt enerverende og meget kedeligt, at opleve hvad der føltes som de samme hold, der rykkede op og ned i en uendelighed.
    Antallet af hold har næppe den store betydning for forekomsten af elevatorhold. De dårligste af de bedste vil jo altid være favoritter til at rykke op igen. I år, i en 14 holds-liga, er Silkeborg og Lyngby rykket ud. Mon ikke vi ser dem begge i Superligaen igen engang i fremtiden?

    Citat Oprindeligt indsendt af zebos Se meddelelser
    12-holds ligaen er i min optik en kortsigtet regnearksløsning, uden et langsigtet syn og holistisk tilgang. Jeg tror meget mere på at vi i Danmark skal nå ud til flere byer ved at give muligheden for deres fodboldhold til at komme i Superligaen, altså ringe i vande effekten. Det tror jeg nemlig vil give en større grobund for flere fodboldfans i Danmark på længere sigt. Dermed vil der muligvis også komme flere tv-seere til og det vil skabe udvikling.
    Hvorfor så stoppe ved 16 hold. Hvorfor ikke 20? Eller hvad med 30 hold? Man kan jo bare lave en øst-vest-opdeling som i 2. division. Jo flere, jo bedre.

  21. #149
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Citat Oprindeligt indsendt af zebos Se meddelelser
    Er jeg den eneste FCK fan, der virkelig syntes at en 12-holds liga er et direkte kedeligt format?

    Jeg så helst at 14-holds ligaen fortsatte eller endnu bedre, udvide til 16 hold, som rigtig mange andre fodbold fans i Danmark faktisk også syntes.
    [Citation needed] ;-)

    Citat Oprindeligt indsendt af zebos Se meddelelser
    Jeg syntes det er mere interessant at hold som Helsingør og Vendsyssel kommer op, fremfor vi skal have trættende elevatorfodbold a la Ikast/ Viborg i 90'erne. Det var virkeligt enerverende og meget kedeligt, at opleve hvad der føltes som de samme hold, der rykkede op og ned i en uendelighed.

    12-holds ligaen er i min optik en kortsigtet regnearksløsning, uden et langsigtet syn og holistisk tilgang. Jeg tror meget mere på at vi i Danmark skal nå ud til flere byer ved at give muligheden for deres fodboldhold til at komme i Superligaen, altså ringe i vande effekten. Det tror jeg nemlig vil give en større grobund for flere fodboldfans i Danmark på længere sigt. Dermed vil der muligvis også komme flere tv-seere til og det vil skabe udvikling.

    12-hold skaber nok i bedste fald status quo. Hold op hvor er det dog en kedelig og dræbende løsning. *gaber*
    Jeg var selv forholdsvis positiv omkring de 14 hold, omend ikke den forfærdelige udførelse med HyperCubes gakkede gøgl. Det virkede som idioti fra starten, selv om slutspillet for top 6 virkede som en stærk måde at slutte sæsonen af for topholdene – det er så til gengæld også det mest regnearkstænkte i hele strukturen, især da det fjernede al motivation til at se bundkampene, så længe der ikke var noget konkret på spil. Det var jo en helt anden turnering. Og man kunne altid klare det i playoffs.

    Og man kan formentlig sige, at det ikke hjalp at have konkursryttere som Lyngby til at lave en joke af turneringen. Eller Superligaens svar på Alternativet, Helsingør. Det kan sagtens være, at ligaen i år kommer til at se meget mere solid ud med to traditionsklubber fra store byer på plads i stedet for de to.

    Men ... jeg er sgu blevet overbevist af regnearkene. Det er sådan en smuk tanke, det med at sprede aktiviteterne, men det er et meget lille land det spredes over. Tyskerne har 18 hold og kan ikke dække Østtyskland med mere end to. Hvis man derimod tager toget til Jylland, får man seks på et par timers kørsel; Vejle, Horsens, AGF, Randers, Hobro, Aalborg, perler på en snor.

    Vi har ikke langt til Superliga, hvor end vi er. Ok, måske i Nakskov. Der er nærmest ikke andet end ringe i vandet, og det giver en ujævn overflade, snarere end nogle spektakulære ringe. Bevares, top 2 var stærke i sidste sæson, forhåbentlig suppleret af København i denne sæson, men resten? Så meget grå masse.

    Min drøm ville til enhver tid være at gå tilbage til den kritiserede liga med 33 kampe og 12 hold, nu hvor vi har prøvet noget der oplagt er endnu mere sportsligt skævvredet. Men det har jeg overhovedet ikke noget håb om nu. Gakkede playoffs og delte ligaer er tragisk nok kommet for at blive. Så må man nyde gennemsigtigheden i de større europæiske ligaer, der godt kan finde ud af at spille fra start til slut. Og vænne sig til tanken om, at klubberne elsker at folk bliver væk fra kampene fordi de ikke kan få at vide i god tid fordi ingen ved hvornår fanden de spilles.

    Men tallet? Det virker helt rigtigt i forhold til indbyggertallet, ville jeg påstå.

  22. De følgende 6 brugere er enige:

  23. #150
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    [Citation needed] ;-)

    Men tallet? Det virker helt rigtigt i forhold til indbyggertallet, ville jeg påstå.
    Angående "citation needed": Du kan gå ind på diverse mediers sider på Facebook at se debatten. Da de offentliggjorde den nye struktur var hovedparten af dem, der kommenterede uenige i formatet og rigtig mange af dem så gerne en 16-holds liga. Jo, man kan diskutere denne lille uvidenskabelige undersøgelse og om den holder vand. Men lad os nu se om ikke, der opstår en fangruppe for danske fodboldfans på Facebook, der samler op på dette eller lignende? :-) Jeg er derfor også ret sikker på, at en stor procentdel af danske fodboldfans så en større liga end det der er lagt op til. Men jeg kan selvfølgelig tage fejl. ;-)

    Mht. indbyggertallet, er det så ikke et ret mangelfuldt argument efterhånden? Det kan vist ikke stå alene. Man bliver nødt til at kigge på fordelingen af indbyggere også. Hvor i landet bor de? Det kan man se på et lidt overordnet plan her:
    https://www.dst.dk/da/Statistik/emne...vning/folketal
    Og for byer her:
    https://datawrapper.dwcdn.net/82CCj/10/

    Hvis vi skal følge tanken til (næsten) dørs, så kan vi jo ligeså godt droppe op- og nedrykning. I stedet kunne man så tildele pladser i Superligaen efter antal indbyggere i byen og hvorfor så ikke skære ned til 10 hold. Velkommen Kolding og Roskilde. Og i 12-holds modellen, Hørsholm sørme. Så ville man maksimere mulighederne for flest mulige tilskuere i hver by og dermed antallet af fans. Eller ville man? :-) Det er jo enkeltstående tal og så må de jo være rigtige. ;-) Medmindre man selvfølgelig begyndte at slå endnu flere byer sammen a la FCM etc. Så kunne vi skære yderligere ned til 8 og lukke Superligaen helt. ;-)

    Nej, udviklingen sker i min optik, kun når der skabes røre i andedammen ved at give flere hold mulighed for at lege med i Superligaen. På den måde kommer der mere fokus på Superligaen andre steder i landet. Det tror jeg på er den mest interessante løsning. Derudover er det vel også det der hedder befolkningsfremskrivning:
    "Danmarks Statistiks seneste befolkningsfremskrivning viser, at befolkningen forventes at vokse med 279.000 eller 4,8 pct. over de næste ti år."
    https://www.dst.dk/da/Statistik/emne...sfremskrivning

    Og sikkert mange andre parametre, som jeg har overset.

    Så 12 hold og under = drøn kedeligt. Det er som at tisse i bukserne igen og igen.
    16 hold = Interessant, da man bl.a. vil lære nye hold, landsdele og byer at kende. Samt godt sportsligt for en liga med fx 30 kampe, medmindre der også er slutspil.
    Sidst redigeret af zebos : 12.07.18 kl. 13:42
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. FCK.DK nede hvor længe
    By King Glostrup in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 29.11.09, 01:07
  2. Hvor længe har vi kontrakt med ...?
    By RSC Paraguay in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 26.09.05, 23:01
  3. Hvor længe holder Backe i FCK??
    By Helstad in forum De korte linier
    Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 19.10.04, 00:42
  4. Hvor længe holder Per og Anton?
    By Anders in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 25.08.04, 19:55
  5. Hvor længe har du fulgt FCK ?
    By Karsten CF1 in forum De korte linier
    Svar: 66
    Sidste Meddelelse: 16.12.03, 21:11

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •