Side 1 af 5 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 69

Emner: Optakts- og kamptråd: Astra Giurgiu - FC København (27.07.16 kl.19:30 dansk tid)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    851

    Optakts- og kamptråd: Astra Giurgiu - FC København (27.07.16 kl.19:30 dansk tid)

    Nu hvor vi har kvalificeret os til 3. kvalrunde, vores modstander er kendt og kampene er blevet fastlagt, tillader jeg mig at oprette en lidt interimistisk kamptråd, så vi kan se lidt fremad. De sædvanlige kamptrådstartere er selvfølgelig velkomne til at smide et egentligt kampindlæg ind oveni.

    For en gang skyld har vi lidt hands-on erfaring med vores europæiske modstander, idet vi som bekendt skal møde Astra Giurgiu som vi også mødte i en træningskamp så sent som den 3. juli i år. Daværende kamptråd kan findes her.

    Astra har netop spillet, og vundet, den rumænske supercup mod Cluj. På denne baggrund, kan det være lidt interessant at sammenligne det hold vi mødte tidligere på måneden med det de stillede her i weekenden.

    I forhold til træningskampen mod os stillede de mod Cluj med Silviu Lung på mål. Han var netop hjemvendt fra EM da vi mødte dem og sad derfor på bænken. Han blev i øvrigt skadet i kampen mod Cluj - vist nok en brækket næse - så vi får se om han kan spille næste uge. Efter skaden erstattedes han af George Gavrilas som stod kampen mod os.

    I forsvaret havde de kun én ændring ift kampen mod os. I stedet for Dandea spillede Astras nye mand, Fabricio Silva. Fabricio var med Brasilien da de fik sølv ved U20-VM i 2009 og havde samme år et kort ophold i Hoffenheim, hvilket tyder på et vist talent. Et nyligt ophold i thailandsk fodbold kunne dog tyde på det modsatte, men han har dog en snes kampe for Partizan Beograd og mere end 70 kampe i den bedste brasilianske række. Dandea har været skadet på det sidste, så det er mig uklart om det var skaden eller den nye spiller, der holdt ham ude af kampen mod Cluj.

    På midten startede Alex Ionita II i stedet for Seto, og herudover var det samme startende som mod os (Lovin, Boudjemaa, Boldrin, William, Teixeira).

    Cristian Oros og Daniel Florea blev skiftet ind i løbet af anden halveg. Jeg har ikke lige undersøgt hvem Astra skiftede ind i kampen mod os.

    En af Astras bedste spillere, Denis Alibec, som også var med til EM, er skadet i længere tid og kommer derfor ikke til at spille nogle af kampene mod os. Tilsvarende er Niculae vist skadet. Han er angriber og blev ofte bugt som indskifter i sidste sæson.

    Valerica Gaman som var Astras tredje EM-spiller er skiftet til tyrkisk fodbold, så ham får vi ikke glæden af.

    Som EB skriver i dag, arbejder Astra på at lande et par forstærkninger inden kampene mod os. Konkret nævnes lejeaftaler med Marcel Essombe fra Dinamo Bukarest og Astras tidligere profil Constantin Budescu. Endelig nævner EB at den rumænske EM-spiller Cristian Sapunaru går transferfriog forhandler med Astra. Ingen af disse handler er dog landet endnu, og med forhandlinger, registrering og skader, er det tvivlsomt om eventuelle nye spillere vil kunne spille en rolle allerede på onsdag.

    Alt i alt, tyder det derfor på at vi kommer til at møde en start-11'er, der minder meget om den vi mødte i træningskampen.

  2. De følgende 12 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    48

    Re: Optakts- og kamptråd: Astra Giurgiu - FC København (27.07.16 kl.19:30 dansk tid)

    Astra har netop tabt 1-4 til Dinamo Bukarest !! Så meget for en beton defensiv??

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,413

    Re: Optakts- og kamptråd: Astra Giurgiu - FC København (27.07.16 kl.19:30 dansk tid)

    Det er i øvrigt muligt at se målene her https://www.youtube.com/embed/yDuBjIq1zww

    De lukker to ind på straffe, og det er, hvad det er. Men de to mål de lukker ind i åbent spil må bekymre dem - det er godt nok forsvarsspil på miniputniveau.

    Spørgsmålet er så, om de stillede op i stærkeste, eller om de sparede folk til kampen mod os, for det ligner alt andet end betondefensivaktioner.
    Hejsa
    Elver's Avatar

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Feb 2015
    Indlæg
    128

    Re: Optakts- og kamptråd: Astra Giurgiu - FC København (27.07.16 kl.19:30 dansk tid)

    Citat Oprindeligt indsendt af Elver Se meddelelser
    Det er i øvrigt muligt at se målene her https://www.youtube.com/embed/yDuBjIq1zww

    De lukker to ind på straffe, og det er, hvad det er. Men de to mål de lukker ind i åbent spil må bekymre dem - det er godt nok forsvarsspil på miniputniveau.

    Spørgsmålet er så, om de stillede op i stærkeste, eller om de sparede folk til kampen mod os, for det ligner alt andet end betondefensivaktioner.
    Af hvad jeg kan se ud fra transfermarkt så var det stærkeste opstilling. Jo mere viden vi samler om de her rumænere, jo mere tror jeg på samlet sejr. Jeg kan ikke rigtig se hvad de kan, ud over at leve på kontraangreb.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:
    AGK

  9. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Optakts- og kamptråd: Astra Giurgiu - FC København (27.07.16 kl.19:30 dansk tid)

    Umiddelbart ser det ud, som om vores kanter kommer til at få rigeligt med plads i kampen. Og da vores kantspillere har stået for cirka halvdelen af vores mål indtil videre, kunne det godt blive en succes. Jeg tror vi får Toutouh og Verbic på kanterne fra start, og Falk kommer ind i løbet af 2. halvleg i stedet. Toutouh er den defensivt stærkeste af vores kanter, og Ståle vil nok også tænkte, at det er nok fra start med kun én loose cannon med det uventede på banen i form af Verbic.

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #6
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    645

    Re: Optakts- og kamptråd: Astra Giurgiu - FC København (27.07.16 kl.19:30 dansk tid)

    Lidt længere sammendrag af kampen


  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #7
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,767

    Re: Optakts- og kamptråd: Astra Giurgiu - FC København (27.07.16 kl.19:30 dansk tid)

    Hverken Verbic, Kusk eller Falk er særlig gode defensiv, men jeg håber alligevel at Kusk starter. Kusk er vores suverænt bedste kontra spiller, og det kan blive rigtig vigtigt i kampen på onsdag. Astras forsvar ser godt nok tungt ud, og kan vi true dem i bagrummet så står vi med rigtig gode kort på hånden.

    Toutouh starter helt sikkert på venstre kanten, og så håber jeg på Pavlovic og Santander i angrebet, selvom jeg har en fornemmelse af at Ståle vil have Cornelius på banen fra start med fysik og fart.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  14. #8
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,528

    Re: Optakts- og kamptråd: Astra Giurgiu - FC København (27.07.16 kl.19:30 dansk tid)

    Hvor er jeg dog spændt og lidt nervøs for disse 2 kampe.

    En samlet sejre og vi er sikret minimum EL gruppespil ( CL gruppespil vil være en kæmpe bonus) som vil være ultra vigtigt for viderudviklingen af vores hold.

    Hvis vi ikke kommer i et Europæisk gruppespil denne sæson tror jeg godt selvtilliden kan få et knæk i Suppen

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #9
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,139

    Re: Optakts- og kamptråd: Astra Giurgiu - FC København (27.07.16 kl.19:30 dansk tid)

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Hverken Verbic, Kusk eller Falk er særlig gode defensiv, men jeg håber alligevel at Kusk starter. Kusk er vores suverænt bedste kontra spiller, og det kan blive rigtig vigtigt i kampen på onsdag. Astras forsvar ser godt nok tungt ud, og kan vi true dem i bagrummet så står vi med rigtig gode kort på hånden.

    Toutouh starter helt sikkert på venstre kanten, og så håber jeg på Pavlovic og Santander i angrebet, selvom jeg har en fornemmelse af at Ståle vil have Cornelius på banen fra start med fysik og fart.
    Der selvfølgelig nogle taktiske overvejelser ift. at opnå bedst mulige resultat inden returkampen i Parken. Jeg synes dog det er en falliterklæring at pille Falk af holdkortet. Han har været rigtig god som både igangsætter, oplægger og målscorer. Jeg håber, han starter inde og viser sig frem på et højere niveau end Crusaders og Lyngby.

    Jeg kan ikke se ideen i at lade Cornelius starte inde på bekostning af Santander eller Pavlovic. Med mindre vi desperat har brug for et gult kort indenfor de første 10 minutter..
    Krølben

    Et forsigtigt bud (uden at være sikker i øvrigt) kan være, at der hentydes til vi ikke ved, om vi har to liv og derfor ikke kan spå om vi kan give vores to liv til Brøndby IF.
    Krølben's Avatar

  17. De følgende 13 brugere er enige:

  18. #10
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,016

    Re: Optakts- og kamptråd: Astra Giurgiu - FC København (27.07.16 kl.19:30 dansk tid)

    Vanvittig vigtig kamp og sæsonen første rigtige styrkeprøve for holdet - et svært sted at spille og forhåbentlig kan vi komme derfra med et godt udgangspunkt.
    Umiddelbart tror jeg opstilingen bliver følgende:

    Robin
    Ankersen - Zanka - Erik - Ludwig
    Toutouh - Kvist - Delaney - Falk
    Santander - Pavlovic

    Så har vi stadigvæk muligheder med Cornelius i tilfælde af øget hovedspil er krævet, samt Verbic og Kusk hvis vi pludselig skal jagte.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #11
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    196

    Re: Optakts- og kamptråd: Astra Giurgiu - FC København (27.07.16 kl.19:30 dansk tid)

    Jeg tror på følgende opstilling:

    Robin
    Ankersen - Zanka - Erik - Ludwig
    Verbic - Kvist - Delaney - Toutouh
    Corner - Santander

    Som andre også nævner er jeg overbevist om at Toutouh starter på venstrekanten, da han er den af vores kanter der er suverænt bedst defensivt.
    Jeg tror det så bliver med Verbic på højrekanten, da jeg synes han har set rigtig giftig ud indtil videre og samtidig har noget fandenivoldskhed og individuelle færdigheder, der kan blive nyttige. Det er nok heller ikke helt uden relevans at Verbic har haft et år til at lære Ståles defensive krav, hvorimod Falk må formodes at være mere grøn på dette område. Det taler så til Falsk fordel at han løber helt ekstremt meget.

    Til sidst tror jeg man starter med Corner på toppen, for at have en der løber solen sort og tager en masse fysiske kampe. Derudover tror jeg det giver større værdi at kunne skifte Pavlovic ind, som kan true mere i dybden og med individuelle færdigheder. Corner er vel reelt kun en god indskifter at have, hvis man står i en situation hvor man bare losser bolde ind i feltet og presser modstanderen helt i bund. En sådan situation tror jeg ikke så meget på vi ender i, når det nu er den første af to kampe, hvor vi endda slutter på hjemmebane.

    Jeg er i stil med jer andre markant mere optimistisk omkring videre avancement, og det er så sindssygt vigtig vi kommer i europæisk gruppespil i år, også selvom det "kun" skulle blive til Europa League! Dog vil jeg sige at de nuværende præstationer giver håb om at et Champions League gruppespil ikke virker helt urealistisk!

  21. #12
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,767

    Re: Optakts- og kamptråd: Astra Giurgiu - FC København (27.07.16 kl.19:30 dansk tid)

    Citat Oprindeligt indsendt af Krølben Se meddelelser
    Der selvfølgelig nogle taktiske overvejelser ift. at opnå bedst mulige resultat inden returkampen i Parken. Jeg synes dog det er en falliterklæring at pille Falk af holdkortet. Han har været rigtig god som både igangsætter, oplægger og målscorer. Jeg håber, han starter inde og viser sig frem på et højere niveau end Crusaders og Lyngby.

    Jeg kan ikke se ideen i at lade Cornelius starte inde på bekostning af Santander eller Pavlovic. Med mindre vi desperat har brug for et gult kort indenfor de første 10 minutter..
    Ved nu ikke om det er en faliterklæring ligefrem, og ingen siger at Falk ikke kan få en rolle i kampen i en evt. 2. halvleg. Men nu er vi i besiddelse af 5 vanvittig dygtige kanter, hvoraf de alle har hver deres spidskompetence - ikke at udnytte disse i de kampe hvor opgaven er til det, det vil jeg mene er en faliterklæring. Falk giver mere mening i returen, selvom jeg selvfølgelig ikke ved hvor meget Ståle vil satse i Rumænien.

    Idéen med Cornelius er hvis vi vil satse noget mere på dødbolde, jeg ser skam også hellere Pavlovic starter.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  22. #13
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Optakts- og kamptråd: Astra Giurgiu - FC København (27.07.16 kl.19:30 dansk tid)

    Citat Oprindeligt indsendt af unknown Se meddelelser
    ...et svært sted at spille...
    Hvad bygger du det på?

    I sammendragsklippet synes jeg mest, at man hører Bucharest's fans. Det virker langt fra som nogen heksekedel.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #14
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,366

    Re: Optakts- og kamptråd: Astra Giurgiu - FC København (27.07.16 kl.19:30 dansk tid)

    Citat Oprindeligt indsendt af DaneX Se meddelelser
    Hvad bygger du det på?

    I sammendragsklippet synes jeg mest, at man hører Bucharest's fans. Det virker langt fra som nogen heksekedel.
    Nej, vurderet ud fra deres tilskuersnit i ligaen er der vist ikke tale om Helvede i Sydøst. 3.259 tilskuere per kamp i mesterskabssæsonen :-) Da de for to år siden var i Europa League-gruppespillet, samlede de i snit lige over 2.000 tilskuere per kamp mod Salzburg, Celtic og Dinamo Zagreb, så vi skal næppe vente os, at der bliver udsolgt (8.500) på onsdag.
    HIC SUNT LEONES

  25. De følgende 2 brugere er enige:

  26. #15
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,366

    Re: Optakts- og kamptråd: Astra Giurgiu - FC København (27.07.16 kl.19:30 dansk tid)

    Hvad angår startopstillingen, er det vel heller ikke helt utænkeligt, at Ståle vender tilbage til tidligere tiders 'europæiske formation' med Falk i en lidt alternativ Grønkjær-rolle bag Santander og så Verbic og Toutouh på kanterne.

    På den måde sørger vi i hvert fald for at have vores mest formstærke spillere med i form af Verbic og Falk. Cornelius kan jeg slet ikke se have en rolle på det her niveau andet end som en klodset kriger i feltet, hvis vi kommer i en situation, hvor der skal hældes lange bolde frem. Pavlovic mangler også lidt i boldomgangen, og i en kamp, hvor Ståle nok er tilfreds med at holde mere på bolden end normalt, kan Falk måske være et bedre valg som en af de to forreste.
    HIC SUNT LEONES

Side 1 af 5 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 04.07.16, 08:51
  2. Svar: 69
    Sidste Meddelelse: 26.08.15, 07:32
  3. Svar: 87
    Sidste Meddelelse: 02.03.15, 20:19
  4. Optakts- og kamptråd: OB – FC København (09.03.14 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 40
    Sidste Meddelelse: 13.03.14, 08:03
  5. Optakts- og kamptråd: FC København – AGF(12.08.12 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 13.08.12, 17:55

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •