Side 10 af 32 FørsteFørste ... 7891011121320 ... SidsteSidste
Viser resultater 136 til 150 af 475

Emner: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

  1. #136
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    485

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af marwol Se meddelelser
    Eller på dansk: https://onx.dk/tips-tricks/5-tips-ti...?cn-reloaded=1

    Jeg tillader at linke til min egen side.

    Det kan ikke betale sig at lukke apps helt, da de bruger mere stem under opstart end ved at ligge klar i baggrunden. Eneste undtagelse er apps der laver et eller andet i baggrunden.

    Under Indstillinger > Batteri kan du holde øje med hvad der tømmer dit batteri.
    Hvad er det helt præcis, de laver i baggrunden? Hvad går man glip af ved slå baggrundsopdatering fra? Får man stadig push-beskeder, hvis man slå baggrundsopdatering fra eller ryger det?

  2. #137
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Sønnike ønsker sig en gamer pc - jeg har ikke en dyt forstand på det, så kan nogle komme med en anbefaling?

    Tænker det skal være en laptop da en stationær vil fylde for meget.

    Acer Nitro 5 har en fin pris i Elgiganten - kan den bruges til CSGO?

    Prisniveau Max 10.000 kr

  3. #138
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Sønnike ønsker sig en gamer pc - jeg har ikke en dyt forstand på det, så kan nogle komme med en anbefaling?

    Tænker det skal være en laptop da en stationær vil fylde for meget.

    Acer Nitro 5 har en fin pris i Elgiganten - kan den bruges til CSGO?

    Prisniveau Max 10.000 kr
    Hvis i har rigeligt med penge, kan i godt prioritere størrelsen ved at købe en laptop. Men levetiden er kort på laptops, mens stationære har gode muligheder for løbende opgradering af hardware, når spillene kræver det osv.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #139
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    434

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Sønnike ønsker sig en gamer pc - jeg har ikke en dyt forstand på det, så kan nogle komme med en anbefaling?

    Tænker det skal være en laptop da en stationær vil fylde for meget.

    Acer Nitro 5 har en fin pris i Elgiganten - kan den bruges til CSGO?

    Prisniveau Max 10.000 kr
    Jeg har heller ikke megen forstand på gamer pc, men købte denne i kombineret jule-/fødselsdagsgave til min søn, som primært spiller Fortnite:

    https://www.power.dk/pc-og-tilbehoer...rbar/p-894037/

    Fik kompetent rådgivning hos Power i Frederiksbergcenteret, og den kører ifølge knægten upåklageligt

  6. #140
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    1,727

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Helt generelt vil jeg altid fraråde laptops når det kommer til gaming. Især når det kommer til spil som csgo, hvor man virkelig gerne ville kunne have en skærm som ligger på 144hz osv. Det kan man få i laptops men det er dyrt, og som Skroder siger, er mulighederne for at opgradere sådan en meget begrænsede.

    Men CSGO kræver ikke meget for at kunne køre godt, især med tanke på at de fleste spiller det på low settings. Den laptop er mere end god nok til csgo. Så det kommer jo an på hvor mange andre spil han kommer til at spille på den. Man kan ihvertfald nemt komme afsted med et halv billigt grafikkort osv, når det kommer til csgo. Men jeg vil stadig prøve at se om det ikke kunne være muligt med en stationær.
    never had the makings of a varsity athlete
    cleansation's Avatar

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #141
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Hvis pladsen ikke er der, så er der selvfølgelig ikke så meget at gøre, men jeg vil til hver tid tilslutte mig Cleansation. Bærbare computere er ikke til gaming. De er dyrere og dårligere.
    Bærbare computere lider generelt under, at delene ikke kan køles tilstrækkeligt. Kigger man på en processorkøler i en stationær eller på et moderne grafikkort, så bliver problemet ganske tydeligt.
    Derudover skal bærbaren formentligt konstant være tilkoblet en ekstern strømkilde, hvis man skal spille og så koster det alligevel en skrivebordsplads, så så meget plads er der vel heller ikke sparet.
    Derudover så får man en mikro skærm i en bærbar, hvor man ved en stationær gerne kommer op i en 24-27”, så der er en verden til forskel – især hvis man investerer i en 144 hz skærm.
    Er dit budget 10.000 kan en saml selv løsning fx se sådan her ud:
    Bundkort, 8bg ram, processor, strømforsyning, grafikkort, harddisk, SSD, kabinet, skærm (144hz), mus og tastatur. I alt 9.912.
    Det er bare et hurtigt eksempel der illustrerer hvad man kan få for 10.000. Det kan snildt gøres billigere - især hvis man køber fx skærm og grafikkort brugt. Det hele er også taget fra en side og jeg har ikke tjekket priser med andre sider, så der kan nok også hentes noget.

    Jeg ved naturligvis ikke hvor gammel din søn er og om han har nogen interesse i andet end CS, så det skal jo også tages med i betragtningen. Men Acer bærbaren koster 8000 hos elgiganten (hvis jeg har fundet den rigtige) og med få ændringer i den liste jeg har givet, så matcher prisen (det kan nås allerede ved at tage en i5-8400, billigere skærm og bundkort).

  9. #142
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    434

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Hvis pladsen ikke er der, så er der selvfølgelig ikke så meget at gøre, men jeg vil til hver tid tilslutte mig Cleansation. Bærbare computere er ikke til gaming. De er dyrere og dårligere.
    Bærbare computere lider generelt under, at delene ikke kan køles tilstrækkeligt. Kigger man på en processorkøler i en stationær eller på et moderne grafikkort, så bliver problemet ganske tydeligt.
    Derudover skal bærbaren formentligt konstant være tilkoblet en ekstern strømkilde, hvis man skal spille og så koster det alligevel en skrivebordsplads, så så meget plads er der vel heller ikke sparet.
    Derudover så får man en mikro skærm i en bærbar, hvor man ved en stationær gerne kommer op i en 24-27”, så der er en verden til forskel – især hvis man investerer i en 144 hz skærm.
    Er dit budget 10.000 kan en saml selv løsning fx se sådan her ud:
    Bundkort, 8bg ram, processor, strømforsyning, grafikkort, harddisk, SSD, kabinet, skærm (144hz), mus og tastatur. I alt 9.912.
    Det er bare et hurtigt eksempel der illustrerer hvad man kan få for 10.000. Det kan snildt gøres billigere - især hvis man køber fx skærm og grafikkort brugt. Det hele er også taget fra en side og jeg har ikke tjekket priser med andre sider, så der kan nok også hentes noget.

    Jeg ved naturligvis ikke hvor gammel din søn er og om han har nogen interesse i andet end CS, så det skal jo også tages med i betragtningen. Men Acer bærbaren koster 8000 hos elgiganten (hvis jeg har fundet den rigtige) og med få ændringer i den liste jeg har givet, så matcher prisen (det kan nås allerede ved at tage en i5-8400, billigere skærm og bundkort).
    Straks bliver jeg træt af, at jeg ikke rådførte mig hos dig før gaveindkøb;-)

  10. #143
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af ryet Se meddelelser
    Straks bliver jeg træt af, at jeg ikke rådførte mig hos dig før gaveindkøb;-)
    Det kan jeg godt forstå ;) Som med alt andet, er det selvfølgelig en opvejning af fordele og ulemper og hvis en bærbar møder din søns behov, så er det jo helt fint. En stor fordel ved en bærbar computer er eksempelvis, at din søn kan tage den med til sine kammerater og det er ikke ligefrem særligt nemt med en stationær. Kigger man dog på hvad man får for pengene og selve spiloplevelsen, så kan en bærbar dog ikke måle sig med en stationær.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #144
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    304

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Hvis pladsen ikke er der, så er der selvfølgelig ikke så meget at gøre, men jeg vil til hver tid tilslutte mig Cleansation. Bærbare computere er ikke til gaming. De er dyrere og dårligere.
    Bærbare computere lider generelt under, at delene ikke kan køles tilstrækkeligt. Kigger man på en processorkøler i en stationær eller på et moderne grafikkort, så bliver problemet ganske tydeligt.
    Derudover skal bærbaren formentligt konstant være tilkoblet en ekstern strømkilde, hvis man skal spille og så koster det alligevel en skrivebordsplads, så så meget plads er der vel heller ikke sparet.
    Derudover så får man en mikro skærm i en bærbar, hvor man ved en stationær gerne kommer op i en 24-27”, så der er en verden til forskel – især hvis man investerer i en 144 hz skærm.
    Er dit budget 10.000 kan en saml selv løsning fx se sådan her ud:
    Bundkort, 8bg ram, processor, strømforsyning, grafikkort, harddisk, SSD, kabinet, skærm (144hz), mus og tastatur. I alt 9.912.
    Det er bare et hurtigt eksempel der illustrerer hvad man kan få for 10.000. Det kan snildt gøres billigere - især hvis man køber fx skærm og grafikkort brugt. Det hele er også taget fra en side og jeg har ikke tjekket priser med andre sider, så der kan nok også hentes noget.

    Jeg ved naturligvis ikke hvor gammel din søn er og om han har nogen interesse i andet end CS, så det skal jo også tages med i betragtningen. Men Acer bærbaren koster 8000 hos elgiganten (hvis jeg har fundet den rigtige) og med få ændringer i den liste jeg har givet, så matcher prisen (det kan nås allerede ved at tage en i5-8400, billigere skærm og bundkort).
    Umiddelbart fine valg, men det skal siges at man kan komme op i et Intel Gen-9 build ala dette for ikke meget mere:

    Kabinet
    PSU
    Bundkort

    CPU
    Køler
    Memory
    HDD
    GFX

    Skærm

    Mus
    Tastatur

    Samlet pris 10.473

    Der er givet lidt mere for alle dele, og der kan spares hvis det skal være.

    Der er gået ned i GFX performance (6% (op mod 30% i battlefield og WOW dog)), men skal man opgradere bør man efter min mening kigge mere på 2060 ala dette. (50% hurtigere end 1060-6gb version)
    Der er en nyere generation cpu i, der er små 10% hurtigere. Måske lidt mere da denne version KF er uden den integreret grafik processer. KF Versionen er ikke umiddelbart benchmarket.
    Der er en meget hurtigere SSD i dette build (120%) for 300kr mere kan den fåes i en 500GB version. Jeg har selv 250GB versionen i min pc og det er umiddebart fint til mig.

  13. #145
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Kan sådan en her, egentlig løfte opgaven, hvis der skal games CSGO?

    https://www.apple.com/dk/mac-mini/
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  14. #146
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    432

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Hvis man skal købe færdigbygget gamer pc kan jeg kun anbefale topdata.dk
    Nok det sted man får mest for pengene. Har selv købt 2 gamer pc'er der, uden problemer.

    Ellers skulle froggaming.dk også være super godt

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #147
    Tilmeldingsdato
    Jul 2016
    Indlæg
    299

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Kan sådan en her, egentlig løfte opgaven, hvis der skal games CSGO?

    https://www.apple.com/dk/mac-mini/
    CSGO er mere CPU krævende end GPU krævende. Dog vil jeg altid anbefale et dedikeret grafikkort, når der skal spilles. Denne Mac mini har kun et integreret grafikkort, og det vil jeg på ingen måde anbefale, at spille med. Hvis du er heldig kan du måske med laveste settings få mellem 45-50 fps... Så du nok sagtens spille det, men det kommer ikke til, at være kønt. Og du skal nok forvente lidt lag ved smokes, flashes osv.

    Du kan få en masse computere til samme pris, og måske endda billiger som kan meget mere, her må du dog se bort fra styresystemet OSX. Alternativt kan du købe en ekstern eGPU, til din mac, men det er ikke nogen billig fornøjelse.

  17. #148
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    511

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Lidt i samme boldgade: Jeg overvejer at skifte mit gamle 42" Panasonic plasma-tv ud med et nyt tv - gerne 55"-60". Men jeg ved intet om, hvad jeg skal gå efter. Kan nogen hjælpe med, hvad der er vigtigt? Jeg tænker umiddelbart at bruge op til 6.000 kr.'ish, men det er ikke afgørende. Det vigtigste er værdi for pengene.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #149
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,016

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af MSP Se meddelelser
    Lidt i samme boldgade: Jeg overvejer at skifte mit gamle 42" Panasonic plasma-tv ud med et nyt tv - gerne 55"-60". Men jeg ved intet om, hvad jeg skal gå efter. Kan nogen hjælpe med, hvad der er vigtigt? Jeg tænker umiddelbart at bruge op til 6.000 kr.'ish, men det er ikke afgørende. Det vigtigste er værdi for pengene.
    Har lige selv været igennem samme process i efteråret - min "undersøgelse" viste, at man afgøre med sig selv om man er villig til at smide lidt mere i posen for at få QLED/OLED (kontra LCD).
    Måske man endda kan få et QLED/OLED for 6.000,- på nuværende tidspunkt?

    Mit eget valgt faldt på et high-end LCD fra Samsung (udfra et designmæssigt perspektiv).

  20. Den følgende bruger er enig i dette:
    MSP

  21. #150
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    168

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Flest brugere online nogensinde var 4,178, 19.03.16 kl. 14:28.
    Hvad skete der egentlig på dette tidspunkt? Så vidt jeg kan se er det nogle dage efter Oscar-gate.

Side 10 af 32 FørsteFørste ... 7891011121320 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Dumme spørgsmål - kloge svar
    By Ace20 in forum Diverse
    Svar: 815
    Sidste Meddelelse: 19.04.21, 17:51
  2. Dumme spørgsmål - kloge svar Part II
    By Ace20 in forum Diverse
    Svar: 344
    Sidste Meddelelse: 29.07.16, 10:07
  3. Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 30.11.06, 23:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •