Side 19 af 32 FørsteFørste ... 91617181920212229 ... SidsteSidste
Viser resultater 271 til 285 af 475

Emner: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

  1. #271
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Hvor i KBH kan man få original tryk på fodbold trøjer?
    Har set unisport, men de tager 250 kr - kan det ikke gøres billigere andre steder?

  2. #272
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    129

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Prøv evt. CC Sport på Bagsværd Hovedgade. De laver tøj til alle de lokale klubber. Jeg kender dog intet til priserne
    Sidst redigeret af RAIUno : 04.12.21 kl. 17:49 Årsag: Stavefejl

  3. #273
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    60

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Har været i nær nærkontakt med en der er smittet med corona og skal derfor være i selvisolation hen over julen, ingen børn, ingen familie overhovedet, ganske alene, æv! Så var det mit skarpe hoved *host host tænkte, hvad med alle de andre der også er i iso, kan vi ikke slå os sammen og holde jul med and, mandelgave und alles? Eller vil vi blive slået ned, som en nordjysk mink, i coronaens tegn?

  4. #274
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af fckdyhr Se meddelelser
    Har været i nær nærkontakt med en der er smittet med corona og skal derfor være i selvisolation hen over julen, ingen børn, ingen familie overhovedet, ganske alene, æv! Så var det mit skarpe hoved *host host tænkte, hvad med alle de andre der også er i iso, kan vi ikke slå os sammen og holde jul med and, mandelgave und alles? Eller vil vi blive slået ned, som en nordjysk mink, i coronaens tegn?
    Aner det ikke, men håber det var en hyggelig overnatning:)

  5. #275
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Er der nogen der har data på mængden af fodboldspillere der er faldet om med hjerteproblemer det sidste år sammenlignet med andre år. Det sker jo fra tid til anden, men jeg synes der har været mange historier i år, måske delvist drevet af eriksen.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #276
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Er der nogen der har data på mængden af fodboldspillere der er faldet om med hjerteproblemer det sidste år sammenlignet med andre år. Det sker jo fra tid til anden, men jeg synes der har været mange historier i år, måske delvist drevet af eriksen.
    Der er skrevet lidt om det her, hvor de faktatjekker en påstand om at der skulle være sket en stor stigning i år. Det er tydeligt, at der er kommet langt større fokus på det efter Eriksens hjertestop.
    Det er et område som FIFA har fokus på. I 2014 lancerede de FIFA Sudden Death Registry (et studie som følge af dette). En anden faktatjekkerside spurgte Florian Egger, der står for registret, og ifølge ham har der ikke været en stigning i år (faktisk tværtimod).
    Det vigtigste er fortsat at der hurtigt kommer kvalificeret hjælp og at man har hurtig adgang til en hjertestarter (overlevelse i den ene studie var 85% med hjertesatarter og 35% uden).

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #277
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Der er skrevet lidt om det her, hvor de faktatjekker en påstand om at der skulle være sket en stor stigning i år. Det er tydeligt, at der er kommet langt større fokus på det efter Eriksens hjertestop.
    Det er et område som FIFA har fokus på. I 2014 lancerede de FIFA Sudden Death Registry (et studie som følge af dette). En anden faktatjekkerside spurgte Florian Egger, der står for registret, og ifølge ham har der ikke været en stigning i år (faktisk tværtimod).
    Det vigtigste er fortsat at der hurtigt kommer kvalificeret hjælp og at man har hurtig adgang til en hjertestarter (overlevelse i den ene studie var 85% med hjertesatarter og 35% uden).
    Tak for linket, reuters artiklen havde haft godt af at vise de data du henviser til. Ergo er det et christian eriksen fænomen.
    Sidst redigeret af djurlander : 28.12.21 kl. 18:11

  10. #278
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Ergo er det et christian eriksen fænomen.
    Tanken "fodboldspillere og hjertestop - er der noget om det og hvorfor lige fodbold" er en efterhånden gammel røverhistorie.

    Jeres uvildige faktachecker, bøgpallan, fulgte op på dette sidste gang debatten kørte (var vist en TV2-dokumentar for nogle år tilbage). Senest har antivaxxers som Brøndbys Troels Johnsen og andre ledt samtlige sportsudsendelser på verdensplan igennem forfra og bagfra for at dokumentere sammenhængen, men selvfølgelig med Covid-vacciner (som sportsfolk tvinges til at tage) som udløsende faktor.

    Det har intet på sig. Overhovedet intet. Det er vrøvl fra ende til anden. Baseret på Carstens Sæbyes fascination af faren ved 5G og sære højreorienterede "Truth Speakers" og krystalhealere er det meget mere sandsynligt at han er Qanon end at hypotesen holder. (Desværre har Carsten nu låst sin FB-profil, der dokumenterede hans udtalte crackpotedness, for os "stalk en tosse"-typer, I wonder why).

    En af problemerne ved hypotesen er, at den udstiller hjertestop som "usædvanlige". Det er de desværre ikke, hjertestop indtræffer ca. 15 gange om dagen året rundt i Danmark og hos helt unge mennesker er de oftest, nærmest altid, en funktion af underliggende, uerkendt sygdom. Og det er så hjertestop alene, der er mange flere der "bare" diagnosticeres med alvorlige hjertelidelser.

    I Ståles tilfælde den sjældne "arytmogen højre ventrikel kardiomyopati (ARVC)". Sergio Agüero er diagnosticeret med arytmi - det kan være så meget forskelligt. (Eriksen er mig bekendt ikke offentligt diagnosticeret). I langt, langt de fleste tilfælde blandt unge fodboldspillere er disse hjertesygdomme medfødte og professionen har ikke noget særligt at sige. Sygdommene og hjertestop under kampe bliver bare mere synlige hos professionelle fodboldspillere med den mediedækning og offentlighed, der er omkring dem.

    Hvorfor UEFA gik i fælden i sin tid og tog det alvorligt som "en ting, der har noget særligt med fodbold at gøre" - det har jeg straks sværere ved at forklare. Med UEFA er det oftest noget med penge.
    Sidst redigeret af Bopa : 28.12.21 kl. 19:23
    Mvh,
    Bopa

  11. De følgende 7 brugere er enige:

  12. #279
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Var tilfældigt inde på billetkøb til OB-kampen den 20. februar, og udeholdet er placeret på D, som i gamle dage. Har OB meddelt, at de kan købe det antal billetter, der giver dem ret til at få plads near pitch (eller hvad det nu hedder), eller har man ændret holdning til udeholdets fans?

  13. #280
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    De har fået samlet så mange, at de kan komme i TV..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #281
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Var tilfældigt inde på billetkøb til OB-kampen den 20. februar, og udeholdet er placeret på D, som i gamle dage. Har OB meddelt, at de kan købe det antal billetter, der giver dem ret til at få plads near pitch (eller hvad det nu hedder), eller har man ændret holdning til udeholdets fans?
    Mit gæt er, at man forventer at kunne sælge så mange billetter, at det er upraktisk at skulle blande ude- og hjemmefans på Øvre A. Øvre A var praktisk, dengang der kom to ludere og en lommetyv, fordi der ikke var andre på tribunen. Nu er det nemmere at tage en bid af familietribunen igen og adskille der. Er mit gæt...
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  16. #282
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Konfiskeret biler og økonomien efter. Jeg forstår ikke hvorfor en eventuel føre af en bil der konfiskeres grundet vanvidskørsel ikke er fuldt erstatningspligtig over for bilens ejer. I tilfældet at det er en leaset bil der konfiskeres er det vel nemt at rette et civilt søgsmål mod leasingtager, der så ville kunne rette videre mod den ansvarlige? Er der en kyndig jurist der kan fortælle mig hvorfor det ikke hænger så logisk sammen? Ikke at jeg står i situationen, det er blot en undren.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:
    Ras

  18. #283
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Mit gæt er, at man forventer at kunne sælge så mange billetter, at det er upraktisk at skulle blande ude- og hjemmefans på Øvre A. Øvre A var praktisk, dengang der kom to ludere og en lommetyv, fordi der ikke var andre på tribunen. Nu er det nemmere at tage en bid af familietribunen igen og adskille der. Er mit gæt...
    Det skyldes ene og alene, at OB har udløst retten til at have udebaneafsnit på D. Det har intet med det praktiske at gøre, intet med antal solgte hjemmebanebilletter at gøre. Det er udelukkende fordi OB hævder sin ret til at flytte store dele af vores familietribune. https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/stoerr...fans-i-parken/

  19. #284
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af Søren Q Se meddelelser
    Det skyldes ene og alene, at OB har udløst retten til at have udebaneafsnit på D. Det har intet med det praktiske at gøre, intet med antal solgte hjemmebanebilletter at gøre. Det er udelukkende fordi OB hævder sin ret til at flytte store dele af vores familietribune. https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/stoerr...fans-i-parken/
    Er ikke sikker på jeg forstår dit svar…. Men synes det er fedt at udeholdets fans placeres på D - Det giver lidt ekstra lir til kampen, fremfor at de er gemt væk oppe bagved…

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #285
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    efter en opdatering af min PC er det nu Edge der er sat som min default browser (Windows 10)
    Jeg forsøger at ændre det tilbage til Chrome i settings, men når min computer har været genstaret er det Edge igen.

    Hvad kan jeg gøre for at få Chrome som permanent browser?

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 7 users browsing this thread. (0 members and 7 guests)

Lignende emner

  1. Dumme spørgsmål - kloge svar
    By Ace20 in forum Diverse
    Svar: 815
    Sidste Meddelelse: 19.04.21, 17:51
  2. Dumme spørgsmål - kloge svar Part II
    By Ace20 in forum Diverse
    Svar: 344
    Sidste Meddelelse: 29.07.16, 10:07
  3. Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 30.11.06, 23:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •