Side 5 af 32 FørsteFørste ... 234567815 ... SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 475

Emner: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    3,341

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af Malingo Se meddelelser
    Du skal nok spørge din kollega om hvad det lige præcist betyder når han siger "brændte først", betyder det at begge hold skal brænde for at tilfældet bliver medtaget i hans statistik/fornemmelse.

    Hvis det ikke gør er jeg enig med Ougar, men hvis det gør kunne der jo godt være noget psykologisk fordel ved at komme fra baghjul.
    Det skal begge hold jo nødvendigvis for at præmisen "den der brænder først, vinder oftest" er til stede. Hvis det andet hold ikke brænder, så vinder de jo.
    Citat:
    The fabulously noisy alcoholic Danish travelling support. London Evening Standard 17/03-11
    Sokken's Avatar

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    203

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af Sokken Se meddelelser
    Det skal begge hold jo nødvendigvis for at præmisen "den der brænder først, vinder oftest" er til stede. Hvis det andet hold ikke brænder, så vinder de jo.
    Det bliver en lidt sjov statistik, hvis du kunne tæller når det ene hold vinder.

  4. #63
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Det er måske ikke et decideret dumt spørgsmål, men jeg giver den et skud alligevel.

    Jeg har fået leveret et køleskab til min kolonihave, men fragtmanden var under kørslen så uforsigtig, at han kom til at smutte en lille smule ind over en andens grund og høvlede lidt af hendes græsplæne. Udover det, så pløjede han efter levering ind over et fællesareal og efterlod nogle ret så grimme og dybe dækmærker. I sådan en kolonihaveforening er der åbenbart ikke særlig meget at lave, så nu truer bestyrelsen mig med bål og brand. Der er tale om "bøder", betaling af gardner, etc., men personligt har jeg svært ved at se, at jeg overhovedet har et ansvar i denne sag. Som jeg ser det, så har jeg betalt en mand for at levere et køleskab, men hvad han ellers ødelægger på vej ud til mig og hjem igen er jeg vel ikke ansvarlig for... eller er jeg?

  5. #64
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Kan man ikke blive offside på målspark, og hvornår er reglen i givet fald fra.??

    Det næste dumme spm, hvis man ikke kan, hvorfor i helvede stod vores kæde så langt fremme mod farum?

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #65
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af Outpatient Se meddelelser
    Det er måske ikke et decideret dumt spørgsmål, men jeg giver den et skud alligevel.

    Jeg har fået leveret et køleskab til min kolonihave, men fragtmanden var under kørslen så uforsigtig, at han kom til at smutte en lille smule ind over en andens grund og høvlede lidt af hendes græsplæne. Udover det, så pløjede han efter levering ind over et fællesareal og efterlod nogle ret så grimme og dybe dækmærker. I sådan en kolonihaveforening er der åbenbart ikke særlig meget at lave, så nu truer bestyrelsen mig med bål og brand. Der er tale om "bøder", betaling af gardner, etc., men personligt har jeg svært ved at se, at jeg overhovedet har et ansvar i denne sag. Som jeg ser det, så har jeg betalt en mand for at levere et køleskab, men hvad han ellers ødelægger på vej ud til mig og hjem igen er jeg vel ikke ansvarlig for... eller er jeg?
    Jeg er ikke jurist, men jeg prøver alligevel. - Nej, jeg vil mene at det er speditøren som har ansvaret, med mindre du direkte har bedt ham om at køre ind et sted hvor hans bil åbenlyst ikke kunne være.
    Folk med bedre forstand kan nok give et bedre svar, men jeg skal gerne stå med en skumslukker, når foreningen kommer med flere typer ild. :-P

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #66
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    Jeg er ikke jurist, men jeg prøver alligevel. - Nej, jeg vil mene at det er speditøren som har ansvaret, med mindre du direkte har bedt ham om at køre ind et sted hvor hans bil åbenlyst ikke kunne være.
    Folk med bedre forstand kan nok give et bedre svar, men jeg skal gerne stå med en skumslukker, når foreningen kommer med flere typer ild. :-P
    Personligt ville jeg tage kontakt til det forsikringsselskab, du har din indboforsikring i. Den indeholder en ansvarsforsikring, der dækker den skade du uforvarende forvolder på andres ejendom. De skal selvfølgelig have alle oplysninger om hvor du købte køleskabet og vognmanden og så bør de kunne rådgive dig og tage dialogen med vognmandens forsikring og foreningen om regningen for gartneren. Hvordan en "bøde" skulle kunne komme på tale...så skal der være klausuler i foreningens vedtægter, men det kan jeg ikke forestille mig at der er, så det lyder som en dummebøde mere end noget andet.
    Sidst redigeret af Bopa : 05.12.17 kl. 08:08
    Mvh,
    Bopa

  10. #67
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    Kan man ikke blive offside på målspark, og hvornår er reglen i givet fald fra.??

    Det næste dumme spm, hvis man ikke kan, hvorfor i helvede stod vores kæde så langt fremme mod farum?
    Nej man kan ikke blive offside på målspark (lige så med hjørne og indkast, er der andre?). Det andet ved jeg ikke.

  11. #68
    Tilmeldingsdato
    Dec 2005
    Indlæg
    122

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    Kan man ikke blive offside på målspark, og hvornår er reglen i givet fald fra.??

    Det næste dumme spm, hvis man ikke kan, hvorfor i helvede stod vores kæde så langt fremme mod farum?
    Fodboldloven § 11 - Offside
    Ikke-strafbar offside
    Der foreligger ingen offside-forseelse, hvis spilleren modtager bolden direkte fra

    • målspark
    • indkast
    • hjørnespark.


    Mener reglen blev lavet om for omkring 5 år siden.

  12. #69
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af Outpatient Se meddelelser
    Det er måske ikke et decideret dumt spørgsmål, men jeg giver den et skud alligevel.

    Jeg har fået leveret et køleskab til min kolonihave, men fragtmanden var under kørslen så uforsigtig, at han kom til at smutte en lille smule ind over en andens grund og høvlede lidt af hendes græsplæne. Udover det, så pløjede han efter levering ind over et fællesareal og efterlod nogle ret så grimme og dybe dækmærker. I sådan en kolonihaveforening er der åbenbart ikke særlig meget at lave, så nu truer bestyrelsen mig med bål og brand. Der er tale om "bøder", betaling af gardner, etc., men personligt har jeg svært ved at se, at jeg overhovedet har et ansvar i denne sag. Som jeg ser det, så har jeg betalt en mand for at levere et køleskab, men hvad han ellers ødelægger på vej ud til mig og hjem igen er jeg vel ikke ansvarlig for... eller er jeg?
    Fruen, der er jurist, siger, at eftersom du ikke er skadesvolder, kan det umuligt være dig, der er hverken juridisk eller økonomisk ansvarlig for det. Det er fragtmandens forsikring, som skal dække skaderne. Såfremt hverken fragtmanden eller hans forsikring vil dække for skaderne, kan du heller ikke stilles til ansvar for det, jf. almindelige erstatningsretslige principper. Det ligger simpelthen for langt fra hinanden, at du bestilte en vare, til at du kunne påregne, at fragtmanden skulle fucke plænen op. De har ingen sag mod dig, men de har en god sag mod fragtfirmaet.

  13. De følgende 5 brugere er enige:

  14. #70
    Tilmeldingsdato
    Jan 2014
    Indlæg
    6

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Jeps, det er fragtmandens problem at erstatte, og i virkeligheden er det hans bilforsikrings problem.

    Iøvrigt vil en privat ansvarsforsikring (den du har på din familieforsikring/indboforsikring) aldrig dække en skade der er forvoldt af en bil, uanset hvis bil det er.

    Du undgår desværre nok ikke haveforeningens fakler og høtyve ved at forklare de skadelidte, at de selv skal henvende sig til fragtmanden med deres krav, men det skal de.

  15. #71
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af Den Lille fckfan Se meddelelser
    Fodboldloven § 11 - Offside
    Ikke-strafbar offside
    Der foreligger ingen offside-forseelse, hvis spilleren modtager bolden direkte fra

    • målspark
    • indkast
    • hjørnespark.


    Mener reglen blev lavet om for omkring 5 år siden.
    Man kan ikke score direkte på målspark og indkast, men godt på hjørne. Er der nogen forklaring på hvorfor det er sådan, har man bare valgt den "nemme" løsning og sagt at offside er umulig på hjørne fordi det i alligevel er tæt på umuligt (eller uden nævneværdig fordel)?

  16. #72
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af Lindrup Se meddelelser
    Man kan ikke score direkte på målspark og indkast, men godt på hjørne. Er der nogen forklaring på hvorfor det er sådan, har man bare valgt den "nemme" løsning og sagt at offside er umulig på hjørne fordi det i alligevel er tæt på umuligt (eller uden nævneværdig fordel)?
    Man kan forresten godt score direkte på målspark..
    Men alle tre former for standardsituationer kommer fra at bolden har været ude af banen. Jeg gætter på, at man i så fald har tænkt, at man som forsvarende hold ved målspark og indkast har tid til at forholde sig til en spiller i offside. Ved hjørnespark bliver bolden i praksis spillet på tværs eller bagud fra baglinien (eller i hvert fald meget tæt på), så at anvende offside i en sådan situation er praktisk talt umuligt.

  17. #73
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    885

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Hvorfor må man ikke score direkte på offside??? Nu har det ikke den store betydning, men jeg godt godt vide hvilket geni, der udtænkte det? Det er lidt som at sige, at man ikke må sparke bolden til månen, aht. bolddrengene
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #74
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af ErikB Se meddelelser
    Hvorfor må man ikke score direkte på offside??? Nu har det ikke den store betydning, men jeg godt godt vide hvilket geni, der udtænkte det? Det er lidt som at sige, at man ikke må sparke bolden til månen, aht. bolddrengene
    Fordi det er et indirekte frispark.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #75
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part III

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Man kan forresten godt score direkte på målspark..
    Men kun i modstanderens mål... :)

Side 5 af 32 FørsteFørste ... 234567815 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Dumme spørgsmål - kloge svar
    By Ace20 in forum Diverse
    Svar: 815
    Sidste Meddelelse: 19.04.21, 17:51
  2. Dumme spørgsmål - kloge svar Part II
    By Ace20 in forum Diverse
    Svar: 344
    Sidste Meddelelse: 29.07.16, 10:07
  3. Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 30.11.06, 23:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •