Side 12 af 32 FørsteFørste ... 2910111213141522 ... SidsteSidste
Viser resultater 166 til 180 af 475

Emner: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

  1. #166
    Deichmaniac er offline Venstre forben på Baglæns
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    166

    Kan man emulere Away-kortet via Telefon eller alternativ NFC-tag?

    Emulere Away-kortet via Telefon eller alternativ NFC-tag?

    Jeg kan hverken programmere eller forholde mig til hex-tabeller konstruktivt, men elsker at google løsninger på mine problemer frem. Og nu beder jeg klogere hoveder end undertegnet byde ind med om min forståelse af teknologien på brugersiden af Away-kortet er korrekt.
    Baggrund: Mistede for 3. gang mit awaykort, og genbestilte det efter en 1 times køkaos i Farum. Da jeg har en historik med at miste/slide mine betalingskort, er jeg storbruger af GooglePay og MobilPay. Digitale kort bliver ikke væk, de bliver kun hacket.
    Mål: At få flyttet mit awaykort over på telefonen, alternativt have en backup af kortet på telefonen, som når nødvendigt kan skrives på tomme/overflødige kort/tags, så jeg aldrig mere behøver mangle/lede efter mit awaykort (voksne kan også være ustruktureret på en teenage-agtigt måde).
    Metode: Jeg har hentet forskellige apps med evnen til at læse NFC-informationen fra awaykortet. Appen NFC-tools afklarede at kortet er en såkaldt ”MIFARE CLASSIC 1K, Infineon”-tag. Når man benyttet ”MIFARE CLASSIC TOOLS”-appen til aflæsning af kortet, fremstår information i klar ”tekst” med varierende indhold gennem 16 Sectors.
    Jeg har glad kreeret en dump af det aflæste kort, fundet en gammel NFC-tag frem, som for år tilbage var kopinøgle på en arbejdsplads. Denne har jeg via telefonen tilskrevet dump-filen fra læsningen af Awaykortet på telefonen. Begge kort viser nu samme ”Display Info”-tag ved aflæsning, men kopi-brikken vil ikke aflæses af telefonen via ”MIFARE”-appen. Omvendt fortæller NFC-tools mig at der er tale om en tag magen til AWAY-kortet.
    Er der en chance for at skidtet virker?
    Er der nogen der kender til en simplere/bedre løsning. Umiddelbart virker det til at data på kortet er yderst simpelt konstrueret modsat f.eks. rejsekort og dørkortet til mit vaskeri, begge ”tags” som ikke kan mappes af ”MIFARE CLASSIC TOOL”.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #167
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    374

    Re: Kan man emulere Away-kortet via Telefon eller alternativ NFC-tag?

    Hvorfor drikker man en Cocio langt hurtigere end en sodavand? Kan det kun forklares med ubehaget ved at drikke brus-holdige drikke hurtigt? Eller kan der fx være noget om at mælkeprodukter glider lettere ud af flasken og ned gennem svælget?

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #168
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Kan man emulere Away-kortet via Telefon eller alternativ NFC-tag?

    Kan man på nogen måde købe enkeltkampe i Viaplay, eller evt. nøjes med sport, og undvære serier, film og alt deres andet lort?

  6. #169
    Tilmeldingsdato
    May 2008
    Indlæg
    174

    Re: Kan man emulere Away-kortet via Telefon eller alternativ NFC-tag?

    Citat Oprindeligt indsendt af mceppe Se meddelelser
    Hvorfor drikker man en Cocio langt hurtigere end en sodavand? Kan det kun forklares med ubehaget ved at drikke brus-holdige drikke hurtigt? Eller kan der fx være noget om at mælkeprodukter glider lettere ud af flasken og ned gennem svælget?
    En del af forklaringen er at Cocioflaskerne er mindre end sodavandsflasker. En Cocioflaske der ser ud til at være på størrelse med en 0,5l sodavandsflaske indeholder kun 0,4l
    dasgringo ser på FCM og nikker anerkendende af det snedige svar..

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #170
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,318

    Re: Kan man emulere Away-kortet via Telefon eller alternativ NFC-tag?

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    Kan man på nogen måde købe enkeltkampe i Viaplay, eller evt. nøjes med sport, og undvære serier, film og alt deres andet lort?
    Du kan slippe for film, men jeg tror ikke du kan slippe for Linse, Forsidefruer og alt det andet gøgl. Jeg synes dog stadig man får meget sport for pengene + der er nogle OK serier. Men 289,- om måneden er en pæn sjat, hvis man har brug for andre streamingtjenester ved siden af.
    I think people need to be educated to the fact that marijuana is not a drug. Marijuana is an herb and a flower. God put it here. If He put it here and He wants it to grow, what gives the government the right to say that God is wrong?
    Willie Nelson
    Nygzen's Avatar

  9. #171
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Dumme spørgsmål - Kloge svar

    Hvad menes der præcist, når venstrefløjen taler om "Demokratiske virksomheder", for det er tydeligvis ikke nok at have en, af aktionærene valgt bestyrelse ?

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #172
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,483

    Re: Dumme spørgsmål - Kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Hvad menes der præcist, når venstrefløjen taler om "Demokratiske virksomheder", for det er tydeligvis ikke nok at have en, af aktionærene valgt bestyrelse ?
    Der mangler vist noget kontekst, hvis du forventer et klogt svar :-)
    Sløjfen den forpligter!
    Dingo's Avatar

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #173
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Dumme spørgsmål - Kloge svar

    Det er sådan set et meget godt spørgsmål. Ejerkredsen er bred uden at en enkelt aktionær (eller få) har dominerende indflydelse, hvor selskabsformen kan variere selvom andelsformen ligger lige for.

    Typiske danske eksempler kan være Coop, Arla, Danish Crown oa.

    I en populær fremstilling kan man tænke på en sådan ejerskabsmodel som modpol til den piratkapitalistiske Startup-model, hvor en snæver ejerkreds er tegnet af anonyme kapitalfonde og Zuckerberg-kloner.

    Er demokratiske virksomheder demokratiske? Næppe, jf. sagen om Radius' bestyrelse. Handler de subjektivt "godt"? Ikke nødvendigvis.

    For at gøre det hele rigtig kompliceret kan man så pege på ATP, hvor snart sagt alle danskere tvangsmæssigt "ejer" en andel af en bred opsparing i både danske og udenlandske selskaber. Men demokratisk er ATP ikke, nærmest det modsatte - du er tvunget til at betale til ATP uden at få nogen som helst direkte indflydelse - hvilket også i varierende grader gælder for mange andre arbejdsmarkedspensioner.
    Mvh,
    Bopa

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #174
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Dumme spørgsmål - Kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af Dingo Se meddelelser
    Der mangler vist noget kontekst, hvis du forventer et klogt svar :-)
    Måske er det konteksten jeg efterlyser ;)

    https://www.information.dk/indland/2...X9LYrq8Zeu9NnA

    https://alternativet.dk/application/...sj_6j7c6_UIEoc

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #175
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    SMART HOME - Thermostater?

    Min kæreste og jeg er ved at flytte sammen og vi skal have skiftet vores thermostater på radiatorerne. Så tænkte jeg at vi ligeså godt kunne få nogle "Smart" thermostater, så man kunne kontrollere dem elektronisk/voice control.

    Jeg har Philips Hue pt som det eneste system. Intet Google Home, Alexa eller andet af den slags.

    Hvad kan der anbefales i den henseende af thermostat? Nu ved jeg at det ikke er alle thermostater der kan pege op ad og det er derfor vi skal have dem skiftet. Men det skal de i hvert fald kunne. :)

    Af elektronik - i tilfælde af at der nu var et eller andet smart der kunne bruges sammen med det - så har jeg en Synology NAS server der altid er online, nVidia SHIELD og Logitech Harmony Elite fjernbeteningssystem med hub.

    Den eneste jeg har hørt om er Tado thermostater. Er de gode/brugbare?

  18. #176
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af DaneX Se meddelelser
    Den eneste jeg har hørt om er Tado thermostater. Er de gode/brugbare?
    Bare en anden erfaring:

    Jeg har haft Danfoss Eco 2 i et par år efter at have haft samme tanker og endte på dem som et kompromis. De er ikke helt smarte og ikke på nettet, snarere selvstændige termostater med nogen intelligens og mulighed for konfiguration via mobilen.

    Umiddelbart tog det et års tid og en firmware-opdatering før de fungerede nogenlunde. På plussiden så er der et fint display, og de registrerer åbne vinduer hurtigt, stiften motioneres hver uge (også om sommeren) og jeg har brugt ferie-funktionen nogle gange. Men fordi de ikke rigtig virkede i starten, så har jeg altid kørt på fast temperatur og det er vel knap ideen.

    Jeg ville ikke købe dem igen. F.eks. kan man ikke bare tage dem af og sætte dem på, de skal sættes i en særlig tilstand og der går cirka en uge fra du har sat dem på til feedbacken mellem motoren, der driver stiften og termometeret fungerer optimalt. Det er ikke plug and play nok for mit temperament og du kan ikke snakke med dem uden at stå lige ved siden af.

    Min varmeregning er hverken faldet eller steget af den grund.

    Jeg har et værelse med en el-radiator fra norske Adax - den er ret nice (samme historie: efter 2-3 firmware-opdateringer). Jeg kan tænde og slukke den over internettet og den skifter lystigt mellem forskellige døgn-programmer.
    Mvh,
    Bopa

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #177
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Lyden på TV2 kanalerne på mit tv er ikke længere 100% i sync - Og jeg er ved at blive sindssyg over det.

    Hvordan kan det ske? Det er ikke et problem på nogle af mine andre kanaler...!!

  21. #178
    Tilmeldingsdato
    May 2008
    Indlæg
    174

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Lyden på TV2 kanalerne på mit tv er ikke længere 100% i sync - Og jeg er ved at blive sindssyg over det.

    Hvordan kan det ske? Det er ikke et problem på nogle af mine andre kanaler...!!
    Jeg oplevede noget tilsvarende engang - tror dog det ikke var begrænset til enkelte kanaler.

    Efter et råd i skakten, hev jeg stikket ud af kontakten, ventede lidt tid og da jeg så tændte igen, så var problemet løst. Ingen idé om hvorfor, men det virkede
    dasgringo ser på FCM og nikker anerkendende af det snedige svar..

  22. #179
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af DaneX Se meddelelser
    SMART HOME - Thermostater?

    Min kæreste og jeg er ved at flytte sammen og vi skal have skiftet vores thermostater på radiatorerne. Så tænkte jeg at vi ligeså godt kunne få nogle "Smart" thermostater, så man kunne kontrollere dem elektronisk/voice control.

    Jeg har Philips Hue pt som det eneste system. Intet Google Home, Alexa eller andet af den slags.

    Hvad kan der anbefales i den henseende af thermostat? Nu ved jeg at det ikke er alle thermostater der kan pege op ad og det er derfor vi skal have dem skiftet. Men det skal de i hvert fald kunne. :)

    Af elektronik - i tilfælde af at der nu var et eller andet smart der kunne bruges sammen med det - så har jeg en Synology NAS server der altid er online, nVidia SHIELD og Logitech Harmony Elite fjernbeteningssystem med hub.

    Den eneste jeg har hørt om er Tado thermostater. Er de gode/brugbare?
    Jeg har kørt med tado radiatortermostater siden september: 2 stk er monteret horizontalt og 1 stk vertikal, og de gør hvad de skal så vidt jeg kan se: Appen påstår de har sparet ~25-35% i vintermånederne, men jeg skal lige se min næste varmeregning før jeg tager det for gode varer. Er dog ikke sikker på de motionerer stiften (høhø). Deres open window detection fungerer også i de tilfælde hvor de er tilpas tæt på det åbne vindue. Det jeg var mest glad for var dog home/away detection + tidszone funktionen, der virker fantastisk efter min mening.

    Alt i alt er de en pæn opgradering ift de danfoss fra 1970 generationen udlejer har været så generøs at stille til rådighed i min lejlighed.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #180
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Tak for svaret. Jeg har dog efterfølgende erfaret, at Tado ikke passer på de Danfoss ventiler, vi har på vore radiatorer (RA-G) og så hjælper det jo lige lidt. Så det bliver Danfoss' ECO i stedet, som VVS'eren siger, at vi godt kan få sat på.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Dumme spørgsmål - kloge svar
    By Ace20 in forum Diverse
    Svar: 815
    Sidste Meddelelse: 19.04.21, 17:51
  2. Dumme spørgsmål - kloge svar Part II
    By Ace20 in forum Diverse
    Svar: 344
    Sidste Meddelelse: 29.07.16, 10:07
  3. Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 30.11.06, 23:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •