Side 29 af 32 FørsteFørste ... 1926272829303132 SidsteSidste
Viser resultater 421 til 435 af 475

Emner: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

  1. #421
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af The_Man Se meddelelser
    Det er jeg såmænd ikke uenig i, men der er bare abnormt stor forskel på at smide folk ud og udelukke dem fra et privat arrangement (som det vel reelt er?) og så stange et “gebyr” på X kroner ud til folk og kunne kræve ordensmagtens støtte i at inddrage disse?

    Derudover synes jeg ikke at jeg ser gebyret klart og tydeligt kommunikeret ved køb af billet eller færden på stadion? Hvis jeg kom som ny fan (eller måske turist?) tvivler jeg på jeg ville ane det fandtes.
    Jeg ved ikke, hvilken lov der giver hjemmel til at udstede afgifter til fodboldkampe, men jeg ved i hvert fald, at en fodboldkamp ikke er et privat arrangement. Og det er en afgørende forskel på Parken og den private matrikel. Hvis folk kommer uønsket ind på din matrikel, kan du ringe til politiet, hvis du ikke vil have dem der, men du kan næppe få medhold i retten, til at gæster på din matrikel skal betale en afgift, for hvad du nu end kunne finde på at prøve at bon'e dem for. :-)
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  2. #422
    Tilmeldingsdato
    Feb 2004
    Indlæg
    615

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg ved ikke, hvilken lov der giver hjemmel til at udstede afgifter til fodboldkampe, men jeg ved i hvert fald, at en fodboldkamp ikke er et privat arrangement. Og det er en afgørende forskel på Parken og den private matrikel. Hvis folk kommer uønsket ind på din matrikel, kan du ringe til politiet, hvis du ikke vil have dem der, men du kan næppe få medhold i retten, til at gæster på din matrikel skal betale en afgift, for hvad du nu end kunne finde på at prøve at bon'e dem for. :-)
    Politiet kommer vel også i sidste ende og smider folk ud af parken hvis de ikke køber billet/opfører sig ordentligt og FCKs Stewarts ikke kan få dem til at forlade parken frivilligt?

    Og jeg regner netop heller ikke med at jeg kunne smide et arbitrært gebyr efter folk, ligesom fredagsbaren på uni heller ikke har den “magt” (bare for at nævne et andet halvoffentligt sted), så hvorfor kan en fodboldklub?
    Messias har givet ordet skandaledommer helt ny betydning!!!!

  3. #423
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af The_Man Se meddelelser
    Politiet kommer vel også i sidste ende og smider folk ud af parken hvis de ikke køber billet/opfører sig ordentligt og FCKs Stewarts ikke kan få dem til at forlade parken frivilligt?

    Og jeg regner netop heller ikke med at jeg kunne smide et arbitrært gebyr efter folk, ligesom fredagsbaren på uni heller ikke har den “magt” (bare for at nævne et andet halvoffentligt sted), så hvorfor kan en fodboldklub?
    Ja, naturligvis kommer politiet også til sidst, hvis folk ikke vil forlade Parken frivilligt. Jeg påpegede blot, at når du holder fødselsdag i haven, er det et privat arrangement, hvor du suverænt bestemmer, hvem der er velkomne. Til en fodboldkamp (og alle mulige andre offentlige arrangementer) bestemmer arrangøren ikke suverænt, hvem der må være der, så længe gæsterne opfylder betingelserne for at være der: At de har betalt entré, at de opfører sig på en bestemt måde osv.

    Jeg kan som sagt ikke svare på, hvilken lovbestemmelse der giver FCK lov til at udstede en afgift, men jeg er sikker på, at den distinktion mellem privat og offentligt er en forudsætning for, at de må gøre det. Jeg er i øvrigt ikke sikker på, at unibaren ikke ville kunne gøre det.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  4. #424
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af The_Man Se meddelelser
    Politiet kommer vel også i sidste ende og smider folk ud af parken hvis de ikke køber billet/opfører sig ordentligt og FCKs Stewarts ikke kan få dem til at forlade parken frivilligt?

    Og jeg regner netop heller ikke med at jeg kunne smide et arbitrært gebyr efter folk, ligesom fredagsbaren på uni heller ikke har den “magt” (bare for at nævne et andet halvoffentligt sted), så hvorfor kan en fodboldklub?
    Til gengæld har universitetet jo muligheden for at stange en bortvisning ud. Det samme har Parken, men det er trods alt - håber jeg - lidt alvorligere at få stoppet sin uddannelse.
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  5. #425
    Tilmeldingsdato
    Feb 2004
    Indlæg
    615

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Til gengæld har universitetet jo muligheden for at stange en bortvisning ud. Det samme har Parken, men det er trods alt - håber jeg - lidt alvorligere at få stoppet sin uddannelse.
    Der kommer også gæster på unibaren der ikke går på uni ;)

    Men jeg kan fornemme det ikke var så dumt et spørgsmål som jeg troede :)
    Messias har givet ordet skandaledommer helt ny betydning!!!!

  6. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  7. #426
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    114

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Der har siden den oprindelige Bekendtgørelse fra 2008:

    https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2008/650#K6

    blevet foretaget mange ændringer og tillæg. Disse kan findes frem efter klik på link “Senere ændringer til forskriften” lige under “Indholdsfortegnelse”.

    Lene Espersen var justitsminister dengang. Det kan få nostalgiens klokke til at ringe hos nogle. (Hooligan-register. Fælles-udelukkelse mm)

    Som jeg lige husker loven, afgiver politiet en midlertidig autorisation til ansvarlige hos klubberne, derunder sikkerhedsvagter, så klubberne via denne kan udstede bøder. Men der er naturligvis en del forhold der gør sig gældende, derunder EU-direktiver. Disse kan også tilgåes fra Bekendtgørelsen.

    ——

    Apropos: Klubberne som afholder fodboldkampe i DBU-regi, kan få krav om bøder/afgift fra DBU (for brud på bestemmelser: brud på sikkerhed, brud af karantæner, pyro, angreb på autoriserede sikkerhedsvagter mm)

    DBU kan desuden modtage krav fra UEFA om bøder/afgift, hvis der under afholdelse af landskamp i DBU-regi sker brud på aftalte bestemmelser beskrevet i kontrakt/indgået aftale.

    Klubberne vs DBU og DBU vs UEFA har dog ikke noget at gøre med det strafferetslige aspekt i at afkræve bøder af individer. Men bødernes størrelse har indirekte effekt.

    - a.nyholm
    In the land of the blind,
    the one-eyed man is king

  8. #427
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,625

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Jeg har kørt med 5G trådløst fra 3 i snart 1 års tid, og jeg er meget tilfreds med dækning og prisen. Routeren dækker fint 125 kvm. hus i et plan og jeg oplever sjældent udfald eller nedsat kvalitet, når hele huset streamer og gamer på samme tid. Thumps up herfra!
    " Vi ser det som et relativt afslappet tiltag. Hvis du ikke engang vil det, som vi har bedt dem om at gøre, så er det vores konklusion, at så er du der nok af de forkerte årsager" - Citat: Dan Hammer

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #428
    Tilmeldingsdato
    Feb 2004
    Indlæg
    615

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af anyholm Se meddelelser
    Der har siden den oprindelige Bekendtgørelse fra 2008:

    https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2008/650#K6

    blevet foretaget mange ændringer og tillæg. Disse kan findes frem efter klik på link “Senere ændringer til forskriften” lige under “Indholdsfortegnelse”.

    Lene Espersen var justitsminister dengang. Det kan få nostalgiens klokke til at ringe hos nogle. (Hooligan-register. Fælles-udelukkelse mm)

    Som jeg lige husker loven, afgiver politiet en midlertidig autorisation til ansvarlige hos klubberne, derunder sikkerhedsvagter, så klubberne via denne kan udstede bøder. Men der er naturligvis en del forhold der gør sig gældende, derunder EU-direktiver. Disse kan også tilgåes fra Bekendtgørelsen.

    ——

    Apropos: Klubberne som afholder fodboldkampe i DBU-regi, kan få krav om bøder/afgift fra DBU (for brud på bestemmelser: brud på sikkerhed, brud af karantæner, pyro, angreb på autoriserede sikkerhedsvagter mm)

    DBU kan desuden modtage krav fra UEFA om bøder/afgift, hvis der under afholdelse af landskamp i DBU-regi sker brud på aftalte bestemmelser beskrevet i kontrakt/indgået aftale.

    Klubberne vs DBU og DBU vs UEFA har dog ikke noget at gøre med det strafferetslige aspekt i at afkræve bøder af individer. Men bødernes størrelse har indirekte effekt.

    - a.nyholm
    Perfekt, mange tak for svar :)
    Messias har givet ordet skandaledommer helt ny betydning!!!!

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #429
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Jeg har familietribune abonnement med min knægt på 7. Vi kommer til stort set alle hjemmekampe i Parken på D tribunen.
    Vi kan dog godt lidt at sidde på Øvre C, da man har bedre overblik over spillet på banen. Forstår dog ikke helt prissætningen når jeg skal konverteret min billet

    Et eksempel på OB kampen her på fredag

    Løssalg voksen Familietribune 155 kr
    Løssalg barn Familietribune 80 kr.
    I alt 235

    Løssalg voksen C1 (Øvre) 120 kr
    Løssalg barn C1 (Øvre) 60 kr.
    I alt 180

    Mit abonnement giver mig altså adgang til to billetter til kampen som FCK vurderer er 235 kr. værd.

    Men hvis vi vil på C1 Øvre og benytter vores sæsonkorts rabat, så får vi kun 50% rabat på billetterne, og skal derfor betale en merpris udover vores abonnement for at få adgang til to pladser som FCK ellers prissætter billigere end hvis vi vil på familietribunen...

    Kan nogen mon forklare mig hvordan det giver mening? Udover at klubben er grådige og vil tjene mest muligt på os fans?

  13. #430
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Jeg har familietribune abonnement med min knægt på 7. Vi kommer til stort set alle hjemmekampe i Parken på D tribunen.
    Vi kan dog godt lidt at sidde på Øvre C, da man har bedre overblik over spillet på banen. Forstår dog ikke helt prissætningen når jeg skal konverteret min billet

    Et eksempel på OB kampen her på fredag

    Løssalg voksen Familietribune 155 kr
    Løssalg barn Familietribune 80 kr.
    I alt 235

    Løssalg voksen C1 (Øvre) 120 kr
    Løssalg barn C1 (Øvre) 60 kr.
    I alt 180

    Mit abonnement giver mig altså adgang til to billetter til kampen som FCK vurderer er 235 kr. værd.

    Men hvis vi vil på C1 Øvre og benytter vores sæsonkorts rabat, så får vi kun 50% rabat på billetterne, og skal derfor betale en merpris udover vores abonnement for at få adgang til to pladser som FCK ellers prissætter billigere end hvis vi vil på familietribunen...

    Kan nogen mon forklare mig hvordan det giver mening? Udover at klubben er grådige og vil tjene mest muligt på os fans?
    Formoder, at du allerede har været i kontakt med Nick/Kundeservice, men ikke fået svar?

  14. #431
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Formoder, at du allerede har været i kontakt med Nick/Kundeservice, men ikke fået svar?
    Ikke endnu. Tænker som sagt bare det er en måde at tjene flere penge på, og dermed et bevidst valgt fra klubbens side af. Så derfor jeg valgte at spørge herinde først.
    Men kunne da godt være jeg skulle få skudt en mail afsted til dem :)

  15. #432
    Tilmeldingsdato
    May 2008
    Indlæg
    87

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Måske ikke den ideelle tråd til denne forespørgsel, men kunne ikke finde en bedre. Jeg er på jagt efter et ur eller lignende til min 7-årige knægt, så jeg kan tracke hans færden til og fra de nærmeste legekammerater og evt lave små hurtige opkald. Et Apple Watch er overkill, men er heller ikke interesseret i noget kinesisk skrammel. Gode anbefalinger modtages med kyshånd og taknemmelighed!

  16. #433
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Rigtig mange havde igår adgang til at kunne se hele kampen på eb.dk uden at have ekstra bladet + abonnement.

    Skyldes det fejl ifm. det tekniske problemer der åbenlyst var inden kampen, eller hur?

    Jeg selv prøvede at signe up omkring kl. 18,men kunne ikke få lov til at komme videre.
    Kl. 19 da kampen startede var stream så tilgængelig for alle i hele opgøret, lige pånær 5 minutter i starten af anden halveg.

  17. #434
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Rigtig mange havde igår adgang til at kunne se hele kampen på eb.dk uden at have ekstra bladet + abonnement.

    Skyldes det fejl ifm. det tekniske problemer der åbenlyst var inden kampen, eller hur?

    Jeg selv prøvede at signe up omkring kl. 18,men kunne ikke få lov til at komme videre.
    Kl. 19 da kampen startede var stream så tilgængelig for alle i hele opgøret, lige pånær 5 minutter i starten af anden halveg.
    Deres login-system fejlede totalt (nogle har nævnt at det var deres geo-lokations-fætter der frøs - de havde jo kun rettigheder i Danmark). Så man kunne ikke logge ind. Så i stedet for at skulle bekymre sig om en skov af folk, der forlangte deres 79 kroner tilbage, så åbnede de bare for alle.

    I pausen forsøgte de så at enable login igen, men det fejlede igen, så de åbnede for alle igen - lidt forsinket.

    Det var i hvert fald sådan jeg oplevede det.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  18. De følgende 7 brugere er enige:

  19. #435
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Ikke endnu. Tænker som sagt bare det er en måde at tjene flere penge på, og dermed et bevidst valgt fra klubbens side af. Så derfor jeg valgte at spørge herinde først.
    Men kunne da godt være jeg skulle få skudt en mail afsted til dem :)
    Jeg skrev en mail til kundeservice i torsdags, men har stadig ikke modtaget svar.
    Andre bud på hvem man kan skrive til?

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Dumme spørgsmål - kloge svar
    By Ace20 in forum Diverse
    Svar: 815
    Sidste Meddelelse: 19.04.21, 17:51
  2. Dumme spørgsmål - kloge svar Part II
    By Ace20 in forum Diverse
    Svar: 344
    Sidste Meddelelse: 29.07.16, 10:07
  3. Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 30.11.06, 23:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •