Side 4 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 69

Emner: Optakts- og kamptråd: Astra Giurgiu - FC København (27.07.16 kl.19:30 dansk tid)

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    854

    Re: Optakts- og kamptråd: Astra Giurgiu - FC København (27.07.16 kl.19:30 dansk tid)

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Hm. Lorte halvleg, men sidder sgu' alligevel og tænker, at det nok skal gå. Jeg ser stadig konturer til noget godt. Men vi skal da passe på med al den brok og kort.
    Nuvel, måske er det forventeligt, men med den dommerpræstation og alt det tuderi Astra diskede op med idag så kan jeg eddermame godt forstå at vi brokkede os. Forhåbentlig får vi en dommer der lader os flæske alle de dovne latinoer lidt mere i returen, så får Astra først for alvor problemer.
    "Men det er fodbold. Vi er neanderthalere alle sammen." - Zanka

  2. De følgende 10 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,531

    Re: Optakts- og kamptråd: Astra Giurgiu - FC København (27.07.16 kl.19:30 dansk tid)

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Nu må kritikken af Cornelius, bl.a. i denne tråd, godt stilne lidt af. Cornelius har helt klart en berettigelse på holdet, selvom han almindeligvis nok står bag de to andre på holdkortet. Bidrog virkelig godt i dag i en kamp, vi vidste ville være fysisk. Lidt nuanceret kritik ville være rart en gang i mellem.
    Kritikken af Cornelius har været berettiget, det kan 2 gode kamp mod Crusaders og i aften mod Astra ikke laves om på.

    Den nuanceret kritik af Cornelius går på han leger for meget "Tank" i stedet for at stå de rigtige steder på banen og samtidig være skarper foran mål end han har været det sidste lange stykke tid. INGEN har sat spørgsmålstegn på Corners arbejdsraseri pga. der har han altid leveret også kampen i aften.

    Jeg håber det var nuanceret nok :)

    og Btw. fint udgangspunkt i aften :)

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #48
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,551

    Re: Optakts- og kamptråd: Astra Giurgiu - FC København (27.07.16 kl.19:30 dansk tid)

    Tak for det. Det tog 20 minutter at hente gif'en med den super forbindelse jeg har her, men det var herligt at se målet, efter at have fulgt med i tekst og i telefon under kampen :-)

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #49
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    721

    Re: Optakts- og kamptråd: Astra Giurgiu - FC København (27.07.16 kl.19:30 dansk tid)

    Selv tak.

    Jeg ville ønske at
    Kode:
    [spoiler][/spoiler]
    -var en ting så ikke jeg dræbte hele siden og at man kunne vælge om man ville loade den eller ej.

    900p med 20fps er nok også liiiige i overkanten til at blive postet direkte. De kommer som link fremover når de er oppe i den størrelse fremover.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #50
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: Astra Giurgiu - FC København (27.07.16 kl.19:30 dansk tid)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Kritikken af Cornelius har været berettiget, det kan 2 gode kamp mod Crusaders og i aften mod Astra ikke laves om på.

    Den nuanceret kritik af Cornelius går på han leger for meget "Tank" i stedet for at stå de rigtige steder på banen og samtidig være skarper foran mål end han har været det sidste lange stykke tid. INGEN har sat spørgsmålstegn på Corners arbejdsraseri pga. der har han altid leveret også kampen i aften.

    Jeg håber det var nuanceret nok :)
    Meget - den vogn er jeg selv på. Men det er altså ikke alle, der er helt på samme vogn. For netop stor fysik og stor arbejdsindsats er vigtige komponenter i svære udebanekampe som denne. Det så vi bl.a. i dag. Dermed ikke sagt, at vi ikke også skal have styr på, at han stopper Messi-driblinger og bliver bedre til at stå ved bageste stolpe og heade den ind.

  10. #51
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: Astra Giurgiu - FC København (27.07.16 kl.19:30 dansk tid)

    Ståle laver sq sjove bevægelser på sidelinjen. Først klappet, nu det her :D

    https://twitter.com/smatterdk/status/758394334635036673

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #52
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,310

    Re: Optakts- og kamptråd: Astra Giurgiu - FC København (27.07.16 kl.19:30 dansk tid)

    På forhånd ville jeg nok have accepteret en 1-1, da det uden tvivl giver os et fint udgangspunkt, men jeg er ret skuffet når jeg ser den præstation som rumænerne leverede. Jeg gik desværre glip af de første 15 minutter, så det er da muligt, at de blæste os ud af banen i de første 15, men det tyder ikke på det.

    Jeg så en modstander der overvejende havde et defensivt fokus og også stod dybt. De forsøgte hurtigt at lukke vores kanter ned, men deres pres var ikke synderlig højt, da ofte skulle op omkring midterlinjen før det første pres for alvor kom. I første halvleg var deres defensive organisation da også ganske fin og deres forsvar og midtbane var godt afstemt. Deres forsvarere havde godt styr på Cornelius og Santander, der havde svært ved, at komme til chancer og deres backs var gode til, at få lukket ned for vores backs (især Ankersen havde det svært).
    Astra var desuden også gode til, at spille sig ud af vores pres og vi fik svært ved, for alvor, at presse dem højt på banen. Selv Delaney og Kvist fik ikke overtaget i duellerne. Til gengæld kunne Astra stort set intet offensivt. Det kan være, at de trak sig tilbage og satsede på omstillinger efter deres scoring, men dette virkede heller ikke for dem. Man er ude i, at Crusaders, Esbjerg og Lyngby spiller bedre offensiv fodbold end Astra.

    I anden halvleg løb flere af Astra spillerne tør for energi og vi fik derfor ganske let ved, at fastholde bolden og havde vel konstant spilovertaget. Dette resulterede desværre ikke i chancer, da de stadig var med defensivt, men de lignede ikke et hold der rent faktisk spiller for, at komme med i Champions League. Selvfølgelig var det varmt, men man må formode, at det var lige varmt for begge hold. Derfor er det ærgerligt, at vi ikke formår at skabe flere chancer.

    Astra er naturligvis ikke et dårligt hold. Det var blandt andet tydeligt i deres defensive organisation, disciplinerede pres, opdækninger og deres evne til, at spille sig ud af pres. Det er dog stadig skuffende, at vi ikke vinder over et hold der spiller så dårligt offensivt og samtidig har så mange spillere der bliver trætte i løbet af kampen.

    Dommeren kunne naturligvis have været bedre. Astra spillerne fik held med at smide sig alt for mange gange, hvilket ender med at trække tempoet ud af kampen. Jeg tror ikke at det var udslagsgivende, men det var et tydeligt irritationsmoment og endte vist med at koste Kvist en advarsel. Jeg synes ellers, at dommeren havde fint styr på kampen og generelt var god til, at vurdere situationerne og tildele korrekte advarsler, men når Astra spillerne blev bare en smule teatralske, så faldt han ofte for det.

    En kommentar skal dog knyttes til Falk, der virkelig ser ud til, at være en rigtig god tilføjelse til truppen. Det var lidt ærgerligt, at Toutouh skulle udskiftes, da Astra spillerne havde svært ved, at lukke ned for ham, men Falk kom ind og stjal billedet med flere gode aktioner og et super oplæg til Delaney. Han bliver svær at udelade fra startopstillingen når han for alvor er kommet ind i systemet.

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #53
    Tilmeldingsdato
    Jun 2008
    Indlæg
    240

    Re: Optakts- og kamptråd: Astra Giurgiu - FC København (27.07.16 kl.19:30 dansk tid)

    Cornelius fik nærmest genopfundet sig selv i sin egen version af 'Grønkjær rollen' til de europæiske kampe.

    Enhver ved, at han altid arbejder hårdt. Men i dag virkede arbejdet så meget mere værdifuldt, taktisk set. Det var ret interessant, og pludselig er han måske et større aktiv til de internationale opgør, end man (jeg i hvert fald) gik og troede.

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #54
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    833

    Re: Optakts- og kamptråd: Astra Giurgiu - FC København (27.07.16 kl.19:30 dansk tid)

    Man sidder jo med følelsen af, at den her kan vi sagtens køre hjem i Parken om en uge.

    Men sådan havde jeg det også mod både Gorica og Jablonec (og vi husker jo alle hvordan det gik), så klog af de skader, vil jeg i dag nøjes med at være fortrøstningsfuld og behersket optimistisk forud for næste onsdags returopgør.


  17. #55
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Optakts- og kamptråd: Astra Giurgiu - FC København (27.07.16 kl.19:30 dansk tid)

    1-1 er udemærket, men det lignede en kamp vi kunne lukke. Nu skal det ikke blive en sovepude i næste kamp. Astra har lidt at byde ind med og selvom det er lidt, så er det nok til at konne foran 1-0 i Parken og så kan det sagtens blive svært.

    Mht til kampen, så er her mine kommentar:

    - dommeren var virkelig dårlig, i hvert fald set med FCK briller. Han tillod Astra at trække tid og spille alt for meget teater. Håber på en meget bedre dommer i anden kamp.

    - Vores backer fungerede ikke alt for godt i dag. Mange dårlige indlæg og det er synd, når endelig Corner og Santander spiller fra start.

    - jeg kunne godt tænke mig at kanterne skifter plads et par gange i løbet af kampen. Det er rigtig svært at står over for 2-3 forskellige typer kanter i løbet af en kamp, hvorimod det bliver nemmere, når man ved at Verbic altid trækker ind i banen.

    Det var "god" europæisk stil at være tilfredse med 1-1 på udebane, men jeg sidder stadig med følelsen af at vi kunne gå et gear op og lukke kampen og med de træthedstegn Astra viste, så kan det være en mistet mulighed. Det er dog et hold vi bør slå over 2 kampe - Jabolec var langt bedre og der skal ske en stor forandring med Astra på en uge, hvis jeg ikke bliver mega skuffet ved ikke at gå videre.
    Torben

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #56
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,767

    Re: Optakts- og kamptråd: Astra Giurgiu - FC København (27.07.16 kl.19:30 dansk tid)

    Hvis bare vi lader være med at lave store defensive fejl, så kan jeg ikke se hvordan Astra skulle score i returen.
    Vi har nu spillet 180 minutter mod dem (jaja, træningskamp bla bla) - og de har produceret sådan ca. 2 chancer, hvor vi laver kæmpe brølere. At de så scorer på de chancer vidner lidt om at de trods alt har noget kvalitet, eller i hvert fald at Teixeira har. Kan vi lukke ham ned, og ikke tage nogle chancer i defensiven, så kan jeg ikke se hvordan denne her skulle kunne glippe i og med at vi er videre hvis buret holdes rent.

    Det er i øvrigt mig en gåde hvordan en eller anden topklub i Belgien, eller suptop i Frankrig, Holland osv. ikke har lagt 10-20 mio. for Falk for bare et år siden. Stor kæmpe gåde.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  20. #57
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,538
    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Nu må kritikken af Cornelius, bl.a. i denne tråd, godt stilne lidt af. Cornelius har helt klart en berettigelse på holdet, selvom han almindeligvis nok står bag de to andre på holdkortet. Bidrog virkelig godt i dag i en kamp, vi vidste ville være fysisk. Lidt nuanceret kritik ville være rart en gang i mellem.
    At flere tilsynelandende er ovenud tilfredse med Corners præstation i går, fortæller mig meget godt hvad det er vi er vant til at se af præstationer fra Corners side.. Jeg så igen i går en præstation hvor Corner bidrager med en eneste ting, og det er at agere forsvarende angriber.. Han er simpelthen kun god når vi ikke har bolden.. Begår som sædvanlig et hav af klodsede og unødvendige frispark og smider en masse bolde væk.. Hans arbejdsraseri kan man selvfølgelig ikke sætte en finger på, men man ved også at der ikke kommer andet fra hans side.. Og det er fint nok i visse kampe, når vi eksempelvis møder Barcelona etc.. Men Astra er ikke Barcelona, og det fik vi sat en tyk, fed streg under i går, og efte at have set vores træningskamp mod dem i sommers fik jeg egentlig deres niveau bekræftet.. Det ærgrer mig derfor stadig at vi ikke har mere tro på egne evner, og bringer en start 11'er hvor alle kan bidrage når vi er i boldbesiddelse, for jeg tror vi kunne have fået mere derfra en 1-1.. Dog stadig et fint udgangspunkt før returen i Parken, hvor vi forhåbentlig bringer en start 11'er som indeholder både Falk og Pavlovic.. Og lykkes det at gå videre her, er Ståle stadig The man :)

  21. De følgende 7 brugere er enige:

  22. #58
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    615

    Re: Optakts- og kamptråd: Astra Giurgiu - FC København (27.07.16 kl.19:30 dansk tid)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Dommeren kunne naturligvis have været bedre. Astra spillerne fik held med at smide sig alt for mange gange, hvilket ender med at trække tempoet ud af kampen. Jeg tror ikke at det var udslagsgivende, men det var et tydeligt irritationsmoment og endte vist med at koste Kvist en advarsel. Jeg synes ellers, at dommeren havde fint styr på kampen og generelt var god til, at vurdere situationerne og tildele korrekte advarsler, men når Astra spillerne blev bare en smule teatralske, så faldt han ofte for det.
    Jeg er af en helt anden mening her! Jeg synes dommeren var utroligt ringe.
    Jeg synes i flere situationer at linien lå meget forskelligt for FCK og for astra. de fik lov til at spille direkte svinsk til tider. Specielt i eget felt hvor der i en situation er en forsvare der holder hele vejen rundt om johansson, og i en anden bliver delany og santander fuldstændig flæsket.

    men den tydeligste situation på den skandaløse dommer er vel da astra for frispark på en situation hvor astras forsvarsspiller takler bold og ben væk under corner men alligevel ender AStra med frisparket!

    med en lidt bedre dommer ender astra med 9 mand på banen
    written by Zeez

  23. De følgende 4 brugere er enige:

  24. #59
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,531

    Re: Optakts- og kamptråd: Astra Giurgiu - FC København (27.07.16 kl.19:30 dansk tid)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    At flere tilsynelandende er ovenud tilfredse med Corners præstation i går, fortæller mig meget godt hvad det er vi er vant til at se af præstationer fra Corners side.. Jeg så igen i går en præstation hvor Corner bidrager med en eneste ting, og det er at agere forsvarende angriber.. Han er simpelthen kun god når vi ikke har bolden.. Begår som sædvanlig et hav af klodsede og unødvendige frispark og smider en masse bolde væk.. Hans arbejdsraseri kan man selvfølgelig ikke sætte en finger på, men man ved også at der ikke kommer andet fra hans side.. Og det er fint nok i visse kampe, når vi eksempelvis møder Barcelona etc.. Men Astra er ikke Barcelona, og det fik vi sat en tyk, fed streg under i går, og efte at have set vores træningskamp mod dem i sommers fik jeg egentlig deres niveau bekræftet.. Det ærgrer mig derfor stadig at vi ikke har mere tro på egne evner, og bringer en start 11'er hvor alle kan bidrage når vi er i boldbesiddelse, for jeg tror vi kunne have fået mere derfra en 1-1.. Dog stadig et fint udgangspunkt før returen i Parken, hvor vi forhåbentlig bringer en start 11'er som indeholder både Falk og Pavlovic.. Og lykkes det at gå videre her, er Ståle stadig The man :)
    Jeg er helt enig med dig vedr. Corner

    Som du også skriver er det et fint udgangspunkt. Og jeg håber som du også skriver at vi bringer Falk og evt. Pavlovic i returkampen og "TØR" spille kampen istedet for samme opstilling som vi så på udebane.

    En af sæsonens vigtigste kampe da en sejre jo giver mimimum EL gruppespil. Jeg håber der kommer mange på Stadion.

  25. #60
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    161

    Re: Optakts- og kamptråd: Astra Giurgiu - FC København (27.07.16 kl.19:30 dansk tid)

    Ekstrabladet har 2 situationer, hvor der er klokkeklart straffespark til FCK, men hvor dommeren intet dømmer.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 04.07.16, 08:51
  2. Svar: 69
    Sidste Meddelelse: 26.08.15, 07:32
  3. Svar: 87
    Sidste Meddelelse: 02.03.15, 20:19
  4. Optakts- og kamptråd: OB – FC København (09.03.14 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 40
    Sidste Meddelelse: 13.03.14, 08:03
  5. Optakts- og kamptråd: FC København – AGF(12.08.12 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 13.08.12, 17:55

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •