Side 3 af 32 FørsteFørste 12345613 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 475

Emner: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    411

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Jeg har desværre rodet mig ud i et væddemål ang. sommertid.

    Min påstand er (og det mener jeg self. at kunne huske :-/ ) at da sommertiden blev genindført i 80, skiftede tiden mellem søndag og mandag, og ikke som senere mellem lørdag og søndag. Muligvis kun et enkelt år inden det blevet lavet om. Jeg har nu brugt en del tid på at finde ud af om det kan være rigtigt, uden at kunne finde bevis for min påstand.

    Så er der nogle af de kloge hoveder herinde som kan enten be, eller afkræfte min påstand?

    Jeg ville være taknemlig for hjælpen :-)

    God weekend og god kamp i morgen

    rsj

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    Sep 2007
    Indlæg
    18

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Hej rsj

    Du har tabt væddemålet. I EB, (download Ekstrabladets app, se i starten gratis i arkiv, (lørdag d. 5 april, 1980. s19) er der en reklamen der gør opmærksom på "Nu sker det! Sommertid fra kl. 2 i nat..."+ KB taber 1-0 til Køge på udebane foran 2744 tilskuere (Det er de mange skader der har gjort KB groggy).

    Med venlig hilsen

    Macgyver

  3. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    411

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af MacGyver Se meddelelser
    Hej rsj

    Du har tabt væddemålet. I EB, (download Ekstrabladets app, se i starten gratis i arkiv, (lørdag d. 5 april, 1980. s19) er der en reklamen der gør opmærksom på "Nu sker det! Sommertid fra kl. 2 i nat..."+ KB taber 1-0 til Køge på udebane foran 2744 tilskuere (Det er de mange skader der har gjort KB groggy).

    Med venlig hilsen

    Macgyver

    Hej Macgyver

    Tak for svaret og godt fundet :-) Ikke at jeg er tilfreds med svaret, men alligevel tak ;-)


    Med venlig hilsen

    rsj

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #34
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Hvordan fungerer handicapligaen?

  7. #35
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    343

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    Hvordan fungerer handicapligaen?
    Ganske simpelt. FCK er fiktivt bagud 0-1 ved kampstart. I den seneste kamp vandt vi således 1-0 over AGF i den rigtige liga, men i handicapligaen fik vi kun uafgjort.

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #36
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,545

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    Hvordan fungerer handicapligaen?
    Den fungerer ved at vi handikapper FCK. Ligesom når man spiller hos bookmakerne. FCKs modstander er foran 1-0 på forhånd. Alle andre kampe er uændret.

    Så FCKs kamp mod AGF i weekenden endte dermed 1-1 i handikap-ligaen, så både AGF og FCK får 1 point. Resten af kampene endte som de nu gjorde.

    Handikap-ligaen blev opfundet i 10/11 (det var i hvert fald første gang jeg var involveret), fordi vi vandt så overlegent. Og FCK endte faktisk med at vinde handikap-ligaen, og vi var altså blevet danske mestre, selvom man forærede alle FCKs modstandere et ekstra mål. Det er eneste gang i historien, at et hold har været bare i NÆRHEDEN af at kunne vinde handikapligaen. Det var i samme periode Jumbo-ligaen havde sin storhedstid. I jumbo-ligaen fjernede vi bare alle FCKs kampe, og kårede en jumboliga-mester.

    Og nu er vi faktisk næsten lige så dominerende, som dengang. Bortset lige fra, at væmmelige BØF desværre bliver ved med at vinde alt for mange kampe.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  10. #37
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Hvorfor synes "man" at egne tarmgasser, lugter bedre end andres?
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  11. #38
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af rmjdk Se meddelelser
    Hvorfor synes "man" at egne tarmgasser, lugter bedre end andres?
    En lille og letfordøjelig Youtube video: https://www.youtube.com/watch?v=BPC7e8W8u18.
    Endnu kortere: Fordi du er vant til dem.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #39
    Tilmeldingsdato
    Dec 2007
    Indlæg
    116

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    I morges da jeg sad i bilen på vej mod København passerer jeg et vejskilt hvor der står "København 19 km".

    De 19 km der er tale om, er det afstanden fra vejskiltet til fx. Rådhuspladsen, en kommunegrænse etc.

    Er der en venlig sjæl der kan hjælpe?
    "I've got to go, Rock. It's all right. I'm not afraid. Some time, Rock, when the team is up against it, when things are wrong and the breaks are beating the boys, ask them to go in there with all they've got and win just one for the Gipper.

  14. #40
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    493

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    En lille søgning giver følgende resultat : http://www.odenseleksikon.dk/steder/0-kilometer-stenen

    Altså, de 19 km er afstanden til rådhuspladsen i København :)

    Mvh Bjørn

  15. #41
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Når jeg afspiller videoer på Youtube, typisk højdepunkter fra en fodboldkamp, hænder det oftere og oftere, at der er videoer, hvor jeg ikke kan se hele billedet. Det er nærmest som om, at der er zoomet ind, således at bolden til tider bliver spillet ud af det synlige område på videoafspilleren. Det hjælper ikke at lade videoen afspille på fuld skærm eller i bedre opløsning, der mangler stadig noget af billedet.

    Problemet forekommer på både min stationære PC, bærbare og mobil.

    Skal man downloade et program for at få vist videoerne korrekt, er der en anden løsning, så man kan se hele billedet, eller er videoerne simpelthen optaget og uploadet i et forkert format af brugeren?

  16. #42
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af LogeLars Se meddelelser
    Når jeg afspiller videoer på Youtube, typisk højdepunkter fra en fodboldkamp, hænder det oftere og oftere, at der er videoer, hvor jeg ikke kan se hele billedet. Det er nærmest som om, at der er zoomet ind, således at bolden til tider bliver spillet ud af det synlige område på videoafspilleren. Det hjælper ikke at lade videoen afspille på fuld skærm eller i bedre opløsning, der mangler stadig noget af billedet.

    Problemet forekommer på både min stationære PC, bærbare og mobil.

    Skal man downloade et program for at få vist videoerne korrekt, er der en anden løsning, så man kan se hele billedet, eller er videoerne simpelthen optaget og uploadet i et forkert format af brugeren?
    Svært at sige uden et eksempel. Men det kunne godt tyde på du har fat i nogle af de mere uproffessionelle/ulovlige hjemmeoptagelser, som så vidt jeg ved, bevidst er zoomet ind så de undgår at blive slettet af de automatiske copyrightfiltre på youtube.

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #43
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Tak for hurtigt svar. For eksemplets skyld kiggede jeg hurtigt på forskellige fodboldvideoer fra gårsdagens CL kampe, og det er umiddelbart zoomet sådan ind, at man kun lige akkurat kan se stillingen, men ikke hvorfra videomaterialet oprindeligt er vist. Det passer jo fint med svaret, du gav, tak.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:
    MZ

  20. #44
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,199

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Irma is-lagkager og Ajax... Jeg forstår ikke sammenhængen.

  21. #45
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    181

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Irma is-lagkager og Ajax... Jeg forstår ikke sammenhængen.

    Kig på dette legendariske indlæg :)

  22. De følgende 9 brugere er enige:

Side 3 af 32 FørsteFørste 12345613 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Dumme spørgsmål - kloge svar
    By Ace20 in forum Diverse
    Svar: 815
    Sidste Meddelelse: 19.04.21, 17:51
  2. Dumme spørgsmål - kloge svar Part II
    By Ace20 in forum Diverse
    Svar: 344
    Sidste Meddelelse: 29.07.16, 10:07
  3. Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 30.11.06, 23:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •