Side 7 af 32 FørsteFørste ... 4567891017 ... SidsteSidste
Viser resultater 91 til 105 af 475

Emner: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

  1. #91
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Chromecast er supernemt at bruge. Vores har det dog med ind imellem at tabe netforbindelsen, hvilket betyder, at man skal genstarte skidtet, hvilket godt kan være irriterende, hvis det sker ofte. Vi oplever det et par gange om måneden i snit, og det er til at leve med. Det kan lige så godt være fordi, vores Yousee router har et udfald, men uanset hvad, så genfinder Chromecast’en ikke signalet, når det kommer igen. Det giver sig udslag i, at Chromecast-symbolet mangler på den iPhone eller iPad, vi bruger som kilde. Jeg aner ikke, om problemet også er der, hvis man har en Android telefon.
    Vi har to chromecasts herhjemme (en til hvert af to TV). Det funker helt fint og gør, at børnene kan se noget på det ene TV, mens der kører en kamp på det andet TV. Man skal ganske rigtigt ikke bruge andet end en HDMI-indgang og et device pr. chromecast. Så er man igang. Vi bruger især apps fra Netflix, Viasat og DR. Det kører fint på Android. Nogle gange forsvinder castikonet fra især Netflixappen. Det løses ved at genstarte (luk helt for appen og kør den igen) 1-2 gange. En sjælden gang i mellem har jeg også oplevet det som Giggs nævner, at Chromecasten i sig selv står af, men det er ikke ret tit (max en gang om måneden) og sker kun for den ældre Chromecast (vi har både en v1 og en v2).

    Alt i alt er jeg fint tilfreds. Jeg har ingen brug for flow-TV ud over livekampe, og vi klarer os fint med Viaplay, Netflix og så dplay/Eurosportplayer ca. halvdelen af året. Og med en 100/20 forbindelse - trådløs i huset via Google Wifi - er kvaliteten også super.
    "Gedanken ohne Inhalt sind leer, Anschauungen ohne Begriffe sind blind"

  2. #92
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    343

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Jeg følger lige op her - det ligger med garanti inden for trådens emne ;-)

    Sådan en chromecast-fætter koster jo ikke alverden, men man skal vel for pokker stadig betale for de streamingtjenester, som casteren skal benyttes til. Hvis den store sportspakke er røget, så skal man vel have adgang til de kampe på en eller anden måde. Viaplay, fx, for så vidt angår sport, men derudover er der vel andet, man skal betale for. Hvad med fx TV2, Eurosport - ja, hvis man er lidt cykel-gal, så kan man ikke undvære de kanaler. Andre har måske behov for nogle børnekanaler. Så...Kommer man ikke bare til at betale på en anden måde?

  3. #93
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    1,010

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Chromecast er supernemt at bruge. Vores har det dog med ind imellem at tabe netforbindelsen, hvilket betyder, at man skal genstarte skidtet, hvilket godt kan være irriterende, hvis det sker ofte. Vi oplever det et par gange om måneden i snit, og det er til at leve med. Det kan lige så godt være fordi, vores Yousee router har et udfald, men uanset hvad, så genfinder Chromecast’en ikke signalet, når det kommer igen. Det giver sig udslag i, at Chromecast-symbolet mangler på den iPhone eller iPad, vi bruger som kilde. Jeg aner ikke, om problemet også er der, hvis man har en Android telefon.

    Det er et langt større problem, at man ikke kan skakte, imens man ser kampe, som Ougar også er inde på ;-)

    Uanset hvad, så er det klart et stykke hardware, jeg kun kan anbefale. Vi bruger den dagligt, selvom vi har den store Yousee pakke.
    Vores chromecast mister forbindelsen ret ofte, flere gange om ugen, uanset om vi bruger iOS eller Android. Den kører langt mere stabilt når jeg streamer fra min PC, ved ikke om det har noget at gøre med at PC'en er linket til routeren via kabel.

    Mht at se kampe og skakte samtidig så er Viaplay ikke langt efter TV-signalet, synes jeg. Det er langt værre hvis man streamer fra Yousee. Viaplay-appens signal er hurtigere end i en browser, så man skal lige huske hvis man fx vil streame fra sin computer.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #94
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af VillaMan Se meddelelser
    Jeg følger lige op her - det ligger med garanti inden for trådens emne ;-)

    Sådan en chromecast-fætter koster jo ikke alverden, men man skal vel for pokker stadig betale for de streamingtjenester, som casteren skal benyttes til. Hvis den store sportspakke er røget, så skal man vel have adgang til de kampe på en eller anden måde. Viaplay, fx, for så vidt angår sport, men derudover er der vel andet, man skal betale for. Hvad med fx TV2, Eurosport - ja, hvis man er lidt cykel-gal, så kan man ikke undvære de kanaler. Andre har måske behov for nogle børnekanaler. Så...Kommer man ikke bare til at betale på en anden måde?
    Jo. Der følger ikke noget med chromecasten. Du skal have signalet et eller andet sted fra. Så den sparer ikke noget - den er bare en ekstra udgift, der gør at man kan se alt det man vil se på sit fjernsyn i stedet for sin mobil/tablet/computer.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #95
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Til jer med chromecast forbindelsesissues: Husk at sæt den på jeres 5ghz wifi (hvis i har valget..... kræver en router der kan og chromecast2 eller ultra (dem der er helt runde), og hvis routeren er halvlangt væk, så forsøg med et forlængerkabel, så den ikke er klemt inde imellem tv og væg, hvilket antennen, efter mine erfaringer, ikke er glad for.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #96
    Raz er offline Copenhagen know-it-all
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    158

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Jeg er også nysgerrig på hvor I streamer FCK kampe fra? Jeg kunne bedst tænke mig at droppe min Yousee mellempakke, men jeg kan ikke overskue markedet for streamingtjenester. Findes der et sted, hvor man til en rimelig pris kan købe de nødvendige sportskanaler (TV3+, kanal 6, kanal 9, TV3 max etc?)
    The best defense against logic is stupidity

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #97
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Det ville være rart, men mener jeg ikke der er. Viaplay koster 300kr og viser ikke alle kampe.

  12. #98
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    I tilføjelse til dette spørgsmål, findes der en streaming-tjeneste hvor man kan se alle vore kampe, eller skal man til at finde flere forskellige?

  13. #99
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    368

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Superligakampene er delt mellem Viaplay (289 pr. måned) og Dplay (159 pr. måned.) i alt 448 pr. måned
    Øvre C'er

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #100
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    304

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af tor340 Se meddelelser
    Superligakampene er delt mellem Viaplay (289 pr. måned) og Dplay (159 pr. måned.) i alt 448 pr. måned
    Viaplay 299 (319 fra 22 april. Dato kan være noget personligt måske)

  16. #101
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    368

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af Bushen Se meddelelser
    Viaplay 299 (319 fra 22 april. Dato kan være noget personligt måske)
    Det er totalpakken :) sportspakken koster 'kun' 289
    Øvre C'er

  17. #102
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Men den stiger 20 kr inden længe. Åbenbart fra den 22. april som Bushen skriver.
    Det er irriterende, at man ikke kan lave én samlet pakke med alle danske fodboldkampe. Eller bare Superligakampe. Det kan man trods alt finde ud af i USA med NFL selvom der er mange forskellige TV selskaber, som viser kampene.

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #103
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    720

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Jeg er rimelig nybegynder når det kommer til lydbøger på Audible men jeg er blevet meget glad for tjenesten i det nye år. Nu står jeg så i en situation hvor jeg er løbet tør for 'credits' i mit abonnement næsten en måned før jeg får en ny. Hvad gør i andre i de tilfælde? Køber i bare lydbogen enkeltvis (ca. $20, virker dyrt ift. de credits man får i sit abonnement) eller er der et trick så man kan få nogle billige ad hoc credits?

  20. #104
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    496

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Efter 3 år i udlandet vender jeg tilbage til København. I den forbindelse har jeg en lang række dumme spørgsmål jeg kan fylde i denne tråd. Det mest presserende er dog hvordan jeg får dækket mit store behov for at se bold i fjernsynet. Da jeg forlod Danmark havde jeg en pakke fra yousee der dækkede alle mine behov, men jeg går ud fra, at der er sket en del på det område med diverse streaming tjenester. Jeg har desuden mistet overblikket over hvilke kanaler der har rettigheder til hvilke turneringer.
    Så mit dumme spørgsmål er: hvordan får jeg bedst (og billigst?) muligt dækket mit behov for at kunne se alle FCK’s kampe (Superliga og Europa), alle Premier League kampe samt Champions League?

    På forhånd tak
    Sidst redigeret af Spurs : 10.07.18 kl. 04:56
    I don't know what he was doing wearing white boots - a centre-back in white boots is a disgrace! Certainly it was in my playing days.
    But he can carry on wearing them if he scores goals like that.
    Spurs's Avatar

  21. #105
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    1,039

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af Spurs Se meddelelser
    Efter 3 år i udlandet vender jeg tilbage til København. I den forbindelse har jeg en lang række dumme spørgsmål jeg kan fylde i denne tråd. Det mest presserende er dog hvordan jeg får dækket mit store behov for at se bold i fjernsynet. Da jeg forlod Danmark havde jeg en pakke fra yousee der dækkede alle mine behov, men jeg går ud fra, at der er sket en del på det område med diverse streaming tjenester. Jeg har desuden mistet overblikket over hvilke kanaler der har rettigheder til hvilke turneringer.
    Så mit dumme spørgsmål er: hvordan får jeg bedst (og billigst?) muligt dækket mit behov for at kunne se alle FCK’s kampe (Superliga og Europa), alle Premier League kampe samt Champions League?

    På forhånd tak
    Boxers bland selv med 8 kanaler burde være nok for 379,- per måned. Kanal 5, 6 og 9, 3+, 3sport og 3max. Jeg er i tvivl om der findes yderligere en obskur kanal. Yousee er 90kr dyrere med grundpakke og to kanaler til.
    Mvh. Morten
    GatoConBotas's Avatar

  22. De følgende 2 brugere er enige:

Side 7 af 32 FørsteFørste ... 4567891017 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Dumme spørgsmål - kloge svar
    By Ace20 in forum Diverse
    Svar: 815
    Sidste Meddelelse: 19.04.21, 17:51
  2. Dumme spørgsmål - kloge svar Part II
    By Ace20 in forum Diverse
    Svar: 344
    Sidste Meddelelse: 29.07.16, 10:07
  3. Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 30.11.06, 23:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •