Side 6 af 32 FørsteFørste ... 345678916 ... SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 475

Emner: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Okay, den kunne også være i DPMA:

    Hvorfor er pakkerne med hakkekød i supermarkederne mindre, når der er lavere fedtprocent i, eller når det er noget friland/øko?
    Efterhånden svært at følge en opskrift med 500g!
    (jeg forestiller mig det er noget med at prisen skal se lav ud, men er der en bedre forklaring?!?)

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #77
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af FC Franni Se meddelelser
    Okay, den kunne også være i DPMA:

    Hvorfor er pakkerne med hakkekød i supermarkederne mindre, når der er lavere fedtprocent i, eller når det er noget friland/øko?
    Efterhånden svært at følge en opskrift med 500g!
    (jeg forestiller mig det er noget med at prisen skal se lav ud, men er der en bedre forklaring?!?)
    Din forestilling er, så vidt jeg har hørt, helt korrekt. Det er i øvrigt det samme med økologiske varer. (750g øko løg koster fx nogenlunde det samme som 1kg non-øko)

    I øvrigt er jeg som single, ok tilfreds med konceptet, da det reducerer mit personlige madspild en del.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #78
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af MZ Se meddelelser
    Din forestilling er, så vidt jeg har hørt, helt korrekt. Det er i øvrigt det samme med økologiske varer. (750g øko løg koster fx nogenlunde det samme som 1kg non-øko)

    I øvrigt er jeg som single, ok tilfreds med konceptet, da det reducerer mit personlige madspild en del.
    Ja, er også det jeg frygter, men selvfølgelig ganske fint for dem, som ikke skal bruge så meget. Giver så en god del mere emballage til Forbrændingen med de 350g pakker, og så går det jo meget godt i tråd med, at jo mere usundt og skod et produkt er, jo større portion:)

  6. Den følgende bruger er enig i dette:
    MZ

  7. #79
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af FC Franni Se meddelelser
    Okay, den kunne også være i DPMA:

    Hvorfor er pakkerne med hakkekød i supermarkederne mindre, når der er lavere fedtprocent i, eller når det er noget friland/øko?
    Efterhånden svært at følge en opskrift med 500g!
    (jeg forestiller mig det er noget med at prisen skal se lav ud, men er der en bedre forklaring?!?)
    Du kan i øvrigt roligt følge de samme opskrifter som du plejer og evt bare tilføje revede gulerødder eller squash for den mængde kød der måtte mangle. Det smager godt og er sundt ;-)

  8. #80
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Du kan i øvrigt roligt følge de samme opskrifter som du plejer og evt bare tilføje revede gulerødder eller squash for den mængde kød der måtte mangle. Det smager godt og er sundt ;-)
    Hovhov... Ingen grund til at være ekstrem... man kan også bare gange mængden af de andre ingredienser med 0.7 ;)


  9. #81
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af FC Franni Se meddelelser
    Okay, den kunne også være i DPMA:

    Hvorfor er pakkerne med hakkekød i supermarkederne mindre, når der er lavere fedtprocent i, eller når det er noget friland/øko?
    Efterhånden svært at følge en opskrift med 500g!
    (jeg forestiller mig det er noget med at prisen skal se lav ud, men er der en bedre forklaring?!?)
    Det med prisen er helt sikkert forklaringen. Hvis Hr. og Fru Danmark direkte kunne sammenligne prisen med den, man tager for mishandlede - danske - dyr, ville kun økofanatikere og folk, der tænker på dyrevelfærd gide st købe det. Og dem er vi ikke mange af. På denne måde kan man også med lidt held få dem med, der ikke kan hovedregning. Det sjove er i øvrigt, at det faktisk er muligt at vænne sig til at spise lidt mindre kød, hvis det til gengæld smager bedre (og det gør det). Det er lidt ligesom kvalitetschokolade versus tysk julekalenderchokolade.
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #82
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Det med prisen er helt sikkert forklaringen. Hvis Hr. og Fru Danmark direkte kunne sammenligne prisen med den, man tager for mishandlede - danske - dyr, ville kun økofanatikere og folk, der tænker på dyrevelfærd gide st købe det. Og dem er vi ikke mange af. På denne måde kan man også med lidt held få dem med, der ikke kan hovedregning. Det sjove er i øvrigt, at det faktisk er muligt at vænne sig til at spise lidt mindre kød, hvis det til gengæld smager bedre (og det gør det). Det er lidt ligesom kvalitetschokolade versus tysk julekalenderchokolade.
    Man kunne også vende den om og sige at hvis der rent faktisk stod på pakken at det kom fra de usselt behandlede, antibiotikafyldte og pesticidspisende dyr, som det kommer fra, så ville folk ikke spise det.

    Det er sjovt at det mest naturlige produkt skal have en særlig mærkning. Men det er en heeeeeelt anden snak o en anden tråd :-D

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #83
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Man kunne også vende den om og sige at hvis der rent faktisk stod på pakken at det kom fra de usselt behandlede, antibiotikafyldte og pesticidspisende dyr, som det kommer fra, så ville folk ikke spise det.

    Det er sjovt at det mest naturlige produkt skal have en særlig mærkning. Men det er en heeeeeelt anden snak o en anden tråd :-D
    Den særlige mærkning handler om, at man vil sikre visse standarder og så er det markedsføring.

  14. #84
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Man kunne også vende den om og sige at hvis der rent faktisk stod på pakken at det kom fra de usselt behandlede, antibiotikafyldte og pesticidspisende dyr, som det kommer fra, så ville folk ikke spise det.

    Det er sjovt at det mest naturlige produkt skal have en særlig mærkning. Men det er en heeeeeelt anden snak o en anden tråd :-D
    Enig. Men når rygere ikke bliver for alvor skræmt af cigaretemballager, så er jeg bange for, at effekten alligevel vil være til at overse.

    Suk!

    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #85
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Den særlige mærkning handler om, at man vil sikre visse standarder og så er det markedsføring.
    Den er jeg med på. Jeg synes bare at det burde være omvendt: at sunde normalt fremstillede fødevare burde være normalen og alt det der bruger kunstige vækstfremmere, antibiotika og lignende burde skilte med dét. Jeg er sikker på at det ville have en stor effekt folks forbrugsmønstre. Lige nu er det meget nemt at ignorere og jeg tror ikke at folk har det med mad som rygerne har det med cigaretter - folk går op i hvad de putter i sig selv og deres kære.
    Prøv at sælge "pesticidmælk" 2 kroner billigere end konventionel mælk og se om det ville sælge godt :-)

  17. #86
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Den er jeg med på. Jeg synes bare at det burde være omvendt: at sunde normalt fremstillede fødevare burde være normalen og alt det der bruger kunstige vækstfremmere, antibiotika og lignende burde skilte med dét. Jeg er sikker på at det ville have en stor effekt folks forbrugsmønstre. Lige nu er det meget nemt at ignorere og jeg tror ikke at folk har det med mad som rygerne har det med cigaretter - folk går op i hvad de putter i sig selv og deres kære.
    Prøv at sælge "pesticidmælk" 2 kroner billigere end konventionel mælk og se om det ville sælge godt :-)
    Principielt er er det jo frivilligt om man vil have mærkater på sine produkter. At noget pr. definition skulle være mere usundt af, at der er blevet brugt pesticider, antibiotika og lignende giver ikke mening. Økologisk landbrug anvender skal også pesticider og antibiotika (dog strengere regler). Generelt er der en rimelig stor diskrepans mellem hvad mange tror er sundt/usundt og hvad der faktisk er det.

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #87
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Hvor blev de egentlig af de gode fransk hotdog brød man i "gamle" dage fik når man var i pølsevognen? Altså de lækre bløde brød med sesam og hvor pølsemanden selv udhulede brødet?

    Jeg antager at det er fordi det hårde plastik brød der serveres nu om dage er meget billigere - Men det er sku da mærkeligt at det tilsyneladende slet ikke findes nogle steder længere.

    Nogle der ved hvorfor dette skifte er sket? Og kan man købe det nogle steder her i KBH , enten i en pølsevogn eller supermarked/forretning?

  20. De følgende 4 brugere er enige:

  21. #88
    Tilmeldingsdato
    May 2008
    Indlæg
    174

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Min antenneforening har besluttet at droppe 'Sportspakken', så for stadigvæk at kunne se nice (og unice) bold, så vil de smide mig over på fuldpakken, med en tilhørende prisstigning på beskedne 150,- om måneden.

    Derfor overvejer jeg kraftigt at træde et skridt op at den teknologiske stige og hoppe over på streamingstjenester, men jeg aner intet om hvordan et fornuftigt setup skal se, så her skal I lige hjælpe mig :)

    Chromecast? Er det sådan løsningen er, i forhold til at få signalet over på fjernsynet, når nu mit ikke er et smart-tv med diverse apps og lignende?

    I så fald: hvad skal mit tv kunne, for at være kompatibelt med Chromecast? Det har HDMI-indgang.

    Hvad kan man sende fra og til Chromecast? Kan jeg bruge min iPad2 som afsender? Min telefon? Min computer?

    Er der andet en streaming-rookie skal være opmærksom på, inden han eventuelt hopper væk fra flow-tv?
    Sidst redigeret af FCMunkebo : 20.03.18 kl. 08:57 Årsag: om/op - same/same
    dasgringo ser på FCM og nikker anerkendende af det snedige svar..

  22. Den følgende bruger er enig i dette:
    MCN

  23. #89
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af FCMunkebo Se meddelelser
    Min antenneforening har besluttet at droppe 'Sportspakken', så for stadigvæk at kunne se nice (og unice) bold, så vil de smide mig over på fuldpakken, med en tilhørende prisstigning på beskedne 150,- om måneden.

    Derfor overvejer jeg kraftigt at træde et skridt op at den teknologiske stige og hoppe over på streamingstjenester, men jeg aner intet om hvordan et fornuftigt setup skal se, så her skal I lige hjælpe mig :)

    Chromecast? Er det sådan løsningen er, i forhold til at få signalet over på fjernsynet, når nu mit ikke er et smart-tv med diverse apps og lignende?

    I så fald: hvad skal mit tv kunne, for at være kompatibelt med Chromecast? Det har HDMI-indgang.

    Hvad kan man sende fra og til Chromecast? Kan jeg bruge min iPad2 som afsender? Min telefon? Min computer?

    Er der andet en streaming-rookie skal være opmærksom på, inden han eventuelt hopper væk fra flow-tv?
    Jeg er flittig Chromecaster. For mig fungerer det perfekt. Man skal dog være klar over, at man ikke længere kan skakte under kampene. .oO(Indstilleligt Forsinker-modul til skakten... $$$)

    Hvis dit TV har HDMI, så er du glad. Andet skal det ikke kunne. Du kan streame fra alt du nævner: ios (iphone,ipad,macs), android eller windows-computere. Du kan ikke sende noget fra chromecast. Men den kan modtage fra apps/programmer, der har implementeret det. Hvilket de fleste video-afspillende apps har.

    Og du kan jo teste om det opfylder dit behov, den koster trods alt "kun" 300 kroner. Dermed er det i hvert fald sådan relativt overkommeligt at prøve.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  24. #90
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Jeg er flittig Chromecaster. For mig fungerer det perfekt. Man skal dog være klar over, at man ikke længere kan skakte under kampene. .oO(Indstilleligt Forsinker-modul til skakten... $$$)

    Hvis dit TV har HDMI, så er du glad. Andet skal det ikke kunne. Du kan streame fra alt du nævner: ios (iphone,ipad,macs), android eller windows-computere. Du kan ikke sende noget fra chromecast. Men den kan modtage fra apps/programmer, der har implementeret det. Hvilket de fleste video-afspillende apps har.

    Og du kan jo teste om det opfylder dit behov, den koster trods alt "kun" 300 kroner. Dermed er det i hvert fald sådan relativt overkommeligt at prøve.
    Chromecast er supernemt at bruge. Vores har det dog med ind imellem at tabe netforbindelsen, hvilket betyder, at man skal genstarte skidtet, hvilket godt kan være irriterende, hvis det sker ofte. Vi oplever det et par gange om måneden i snit, og det er til at leve med. Det kan lige så godt være fordi, vores Yousee router har et udfald, men uanset hvad, så genfinder Chromecast’en ikke signalet, når det kommer igen. Det giver sig udslag i, at Chromecast-symbolet mangler på den iPhone eller iPad, vi bruger som kilde. Jeg aner ikke, om problemet også er der, hvis man har en Android telefon.

    Det er et langt større problem, at man ikke kan skakte, imens man ser kampe, som Ougar også er inde på ;-)

    Uanset hvad, så er det klart et stykke hardware, jeg kun kan anbefale. Vi bruger den dagligt, selvom vi har den store Yousee pakke.
    Sidst redigeret af giggs : 20.03.18 kl. 13:41
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 6 af 32 FørsteFørste ... 345678916 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Dumme spørgsmål - kloge svar
    By Ace20 in forum Diverse
    Svar: 815
    Sidste Meddelelse: 19.04.21, 17:51
  2. Dumme spørgsmål - kloge svar Part II
    By Ace20 in forum Diverse
    Svar: 344
    Sidste Meddelelse: 29.07.16, 10:07
  3. Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 30.11.06, 23:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •