Side 15 af 32 FørsteFørste ... 51213141516171825 ... SidsteSidste
Viser resultater 211 til 225 af 476

Emner: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

  1. #211
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    425

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af MCN Se meddelelser
    Da der åbenbart er noget, der mangler i min (og konens) musikforståelse, må man jo ty til Sidelinien.
    Er der ikke en venlig sjæl, der enten selv eller kan henvise til nogen, der kan forklare hvorfor:
    A) Bob Dylan er så fantastisk
    B) Hvorfor Minds of 99 er så populære

    Er ingen musikalsk novice, men efter at have prøvet i mange år, forstår jeg simpelthen ikke Bob Dylans musik, tekst og lydunivers og M99 synes jeg bare er ufatteligt kedelige med håbløst fladpandede tekster. Så, hvad misser jeg/vi?

    MCN
    I misser at folk har forskellig smag. Selv tak for klogt svar til et dumt spørgsmål.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #212
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    946

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af Bubbibjørnen Se meddelelser
    I misser at folk har forskellig smag. Selv tak for klogt svar til et dumt spørgsmål.
    Bevares, det har de da. Men nogle gange kan man jo få udvidet sin horisont, hvis man bliver indviet i nogle aspekter af områder som man ikke kendte i forvejen. Det gælder sig sportsgrene man ikke kender, vin, musik, kunst, litteratur og alt muligt andet. Så at stille et oprigtigt nysgerrigt spørgsmål er da super fedt. Jeg er ikke specielt meget til hverken Bob eller Minds of 99 men læser da alligevel med for at se om der er nogle der kan gøre mig klogere på det.

  4. De følgende 7 brugere er enige:

  5. #213
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af Bubbibjørnen Se meddelelser
    I misser at folk har forskellig smag. Selv tak for klogt svar til et dumt spørgsmål.
    Hold igen med de våde varer(!)

  6. #214
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af MCN Se meddelelser
    Da der åbenbart er noget, der mangler i min (og konens) musikforståelse, må man jo ty til Sidelinien.
    Er der ikke en venlig sjæl, der enten selv eller kan henvise til nogen, der kan forklare hvorfor:
    A) Bob Dylan er så fantastisk
    B) Hvorfor Minds of 99 er så populære

    Er ingen musikalsk novice, men efter at have prøvet i mange år, forstår jeg simpelthen ikke Bob Dylans musik, tekst og lydunivers og M99 synes jeg bare er ufatteligt kedelige med håbløst fladpandede tekster. Så, hvad misser jeg/vi?

    MCN
    Jeg kan da godt give et bud som skrivende musikentusiast og skeptiker over for begge navne ;-)

    Vedr. Dylan er det pudsigt, at du ikke nævner hans stemme, for den var mit store problem fra begyndelsen. Hans skingre tone, hans pænt krukkede stil ... eller da han prøvede at croone (på Nashville Skyline lyder han supercreepy og liderlig) eller nu, hvor han hvæser som en gammel krage. Han er jo trods alt over firs. Endnu værre, så var der mange år, hvor han, hvis man fangede ham live, bare mumlede sig igennem numrene, så de var uigenkendelige på både tekst og melodi. Nogle fans mente, at det kun gjorde dem mere fascinerende. Go figure. Han har meget loyale fans.

    Det, der så fik mig overbevist om hans kvalitet, var ikke så meget sangeren som sangene. Når jeg hørte covers af Dylans sange, var det altid kvalitet. Så jeg begyndte at pille langsomt i hele karrieren, og det er nødvendigt at føle sig omhyggeligt frem, for der er en del uengagerede, halvhjertede albums. Skulle jeg give et tip om noget, der kunne give mening som indgang – og det her var faktisk en af de første jeg overhovedet lyttede til – så er det hans moody album fra 1989 med U2's producer Daniel Lanois som kreativ leder, Oh Mercy. Og meget typisk, så gav jeg den først og fremmest chancen på grund et helt eminent cover med den fine Mark Lanegan. Det er som så mange andre covers af Dylan: ikke en kompleks sang, men en god sang med rigtig stærk lyrik. Og ja – Bob Dylan har skrevet et utal af banale, ligefrem tåbelige sange. Også det hænger på, at han skal tage sig sammen. Men når han gør, er ordene på meget højt niveau.

    Så det er lykkedes at forlige mig med ham langt hen ad vejen. I hvert fald dele af hans værk. The Minds of 99 er en anden sag, for jeg kan slet ikke holde deres finurlighed ud; det her på finurligt Danglish ville Nephew synes var for pinligt, og det her (kendt fra Parken!) med sanger Brandts fortænkte stammen i versene gør decideret ondt at høre på.

    Men egentlig undrer det mig ikke, at de er populære. Netop Nephew har jo vist, at fortænkt finurlighed ikke står i vejen for succes; en del lytter formentlig aldrig nogensinde til tekster alligevel, og andre synes garanteret, at det er kreativt og begavet. Og samtidig vil jeg gerne give dem, at som band er de gode til det, de laver, og har i øvrigt en rigtig slidstærk formel i brug – der er rigtig meget Joy Division/New Order over Minds of 99's lyd, og det er en lyd, der allerede i flere omgange har været brugt med stort held. Det er i øvrigt en lyd og nogle sange, der er som skabt til store koncerter. Jeg bryder mig ikke spor om selv at lytte til dem, men jeg kan godt se tiltrækningen!

    Håber, det var lidt med til at opklare :-)

  7. De følgende 10 brugere er enige:

  8. #215
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Jeg kan da godt give et bud som skrivende musikentusiast og skeptiker over for begge navne ;-)

    Vedr. Dylan er det pudsigt, at du ikke nævner hans stemme, for den var mit store problem fra begyndelsen.
    Håber, det var lidt med til at opklare :-)
    Af hjertet tak (også til Garnerens reference) Det gav mod på mere (Dylan) herhjemme. Og ja, stemmen, den er speciel for at sige det mildt.

    Go aften
    MCN

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #216
    fckgo er offline Brandimprægner det her!
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    727

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Nu har "fisse, kusse, X er en mur"-tilråbet igen haft en tur i mediemøllen. Mit indtryk har altid været, at det var et tilråb, der opstod i FCK-fanmiljøet i 90'erne eller 00'erne enten som "Zaza er en mur" eller "Rune er en mur", og at der dengang var en vis ironi i råbet, taget i betragtning af vores målmænds evner i den periode (hvilket forklarer hvorfor man skulle råbe noget så bøvet). Men jeg medgiver, at jeg ikke var specielt gammel dengang, og jeg derfor muligvis tager fuldstændig fejl. Er der nogen, der kan opklare, om det er rigtigt, eller om det stammer et andet sted fra?

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #217
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,218

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af fckgo Se meddelelser
    Nu har "fisse, kusse, X er en mur"-tilråbet igen haft en tur i mediemøllen. Mit indtryk har altid været, at det var et tilråb, der opstod i FCK-fanmiljøet i 90'erne eller 00'erne enten som "Zaza er en mur" eller "Rune er en mur", og at der dengang var en vis ironi i råbet, taget i betragtning af vores målmænds evner i den periode (hvilket forklarer hvorfor man skulle råbe noget så bøvet). Men jeg medgiver, at jeg ikke var specielt gammel dengang, og jeg derfor muligvis tager fuldstændig fejl. Er der nogen, der kan opklare, om det er rigtigt, eller om det stammer et andet sted fra?
    Det passer godt med at kampråbet (heldigvis) døde da vi begyndte at spille med målmænd.

  13. #218
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,561

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    På billet.fck.dk står der at man kan udlåne sit billet abonnement hvis man bliver forhindret i at deltage.
    Vi er på ferie når vi møder Silkeborg hjemme, så jeg har valgt at give billetterne videre så vi kan få så mange i Parken som muligt.

    Jeg har dog været inde og hente mine billetter tidligere, og der er påført navn på både mig og min søn på billetten - Og der står på billetten at den er personlig.

    Er det muligt at ændre navnet på mine billetter så jeg kan give dem videre? Synes jeg har ledt overalt, men har ikke fundet svaret nogle steder.

  14. #219
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    946

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    På billet.fck.dk står der at man kan udlåne sit billet abonnement hvis man bliver forhindret i at deltage.
    Vi er på ferie når vi møder Silkeborg hjemme, så jeg har valgt at give billetterne videre så vi kan få så mange i Parken som muligt.

    Jeg har dog været inde og hente mine billetter tidligere, og der er påført navn på både mig og min søn på billetten - Og der står på billetten at den er personlig.

    Er det muligt at ændre navnet på mine billetter så jeg kan give dem videre? Synes jeg har ledt overalt, men har ikke fundet svaret nogle steder.
    Skriv til kundeservice. De kan sikkert annullere billetterne og lade dig udskrive nogle ny. De er meget løsningsorienterede.

  15. #220
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,225

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    På billet.fck.dk står der at man kan udlåne sit billet abonnement hvis man bliver forhindret i at deltage.
    Vi er på ferie når vi møder Silkeborg hjemme, så jeg har valgt at give billetterne videre så vi kan få så mange i Parken som muligt.

    Jeg har dog været inde og hente mine billetter tidligere, og der er påført navn på både mig og min søn på billetten - Og der står på billetten at den er personlig.

    Er det muligt at ændre navnet på mine billetter så jeg kan give dem videre? Synes jeg har ledt overalt, men har ikke fundet svaret nogle steder.
    En af mine venner har spurgt kundeservice om det samme og har fået dette svar:

    Hej xxx,

    Tak for din mail.


    Du må gerne give billet/sæsonkort videre til en ven eller familie, men ikke til anden tredjepart, da du hurtigt skal kunne give besked videre, hvis vi kontakter dig ift. eventuel smitteopsporing.


    God dag.


    Med venlig hilsen/ Kind regards
    F.C. København kundeservice
    Gitte
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #221
    Tilmeldingsdato
    Oct 2009
    Indlæg
    131

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Skriv til kundeservice. De kan sikkert annullere billetterne og lade dig udskrive nogle ny. De er meget løsningsorienterede.
    Faktisk kan man løse det selv, hvis man blot logger ind på billet.fck.dk.

    Billetterne får nemlig det navn på, som står på sæsonkortprofilen på billet.fck.dk. Derfor kan du faktisk bare ændre navnet inde på billet.fck.dk ("Min konto" --> "Funktioner" --> "Rediger data") og printe billetten på ny, så kommer det nye navn på.

    I øvrigt har det indtil nu (i hvert fald på C6) fungeret sådan, at de tjekker coronapas og ID ét sted og man så scanner billetten selv i indgangsslusen. Dermed er der ingen der holder ID og billet op mod hinanden, og navnet er derfor faktisk ligegyldigt, da det jo alligevel ikke tjekkes i døren.

    At det så er en meget fin ide at opdatere navnet ift. smitteopsporing er en anden sag. :-)

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #222
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,561

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    En af mine venner har spurgt kundeservice om det samme og har fået dette svar:
    Det hænger da ikke helt sammen med den fleksibilitet der lægges op til når man køber sit abonnement.
    Jeg tænker da at det er i alles interesse at give så mange mennesker som muligt mulighed for at komme i Parken...

  20. #223
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Det hænger da ikke helt sammen med den fleksibilitet der lægges op til når man køber sit abonnement.
    Jeg tænker da at det er i alles interesse at give så mange mennesker som muligt mulighed for at komme i Parken...

    Æh, du er med på, at det er et Coronaargument, ikke sandt? Normalt, altså uden for Corona, kan man jo gøre som det passer en bedst.

  21. De følgende 6 brugere er enige:

  22. #224
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Æh, du er med på, at det er et Coronaargument, ikke sandt? Normalt, altså uden for Corona, kan man jo gøre som det passer en bedst.
    Hvilket i øvrigt får mig til igen at vende tilbage til sommerens dummeste, men også sværeste spørgsmål: Hvorfor skulle vi have to hjemmekampe i træk i de to første runder i juli, når vi vidste, at der ville være restriktioner, der blev sløjfet 1. august?

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #225
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Det hænger da ikke helt sammen med den fleksibilitet der lægges op til når man køber sit abonnement.
    Jeg tænker da at det er i alles interesse at give så mange mennesker som muligt mulighed for at komme i Parken...
    Hvor tit sker det man låner sit sæsonkort ud til en helt fremmed man ikke har den mindste kontakt med? Corona eller ej....

    Og så er der da i øvrigt muligheden for at flere end (corona)normalt får muligheden for at komme i parken kva at de ikke aktiverede sæsonkortholderes pladser går i åbent salg når deadline for at hente billetter er overstået.

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Dumme spørgsmål - kloge svar
    By Ace20 in forum Diverse
    Svar: 815
    Sidste Meddelelse: 19.04.21, 17:51
  2. Dumme spørgsmål - kloge svar Part II
    By Ace20 in forum Diverse
    Svar: 344
    Sidste Meddelelse: 29.07.16, 10:07
  3. Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 30.11.06, 23:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •