Side 23 af 32 FørsteFørste ... 1320212223242526 ... SidsteSidste
Viser resultater 331 til 345 af 475

Emner: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

  1. #331
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af Gobas Se meddelelser
    Alternativt så kan du strippe din telefon for uvedkommende apps (ikke mulig at afinstallere alle) og fjerne de resterendes adgang til data/WiFi, samt slå notifikationer fra.

    Så kan du nøjes med at have de få apps du ikke kan fungere uden (VoresFCK, MobilePay, Easypark osv.) på.

    Det kræver selvfølgelig lidt selvdisciplin ikke at falde tilbage.

    Der er som altid inspiration at hente på nettet.
    Et mobil abonnement med yderst begrænset data kan også anbefales, 1 gb er er rigeligt til diverse "nødsituationer" som parkering osv.

  2. #332
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Er jeg bare glemsom eller er der mere vuggestuepest i omløb i år i forhold til et normalt år?
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #333
    Tilmeldingsdato
    Oct 2017
    Indlæg
    95

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Er jeg bare glemsom eller er der mere vuggestuepest i omløb i år i forhold til et normalt år?
    Du har ret. Ungerne skal gennem x gange snot og y gange opkast.
    Under corona har vi været forskånet og vi skylder. Det kommer til at tage lidt tid.

  5. #334
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    885

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Tror at vi er blevet mere modtagelige overfor smitte, fordi vi generelt har isoleret os mere de sidste par år, dvs. vores immunforsvar er blevet svækket
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #335
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af ErikB Se meddelelser
    Tror at vi er blevet mere modtagelige overfor smitte, fordi vi generelt har isoleret os mere de sidste par år, dvs. vores immunforsvar er blevet svækket
    Immunforsvaret er IKKE en muskel... Jojo, vi kan mangle immunitet som nævnt lige herover, fordi man vi har undgået nogle ting, som nu rammer os. Men det går ikke værre nu end hvis man havde mødt de vira/bakterier for 1 år eller 2 siden. Al forskning fortæller, at immunforsvaret ikke bliver svækket bare fordi man ikke "bruger det" - med mindre du faktisk får en sygdom, som svækker immunforsvaret, for dem er der flere af - mæslinger f.eks. eller måske Corona - det kigges der jo også ret intensivt på.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #336
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Og så er den generelle hygiejne i bl.a. institutionerne faldet gevaldigt. Vi plejede at vaske hænder og spritte af i lange baner og det er vi holdt heeelt op med. Vi bliver heller ikke hjemme hvis vi er lidt sløje. Det giver også gode forhold for smitte.

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #337
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    445

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Ohøj tekniske Sidelinie orakler

    Herhjemme er vi nået næsten nået til kun at se streaming. Der er ikke meget flow-tv tilbage.
    Jeg overvejer derfor at opsige TV pakken helt, men med en stueantenne er der vel mulighed for at rive et par af de gratis kanaler ned.
    Med virker det - og hvilken indendørs antenne er bedst til en lejlighed i København?

    Er der nogen der har erfaringer på dette område?

    Mvh Anders
    Mvh Anders
    -----------------------------------------------
    Pessimist for life

  12. #338
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    434

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af Anders Se meddelelser
    Ohøj tekniske Sidelinie orakler

    Herhjemme er vi nået næsten nået til kun at se streaming. Der er ikke meget flow-tv tilbage.
    Jeg overvejer derfor at opsige TV pakken helt, men med en stueantenne er der vel mulighed for at rive et par af de gratis kanaler ned.
    Med virker det - og hvilken indendørs antenne er bedst til en lejlighed i København?

    Er der nogen der har erfaringer på dette område?

    Mvh Anders
    Med forbehold for at jeg er en teknisk dummie, ville jeg anbefale at du investerer i en Apple-TV-boks. Jeg fik en gratis med, da jeg skiftede TV-abonnement for et par år siden. Troede egentlig ikke den ville gøre en forskel, da jeg havde det fint med min Chromecast. Jeg tog grueligt fejl! Det er så fedt at have apps til streamintjenester på TVskærmen - inkl. DRs. Andre flowkanaler er alligevel det pureste lort, så dem bliver du glad for at slippe for.
    Fodboldkampe kan du se på barer og værtshuse, så du også slipper for din familie indimellem;-)

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #339
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af ryet Se meddelelser
    Med forbehold for at jeg er en teknisk dummie, ville jeg anbefale at du investerer i en Apple-TV-boks. Jeg fik en gratis med, da jeg skiftede TV-abonnement for et par år siden. Troede egentlig ikke den ville gøre en forskel, da jeg havde det fint med min Chromecast. Jeg tog grueligt fejl! Det er så fedt at have apps til streamintjenester på TVskærmen - inkl. DRs. Andre flowkanaler er alligevel det pureste lort, så dem bliver du glad for at slippe for.
    Fodboldkampe kan du se på barer og værtshuse, så du også slipper for din familie indimellem;-)
    Der er stadig små men reelle fordele ved at sætte en stueantenne op. Jeg så f.eks. håndbold i går i elendig kvalitet og med signal med udfald, fordi DR nok var "kapacitetsmæssigt udfordrede". Det slipper man totalt for hvis man har en antenne og ser flow tv. Og - og jeg indrømmer at vi måske er ude i noget man kunne kalde småtingsafdelingen - med en stueantenne så kan man fejre nytår på det rigtige tidspunkt og ikke se på rådhusuret med 1 minuts forsinkelse :-)

    Kravene til din antenne afhænger af hvor kraftigt signalet er der hvor du bor. Det er vanskeligt at sige noget generelt om. Du skal også lige sikre dig, at dit fjernsyn har en indbygget DVB-T2 tuner. Ellers skal du også købe en "boks".
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #340
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    434

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Der er stadig små men reelle fordele ved at sætte en stueantenne op. Jeg så f.eks. håndbold i går i elendig kvalitet og med signal med udfald, fordi DR nok var "kapacitetsmæssigt udfordrede". Det slipper man totalt for hvis man har en antenne og ser flow tv. Og - og jeg indrømmer at vi måske er ude i noget man kunne kalde småtingsafdelingen - med en stueantenne så kan man fejre nytår på det rigtige tidspunkt og ikke se på rådhusuret med 1 minuts forsinkelse :-)

    Kravene til din antenne afhænger af hvor kraftigt signalet er der hvor du bor. Det er vanskeligt at sige noget generelt om. Du skal også lige sikre dig, at dit fjernsyn har en indbygget DVB-T2 tuner. Ellers skal du også købe en "boks".
    Jeg er typen der altid vælger den letteste og mest komfortable løsning. Jeg skiftede TV-udbyder til Allente for et par år siden, da Yousee havde deres beef med Discovery, hvorved jeg gik glip af en del SL-kampe. Jeg betaler sikkert alt for meget for mit abonnement, men gider ikke undersøge hvordan jeg sparer 150 kr. om måneden, når det jeg har virker. Jeg aner heller ikke hvad en DVB-T2 tuner er.

    Men jeg blev nysgerrig da jeg læste dit indlæg, og derfor prøvede jeg at skifte mellem min Allenteapp til flow-TV og DRs under en direkte TV-avis. DRs stream er 10-15 sekunder foran, så jeg har nok valgt den dårligste løsning, hvis jeg ville have TV direkte. Sagen er nok, at jeg grundlæggende er pisse ligeglad med at være et minut for sent.

    Tror mit ærinde er: Er stueantenne løsningen, hvis du vil se håndbold “as it happens” men helst vil slippe for at stå i en hal fyldt af klappepølser?

  17. #341
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af ryet Se meddelelser
    Jeg er typen der altid vælger den letteste og mest komfortable løsning. Jeg skiftede TV-udbyder til Allente for et par år siden, da Yousee havde deres beef med Discovery, hvorved jeg gik glip af en del SL-kampe. Jeg betaler sikkert alt for meget for mit abonnement, men gider ikke undersøge hvordan jeg sparer 150 kr. om måneden, når det jeg har virker. Jeg aner heller ikke hvad en DVB-T2 tuner er.

    Men jeg blev nysgerrig da jeg læste dit indlæg, og derfor prøvede jeg at skifte mellem min Allenteapp til flow-TV og DRs under en direkte TV-avis. DRs stream er 10-15 sekunder foran, så jeg har nok valgt den dårligste løsning, hvis jeg ville have TV direkte. Sagen er nok, at jeg grundlæggende er pisse ligeglad med at være et minut for sent.

    Tror mit ærinde er: Er stueantenne løsningen, hvis du vil se håndbold “as it happens” men helst vil slippe for at stå i en hal fyldt af klappepølser?
    Hvad er allente?
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  18. #342
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    434

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Hvad er allente?
    En pissedyr TV-udbyder, hvor du til gengæld ikke behøver bekymre dig om at gå glip af en kamp mellem AaB og Lyngby;-)

  19. #343
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    368

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Er der noget som har erfaring med 5G internet (f.eks. fra 3) og streaming af fodbold til tv skærm?

    Jeg har testet hastighed på min telefon og den siger 588 down og 38 up.

    Jeg er så træt af at TDC sidder på alle kabler i området.
    Øvre C'er

  20. #344
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,753

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Jeg har benyttet Telmore 5G på den cylinderformede Huawei-router til alt streaming det sidste halve år, og det har fungeret helt upåklageligt. Det skal dog nævnes at jeg har brugt det i Dragør. Jeg kan forestille mig at netværket kan være lidt mere crowded i KBH.
    Sidst redigeret af kvik : 04.02.23 kl. 07:30 Årsag: Autocorrect: Telmore - ikke Telenor

  21. #345
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    368

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af kvik Se meddelelser
    Jeg har benyttet Telmore 5G på den cylinderformede Huawei-router til alt streaming det sidste halve år, og det har fungeret helt upåklageligt. Det skal dog nævnes at jeg har brugt det i Dragør. Jeg kan forestille mig at netværket kan være lidt mere crowded i KBH.
    Jeg bor i en lille by med ca. 3000 beboere uden for Hillerød og 5G dækningen er god her, i hvert tilfælde på min telefon som er på 3's netværk.

    Så vidt jeg kan se giver 3 14 dages tilfredshedsgaranti, så jeg kan jo bare afprøve det, men har jo ikke lyst til at signalet fucker up mens FCK spiller
    Øvre C'er

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Dumme spørgsmål - kloge svar
    By Ace20 in forum Diverse
    Svar: 815
    Sidste Meddelelse: 19.04.21, 17:51
  2. Dumme spørgsmål - kloge svar Part II
    By Ace20 in forum Diverse
    Svar: 344
    Sidste Meddelelse: 29.07.16, 10:07
  3. Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 30.11.06, 23:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •