Side 5 af 5 FørsteFørste ... 2345
Viser resultater 61 til 69 af 69

Emner: Optakts- og kamptråd: Astra Giurgiu - FC København (27.07.16 kl.19:30 dansk tid)

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: Astra Giurgiu - FC København (27.07.16 kl.19:30 dansk tid)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Han er simpelthen kun god når vi ikke har bolden.. Begår som sædvanlig et hav af klodsede og unødvendige frispark og smider en masse bolde væk.. Hans arbejdsraseri kan man selvfølgelig ikke sætte en finger på, men man ved også at der ikke kommer andet fra hans side.. Og det er fint nok i visse kampe, når vi eksempelvis møder Barcelona etc.. Men Astra er ikke Barcelona, og det fik vi sat en tyk, fed streg under i går, og efte at have set vores træningskamp mod dem i sommers fik jeg egentlig deres niveau bekræftet..
    Vi vidste, det ville være en svær udebane med masser af fysik. Så netop her passede det perfekt. Cornelius var med til at køre dem trætte. I øvrigt fint han begik en masse frispark i går, hvor han satte sig igennem. Det manglede mange af vores spillere i starten af kampen, hvor vi lod os påvirke alt for meget (inden vi arbejder os ind i kampen).
    Ståle fremhævede også særligt Cornelius, så han har helt klart udfyldt den rolle, som han blev bedt om. Det er fedt!

    Og jeg er stadig med på, at det kunne være fedt, hvis Cornelius fik styr på en række andre ting, herunder boldtab mv. Men i går var han perfekt til det, han skulle. Santander derimod skuffede fælt.

  2. De følgende 9 brugere er enige:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    196

    Re: Optakts- og kamptråd: Astra Giurgiu - FC København (27.07.16 kl.19:30 dansk tid)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    At flere tilsynelandende er ovenud tilfredse med Corners præstation i går, fortæller mig meget godt hvad det er vi er vant til at se af præstationer fra Corners side.. Jeg så igen i går en præstation hvor Corner bidrager med en eneste ting, og det er at agere forsvarende angriber.. Han er simpelthen kun god når vi ikke har bolden.. Begår som sædvanlig et hav af klodsede og unødvendige frispark og smider en masse bolde væk.. Hans arbejdsraseri kan man selvfølgelig ikke sætte en finger på, men man ved også at der ikke kommer andet fra hans side.. Og det er fint nok i visse kampe, når vi eksempelvis møder Barcelona etc.. Men Astra er ikke Barcelona, og det fik vi sat en tyk, fed streg under i går, og efte at have set vores træningskamp mod dem i sommers fik jeg egentlig deres niveau bekræftet.. Det ærgrer mig derfor stadig at vi ikke har mere tro på egne evner, og bringer en start 11'er hvor alle kan bidrage når vi er i boldbesiddelse, for jeg tror vi kunne have fået mere derfra en 1-1.. Dog stadig et fint udgangspunkt før returen i Parken, hvor vi forhåbentlig bringer en start 11'er som indeholder både Falk og Pavlovic.. Og lykkes det at gå videre her, er Ståle stadig The man :)
    Jeg syntes altså at det der mere lugter af et forsvar af en indstilling til Cornelius, end en objektiv bedømmelse af kampen i går. Det er fint at være kritisk, når han tumler rundt mod en superligamodstander, som vi bør kværne. Men netop i går, laver han jo egentligt rigtigt mange af de ting han skal. Dels laver han som du siger nogen frispark. Inden kampen er det flere gange blevet pointeret hvordan Astra's farligste våben er omstillinger, at vi formår at stoppe dem, og positionere os det er altså nogen gange hvad der skal til, for at tage et af deres våben væk. Da de tydeligt ikke havde evnerne til at producere chancer når vi stod i kæderne og var defensivt på plads.

    Derudover bidrager han faktisk en del offensivt, han tager imod utroligt mange bolde og fordeler dem til kanten. Bedste eksempel er vel målet. I første omgang modtager han den egentligt hårdt presset, hvor han med to gode berøringer fordeler den ud i vores venstre side. Derefter modtager han den igen, og fremfor at udfordre eller sådan, som han tidligere har gjort og berettiget har fået kritik for, laver han en simpel aflevering til højre, og søger selv feltet. Lige de to situationer mener jeg rent faktisk viser en mere moden Cornelius, og selvom han aldrig bliver et teknisk vidunder, laver han lige netop i går, gode detaljer, fordeler bolde fint og helt sikkert løser han også den opgave Ståle har givet ham 100 %.

    På sådan en dag skal manden altså have ros. At vi så efterfølgende kan snakke Astra ned, mene de ikke producerer chancer er dårlige og at vi burde have vundet, viser måske at taktikken rent faktisk var som den skulle være. Vi bruger vores bredde trup, og vi bruger de kompetencer der er i truppen, til i vel nok sæsonens vigtigste kamp at slippe afsted med et godt resultat. Vi kunne helt sikkert godt have vundet, men jeg syntes i højere grad vi så skulle se på Verbic og Toutouh og de andre offensive spillere der skal være chanceskabende, end Cornelius, der som argumenteret ovenfår rent faktisk gør hvad han skal.


  4. #63
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    Re: Optakts- og kamptråd: Astra Giurgiu - FC København (27.07.16 kl.19:30 dansk tid)

    Hvis man tager et nærmere kig på resultaterne, af de øvrige kampe der er spillet i samme runde - http://beta.livescore.com/soccer/champions-league/ - så vil man hurtigt konstaterer, at stort set alle opgør stadigvæk er 'åbne' - det indikerer ganske fint, at der ikke findes lette kampe på dette niveau.
    If wars can be started by lies - they can be stopped by truth. (Julian Assange)

  5. #64
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    854

    Re: Optakts- og kamptråd: Astra Giurgiu - FC København (27.07.16 kl.19:30 dansk tid)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kixsomanov Se meddelelser
    Derudover bidrager han faktisk en del offensivt, han tager imod utroligt mange bolde og fordeler dem til kanten. Bedste eksempel er vel målet. I første omgang modtager han den egentligt hårdt presset, hvor han med to gode berøringer fordeler den ud i vores venstre side. Derefter modtager han den igen, og fremfor at udfordre eller sådan, som han tidligere har gjort og berettiget har fået kritik for, laver han en simpel aflevering til højre, og søger selv feltet. Lige de to situationer mener jeg rent faktisk viser en mere moden Cornelius, og selvom han aldrig bliver et teknisk vidunder, laver han lige netop i går, gode detaljer, fordeler bolde fint og helt sikkert løser han også den opgave Ståle har givet ham 100 %.
    Enig. Og i tilgift: Jeg har altid undret mig over hvor den tekniske del af Cornelius' spil blev af efter den der første sæson. Det har føltes lidt som om han har været lidt for tung, måske lidt for distraheret og måske også lidt uheldig i lang tid, men jeg har egentlig altid troet på at der var mere "i ham" - også rent teknisk - hvis man ser på de mål han scorede i første sæson. Det var jo ikke KUN headere ved bagerste som folk altid har så travlt med. Han lavede jo faktisk man mål med fødderne og lignede en mand med i hvert fald en over middel sparketeknik.

    Det der var så super fedt igår var at vi så de første spirende tegn på den lidt mere tekniske Cornelius. Det så ud som om han fandt sig til rette og begyndte at tage de rigtige to-tre touches, fik sat sin oppasser og fordelt boldene med nogle små, lækre touches. Han stod imod og kunne stadig spille sit spil - i en kamp hvor Santander ikke formåede det samme - også selvom Astra spillede langt over stregen stort set hele kampen. Det var en klasse indsats. Og den dag der kommer nogle dommedagshug og et par sikre indersidescoringer på, tja...så er han jo stort set 100m værd. Bl.a. derfor er Cornelius altså ikke en spiller man lejer ud til Brann eller sender afsted for 10m, som Olsen fx hentydede til i sidste fan pod. Det er simpelthen ikke dét værd. Og oveni er han jo et perfekt Ståle-værktøj til at slide på et forsvar, presse på dødbolde og generelt bare mose på.

    (Og SÅ har jeg vist også fået stemplet mig selv om en sand Cornelius-troende!)
    "Men det er fodbold. Vi er neanderthalere alle sammen." - Zanka

  6. De følgende 6 brugere er enige:

  7. #65
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Optakts- og kamptråd: Astra Giurgiu - FC København (27.07.16 kl.19:30 dansk tid)

    Jeg tager gerne jinx-risikoen på mig, men det vil være tæt på en skandale, hvis vi lader os slå ud af det her rumænske mandskab over to kampe. For lad os sige det, som det er: De var piv-elendige. Mindst en klasse eller to under det Jablonec-hold, der sendte os ud sidste år, og mange, mange niveauer under det Dnipro-hold, som vi med et dårligere hold slog ud for to år siden.

    Ståle havde ikke sagt for meget, da han lagde vægt på deres gode defensiv, for det var stort set de eneste, de havde at byde på, udover en masse strategisk film og tuderi, som frustrerede vores spiller især i første halvleg. Men den slags kan man også nå langt med, se bare Albaniens og Rumæniens landshold.
    De laver et fint mål, men på en kæmpe koger i vores forsvar, og det var vel det eneste offensive, de præsterede i kampen. Og så synes jeg ikke at mindes, at jeg hverken i Superliga- eller pokalsammenhæng har set et hold være fuldstændig fysisk mørbanket efter 55 minutter - og det var ikke engang, fordi man sad med fornemmelsen af, at det var fordi, vi havde kørt dem trætte indtil da.

    Opgaven for trænerteamet må være, at spillerne ikke undervurderer Astra for meget inden returen, for den slags har vi set før gå galt i Parken. Lykkes den del, burde det være en formsag at få lukket kampen og komme videre til en formentlig mere krævende playoffrunde.

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #66
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    854

    Re: Optakts- og kamptråd: Astra Giurgiu - FC København (27.07.16 kl.19:30 dansk tid)

    Citat Oprindeligt indsendt af jooness Se meddelelser
    Jeg tager gerne jinx-risikoen på mig, men det vil være tæt på en skandale, hvis vi lader os slå ud af det her rumænske mandskab over to kampe. For lad os sige det, som det er: De var piv-elendige. Mindst en klasse eller to under det Jablonec-hold, der sendte os ud sidste år, og mange, mange niveauer under det Dnipro-hold, som vi med et dårligere hold slog ud for to år siden.
    Men de har stadig den der snedige, snusfornuftige, jeg-ser-doven-ud-men-så-løber-jeg-alligevel-i-ryggen Old Boys-ting over sig, som gør, at hvis vi sover to gange i Parken, så scorer de to, APOEL-style. Vi skal virkelig, virkelig være tæt på vores mand og holde øjnene på manden og ikke bolden, hvis det her skal lykkes og se så let ud, som det bør. Jeg håber virkelig ikke vi ser backkæden snorksove så meget som de gjorde i starten i Rumænien.
    "Men det er fodbold. Vi er neanderthalere alle sammen." - Zanka


  10. #67
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,528

    Re: Optakts- og kamptråd: Astra Giurgiu - FC København (27.07.16 kl.19:30 dansk tid)

    Citat Oprindeligt indsendt af nivlaps Se meddelelser
    Men de har stadig den der snedige, snusfornuftige, jeg-ser-doven-ud-men-så-løber-jeg-alligevel-i-ryggen Old Boys-ting over sig, som gør, at hvis vi sover to gange i Parken, så scorer de to, APOEL-style. Vi skal virkelig, virkelig være tæt på vores mand og holde øjnene på manden og ikke bolden, hvis det her skal lykkes og se så let ud, som det bør. Jeg håber virkelig ikke vi ser backkæden snorksove så meget som de gjorde i starten i Rumænien.
    Du har fuldstændig ret. Astra´s stil minder meget om APOEL. De er effektive når det gælder. Eneste jeg frygter er de store fejl vi har for vane at lave i vores forsvarsspil som vi også så i går ved deres mål. Eric johansson var også ved at koste et mål da han skulle drible nede foran egen mål.

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #68
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,536
    Citat Oprindeligt indsendt af Kixsomanov Se meddelelser
    Jeg syntes altså at det der mere lugter af et forsvar af en indstilling til Cornelius, end en objektiv bedømmelse af kampen i går. Det er fint at være kritisk, når han tumler rundt mod en superligamodstander, som vi bør kværne. Men netop i går, laver han jo egentligt rigtigt mange af de ting han skal. Dels laver han som du siger nogen frispark. Inden kampen er det flere gange blevet pointeret hvordan Astra's farligste våben er omstillinger, at vi formår at stoppe dem, og positionere os det er altså nogen gange hvad der skal til, for at tage et af deres våben væk. Da de tydeligt ikke havde evnerne til at producere chancer når vi stod i kæderne og var defensivt på plads .
    Nu erindrer jeg så ikke en eneste situation, hvor Corner begår et frispark mens Astra er i boldbesiddelse og er ved at starte en omstilling.. Derimod begik han som sædvanligt et hav af frispark i situationer hvor vi selv er i boldbesiddelse og bolden bliver spillet op på ham.. Disse mange frispark er hamrende irriterende og bringer intet godt, Jeg kan i hvert fald ikke se hvordan det skulle være medvirkende til at forhindre Astra i at køre omstillinger.. Så ovenstående præmis køber jeg ikke..

    Jeg medgiver dog gerne at han har nogle fornuftige aktioner omkring vores scoring, men hans størrelse og fysik taget i betragtning så ser vi den slags alt alt for sjældent - også i går..

  13. #69
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,309

    Re: Optakts- og kamptråd: Astra Giurgiu - FC København (27.07.16 kl.19:30 dansk tid)

    Citat Oprindeligt indsendt af zeez Se meddelelser
    Jeg er af en helt anden mening her! Jeg synes dommeren var utroligt ringe.
    Jeg synes i flere situationer at linien lå meget forskelligt for FCK og for astra. de fik lov til at spille direkte svinsk til tider. Specielt i eget felt hvor der i en situation er en forsvare der holder hele vejen rundt om johansson, og i en anden bliver delany og santander fuldstændig flæsket.

    men den tydeligste situation på den skandaløse dommer er vel da astra for frispark på en situation hvor astras forsvarsspiller takler bold og ben væk under corner men alligevel ender AStra med frisparket!

    med en lidt bedre dommer ender astra med 9 mand på banen
    Det synes jeg nu ikke han var. Forskellen i linjen kommer, efter min mening, som følge af at Astraspillerne smed sig meget mere, hvilket han faldt for. I den situation du nævner dømmer dommeren korrekt, da Astraspilleren laver en god tackling og Cornelius efterfølgende får trådt på Astraspilleren, eftersom han forsøgte at nå bolden. Man kunne godt have undladt at dømme noget i situationen, men jeg synes bestemt ikke det er forkert, at frisparket dømmes.

    Jeg synes heller ikke, at Astra spillede svinsk. De spillede hårdt og forsøgte at markere tæt, men svinsk synes jeg ikke.

    Citat Oprindeligt indsendt af Bill Ward Se meddelelser
    Ekstrabladet har 2 situationer, hvor der er klokkeklart straffespark til FCK, men hvor dommeren intet dømmer.
    Er ganske enig i, at der kunne have været dømt straffespark i de to situationer (og det ligner endda, at der dømmes frispark imod Delaney i den ene situation). Jeg tror bare at det er de færreste dommere der dømmer straffespark på sådan nogle holdesituationer (og så er vi heller ikke for gode til selv at gøre det).

  14. De følgende 2 brugere er enige:

Side 5 af 5 FørsteFørste ... 2345

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 04.07.16, 08:51
  2. Svar: 69
    Sidste Meddelelse: 26.08.15, 07:32
  3. Svar: 87
    Sidste Meddelelse: 02.03.15, 20:19
  4. Optakts- og kamptråd: OB – FC København (09.03.14 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 40
    Sidste Meddelelse: 13.03.14, 08:03
  5. Optakts- og kamptråd: FC København – AGF(12.08.12 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 13.08.12, 17:55

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •