Se afstemningsresultater: Hvilken sæson bliver den sidste med den nye struktur?

Stemmeafgivere
198. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • 2016-2017

    19 9.60%
  • 2017-2018

    47 23.74%
  • 2018-2019

    46 23.23%
  • 2019-2020

    26 13.13%
  • 2020-2021

    19 9.60%
  • 2021-2022

    10 5.05%
  • 2022-2023

    1 0.51%
  • 2023-2024

    1 0.51%
  • 2024-2025

    1 0.51%
  • 2025-2026 eller senere

    28 14.14%
Side 3 af 12 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 176

Emner: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    123

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?


  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Jeg tror vi selv frivilligt kommer til at gøre større brug af fredags- og mandagskampe, såfremt vi skal spille europæisk gruppespil. Det er jo derfor, FCM har et højt antal for et "tophold" for den netop afsluttede sæson.

  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Fredag 20:15 er da et bedre spilletidspunkt end fredag kl. 18
    Men et bedre tidspunkt end lørdag eller søndag? Det er nok OB eller AGF vi skal spørge ...

  5. #34
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    En interessant ting omkring den nye ligastruktur finder man i dagens artikel om ligaen på Mediano af Peter Brüchmann. Pas på med at trykke ctrl+p, da den kommer ud som 24 ark, men som sædvanlig er der spændende indsigter fra Brüchmann, bl.a. om ligaens nye form:
    En af de helt store ubekendte er, hvad den økonomiske forskel bliver på at være i top 6 og at ende på den forkerte side af slutspils-stregen.
    - Vi ved det simpelthen ikke, siger en klubansvarlig.

    I AGF er der heller ikke fast økonomisk grund under den vurdering.
    - Forskellen er ukendt. Ingen har jo prøvet det før. Indtil nu har top 6 handlet om tv-penge og en fremtidig hjemmekamp. Nu er det nyt land. Og hvem ved, er det bedre at være en stærk nr. 7 i det ene slutspil end at ligge håbløst efter som 6’er i et mesterskabsspil, spørger Jacob Nielsen fra AGF, der ikke er bange for at sige, at klubben går efter top 6.
    I debatten om den nye struktur har man kunnet møde det synspunkt, at det er en ren konspirationsteori, at nogen skulle have interesse i at havne som syver snarere end sekser, og at det i praksis aldrig ville ske.

    I det forbindelse er det ganske pudsigt at se en leder i en klub, der nok kommer til at ligge lige præcis i den zone, sige at

    1) han ikke ved præcis hvad det finansielle incitament for at nå slutspillet overhovedet er, og
    2) han derfor forestiller sig at netop denne 'konspiration' kunne være tiltalende for klubber.

    Eller med andre ord præcis den problematik, der er nævnt for længe siden her på Sidelinien ...


  6. #35
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    De danske klubbers succes i Europa taget i betragtning kan konklusionen vist kun være, at den nye struktur er kommet for at blive.

    Godt arbejde, Hypercube!

    :-)
    HIC SUNT LEONES


  7. #36
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    De danske klubbers succes i Europa taget i betragtning kan konklusionen vist kun være, at den nye struktur er kommet for at blive.

    Godt arbejde, Hypercube!

    :-)
    De nuværende europæiske resultater kan næppe spores tilbage til den nye ligastruktur, men derimod til den gamle (tager forbehold for, at det er svært at spotte ironi på skrift).

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #37
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    (tager forbehold for, at det er svært at spotte ironi på skrift).
    Jeg prøvede ellers at gøre det lidt lettere ved hjælp af en smiley.
    HIC SUNT LEONES


  10. #38
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    419

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Er lidt mere tvivlende overfor den nye struktur ikke så meget det med slutspil mere udvidelsen af ligaen:

    Flere skodklubber uden egentligt tilskuere grundlag: FCN Lyngby Horsens Silkeborg ...

    Tilskuere gennemsnittet rasler jo ned med dem i ligaen og giver indtryk af en skodliga.

    Lyngby er nu allerede på vej mod konkurs ...hvilket også stiller ligaen dårligt..

    Så tilbage til 12 hold men gerne med slutspil for min skyld... Og hvis det ik giver kampe nok så giv mere gas i pokalen..

  11. #39
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Idéen om "Derby-Weekend" er en god tilføjelse. Det er selvfølgelig ikke relevant i forhold til strukturen, men ideen fortjener ros, og kunne ikke finde en anden relevant tråd.
    Kampe i denne weekend:
    Randers - silkeborg
    Rigmands Derby (FCN - Lyngby)
    Sønderjysk Derby (SjE - Efb)
    OB - AC Horsens
    Københavner Derby
    Østjysk Derby (Aab - Agf)
    Kampen om heden (VFF - FCM )

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #40
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Citat Oprindeligt indsendt af øvreC Se meddelelser
    Lyngby er nu allerede på vej mod konkurs ...hvilket også stiller ligaen dårligt..
    Du er med på at Lyngby vandt 1. Division sidste år, og dermed, uanset ligastruktur, havde spillet Superliga i år, ikke?

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #41
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Så er den gal igen...

    Er ikke sikker på, hvilken tråd det har været oppe i tidligere, så nu bliver det her. Før sidste runde af grundspillet i 2. divisionerne, står vi nu igen i en situation, hvor flere hold kan ende med at få mere ud af at tabe end ikke at gøre det. Det er simpelthen så ubærligt amatøragtigt og pinagtigt at være vidne til, at man bliver ved at lave turneringsstrukturer med den slags indbyggede hjerneblødninger:

    http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/u...vendborg-dyrt/
    http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/k...dem-tre-point/
    http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/h...tort-nederlag/
    Sidst redigeret af Garneren : 02.11.16 kl. 16:37
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  16. #42
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    419

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Så røg tilskuergennemsnittet under 6000... man må håbe at slutspillet kan trække det op... synd de store klubber ikke kommer medsp som AaB , gf og OB... det kunne have givet et løft..

  17. #43
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    952

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Gad godt vide hvad man forventer af tilskuertal blandt de klubber der rykker ned? Jeg tillader mig at opfatte ligaen med de 6 bedste hold efter runde 26 som Superligaen og alle andre er derfor rykket ned. Jeg vil have samme interesse for kvalifikationsligaen som jeg havde for 1. division sidste år.

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #44
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Citat Oprindeligt indsendt af SuperSharpShooter Se meddelelser
    Gad godt vide hvad man forventer af tilskuertal blandt de klubber der rykker ned? Jeg tillader mig at opfatte ligaen med de 6 bedste hold efter runde 26 som Superligaen og alle andre er derfor rykket ned. Jeg vil have samme interesse for kvalifikationsligaen som jeg havde for 1. division sidste år.
    ...skulle det dog ske, at de gule endte syd for stregen, såååå....
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #45
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Hvor længe holder den nye ligastruktur?

    Citat Oprindeligt indsendt af SuperSharpShooter Se meddelelser
    Gad godt vide hvad man forventer af tilskuertal blandt de klubber der rykker ned? Jeg tillader mig at opfatte ligaen med de 6 bedste hold efter runde 26 som Superligaen og alle andre er derfor rykket ned. Jeg vil have samme interesse for kvalifikationsligaen som jeg havde for 1. division sidste år.
    Jeg har det lige modsat – sådan som det går lige nu, virker bunden en del mere spændende end toppen, og min forhåbning og endda også forventning er at spillet om EL-kval og nedrykning bliver meget mere livligt end vores tur videre mod et nyt DM.

    Forstå mig ret, jeg har gennemheglet systemet, og står fuldt ud ved det. Sportsligt er det helt horribelt. Men underholdende, det bliver det dæleme. Jeg kunne ikke drømme om at se en kamp i femtesidste runde mellem Lyngby og SønDerJyskE langt efter Kbh i en tabel, hvor der ikke er nogen konsekvenser af at ende nederst. Men når først der går megagøgl i playoff'en, og når først hold som AaB og AGF står og har mulighed for at snyde BIF for en EL-plads ... det skal jeg sgu se ;-)

  22. De følgende 11 brugere er enige:

Side 3 af 12 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. FCK.DK nede hvor længe
    By King Glostrup in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 29.11.09, 01:07
  2. Hvor længe har vi kontrakt med ...?
    By RSC Paraguay in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 26.09.05, 23:01
  3. Hvor længe holder Backe i FCK??
    By Helstad in forum De korte linier
    Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 19.10.04, 00:42
  4. Hvor længe holder Per og Anton?
    By Anders in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 25.08.04, 19:55
  5. Hvor længe har du fulgt FCK ?
    By Karsten CF1 in forum De korte linier
    Svar: 66
    Sidste Meddelelse: 16.12.03, 21:11

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •