Side 22 af 32 FørsteFørste ... 1219202122232425 ... SidsteSidste
Viser resultater 316 til 330 af 475

Emner: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

  1. #316
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af Anders Se meddelelser
    Dav dav

    Jeg har et par udemærkede Dali højtalere som er indbygget i en væg - og det er jo fint.
    Problemet er at de er koblet op til et Sony minianlæg - med ca 20 år på bagen. ja - der er kassetebånd i ud over CD afspiller og radio :-)
    Med spottify og radioen på telefonen er det nok tid til at sige farvel. Så jeg er på udkik efter en lille boks af en art, hvor ledningerne fra højtalerne (den slags hvor hver splittes i to og fæstnes i anlægget) kan hookes op til en telefon.

    Er der nogen der har erfaringer med den slags?
    Jeg er ikke HI-FI enthusiast - meeennn, det må jo gerne koste mere end 149 :-)

    Mvh Anders
    Vil du streame trådløst fra din telefon eller vil du koble din telefon kablet til dine højttalere? Er dine højttalere aktive eller passive?

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #317
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    445

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Alle de spørgsmål :-)

    1) Trådløst fra telefonen
    2) Jeg er 90% sikker på at højtalerne er passive - men de sad i væggen da vi købte lejligheden :-)
    Mvh Anders
    -----------------------------------------------
    Pessimist for life

  4. #318
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af Anders Se meddelelser
    Alle de spørgsmål :-)

    1) Trådløst fra telefonen
    2) Jeg er 90% sikker på at højtalerne er passive - men de sad i væggen da vi købte lejligheden :-)
    Okay. Så skal du have en forstærker, der også kan håndtere streaming, eller en forstærker og en streamer. Der er mange muligheder, men det hele afhænger af, hvor mange penge du vil bruge, hvor store højttalere du skal drive samt om du foretrækker én infrastruktur over en anden (fx Sonos, Bluesound, Chromecast mv). Det er svært at anbefale noget, uden at vide mere :-)

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #319
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    445

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Det giver god mening

    Så der er ovre i sådan noget her: https://www.hifiklubben.dk/argon-aud...xoC8WUQAvD_BwE
    Mange tak :-)
    Mvh Anders
    -----------------------------------------------
    Pessimist for life

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #320
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af Søren Q Se meddelelser
    Okay. Så skal du have en forstærker, der også kan håndtere streaming, eller en forstærker og en streamer. Der er mange muligheder, men det hele afhænger af, hvor mange penge du vil bruge, hvor store højttalere du skal drive samt om du foretrækker én infrastruktur over en anden (fx Sonos, Bluesound, Chromecast mv). Det er svært at anbefale noget, uden at vide mere :-)
    Jeg har bluesound frem for Sonos, som vist har taget det almene marked. Bluesound har væsentligt bedre lyd end sonos, tilgengæld skal man ikke gå op i apps, for appen er dårligere, det bliver man irriteret over. Men appen stream spotify, radio ect.

    Vi har normalt maksen på vores bluesound cappet i forhold til de højeste lydniveauer, men så er det godt at det nemt ændres når man er alene hjemme et par timer.

  9. #321
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    493

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Jeg vil godt have en imgur profil. Når jeg prøver at oprette den, så får jeg følgende besked :
    We're sorry! Account sign-up is not possible in your region.

    Hvordan får jeg en imgur profil fra Danmark? VPN?

    Mvh Bjørn


  10. #322
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Jeg vil invitere min søn med til Milano og se Milan - Inter.
    Kommer sådan nogle billetter i “general sale” når det er De to klubber imod hinanden?
    Af princip køber jeg ikke sortbørs billetter til overpris. Så vil gerne have erfaringer/input inden jeg bestiller fly.

  11. #323
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Jeg er træt af at have en smart phone der stjæler min tid. Findes der en sidelinien bruger der har droppet smartphonen til fordel for en dumbphone, og som vil dele ud af erfaringer i forhold til MitId/rejser ect.
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #324
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Indlæg
    546

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Jeg er træt af at have en smart phone der stjæler min tid. Findes der en sidelinien bruger der har droppet smartphonen til fordel for en dumbphone, og som vil dele ud af erfaringer i forhold til MitId/rejser ect.
    Det gør jeg gerne.
    Jeg udskiftede for snart 4 år siden smartphonen til en dumb-phone, og har nu i knapt et halvt år været tilbage i smart-phone land. Simpelthen fordi ulemperne opvejede fordelene.

    Jeg tror ikke, at jeg har behov for at skitsere fordelene, men her kommer udfordringerne/ulemperne, som man i min optik skal huske at overveje:

    • Vejvisning. Man bliver overrasket over, hvor ofte man har vænnet sig til at anvende "maps" på telefonen.
    • Carplay/musik/podcast i bilen/på cyklen.
    • Billetter til arrangementer (fodbold mv.). Der skal man altså huske en gammeldags printer
    • Messenger/whatsapp/telegram mv.: Flere i min omgangskreds anvender dette i stedet for SMS. Det tog flere år, før alle faktisk havde fattet, at jeg normalt ikke læste min messenger før om aftenen. Det gør også, at interaktionen falder.
    • Øvrige SoMe: Afhængigt af omgangskreds så sker der en del interaktion på Instagram/Snapchat mv. Den kommer man helt ud af, hvis man ikke har en smartphone på sig hele tiden
    • MobilePay: Den klart største udfordring for mig. Både i sociale sammenhænge (det var altid mig der lagde ud, for jeg kunne jo ikke overføre), men jeg har også flere steder oplevet, at det er den eneste betalingsform der tages imod (fx kaffevogne).
    • Billeder: Særligt hvis man har børn, så bliver det at tage billeder noget man nu aktivt skal huske at gøre med et andet device.
    • Rejseplanen mv.: Hvis man som jeg ønsker effektiv rejsetid fx, så er det faktisk mere irriterende end man går og tror.
    • Check-udvej: Hvis man anvender det offentlige en hel del, så er det faktisk en stor bét ikke at have check-udvej til rådighed! (Særligt hvis man af gode/dårlige årsager ofte glemmer at checke ud)
    • NemID/MitID er faktisk ikke den største udfordring, da den slags alligevel for det meste foregår i hjemmet. Her kan man have en tablet/gammel smartphone til det formål at validere.


    På tværs af det: Generelt så stiger ens "afhængighed" til ens omgangskreds ift. de digitale muligheder.
    Det kan i længden være svært at bede kærestenom liiiige at foretage opslaget om, hvordan man hurtigst kommer frem til den adresse, få en kammerat til at bippe ens billet eller få dem til at sende billeder til en via messenger - så man kan downloade dem til fx PC'en.

    Udfordringen er grundlæggende, at:
    - Man har selv vænnet sig til alle de muligheder den giver. De vaner kan være virkelig svære at slippe.
    - Samfundet og ens omgangskreds forudsætter faktisk i meget højere grad end man tror, at man har et device til rådighed.

    Jeg uddyber gerne, hvis der er mere du ønsker svar på :)

  14. #325
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af Belli Se meddelelser
    Det gør jeg gerne.
    Jeg udskiftede for snart 4 år siden smartphonen til en dumb-phone, og har nu i knapt et halvt år været tilbage i smart-phone land. Simpelthen fordi ulemperne opvejede fordelene.

    Jeg tror ikke, at jeg har behov for at skitsere fordelene, men her kommer udfordringerne/ulemperne, som man i min optik skal huske at overveje:

    • Vejvisning. Man bliver overrasket over, hvor ofte man har vænnet sig til at anvende "maps" på telefonen.
    • Carplay/musik/podcast i bilen/på cyklen.
    • Billetter til arrangementer (fodbold mv.). Der skal man altså huske en gammeldags printer
    • Messenger/whatsapp/telegram mv.: Flere i min omgangskreds anvender dette i stedet for SMS. Det tog flere år, før alle faktisk havde fattet, at jeg normalt ikke læste min messenger før om aftenen. Det gør også, at interaktionen falder.
    • Øvrige SoMe: Afhængigt af omgangskreds så sker der en del interaktion på Instagram/Snapchat mv. Den kommer man helt ud af, hvis man ikke har en smartphone på sig hele tiden
    • MobilePay: Den klart største udfordring for mig. Både i sociale sammenhænge (det var altid mig der lagde ud, for jeg kunne jo ikke overføre), men jeg har også flere steder oplevet, at det er den eneste betalingsform der tages imod (fx kaffevogne).
    • Billeder: Særligt hvis man har børn, så bliver det at tage billeder noget man nu aktivt skal huske at gøre med et andet device.
    • Rejseplanen mv.: Hvis man som jeg ønsker effektiv rejsetid fx, så er det faktisk mere irriterende end man går og tror.
    • Check-udvej: Hvis man anvender det offentlige en hel del, så er det faktisk en stor bét ikke at have check-udvej til rådighed! (Særligt hvis man af gode/dårlige årsager ofte glemmer at checke ud)
    • NemID/MitID er faktisk ikke den største udfordring, da den slags alligevel for det meste foregår i hjemmet. Her kan man have en tablet/gammel smartphone til det formål at validere.


    På tværs af det: Generelt så stiger ens "afhængighed" til ens omgangskreds ift. de digitale muligheder.
    Det kan i længden være svært at bede kærestenom liiiige at foretage opslaget om, hvordan man hurtigst kommer frem til den adresse, få en kammerat til at bippe ens billet eller få dem til at sende billeder til en via messenger - så man kan downloade dem til fx PC'en.

    Udfordringen er grundlæggende, at:
    - Man har selv vænnet sig til alle de muligheder den giver. De vaner kan være virkelig svære at slippe.
    - Samfundet og ens omgangskreds forudsætter faktisk i meget højere grad end man tror, at man har et device til rådighed.

    Jeg uddyber gerne, hvis der er mere du ønsker svar på :)
    Parkering, hvis man har bil.

  15. #326
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Indlæg
    546

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Parkering, hvis man har bil.
    Åh ja den glemte jeg - og ikke helt uvæsentlig!
    I dag er der mange steder, hvor det faktisk ikke kan lade sig gøre uden. Jeg har stået i flere situationer, hvor jeg har måtte ringe til den bedre halvdel for at få hende til at stille P-skiven....

  16. #327
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Parkering, hvis man har bil.
    Man blir træt. Smartphone eller P-bøde…
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #328
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af Belli Se meddelelser
    Det gør jeg gerne.
    Jeg udskiftede for snart 4 år siden smartphonen til en dumb-phone, og har nu i knapt et halvt år været tilbage i smart-phone land. Simpelthen fordi ulemperne opvejede fordelene.

    Jeg tror ikke, at jeg har behov for at skitsere fordelene, men her kommer udfordringerne/ulemperne, som man i min optik skal huske at overveje:

    • Vejvisning. Man bliver overrasket over, hvor ofte man har vænnet sig til at anvende "maps" på telefonen.
    • Carplay/musik/podcast i bilen/på cyklen.
    • Billetter til arrangementer (fodbold mv.). Der skal man altså huske en gammeldags printer
    • Messenger/whatsapp/telegram mv.: Flere i min omgangskreds anvender dette i stedet for SMS. Det tog flere år, før alle faktisk havde fattet, at jeg normalt ikke læste min messenger før om aftenen. Det gør også, at interaktionen falder.
    • Øvrige SoMe: Afhængigt af omgangskreds så sker der en del interaktion på Instagram/Snapchat mv. Den kommer man helt ud af, hvis man ikke har en smartphone på sig hele tiden
    • MobilePay: Den klart største udfordring for mig. Både i sociale sammenhænge (det var altid mig der lagde ud, for jeg kunne jo ikke overføre), men jeg har også flere steder oplevet, at det er den eneste betalingsform der tages imod (fx kaffevogne).
    • Billeder: Særligt hvis man har børn, så bliver det at tage billeder noget man nu aktivt skal huske at gøre med et andet device.
    • Rejseplanen mv.: Hvis man som jeg ønsker effektiv rejsetid fx, så er det faktisk mere irriterende end man går og tror.
    • Check-udvej: Hvis man anvender det offentlige en hel del, så er det faktisk en stor bét ikke at have check-udvej til rådighed! (Særligt hvis man af gode/dårlige årsager ofte glemmer at checke ud)
    • NemID/MitID er faktisk ikke den største udfordring, da den slags alligevel for det meste foregår i hjemmet. Her kan man have en tablet/gammel smartphone til det formål at validere.


    På tværs af det: Generelt så stiger ens "afhængighed" til ens omgangskreds ift. de digitale muligheder.
    Det kan i længden være svært at bede kærestenom liiiige at foretage opslaget om, hvordan man hurtigst kommer frem til den adresse, få en kammerat til at bippe ens billet eller få dem til at sende billeder til en via messenger - så man kan downloade dem til fx PC'en.

    Udfordringen er grundlæggende, at:
    - Man har selv vænnet sig til alle de muligheder den giver. De vaner kan være virkelig svære at slippe.
    - Samfundet og ens omgangskreds forudsætter faktisk i meget højere grad end man tror, at man har et device til rådighed.

    Jeg uddyber gerne, hvis der er mere du ønsker svar på :)
    Mange tak for svaret, det var dejligt uddybende. Af nysgerrighed, oplevede du at du i andre sammenhænge var mindre på telefonen da den var Dumb, og ved du eller sidelinien om det er muligt, at have 2 telefoner på sammen abbonnement, så man kunne teste bare at tage dumb-phone i hverdagen, mens man så kan tage smartphonen når man ved behovet er der?
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  19. #329
    Gobas er offline Pessimist i sit livs form
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,155

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Alternativt så kan du strippe din telefon for uvedkommende apps (ikke mulig at afinstallere alle) og fjerne de resterendes adgang til data/WiFi, samt slå notifikationer fra.

    Så kan du nøjes med at have de få apps du ikke kan fungere uden (VoresFCK, MobilePay, Easypark osv.) på.

    Det kræver selvfølgelig lidt selvdisciplin ikke at falde tilbage.

    Der er som altid inspiration at hente på nettet.
    /Gobas

    Jack of all trades
    Gobas's Avatar

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #330
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af Gobas Se meddelelser
    Alternativt så kan du strippe din telefon for uvedkommende apps (ikke mulig at afinstallere alle) og fjerne de resterendes adgang til data/WiFi, samt slå notifikationer fra.

    Så kan du nøjes med at have de få apps du ikke kan fungere uden (VoresFCK, MobilePay, Easypark osv.) på.

    Det kræver selvfølgelig lidt selvdisciplin ikke at falde tilbage.

    Der er som altid inspiration at hente på nettet.
    Man kan også sætte sin telefon på forstyr ikke i visse tidsrum. Det har jeg gjort igennem et par år nu, hvilket gør at jeg ofte helt glemmer min telefon. Kl 17 til næste morgen. Så er jeg der 100% i de (få) timer jeg har sammen med min søn i hverdagen inden sengetid. Det har hjulpet mig rigtig meget. Prøv det

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Dumme spørgsmål - kloge svar
    By Ace20 in forum Diverse
    Svar: 815
    Sidste Meddelelse: 19.04.21, 17:51
  2. Dumme spørgsmål - kloge svar Part II
    By Ace20 in forum Diverse
    Svar: 344
    Sidste Meddelelse: 29.07.16, 10:07
  3. Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 30.11.06, 23:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •