Se afstemningsresultater: Hvilken sæson bliver den sidste med den nye struktur?

Stemmeafgivere
198. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • 2016-2017

    19 9.60%
  • 2017-2018

    47 23.74%
  • 2018-2019

    46 23.23%
  • 2019-2020

    26 13.13%
  • 2020-2021

    19 9.60%
  • 2021-2022

    10 5.05%
  • 2022-2023

    1 0.51%
  • 2023-2024

    1 0.51%
  • 2024-2025

    1 0.51%
  • 2025-2026 eller senere

    28 14.14%
Side 2 af 12 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 176

Emner: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Citat Oprindeligt indsendt af Djcasp Se meddelelser
    Jeg kan simpelthen ikke forstå hvad i alverden folk piver over i forhold til den nye struktur?
    Der er ikke meget mere udmattende end det der ad hominem-"Forstår ikke hvad I piver over" som svar på et forsøg på at argumentere for sin sag, men siden du kommenterer konkrete ting, så lad os tage dem her, i alle fald dem jeg selv er citeret for:
    Citat Oprindeligt indsendt af Djcasp Se meddelelser
    Lad os tage kritik punkterne én for én:
    1:Nummer 7 kan komme i Europa League, mens nummer 4 ikke kan.
    Dette er således ikke korrekt: Vinderen af nedrykningsspillet skal derefter spille én playoff-kamp om Europa League-kvalifikation mod det bedste hold fra mesterskabsslutspillet, som ikke har sikret sig en europæisk plads. Dette ændrer selvfølgelig ikke på at nummer 5 og 6 ikke kan komme i Europa League....men kan de det i dag? For mig at se, så gør det bare at der stadig er en spændende gulerod sidst i sæsonen også for de lavere rangerede hold.
    Ja, den spændende gulerod er jo helt åbenlyst hele strukturens nøje udtænkte og på forhånd varslede twist, så det har de fleste formentlig luret er hele pointen.

    Det problem jeg har med det er ikke, at det er uinteressant. Det er, som nævnt ovenover, at det er urimeligt for de hold, der har kvalificeret sig fair & square til europæisk deltagelse via ligaen. Og så, at det er at spille hasard med den europæiske konkurrencedygtighed, man påstår at gøre alt dette for: "... målet er også at skærpe Danmarks konkurrenceevne i UEFA’s turneringer."

    Og nej, nr. 5 eller 6 kunne ikke komme i Europa League inden. Men det kunne nr. 7 da vel heller ikke via en playoffkamp, alene ud fra den kvalitet det er at være det mindst ringe af alle de svagere hold?
    Citat Oprindeligt indsendt af Djcasp Se meddelelser
    2:På den måde er Løngbye det første hold i verdenshistorien, der er blevet oppe trods 0-4-34 i kampe, og 2-172 i målscore
    Korrekt, men skulle vi nu ikke lige tage en slapper, hvor realistisk er dét scenarie? Lad os vende den om og sige at i den nuværende struktur taber nummer 12 alle deres kampe undtagen 3 uafgjorte mod nummer 11 og to uafgjorte og ét nederlag mod nummer 10. Nummer 12 har således 5 point.
    Nummer 11 spiller 3 kampe uafgjort mod nummer 10 og taber resten (undtagen de tre mod nummer 12). Nummer 11 har således 6 point.
    Nummer 10 taber alle deres kampe, undtagen de førnævnte resultater. Nummer 10 har således 8 point. Ergo har nummer 10 overlevet i Superligaen med 1-5-27. Det tror jeg heller aldrig er sket før.
    Mellem os: Jeg tror heller ikke, det er sket før at nogen har tabt 100% af deres ligakampe 5-0. Det var såmænd bare en situation, der var stillet på spidsen. Og sådan set mest med som et kuriosum, der skal understrege pointen: At man i teorien kan redde livet i ligaen efter at have sine første 34 kampe. OM man så kan lide den mulighed eller ej.
    Citat Oprindeligt indsendt af Djcasp Se meddelelser
    3: Her er det helt grundlæggende problem ved nedrykningsspillet, at sejre tidligere i sæsonen ikke er så meget som en brøkdel værd i forhold til sejre i knockoutspillet. Jeg er ikke i tvivl om, at det nok skal blive meget festligt at man kan undgå nedrykning uden at have vundet en eneste kamp i hele sæsonen. Jeg forstår ikke helt udmeldingen her, især ikke eftersom ALLE grundspillets point tages med over i nedrykningsspillet.
    Virkelig ikke? Det er ellers meget klart: Når først vi er i knockoutsystemet, spiller det præcis ingen rolle om man har fået 2, 10 eller 25 points mere end dem man møder i ligaen, hvis man taber til dem. Det er en revolvere-ved-daggry-afgørelse i stedet for en afgørelse over en hel sæson. Igen: Så kan man lide det eller lade være.
    Citat Oprindeligt indsendt af Djcasp Se meddelelser
    Giv dog den nye struktur en chance. Det er som om folk tror at den nye struktur er vedtaget i DBU over 4 flasker rødvin: "Ja lad os gøre det for fanden, det bliver skidesjovt". Der er ananlyseret, diskuteret og vedtaget et gennemarbejdet forslag.
    Vi slipper jo ikke for den, så vi er nødt til at give den en chance. Det gør ikke, at man ikke kan have en holdning til den. Eller 'pive', om man vil ;-)

  2. De følgende 11 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Jf. trådens overskrift hører dette spørgsmål ikke til her, men omvendt føler jeg det omsonst at oprette en ny tråd.

    Gavner den nye struktur FCK som klub (dvs. udelukkende økonomisk/resultatmæssigt), er det uændret eller er den ringere?

    Umiddelbart tænker, jeg det bør gavne os, da det alt andet lige mindsker variansen for de bedste hold grundet de flere kampe, men jeg har langt fra sat mig nok ind i det. Derudover, som flere nævner, får vi bedre modstand overall, hvilket gør os bedre i Europa.

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Umiddelbart tænker, jeg det bør gavne os, da det alt andet lige mindsker variansen for de bedste hold grundet de flere kampe, men jeg har langt fra sat mig nok ind i det. Derudover, som flere nævner, får vi bedre modstand overall, hvilket gør os bedre i Europa.
    Det med bedre modstand som direkte vej til større succes i Europa har jeg altid været skeptisk overfor. Vi har haft det oppe at vende før – at der i alle fald er rigelige eksempler på at hold med beskeden hjemlig modstand kan klare sig fremragende i Europa :-)

    Faktisk er det det, jeg (som fan af et hold der altid er i top 6 i dette århundrede) er mest begejstret over: Opdelingen mellem en liga gennem hele efteråret med to hold mere, der må regnes for medgørlige, og hvor man kan rotere truppen hvis man har seks gruppekampe i EL eller ChL – og så den skarpere matchning fra marts, hvor der med 98% sikkerhed ikke er flere europæiske opgaver tilbage for nogen af de danske tophold.

    Efter al kritikken af nedrykningstombolaen og EL-playoff, og med risiko for at det bliver lidt monotont når vi møder Randers 4. gang samme forår, så synes jeg faktisk at det ser virkelig gunstigt ud med top 6-slutspillet.

  5. #19
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    54

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Kære -smølle,

    Muligt det er mere end almindeligt udmattende at jeg skriver at jeg ikke forstår hvad I piver over, men jeg savner simpelthen bare saglige argumenter over hvorfor så mange mener at det her er det værste der er sket for dansk klubfodbold. De fleste udtrykker blot deres mishag ved den nye struktur, men uden at beskrive de konkrete problemer. Du beskriver egentlig problemerne ganske fint i dit indlæg her.

    Det kan jo også blot være det faktum at det er en smagssag om hvad hver især finder mest tiltrækkende. Jeg er for så vidt enig i at det er lidt skævt at nummer 7 potentielt kan komme ud og spille europæisk på bekostning af det hold der er blevet nummer 4. En anden gulerod skulle være i spil for vinderen af Nedrykningsspillet, som tidligere foreslået at holdet året efter træder ind i kvartfinalen i Pokalen f.eks. Men så skal der garanteret nok være nogle hold (dem som slutter som nummer 4-6) som bliver sure over at nummer 7 kommer ind senere end dem. Så sådan er der så meget, og ikke alle kan tilfredstilles.

    Ja knockout systemet kan være revolvere ved daggry, men selvfølgelig har det da betydning om hvor mange point man har samlet sammen, da det vil giver en potentielt lettere modstander til disse kampe.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #20
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Citat Oprindeligt indsendt af Djcasp Se meddelelser
    Jeg kan simpelthen ikke forstå hvad i alverden folk piver over i forhold til den nye struktur?

    2:På den måde er Løngbye det første hold i verdenshistorien, der er blevet oppe trods 0-4-34 i kampe, og 2-172 i målscore
    Korrekt, men skulle vi nu ikke lige tage en slapper, hvor realistisk er dét scenarie? Lad os vende den om og sige at i den nuværende struktur taber nummer 12 alle deres kampe undtagen 3 uafgjorte mod nummer 11 og to uafgjorte og ét nederlag mod nummer 10. Nummer 12 har således 5 point.
    Nummer 11 spiller 3 kampe uafgjort mod nummer 10 og taber resten (undtagen de tre mod nummer 12). Nummer 11 har således 6 point.
    Nummer 10 taber alle deres kampe, undtagen de førnævnte resultater. Nummer 10 har således 8 point. Ergo har nummer 10 overlevet i Superligaen med 1-5-27. Det tror jeg heller aldrig er sket før.
    Der er jo så en ganske UTROLIG stor forskel på de 2 scenarier.

    I dit scenarie, der rykker de to dårligste hold ud, i smølles scenarie, der rykker det dårligste hold ikke ud. Det er en ret markant forskel.

    Sagt mere generelt. Indførelse af knockoutkampe øger ganske enkelt risikoen for, at dårligere hold får lov at spille i superligaen på bekostning af bedre hold. Det sker fordi risikoen for at et dårligt hold vinder en heldig sejr i en knockout-kamp er langt langt større end et et dårligt hold slutter over et bedre hold i tabellen efter mange kampe. Det ser jeg absolut et problem i, som man sagtens kan forsvare at pive over...

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  8. #21
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    854

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Det allerværste med smølle-scenariet er da, at Lømbøye kan spare på kræfterne fra de erkender at tabellen ikke kommer til at give dem noget og indtil de skal spille playoff, mens nummer to fra 1. div ganske givet har anstrengt sig mere. Det er simpelthen bare ikke i orden at man kan have en fordel i at spare på kræfterne i kampen om points. Det er noget halvgjort klytteri.
    "Men det er fodbold. Vi er neanderthalere alle sammen." - Zanka

  9. Den følgende bruger er enig i dette:
    Orb

  10. #22
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Citat Oprindeligt indsendt af nivlaps Se meddelelser
    Det allerværste med smølle-scenariet er da, at Lømbøye kan spare på kræfterne fra de erkender at tabellen ikke kommer til at give dem noget og indtil de skal spille playoff, mens nummer to fra 1. div ganske givet har anstrengt sig mere. Det er simpelthen bare ikke i orden at man kan have en fordel i at spare på kræfterne i kampen om points. Det er noget halvgjort klytteri.
    Måske kan man endda spille med et håbløst hold i efteråret, og så leje en håndfuld solide spillere for et halvt år til foråret...
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  11. #23
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Hold da fest, hvor er der nogle her, der er dygtige til at finde huller i osten…! :-D

    Da Superligaen består af professionelle klubber, der drives som forretninger, må et nøglepunkt at vurdere den nye struktur på være, om der kommer flere publikummer gennem tælleapparaterne, og om interessen øges på tv. Hvis det ikke viser sig at være tilfældet, laver man det givetvis om igen. Men det bliver alle omstændigheder svært at vurdere på en enkelt sæson. Umiddelbart og alt andet lige skulle man tro, at forekomsten af flere kampe med noget på spil vil betyde mere interesse - men lad os nu se.

    De sportslige indvendinger om, at nr. 7 kan gå i EL, og man kan blive oppe ved at vinde nogle få knockoutkampe, giver jeg ikke meget for. Ud fra de argumenter burde man så også skyndsomst afskaffe pokalturneringen. Her kan man vinde en stor pokal på seks-syv uafgjorte kampe plus straffespark. Og AGF kunne i år have kvalificeret sig til EL med blot en enkelt scoring mere i finalen til trods for, at de blev 10 i ligaen og har en skrækkelig træner. Og knockout kampe om nedrykning fungerer jo fint i rigtigt mange andre lande, så jeg har svært ved at se andet end 'smagsargumenter' for og imod.
    Sidst redigeret af Claudemir Fanatic : 03.06.16 kl. 07:34

  12. De følgende 5 brugere er enige:

  13. #24
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Hold da fest, hvor er der nogle her, der er dygtige til at finde huller i osten…! :-D
    Jeg har ikke set nogen ost?
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  14. #25
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    De sportslige indvendinger om, at nr. 7 kan gå i EL, og man kan blive oppe ved at vinde nogle få knockoutkampe, giver jeg ikke meget for. Ud fra de argumenter burde man så også skyndsomst afskaffe pokalturneringen. Her kan man vinde en stor pokal på seks-syv uafgjorte kampe plus straffespark. Og AGF kunne i år have kvalificeret sig til EL med blot en enkelt scoring mere i finalen til trods for, at de blev 10 i ligaen og har en skrækkelig træner. Og knockout kampe om nedrykning fungerer jo fint i rigtigt mange andre lande, så jeg har svært ved at se andet end 'smagsargumenter' for og imod.
    En turnering med alle danske klubber, hvor finalisterne er de eneste to hold, der har vundet alle deres kampe hidtil.

    Og en 'turnering', hvor et midterhold og et tophold trods forskellig styrke, forskelligt niveau af modstandere gennem sæsonen, og et spænd på tre-fire andre bedre hold der ikke er inviteret trods at de er bedre end 7'erne – et arbritrært møde for at gøre det hele lidt livligt til sidst.

    Kald det et 'smagsargument' og tal om ost, men det er jo på ingen måde det samme, rent sportsligt.

    Og så lige en gentagelse, nemlig det Divisionsforeningen selv skriver:
    Årsagen til ændringen er et ønske om dels at forbedre produktet og dermed øge interessen for Alka Superliga, men målet er også at skærpe Danmarks konkurrenceevne i UEFA’s turneringer.
    Det første kunne skam sagtens virke. Ingen tror, det bliver kedeligt. Men det sidste? Nej. Medmindre topholdene vinder 100% af playoff-kampene fremover. Så ... måske.

  15. De følgende 7 brugere er enige:

  16. #26
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,139

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Citat Oprindeligt indsendt af Djcasp Se meddelelser
    Kære -smølle,

    Muligt det er mere end almindeligt udmattende at jeg skriver at jeg ikke forstår hvad I piver over, men jeg savner simpelthen bare saglige argumenter over hvorfor så mange mener at det her er det værste der er sket for dansk klubfodbold. De fleste udtrykker blot deres mishag ved den nye struktur, men uden at beskrive de konkrete problemer. Du beskriver egentlig problemerne ganske fint i dit indlæg her.

    Det kan jo også blot være det faktum at det er en smagssag om hvad hver især finder mest tiltrækkende. Jeg er for så vidt enig i at det er lidt skævt at nummer 7 potentielt kan komme ud og spille europæisk på bekostning af det hold der er blevet nummer 4. En anden gulerod skulle være i spil for vinderen af Nedrykningsspillet, som tidligere foreslået at holdet året efter træder ind i kvartfinalen i Pokalen f.eks. Men så skal der garanteret nok være nogle hold (dem som slutter som nummer 4-6) som bliver sure over at nummer 7 kommer ind senere end dem. Så sådan er der så meget, og ikke alle kan tilfredstilles.

    Ja knockout systemet kan være revolvere ved daggry, men selvfølgelig har det da betydning om hvor mange point man har samlet sammen, da det vil giver en potentielt lettere modstander til disse kampe.
    Jeg tillader mig at svarer - selvom spørgsmålet er til -smølle.

    Jeg er stærk modstander af at cirkusgøre Superligaen. Alle de 'huller i osten' som folk med rette påtaler, er i mine øjne de reelle problemer der kommer af en struktur, der sætter underholdning, reklameblokke og mersalg over kvalitet - et slet skjult forsøg på at skabe så mange make or break-kampe, at det sportslige bliver sekundært. Jeg er hamrende skeptisk - og jeg frygter seriøst for mit eget engagement i denne her sten saks papir-løsning..

    Hvor havde jeg dog foretrukket en Superliga med 16 hold der mødte hinanden to gange, og til sidst var holdet med flest point danske mestre! Ja, det ville betyde store kvalitetsmæssige forskelle mellem de bedste og de dårligste hold - en forskel der over nogle sæsoner ville finde et rimeligt leje. Desuden ville en liga med 16 hold give subtop-holdene noget af det de har allermest brug for, nemlig økonomisk ro til at investere langsigtet som midterhold, og ikke som nu (før 15/16-sæsonen) hvor de konstant skeler til nedrykningsstregen.

    Men det er der nok ikke de store reklamekroner i..
    Krølben

    Et forsigtigt bud (uden at være sikker i øvrigt) kan være, at der hentydes til vi ikke ved, om vi har to liv og derfor ikke kan spå om vi kan give vores to liv til Brøndby IF.
    Krølben's Avatar

  17. De følgende 12 brugere er enige:

  18. #27
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    En turnering med alle danske klubber, hvor finalisterne er de eneste to hold, der har vundet alle deres kampe hidtil.

    Og en 'turnering', hvor et midterhold og et tophold trods forskellig styrke, forskelligt niveau af modstandere gennem sæsonen, og et spænd på tre-fire andre bedre hold der ikke er inviteret trods at de er bedre end 7'erne – et arbritrært møde for at gøre det hele lidt livligt til sidst.

    Kald det et 'smagsargument' og tal om ost, men det er jo på ingen måde det samme, rent sportsligt.

    Og så lige en gentagelse, nemlig det Divisionsforeningen selv skriver:

    Det første kunne skam sagtens virke. Ingen tror, det bliver kedeligt. Men det sidste? Nej. Medmindre topholdene vinder 100% af playoff-kampene fremover. Så ... måske.
    Jo, hvis det havde været nemt at forudsige det sportslige udfald, havde det nok været dyrere at oddse. Men man kan dog anføre, at det er vinderen af nedrykningsspillet og ikke taberen, som kommer i playoff om EL. Så helt arbitrært er det jo ikke. Og vinderen af nedrykningsspillet må antages at blive et hold, som har vist god form i foråret, så helt tosset er det vel heller ikke nødvendigvis at give dem adgang til Europa. Var det lykkedes for Dunken at score et ekstra mål i årets pokalfinale samt køre den den hjem på straffe, ville vi derimod have sendt et af forårets dårligste hold ud i EL.
    Sidst redigeret af Claudemir Fanatic : 03.06.16 kl. 15:02

  19. #28
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    952

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Juhu! Den nye struktur giver os endnu en fredagskamp. http://digitalt.tv/superliga-tv-ny-s...e-fredagsbold/

  20. #29
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Citat Oprindeligt indsendt af SuperSharpShooter Se meddelelser
    Juhu! Den nye struktur giver os endnu en fredagskamp. http://digitalt.tv/superliga-tv-ny-s...e-fredagsbold/
    Det bliver interessant at se for den allerede rimelig skæve fordeling mellem de hold der spiller et flertal af deres kampe mandag og fredag (større provinshold), dem der stort set aldrig gør (BIF og os), og resten af flokken.



    Inderlig skamløst, at klubberne selv giver lov til at tv lægger mere end 50% af et holds kampe uden for weekenden. Skytset rettes normalt mod tv-stationerne, men i sidste ende er det jo Superligaen selv, der sælger deres fans på den måde.

  21. De følgende 4 brugere er enige:

  22. #30
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Fredag 20:15 er da et bedre spilletidspunkt end fredag kl. 18

  23. De følgende 4 brugere er enige:

Side 2 af 12 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. FCK.DK nede hvor længe
    By King Glostrup in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 29.11.09, 01:07
  2. Hvor længe har vi kontrakt med ...?
    By RSC Paraguay in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 26.09.05, 23:01
  3. Hvor længe holder Backe i FCK??
    By Helstad in forum De korte linier
    Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 19.10.04, 00:42
  4. Hvor længe holder Per og Anton?
    By Anders in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 25.08.04, 19:55
  5. Hvor længe har du fulgt FCK ?
    By Karsten CF1 in forum De korte linier
    Svar: 66
    Sidste Meddelelse: 16.12.03, 21:11

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •