Side 21 af 32 FørsteFørste ... 111819202122232431 ... SidsteSidste
Viser resultater 301 til 315 af 475

Emner: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

  1. #301
    fckgo er offline Brandimprægner det her!
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    727

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af Bubbibjørnen Se meddelelser
    Jeg sælger mit til venner/bekendte hvert år, de låner blot det fysiske sæsonkort og så kan jeg bruge det i app’en indtil de har shoppet færdig, det fungerer helt fint.
    Men det er altså knyttet til kortet, så man kan ikke sælge til fremmede (uden at have ret meget tillid i hvert fald)?

  2. #302
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    425

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Nej, det er desværre knyttet personligt til kortet

  3. #303
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Fordi deres opvarmning er anderledes og mere tidskrævende. Målmænd skal bruge mere tid, fordi de også skal have fokus på opvarmning af overkroppen, herunder arme og skuldre, ligesom målmænd også skal være noget mere smidige end markspillere. Derudover, så står målmænd meget mere stille i løbet af kampen end markspillerne, og skal derfor varme mere intensivt op inden kampen, mens man som markspiller i højere grad kan "løbe sig i gang" undervejs.
    Ved du så hvad de/Grabara laver i de sidste 22 minutter op til kampstart?

  4. #304
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Omklædning fra opvarmningstøj til kamptøj, justering af sportstape på de dele af kroppen, hvor der er behov for det, sidste taktiske justeringer fra trænerne, en sidste kort pep-talk, kontrol af tøj, benskinner, sko og fjernede smykker hos dommerne..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  5. #305
    Tilmeldingsdato
    Feb 2004
    Indlæg
    615

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Omklædning fra opvarmningstøj til kamptøj, justering af sportstape på de dele af kroppen, hvor der er behov for det, sidste taktiske justeringer fra trænerne, en sidste kort pep-talk, kontrol af tøj, benskinner, sko og fjernede smykker hos dommerne..
    Men hvorfor skulle den del adskille sig fra de øvrige spillere i en sådan grad at han er nødt til at gå i omklædningen så lang tid før resten af holdet?
    Messias har givet ordet skandaledommer helt ny betydning!!!!

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #306
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Har 1000mbit forbindelse og laver speedtest, på privat iPhone 11, der viser ~90mbps og laver speedtest, på arbejds iPhone 11, med samme app og den viser ~500 mbps. Hvad fanden er den af??

  8. #307
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Har 1000mbit forbindelse og laver speedtest, på privat iPhone 11, der viser ~90mbps og laver speedtest, på arbejds iPhone 11, med samme app og den viser ~500 mbps. Hvad fanden er den af??
    Typisk udstiller din router dit WiFi-netværk på 2 forskellige frekvenser.

    Et netværk, der sender på frekvensen 2,4GHz. Typisk er det ikke så hurtigt, men har længere rækkevidde. Og ét, der sender på 5 GHz, som er hurtigere og har kortere rækkevidde. Og her er tricket så: Netværket hedder det samme på begge frekvenser. Så det er umuligt at styre, hvilken én din mobil hopper på og det er formentlig, det du oplever.

    Så jeg og mange andre går ind i routeren og ændrer opsætningen, så du udstiller 2 netværk med forskellige navne på hver sin frekvens (med samme pasord). Din udbyder har en vejledning til det. En anden mulighed er at din ene telefon går på mobilnettet.
    Mvh,
    Bopa

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #308
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af Bopa Se meddelelser
    Typisk udstiller din router dit WiFi-netværk på 2 forskellige frekvenser.

    Et netværk, der sender på frekvensen 2,4GHz. Typisk er det ikke så hurtigt, men har længere rækkevidde. Og ét, der sender på 5 GHz, som er hurtigere og har kortere rækkevidde. Og her er tricket så: Netværket hedder det samme på begge frekvenser. Så det er umuligt at styre, hvilken én din mobil hopper på og det er formentlig, det du oplever.

    Så jeg og mange andre går ind i routeren og ændrer opsætningen, så du udstiller 2 netværk med forskellige navne på hver sin frekvens (med samme pasord). Din udbyder har en vejledning til det. En anden mulighed er at din ene telefon går på mobilnettet.
    tjaaa har været inde og sørget for forskellige navne og har lige nulstillet den dårlige tlfs. Netværksindstillinger. Jeg er mystificeret!

  11. #309
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    493

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af Bopa Se meddelelser
    Typisk udstiller...

    Så jeg og mange andre går ind i routeren og ændrer opsætningen, så du udstiller 2 netværk med forskellige navne på hver sin frekvens (med samme pasord). Din udbyder har en vejledning til det....
    Vær i den forbindelse opmærksom på, om din udbyder tillader permanent ændring af SSID. Det er ikke alle udbydere, der default tilbyder det.

    Mvh Bjørn

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #310
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Jeg var ude for lidt af det samme. Min veninde havde samme SSID på begge frekvenser og kunne ikke differencere, og jeg havde brug for, at min telefon gik på 2.4 frem for 5, så jeg kunne få sat et smart enhed op. Jeg gik ind og blot slukkede for 5, så jeg kunne sætte det op. Jeg tænker, du kunne prøve bare at slukke for 2.4 og se, om du forbliver på netværket og til hvilken hastighed.

    En anden ting - som så ikke er aktuelt for dig med 2 af de samme telefoner - er om de går på WiFi6, som så endvidere er hurtigere.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #311
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    511

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Kan man på nogen måde sikre sig 100%, at man får erstatning/refundering for SAS-flybilletter i tilfælde af konkurs? (billetterne er ikke købt endnu). Umiddelbart kan man få dem dækket af Rejsegarantifonden - men kun hvis der er penge til det. Og umiddelbart kan man gøre indsigelse via banken, hvis man har betalt med fx Mastercard kreditkort, men her er man heller ikke 100% sikker på at få pengene retur. Tryg har en rejseforsikring, der dækker konkurs - men der er en karensperiode på 90 dage, så det går ikke.

    Er der nogen, der kender til andre løsninger? :)

  16. #312
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Groft sagt findes der en del virkeligt småtbegavede fodboldspillere uden større interesse og indsigt i andet end - ja fodbold. Men der findes også en del begavede og politisk bevidste fodboldspillere. Jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvad der sker, hvis en eller flere af de mere politisk bevidste fodboldspillere under det kommende VM rent faktisk tager bladet fra munden og kommentere på immigranternes arbejdsforhold, homoseksuelles eller kvinders rettigheder i Qatar. De vil sikkert forbryde sig mod et eller andet regelsæt hos FIFA og kunne få en bøde, men hvordan vil Qatar reagere? Man kan vel næppe forestille sig, at spillerne bliver arresteret eller smidt ud af landet?

  17. #313
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Nu er der snart folketingsvalg, og en af de ting jeg går op i, er at kandidaterne har noget erfaring som ikke er politisk. Jeg leder derfor med lys og lygtet efter CVer på kandidaterne, men kan ikke finde et sted der har samlet en simpel oversigt. Er der nogen der kan være behjælpelige med dette?

  18. #314
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Nu er der snart folketingsvalg, og en af de ting jeg går op i, er at kandidaterne har noget erfaring som ikke er politisk. Jeg leder derfor med lys og lygtet efter CVer på kandidaterne, men kan ikke finde et sted der har samlet en simpel oversigt. Er der nogen der kan være behjælpelige med dette?
    Det tvivler jeg på findes. Der er jo omkring 1.000 kandidater i alt. Du kan finde CV'er på de 179, der allerede er valgt, på Folketingets hjemmeside, og ellers må du nok ind på partiernes hjemmesider.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  19. #315
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    445

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Dav dav

    Jeg har et par udemærkede Dali højtalere som er indbygget i en væg - og det er jo fint.
    Problemet er at de er koblet op til et Sony minianlæg - med ca 20 år på bagen. Ja - der er kassetebånd i ud over CD afspiller og radio :-)
    Med spottify og radioen på telefonen er det nok tid til at sige farvel. Så jeg er på udkig efter en lille boks af en art, hvor ledningerne fra højtalerne (den slags hvor hver splittes i to og fæstnes i anlægget) kan hookes op til en telefon. Hvis det bare var et jack-stik var det nemt nok - så kunne sådan en Børge her no næsten bruges: https://www.mytrendyphone.dk/shop/2-...hoCcKsQAvD_BwE

    Er der nogen der har erfaringer med den slags?
    Jeg er ikke HI-FI enthusiast - meeennn, det må jo gerne koste mere end 149 :-)

    Mvh Anders
    Mvh Anders
    -----------------------------------------------
    Pessimist for life

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Dumme spørgsmål - kloge svar
    By Ace20 in forum Diverse
    Svar: 815
    Sidste Meddelelse: 19.04.21, 17:51
  2. Dumme spørgsmål - kloge svar Part II
    By Ace20 in forum Diverse
    Svar: 344
    Sidste Meddelelse: 29.07.16, 10:07
  3. Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 30.11.06, 23:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •