Side 31 af 32 FørsteFørste ... 212829303132 SidsteSidste
Viser resultater 451 til 465 af 476

Emner: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

  1. #451
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,551

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Sad og så den her absurde situation fra MSL: https://www.mlssoccer.com/news/sarti...ve-a-fair-chan

    Udover at dommeren/linjevogterne beviste, at USA stadig er et fodboldmæssigt uland, der ikke kender reglerne, i og med at det krævede et VAR-tjek at dømme verdens største offside - så undrede det mig, at dommeren ikke afbrød spillet, efter han havde påvirket spillet på en måde, der gav det ene hold en kæmpe målchance. Og så tjekkede jeg fodboldloven, og med mindre jeg er blind (det vil jeg slet ikke udelukke), kan jeg ikke finde noget om dommerens påvirkning af spillet: https://www.dbu.dk/media/dqzl5nd2/fo...en-2022-23.pdf

    Vi er jo vokset op med, at "dommeren er en knold på banen," men dels rammer dommeren her jo ikke bolden, men en spiller, dels mener jeg at have set dommere afbryde spillet, når han har påvirket spillet. Men tager jeg fejl - var det faktisk i henhold til reglerne, at han lod LAFC køre kontra her?
    Han kan da ikke fløjte kampen af, fordi han støder ind i en spiller??? Med mindre det også er kommet med som en del af den tåbelige nye regel. Jeg synes klart, at man bare skulle have holdt fast i "dommeren er en knold på banen"

    ... og han ER offside, men verdens største ligefrem??? Man skal jo altså være foran bolden for at være offside:

    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #452
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Han kan da ikke fløjte kampen af, fordi han støder ind i en spiller??? Med mindre det også er kommet med som en del af den tåbelige nye regel. Jeg synes klart, at man bare skulle have holdt fast i "dommeren er en knold på banen"

    ... og han ER offside, men verdens største ligefrem??? Man skal jo altså være foran bolden for at være offside:
    Jeg snakker ikke om at fløjte kampen af, men om at afbryde spillet og give et dommerkast. Min opfattelse af "knolden på banen" har altid været, at det handlede om, når bolden ramte dommeren, hvilket for det meste ikke kan lastes dommeren. Her er det ubetinget dommerens fejl, at han løber en spiller ned og ikke blot afbryder et holds angreb, men også igangsætter et farligt kontraangreb til modstanderholdet, mens målmanden er væk fra sit mål. Der ville det i min bog være helt rimeligt at stoppe spillet. Men min undren gik egentlig mest på, at der så vidt jeg kan se, slet intet står i reglerne om situationer, hvor dommeren påvirker spillet.

    Du har helt ret i, at offsiden ikke er stor. Jeg havde stirret mig blind på, at dommeren og linjevogterne nok ikke havde styr på reglerne, når målmanden var væk fra målet, men det er nok ikke sagen, så den kritik tager jeg i mig igen.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  4. #453
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,551

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg snakker ikke om at fløjte kampen af, men om at afbryde spillet og give et dommerkast.
    Det fik jeg skrevet utrolig dårligt. Det var også det jeg mente. Jeg kan slet ikke se, at en dommer skal stoppe spillet, fordi han støder ind i en spiller - også selvom han her er en kæmpe klodrian. Hvor meget skal det påvirke før han skal give dommerkast?
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  5. #454
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Det fik jeg skrevet utrolig dårligt. Det var også det jeg mente. Jeg kan slet ikke se, at en dommer skal stoppe spillet, fordi han støder ind i en spiller - også selvom han her er en kæmpe klodrian. Hvor meget skal det påvirke før han skal give dommerkast?
    Tja, det må jo være en skønssag. Hvis det ingen indflydelse har på noget, kan man jo lade spillet fortsætte. Og det sker jo så sjældent, at jeg ikke ser det som noget stort problem at åbne den mulighed. Hvis den altså ikke allerede er åben? Jeg mener at kunne huske en kamp i Parken for ikke så længe siden, hvor dommeren afbrød spillet efter at have ramt bolden og påvirket spillet, men måske husker jeg galt.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  6. #455
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,309

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Sad og så den her absurde situation fra MSL: https://www.mlssoccer.com/news/sarti...ve-a-fair-chan

    Udover at dommeren/linjevogterne beviste, at USA stadig er et fodboldmæssigt uland, der ikke kender reglerne, i og med at det krævede et VAR-tjek at dømme verdens største offside - så undrede det mig, at dommeren ikke afbrød spillet, efter han havde påvirket spillet på en måde, der gav det ene hold en kæmpe målchance. Og så tjekkede jeg fodboldloven, og med mindre jeg er blind (det vil jeg slet ikke udelukke), kan jeg ikke finde noget om dommerens påvirkning af spillet: https://www.dbu.dk/media/dqzl5nd2/fo...en-2022-23.pdf

    Vi er jo vokset op med, at "dommeren er en knold på banen," men dels rammer dommeren her jo ikke bolden, men en spiller, dels mener jeg at have set dommere afbryde spillet, når han har påvirket spillet. Men tager jeg fejl - var det faktisk i henhold til reglerne, at han lod LAFC køre kontra her?
    Jeg følger slet ikke med i MLS (som også indeholder canadiske hold), så jeg kender ikke noget til hverken holdene eller dommerniveauet - men det er svært at tro, at Superligaen er bedre. Om ikke andet, så skal dommeren ikke stoppe spillet ved et sammenstød med en spiller.

  7. #456
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    508

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Nyuddannet dommer her. Der er mange detaljer i fodboldloven - især på de såkaldte grå sider omme bagi - jeg har dog læst det meste :) Men med dét forbehold, skulle jeg dog mene, denne er ret klar.

    - Dommeren kan ikke fløjte kampen af/standse kampen eller som det hedder "standse spillet", bare fordi han ramler sammen med en spiller. Det, der minder mest om det, er §9 "Bolden er ude af spil, når den rører et medlem af dommerteamet, bliver på banen, og• et hold påbegynder et lovende angreb• bolden går direkte i mål• det modsatte hold erobrer bolden".
    - Man må ikke kaste med dommeren, og derfor giver dommerkast en udvisning til dem, der forsøger. Dommeren kan derimod lade bolden falde, når spillet skal igangsættes efter at have være standset

    Så ud over at være uheldig og tage to skridt baglæns, mens forsvarsspilleren løber fremad, gør dommeren efter min mening det hele korrekt og tillader scoringen.
    No law of Nature. Just Nature!

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #457
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    155

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Set i lyset af United-kampen bliver man jo lidt nostalgisk. For mig var Barcelona-kampen naturligvis også en af de store, men den der står klarest for mig er alligevel kampen mod Rosenborg. Så spørgsmålet er, kan man finde disse kampe i fuld længde nogle steder? Eller har rettighedshavere bare arkiveret dem i den store lagerhal ved siden af Indy’s pagtens ark?

  10. De følgende 6 brugere er enige:

  11. #458
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af orhhh Se meddelelser
    Set i lyset af United-kampen bliver man jo lidt nostalgisk. For mig var Barcelona-kampen naturligvis også en af de store, men den der står klarest for mig er alligevel kampen mod Rosenborg. Så spørgsmålet er, kan man finde disse kampe i fuld længde nogle steder? Eller har rettighedshavere bare arkiveret dem i den store lagerhal ved siden af Indy’s pagtens ark?
    Jeg er ret sikker på, at Barca-kampen blev optaget og gemt af flere Sidelinie-brugere, så den kan du nok med held efterlyse. Og måske Rosenborg-kampen også ligger på en harddisk et sted?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #459
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,551

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Rettighedshaverne er stadig over den slags. Jeg er blevet dunket i hovedet og smidt i skammekrogen i en periode på Youtube, fordi jeg var så naiv at tro, at alle vel var ligeglade med en 10+ år gammel kamp, så jeg uploadede FCK-Barcelona til Youtube. Men der var helt automatiske filtre, der fangede at det var en Champions League kamp, så den blev bare fjernet igen, og efter lidt betænkningstid, blev min konto lukket (i en periode) og jeg fik nogle "strikes" :-)

    Anyway, det er måske ris til egen røv, at gøre dem tilgængelige for alle, så nu må jeg se, om min Dropbox-konto bliver lukket. Men jeg har Rosenborg og Barcelone-kampene liggende. Rosenborg-kampen med engelske kommentatorer og mindre end imponerende opløsning. Barcelona er i relativt fornuftig kvalitet - for 2010 :-) men med en lidt spøjs default aspect ratio, som man lige selv skal justere, så bolden ikke er et æg :-D

    Men de kan hentes her (sikkert kun i en kortere periode): https://www.dropbox.com/scl/fo/14dg9...fbrqdo3w7&dl=0

    Jeg ved ikke hvor hurtigt Dropbox bliver sure eller andre. Men det er jo latterligt, hvis man ikke kan dele 10 år gamle fodboldkampe.
    Sidst redigeret af ougar : 23.11.23 kl. 10:24
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  14. De følgende 11 brugere er enige:

  15. #460
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Jeg har set tallet "1128" en del gange omkring FCK-fanmiljøet, uden at helt have afkodet, hvad det står for. Er der nogen, der kan afklare dette?
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  16. #461
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Jeg har set tallet "1128" en del gange omkring FCK-fanmiljøet, uden at helt have afkodet, hvad det står for. Er der nogen, der kan afklare dette?
    Kom nu lidt: KBH.

  17. #462
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Kom nu lidt: KBH.
    Årh, ja.. Tænkte ikke på postnummer, når nu Parken ligger i 2100 KBH Ø, KB ligger i 2000 Frederiksberg og B1903 ligger i 2900 Hellerup.. Tænkte snarere noget i stil med 1312, når nu Venn-diagrammet mellem dem, der bruger hhv. 1312 og 1128 har et meget stort overlap..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  18. #463
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Årh, ja.. Tænkte ikke på postnummer, når nu Parken ligger i 2100 KBH Ø, KB ligger i 2000 Frederiksberg og B1903 ligger i 2900 Hellerup.. Tænkte snarere noget i stil med 1312, når nu Venn-diagrammet mellem dem, der bruger hhv. 1312 og 1128 har et meget stort overlap..
    Lissom 213.

  19. #464
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,551

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Årh, ja.. Tænkte ikke på postnummer, når nu Parken ligger i 2100 KBH Ø, KB ligger i 2000 Frederiksberg og B1903 ligger i 2900 Hellerup.. Tænkte snarere noget i stil med 1312, når nu Venn-diagrammet mellem dem, der bruger hhv. 1312 og 1128 har et meget stort overlap..
    Kiwi, det ER ligesom 1312. Det er 11-2-8 -> KBH - Det er ikke et postnummer :-D
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #465
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    1,119

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Kiwi, det ER ligesom 1312. Det er 11-2-8 -> KBH - Det er ikke et postnummer :-D
    Det er ikke skide intuitivt - kunne de ikke gøre det med hexadecimaler i stedet? :D

  22. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Dumme spørgsmål - kloge svar
    By Ace20 in forum Diverse
    Svar: 815
    Sidste Meddelelse: 19.04.21, 17:51
  2. Dumme spørgsmål - kloge svar Part II
    By Ace20 in forum Diverse
    Svar: 344
    Sidste Meddelelse: 29.07.16, 10:07
  3. Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 30.11.06, 23:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •