Side 32 af 32 FørsteFørste ... 2229303132
Viser resultater 466 til 475 af 475

Emner: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

  1. #466
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Hvordan optimerer man mængden af barselen, som kun en forældre ønsker at afholde?

    Jeg har været på 16 ugers barsel med mit første barn. Den fungerede ikke for mig eller for husfreden herhjemme. Jeg kunne ikke være i at være hjemme, og ikke få gjort dagens dont, mens det for min hustru var utrolig hårdt at skulle afslutte amning i forbindelse med tiltræde arbejde igen. Af medicinske årsager kunne hun ikke både arbejde og amme, plus hun ikke følte sig klar til at komme tilbage på arbejde.

    Så hvordan optimerer vi vores kommende barsel så min kone holder så lang barsel som muligt, mens jeg ingen barsel holder?

    Accepter venligst præmiserne i indlægget. Jeg synes det er begrædeligt at andre har en holdning til hvad der fungere i vores hjem, og at folk ikke kan accepterer at der findes kvinder der hjertens gerne vil være Mor med stort M.
    Jeg ønsker blot at få gode råd til hvordan min hustru kan forblive på barsel længst muligt.
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  2. #467
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    1,296

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Hvordan optimerer man mængden af barselen, som kun en forældre ønsker at afholde?

    Jeg har været på 16 ugers barsel med mit første barn. Den fungerede ikke for mig eller for husfreden herhjemme. Jeg kunne ikke være i at være hjemme, og ikke få gjort dagens dont, mens det for min hustru var utrolig hårdt at skulle afslutte amning i forbindelse med tiltræde arbejde igen. Af medicinske årsager kunne hun ikke både arbejde og amme, plus hun ikke følte sig klar til at komme tilbage på arbejde.

    Så hvordan optimerer vi vores kommende barsel så min kone holder så lang barsel som muligt, mens jeg ingen barsel holder?

    Accepter venligst præmiserne i indlægget. Jeg synes det er begrædeligt at andre har en holdning til hvad der fungere i vores hjem, og at folk ikke kan accepterer at der findes kvinder der hjertens gerne vil være Mor med stort M.
    Jeg ønsker blot at få gode råd til hvordan min hustru kan forblive på barsel længst muligt.
    Hej

    Vi er lidt uden for den af juraen, som jeg normalt beskæftiger mig med, men det skal ikke forhindre mig at give det et skud. Så vidt jeg kan se, så kan du som far overdrage 13 ud af 24 ugers barsel til din hustru. De første to uger efter fødsel er obligatoriske for dig som far. Med lidt hovedregning så efterlader det dig med 9 uger, som du skal afholde. I jeres situation så vil det nok give mening at holde dem til sidst, så din hustru får den længst mulige sammenhængende barsel. Hvis muligt så kan I se på, om hun har ferie optjent, hun kan afholde i forlængelse af sin barsel.

    Hvis I er omfattet af en overenskomst eller anden aftale på jeres arbejdsplads, så skal du nok tjekke med fagforening eller HR-afdelingen, om I har bedre muligheder. Men ellers kan du læse mere her om overdragelse af orlov: https://www.borger.dk/familie-og-boern/barsel-oversigt/barsel-loenmodtagere/barsel-loenmodtagere-ny-orlovsmodel
    Kasi-karma
    Fuego's Avatar

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #468
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af Fuego Se meddelelser
    Hej

    Vi er lidt uden for den af juraen, som jeg normalt beskæftiger mig med, men det skal ikke forhindre mig at give det et skud. Så vidt jeg kan se, så kan du som far overdrage 13 ud af 24 ugers barsel til din hustru. De første to uger efter fødsel er obligatoriske for dig som far. Med lidt hovedregning så efterlader det dig med 9 uger, som du skal afholde. I jeres situation så vil det nok give mening at holde dem til sidst, så din hustru får den længst mulige sammenhængende barsel. Hvis muligt så kan I se på, om hun har ferie optjent, hun kan afholde i forlængelse af sin barsel.

    Hvis I er omfattet af en overenskomst eller anden aftale på jeres arbejdsplads, så skal du nok tjekke med fagforening eller HR-afdelingen, om I har bedre muligheder. Men ellers kan du læse mere her om overdragelse af orlov: https://www.borger.dk/familie-og-boern/barsel-oversigt/barsel-loenmodtagere/barsel-loenmodtagere-ny-orlovsmodel
    De regler kan jeg også læse mig frem til. Men man hører af og til om nogen der holder 1,5 års barsel. Hvordan bærer de sig ad med det?
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  5. #469
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    De regler kan jeg også læse mig frem til. Men man hører af og til om nogen der holder 1,5 års barsel. Hvordan bærer de sig ad med det?
    Man kan forlænge sin forældreorlov - men det er så uden løn/dagpenge. Så man har altså bare mulighed for at holde orlov i længere tid for egne penge. Man kan udvide orloven med 8 eller 14 uger (uden at arbejdsgiveren kan brokke dig over det), men mange arbejdsgivere giver også mulighed for at tage/forlænge selvbetalt orlov.

    Man har også mulighed for at "sprede" orloven ud og vende tilbage på del-tid - men den samlede løn/dagpenge-refusion ændres ikke af det. Man kan bare sprede det man har ud.

    De 9 ugers refusion du har ret til, dem er der ikke så meget at gøre ved. De kan ikke overføres til din kone - så de vil bare være ubrugt, hvis du ikke vil benytte dem.

    Edit: Det er så i øvrigt hvis I er lønmodtagere. Der er vist lavet nogle undtagelser / ændringer for selvstændige.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #470
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    628

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Hvordan kan man lave et screenshot af en hjemmeside, og samtidigt bevise at screenshottet er taget en bestemt dato?
    FCK er en slags Terminator-udgave af Ham-Kam.

    Nick Horup:"Hvem skal med i fodboldens Hall Of Fame?"
    Morten:"Michael Gravgaard, FC København"

  8. #471
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af Kim-N Se meddelelser
    Hvordan kan man lave et screenshot af en hjemmeside, og samtidigt bevise at screenshottet er taget en bestemt dato?
    Det kan du vist som udgangspunkt ikke (så vidt jeg ved). Uanset hvad vil du under alle omstændigheder kunne fuske dig til et vilkårligt timestamp, så du er nødt til at have noget fra selve websitet (eller noget andet anden objektivt), der indikerer, at billedet er af hjemmesiden på den pågældende dato. Det interessante er vel i virkeligheden også, hvornår sidens indhold senest er blevet opdateret i forhold til dit screenshot. Du kan håbe på, at siden selv har en sådan dato stående et sted (som tilfældet er her https://www.crossref.org/documentation/reports/), eller at der står noget i Metadata, men gør der som oftest ikke.

    Du kan være heldig, at siden gemmes af Wayback Machine. I så fald fremgår dato og tid af deres arkiv.

    Her har vi eksempelvis lige købt Thomas Røll, kan jeg se https://web.archive.org/web/20010531174338/http://www.fck.dk/

    Som det fremgår er siden fra d. 31. maj 2001 kl. 17:43:38

    Hvad skal du bruge det til?
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #472
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Det kan du vist som udgangspunkt ikke (så vidt jeg ved). Uanset hvad vil du under alle omstændigheder kunne fuske dig til et vilkårligt timestamp, så du er nødt til at have noget fra selve websitet (eller noget andet anden objektivt), der indikerer, at billedet er af hjemmesiden på den pågældende dato. Det interessante er vel i virkeligheden også, hvornår sidens indhold senest er blevet opdateret i forhold til dit screenshot. Du kan håbe på, at siden selv har en sådan dato stående et sted (som tilfældet er her https://www.crossref.org/documentation/reports/), eller at der står noget i Metadata, men gør der som oftest ikke.

    Du kan være heldig, at siden gemmes af Wayback Machine. I så fald fremgår dato og tid af deres arkiv.

    Her har vi eksempelvis lige købt Thomas Røll, kan jeg se https://web.archive.org/web/20010531174338/http://www.fck.dk/

    Som det fremgår er siden fra d. 31. maj 2001 kl. 17:43:38

    Hvad skal du bruge det til?
    Det afhænger af om du vil bevise, at billedet er taget FØR eller om du vil bevise at billedet er taget EFTER et givent tidspunkt. Fordi hvis du f.eks. sørger for at emaile billedet til f.eks. en gmail-account eller lign. Så kan du bevise at billedet er taget før det tidspunkt emailen er sendt - du har ikke ret nemt ved at forfalske en email-header fra en webmail-udbyder.

    Det omvendte er lidt sværere - men der kan du jo bruge det gamle klassiske eksempel med en avis-forside med på billedet eller what-ever "ny" information - men med moderne muligheder for billedredigering, så vil det nok aldrig blive et særlig fantastisk bevis.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #473
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    628

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Tak giggs og Ougar for de gode svar. giggs spørger, hvad jeg skal bruge det til.

    Jeg er lige fraflyttet en lejlighed før tid. 2 måneder før min opsigelse reelt slutter. Jeg hæfter derfor for husleje medmindre de får lejligheden udlejet før. Altså får jeg dobbelt husleje.

    Det viser sig så, at den annonce de har lagt op for lejligheden er fyldt med fejl. Ledighedsdato, antal af hårdehvidevarer, parkering osv. Jeg ringede og bad dem om at rette det, da lejligheden bliver mere attraktiv, når der nu er alt i hårde hvidevarer i stedet for intet som de skriver i annoncen. Det er nu en uge siden, jeg bad dem rette det.

    Grunden til jeg vil screenshotte og gemme dato er det tilfælde, hvor de ikke får den udlejet før min opsigelsesperiode reelt slutter. Hvis de så ikke har rettet tingene til efter mit opkald (som de fik for en uge siden), vil jeg gerne kunne bevise gennem screenshots af annoncen, at der er sket fejl i forhold til udbyde lejligheden til nye lejere. Synes ikke det er specielt fair, at lejligheden fremstår som værende "værre" end den reelt set er, hvis det afskrækker potentielle nye lejere.

    Så det er ganske simpelt for at have en sag, i forhold til at skulle betale dobbelt husleje næste måned. Sådan en klagesag har sikkert ingen gang på jord, men mener bestemt, det er nok til en klage over forløbet.
    FCK er en slags Terminator-udgave af Ham-Kam.

    Nick Horup:"Hvem skal med i fodboldens Hall Of Fame?"
    Morten:"Michael Gravgaard, FC København"

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #474
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Ved ikke, om det er rette tråd, men mit sæsonkort er forsvundet fra iOS’ Wallet. Andre med samme oplevelse, og kan det skyldes 17.4-opdateringen?

    Edit. Jeg fandt så ud af at tilføje det igen. Den mulighed kunne jeg ikke umiddelbart finde. Men den er det selvfølgelig.

  15. #475
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    884

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Oven på det store facebook nedbrud i mandags så er vi en del der slet ikke kan komme ind igen. Jeg begynder at bleiv fuldstændig desåperat der 95% af min kommunikation med andre mennesker foregår gennem messenger. Når ejg prøver at logge på gennem computeren eller telefonen beder facebook om en sekscifret kode fra en såkaldt godkendelsesapp. Authencification app. Men sådan en har ejg ikek på min telefon. Hvad i alverden skal jeg gøre. I følge reddit ville jeg kunne komme ind ved at linke min profil på instagram til facebook men det virkede ikke og den sagde at min facebook profil nu var "restricted" vilket jo ikke lover godt. Restricted skyldes vel hæjst sansynligt de mange login forsøg.
    Europapokal

Side 32 af 32 FørsteFørste ... 2229303132

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Dumme spørgsmål - kloge svar
    By Ace20 in forum Diverse
    Svar: 815
    Sidste Meddelelse: 19.04.21, 17:51
  2. Dumme spørgsmål - kloge svar Part II
    By Ace20 in forum Diverse
    Svar: 344
    Sidste Meddelelse: 29.07.16, 10:07
  3. Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 30.11.06, 23:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •