Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 25

Emner: Brev til ledelsen

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    348

    Brev til ledelsen

    Jeg har været stor fan af FCK siden 1994, hvor jeg begyndte at følge klubben tæt – både ude og hjemme. Med andre ord har jeg nøje fulgt den store sportslige udvikling der har været i FCK gennem de seneste 10 år. Jeg var der dengang vi spillede en ægte nedrykningsgyser mod Ikast i Parken, og hvor fanclubben ikke fyldte mere end et lille afsnit på A-tribunen. Jeg var der d. 10.juni 2001 hvor Zuma saksesparkede bolden i nettet bag en chanceløs Mogens Krogh, og satte en tyk streg under vores dominans hele sæsonen igennem – et ubeskriveligt øjeblik.
    Grunden til at jeg skriver til Jer, er at selvom vi er blevet Danmarks førende klub, og formentlig vil være det længe endnu, så er jeg ikke tilfreds med den måde tingene foregår på banen i øjeblikket.
    Gang på gang, hører man at FC København er en del af underholdningsbranchen – hvilket er svært at modsige – men sagen er den at det efterhånden er lang tid siden at klubbens meget trofaste fans er blevet underholdt med offensiv fodbold i flere kampe i træk. Med mindre jeg husker helt galt, så skal vi faktisk tilbage til det sæsonen 2000/2001 hvor alt gik op i en højere enhed. En smule besynderligt da vi dengang var under ledelse af Roy Hodgson, som ikke ligefrem er verdens mest offensive træner – tværtimod. Det billede man fik ud af til var at Roy Hodgson var ekstremt dygtig til at motivere spillerne, og til at indgyde respekt hos spillerne. Hans fodboldfilosofi baserede først og fremmest på en stærk organisation, hvor defensiven var i orden. Altså ikke specielt offensivt.
    Alle ved hvad der skete fra da vi stod med guldet om halsen, sommeren 2001, og frem til xx.xx.xx (Én der kan hjælpe med datoen?) hvor Hans Backe blev præsenteret som ny cheftræner i klubben, så det vil jeg ikke bruge tid på.
    Derimod synes jeg det er meget interessant at se på hvad Hans Backe har givet os i sin tid som cheftræner for vores klub.
    Første halve år han havde i klubben, kan man dårligt sætte en finger på : Vi opnåede de bedste resultater i Europa i klubbens historie, jvnf. kampene mod Dortmund, og i særdeleshed Ajax. Vi indhentede et 10 points forspring til Brøndby på en halv sæson (dog for derefter at smide det væk igen i sidste sekund), og alle var generelt ganske godt tilfredse.
    Sæsonen 2002/2003 bliver den mærkeligste sæson jeg har været vidne til. Først og fremmest fordi vi formåede at opbygge et forspring på 10 point ned til rivalerne fra Brøndby på en halv sæson, på trods af at vi generelt ikke spillede en særlig god omgang fodbold. Til gengæld havde vi heldet og gejsten, og vi ved alle hvor mange gange vi reddede points ved at score mål i kampens overtid. Både held og gejst er vel noget man skal kreditere Hans Backe for. Heldet skal opsøges, og gejsten skal vedligeholdes – det gjorde Hans Backe godt.
    At vi så derefter sætter hele føringen over styr og først i allersidste sekund ude på ”pestegnen” redder æren og guldet hjem, kan vi vel kun prise os lykkelige for.
    Jeg føler mig nødsaget til at kigge nærmere på dén sæson.
    Man opbygger ikke et 10 points forspring ned til nummer 2, på en halv-sæson blot ved gejst og scoringer i overtiden. Fører man med 10 points efter en halv sæson, så er det fordi man har været det bedste hold i ligaen i den halve sæson. Det var vi også, men på hvilken baggrund?
    Nummer 2, vores venner ude i Brøndby, var i samme halv-sæson i gang med den største revolution i klubben i nyere tid : 90’ernes spillestil, med højt pres, og knap så teknisk fodbold under ledelse af først Ebbe Skovdahl, og derefter Åge Hareide skulle erstattes af teknisk offensiv fodbold under ledelse af Danmarks fodbold darling no.1 : Michael Laudrup. Ikke nok med at de nu skulle til at indføre et helt nyt system og en helt ny måde at spille fodbold på, så var de også nødsaget til at skille sig af med flere af holdets profiler, uden at købe andre ”navne” ind end Morten Wieghorst. Men andre ord var der lagt op til at de unge skulle tage over.
    Der er vel ingen der er mig uenig, når jeg påstår at den slags ting tager tid. Mindst et halvt år…
    Hvad er der sket efter det halve år? Tja, Brøndby hentede 10 points på os, for så derefter at smide 5 af dem væk i de sidste 2 runder, og i denne sæson fører de pt. med 5 point ned til os.
    Jeg ved ikke med andre, men jeg begynder at ane en nedslående tendens : Brøndby henter flere point end os, og hvad værre er : De formår i allerhøjeste grad at underholde deres publikum hvilket man bestemt ikke kan sige om FCK.
    Ret skal være ret, og jeg har kigget lidt på Hans Backe og Michael Laudrups superliga-statistik som cheftrænere for de to klubber :
    Hans Backe har stået i spidsen for FCK i superligaen i 70 kampe. Her er det blevet til 40 sejre, 21 uafgjorte og 9 nederlag. Målscore : 122-59. Pointgennemsnit pr. kamp : 2,01
    Michael Laudrup har stået i spidsen for BIF i superligaen i 46 kampe. Her er det blevet til 24 sejre, 13 uafgjorte og 9 nederlag. Målscore : 82-43. Pointgennemsnit : 1,85.
    Altså en klar føring til Hans Backe. Hvad der overraskede undertegnede og sikkert også mange andre, er at Brøndby under Michael Laudrups ledelse IKKE har scoret flere mål pr. kamp, i forhold til Hans Backe i FCK.
    Så på mange måder er det let at forsvare Hans Backe – og tilsvarende meget svært at kritisere ham - som kun har tabt 9 ud af 70 superligakampe.
    Jeg ville ønske der fandtes noget statistik på antal afslutninger på mål – for i så fald er jeg ikke i tvivl om at FCK under Hans Backe halter LANGT efter Brøndby med Michael Laudrup som træner.
    Nok om Brøndby og Laudrup.
    Som tidligere nævnt så vil FC København gerne være en del af underholdningsbranchen, og hvad angår det fodboldsmæssige så ”vil vi vinde fodboldkampe på underholdende spil”. Så er det lige jeg tilspørger de herrer hvad I mener er underholdende fodbold :
    Er det når vi gang på gang scorer efter det 85.minut og sikrer os et enkelt eller tre ufortjente points i en kamp hvor spillet har været forfærdeligt og de eneste store chancer vi har tilspillet os, er pga. rene tilfældigheder?
    Er det når vi må ud i straffesparkskonkurrence mod en Ungarnsk hold, som bestemt ikke havde noget at byde på, for at avancere i UEFA-cup’en?
    Er det når vi i Parken mod FC Nordsjælland GANG PÅ GANG, spiller bolden frem og tilbage nede i forsvaret en tre-fire gange, for så derefter at losse en lang bold op til Peter Møller?
    Eller er det når vores spillere laver den ene overraskende ting efter den anden, som bryder modstanderens forsvar op, og efterlader en af vores spillere med chancen for at score. Når spillerne kombinere sig elegant igennem midtbanen med hæl og tå, så hele Parken rejser sig op og klapper i begejstring. Når spillere med så tekniske kvaliteter som Zuma saksesparker bolden over Mogens Krogh i en DM-finale?
    Hvis I sidder deroppe på Jeres kontorer og mener at det ikke er taktikken der er noget galt med, men at det sløje spil på det seneste udspringer af manglende motivation hos spillerne så lad mig lige minde om, at spillerne efter en tur til sydafrika for ikke så forfærdeligt længe siden udtalte at de manglede respekt for Hans Backe – mon det er den der stadig mangler?

    Jeg ved godt hvad jeg mener, og hvad tusindvis af andre FCK-fans mener : Få underholdningen tilbage i Parken. Løsning : Enten må vi have ny cheftræner som vælger underholdene fodbold fremfor kedelige 1-0 sejre, eller også må Hans Backe ændre sin stil radikalt!

    ---------

    Kommentarer? Jeg vil selvfølgelig meget gerne høre hvis I synes Jeg er helt galt på den mht. et eller andet. Nogen der kan hjælpe mig med mailadresser på de øverste i klubben (Glipstrup, Don Ø, NCH osv osv.) Det er måske ik så smart at poste dem hér, så send dem til mig i en e-mail.

    [email protected]
    Erik Mykland....

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,136
    Jeg kan kun sige til dig ifølge ekstra bladets glimrende statistikker så har vi lige så mange afslutninger som "øst-berlin's" stolthed så det er faktisk svært at sætte en finger på Hans Backe lige meget hvad man synes om spillet osv. han skaffer resultater.......:-)
    Nede I Italien ville han blive tiljublet for det han har opnået for os......

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    123
    Du har min opbakning

    Thomas

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,741

    Den her må du nok lige uddybe

    Fint med et ellers meget(!) grundigt indlæg, men:

    ›Hvis I sidder deroppe på Jeres kontorer og mener at det ikke er
    ›taktikken der er noget galt med, men at det sløje spil på det
    ›seneste udspringer af manglende motivation hos spillerne så lad
    ›mig lige minde om, at spillerne efter en tur til sydafrika for
    ›ikke så forfærdeligt længe siden udtalte at de manglede respekt
    ›for Hans Backe – mon det er den der stadig mangler?

    Hvor og til hvem udtalte de dét?

    Venligst,
    Bo N K

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    936
    ›Jeg kan kun sige til dig ifølge ekstra bladets glimrende
    ›statistikker så har vi lige så mange afslutninger som
    ›"øst-berlin's" stolthed så det er faktisk svært at
    ›sætte en finger på Hans Backe lige meget hvad man synes om
    ›spillet osv. han skaffer resultater.......:-)

    Uden at have tal på det, så mener jeg at bundby lavede betydeligt flere kasser under Hariede end under Laudrup. Navnet Laudrup bliver konsekvent koblet sammen med underholdende spil, på trods af at de mange gange har stået efter en kamp og sagt: "Vi er glade for at vinde idag, når spillet nu ikke kører" efter endnu et hovedstødsmål efter en dødbold.

    VonZee
    hilsen
    VonZee
    Nu er den der. Den er stensikker; med statsgaranti!

    "...jeg synes, man ser flere og flere steder, hvor fansene holder med sig selv" Citat: Troels Bech, BT 28.09.10

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    120
    Tør øjnene.

    Tror du helt alvorligt, at ledelsen kan tage et sådan brev seriøst?
    Hans Backe har givet os mesterskabet sidste år, og han var millimeter fra at hente alle de point, som Karlsson på taget (og NCH for den sags skyld)havde sat over styr.
    Faktisk hentede vi 2002 19 (!) point mere en BUIF (jeg fatter stadig ikke, hvor HB overhovedet ikke var i betragtning til årets træner det år).

    Jeg har - på trods af at spillet i flere perioder har været dårligere, end man kunne forvente - stadig dyb respekt for Hans Backe og hans evner som cheftræner.
    Måske skulle jeg skrive en mail til ledelsen om, at jeg har været med til alle 8.-pladserne, og hvis de overhovedet overvejer at fyre HB, så sætter jeg aldrig mere mine fødder i parken igen... eller måske skulle jeg bare lade være...

    Mvh.
    Davor - der står bag HB 100%
    "Vi har før været bagud og tabt,
    men vi bor her, og I ska' hjem - så det sagt!"

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,427
    Jeg er ikke enig med dig.

    Lad mig uddybe. Det er svært at kritisere en træner, der suverænt har fået de bedste resultater hjem til klubben. Du er også selv inde på det.

    Tilskuerne strømmer til, og antallet af solgte sæsonkort er også stigende. Det betyder stigende omsætning, og det er det, de blandt andet går op i i kontortårnene.

    Det sprængende punkt for mig er, at fodbold er en tilfældig størrelse. Du kan kvantificere det med antal mål for og imod, antal afslutninger etc, men du kan ikke forudsige hvad der sker i morgen. Hvorfor skulle man afskedige en træner, der får resultater, og som qua blandet andet spillet får flere mennesker til at gå til bold. Det giver ikke mening.

    Så kan du deltage i debatten om spillet er kedeligt osv men det er en anden sag, men det rykker nok ikke meget på dem oppe i kontortårnene...

    mvh Stephphen

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    973

    Tja bum...

    Jeg ved ikke om jeg er så enig med dig i dit indlæg, men jeg kan da informere dig og andre interesserede om at Hans Backe overtog træningen af FC København den. 17. september 2001. Se nedenstående link:

    http://www.fck.dk/update/update.asp?id=826
    Venligst

    GNU'en
    Copenhagen Zoo#1

    Jeg er fan af PS&E - og det går skide godt i modervirksomheden!!

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    348
    ›Jeg er ikke enig med dig.

    ›Lad mig uddybe. Det er svært at kritisere en træner, der suverænt
    ›har fået de bedste resultater hjem til klubben. Du er også selv
    ›inde på det.


    ›Tilskuerne strømmer til, og antallet af solgte sæsonkort er også
    ›stigende. Det betyder stigende omsætning, og det er det, de
    ›blandt andet går op i i kontortårnene.


    ›Det sprængende punkt for mig er, at fodbold er en tilfældig
    ›størrelse. Du kan kvantificere det med antal mål for og imod,
    ›antal afslutninger etc, men du kan ikke forudsige hvad der sker i
    ›morgen. Hvorfor skulle man afskedige en træner, der får
    ›resultater, og som qua blandet andet spillet får flere mennesker
    ›til at gå til bold. Det giver ikke mening.


    ›Så kan du deltage i debatten om spillet er kedeligt osv men det
    ›er en anden sag, men det rykker nok ikke meget på dem oppe i
    ›kontortårnene...


    ›mvh Stephphen

    Først og fremmest : Jeg ved ikke hvem det var og til hvad de udtalte at de havde mistet respekten for HB, men der var store diskusioner vedr. det herinde - så måske der er andre der har en bedre hukommelse?

    Mht. den store tilskuerstigning der har været de sidste par år - Tror I virkelig at det er HB's skyld?? Det er da Don Ø og hans venners eminente evne til at få lokket folk i Parken - samtidig med at det lige pludselig for et par år siden blev moderne af være "fck-fan". Tilskuerstigningen var det vel for helvede også inden HB blev ansat, right?

    Mht. at Brøndby ikke skulle spille mere offensiv og underholdene fodbold kan jeg kun sige : Har I set kampene? Javel der har været et par kampe hvor de har være næsten lige så monotome og uinspirede som vi er til dagligt, men generelt så bølger angrebene jo ned mod modstanderens mål. Og hvis man så kigger på vores vs. deres spilleres tekniske kvaliteter, ja så fatter man ærlig talt ikke en bønne af hvorfor det er DEM der spiller teknisk fodbold, og ikke os.

    Jeg fatter bare ikke at folk bliver VED med at være tilfredse med at se på noget af verdens kedeligste fodbold halvanden time om ugen. Jeg er ved at brække mig over det.

    Jeg tror helt ærligt, at hvis vores spillere ikke var KLASSER bedre end modstanderens, ja så lå vi og rodede i midten af tabellen. Tænk at HB ikke formår at få mere ud af spillere som eksempelvis jordbærhjelm.

    over and out - tak for respons - bliv ved!

    /a

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    25
    Lige præcis i tilfældet Hjelm har jeg svært ved at se at skylden er andet end hans egen. Manden har fået en del chancer på forkellige pladser uden nogensinde for alvor er ved at levere varen.

    Når det så er sagt, vil jeg så absolut tilslutte mig din holdning. Fodbold kan og skal være andet end at skrabe points sammen på baggrund af kummerlig indsats. Ellers kan vi lige så godt bøje os i støvet for Hærfuglenes fantasiske indsats i deres mesterskab, som netop blev skabt på baggrund af noget af det værste fodbold i superligaens historie.

    Ikke at jeg tror du får meget ud af et brev til bestyrelsen, men som den diskussion som kørte herinde i går bevidner, er der altså fokus på det miserable spil vi er vidner til.

    Summen af al den utilfredshed vil FCK's bestyrelse på et tidspunkt være nødt til at tage alvorligt. Dels vil det i min mening snart kunne aflæses på tilskuertallene+tv3's seertal, men lige så vigtigt er det hvis det bliver ved med at komme negativ medie-omtale af drengenes bedrifter på banen. Det vil nemlig få indflydelse på sponsor-tilslutningen, og så vil det for alvor begynde at gøre ondt i klubbens økonomi.

    Derfor: Vi skal ikke forvente en ændring her og nu, men hvis vi bliver ved med at holde presset tror jeg der på et tidspunkt nødvendigvis vil ske ændringer. At ændringerne ville være kommet hurtigere hvis vi ikke havde fået et straffespark foræret mod Feren... (kan aldrig stave til dem) er så en anden sag.
    mvh
    kropsy

  11. #11
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,427
    Men bunder det hele ikke i, at du (og andre) synes at spillet er kedeligt, og at du gerne vil have mere sprudlende spil? Hvem vil ikke det i øvrigt?

    Du refererer i øvrigt til Roy som en træner, der fik mere offensivt ud af holdet. Jeg tror det var Simon eller BoNK der lavede en sammenligning mellem de to træneres resultater i en tråd længere nede. Denne statistik kunne ikke underbygge dit argument.

    Frustrationen er forståelig, men det er ligesom med et glas vand. Er det halvt fyldt eller halvt tomt? Det afhænger altsammen af hvordan man ser på det. Det handler i denne sammenhæng om afstemning af forventninger. Hvis man vil have sprudlende spil og store sejre hver gang, så vil man blive skuffet.

    mvh Stephphen

    PS: Jeg synes da også at spillet kunne blive bedre og mere sprudlende, men jeg er ikke nået dertil, hvor jeg overvejer breve til ledelsen eller boykot.

  12. #12
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    42

    Resultater i top - Underholdning tja

    Man kan vel dårligt kritisere Backe for resultaterne. Derimod synes jeg spillet er blevet lidt småkedeligt, og at visse spillere virker lidt umotiverede. Så kan man vel diskutere om det er spillerne der en noget galt med, eller om træneren ikke formår at fyre op under dem.
    Personligt synes jeg at Backe er ekstremt konservativ i både spillervalg og taktik. Det er særlig udtalt når en spiller helt tydelig har en off-day, og først bliver pillet ud når det bliver pinligt. Det mener jeg at en træner skal være meget hurtigere til at se, og reagere på.
    Jeg foretrækker at FC spiller het vildt underholdende og vinder hver gang, det gør jo nok mig til en noget utaknemmelig fan :-)
    Backes situation er jo lidt en anden, han skal jo først og fremmest skabe resultater, selvom jeg er sikker på at han deler drømme scenariet med mig.
    Behold endelig Backe, men husk lige at prikke lidt til ham, så ham ikke sidder og falder hen, derovre på bænken.

    -Forza

  13. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494
    Nu nævner du jo netop selv at du har været med siden 1994. Hvordan kan du så tillade dig at brokke dig over spillet nu? Syntes du det var underholdene at gå til fodbold i midt-halvfemserne, og se et dengang endnu værre spillende hold, men ligeså mange profiler spille... Ja, som en flok kvæg. Jeg nød IKKE FCK - Næstved 2-2, FCK - Vejle 1-2, FCK-AAB 0-4, FCK-Herfølge 0-3, B93-FCK 0-0, AB-FCK 4-1, FCK-Århus F. 2-2...

    Kampe der alle fremstod som perfekte og god underholdning for dig? Nej vel. Så vil jeg satme hellere bytte til de mange heldige 1-0 sejre, som du påstår vi hiver i land idag.

    Jeg mener derimod problemet er at vores spillere simpelthen er forkælede. Så forkælede at de glemmer hvad de er ansat til. Se bare Jörgen Pettersson. Hva tjener manden, 3-4 mio om året? Hvordan kan en mand der lever af sin hobby være så grå og uinspireret?

    Vores spillere tjener i gennemsnit mere end en hel samlet første divisionstrup, og det er der en grund til. De er dygtige til deres ehverv. Men dette forstår de tydeligvis ikke at bevise overfor vores kræsne fans. Det er da helt okay at være kræsen, selvfølgelig er det det. Men man skal efter min mening altid huske hvordan det har været før. At vi idag kan forvente og håbe at vi går ud og slår RDC Mallorca ville være direkte utopi tilbage i de grufulde sæssoner med 8. pladser.

    Vh. Søren
    fckfc#736

  14. #14
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    25
    ›Vores spillere tjener i gennemsnit mere end en hel samlet første
    ›divisionstrup, og det er der en grund til. De er dygtige til
    ›deres ehverv. Men dette forstår de tydeligvis ikke at bevise
    ›overfor vores kræsne fans. Det er da helt okay at være kræsen,
    ›selvfølgelig er det det. Men man skal efter min mening altid
    ›huske hvordan det har været før. At vi idag kan forvente og håbe
    ›at vi går ud og slår RDC Mallorca ville være direkte utopi
    ›tilbage i de grufulde sæssoner med 8. pladser.

    Jamen er det ikke netop en træners fornemmeste opgave? At få det spillermateriale han har til rådighed til at performe bedst muligt?
    Hvis truppen kollektiv underperformer i kamp efter kamp kunne det vel også tænkes at der var tale om et ledelsesproblem?

    Netop det var vel strengt taget Roys største force. At vi så har haft andre trænere med miserable lederevner er vel ikke en undskyldning for Backe?
    mvh
    kropsy

  15. #15
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    345
    Rigtigt godt indlæg. Jeg kan ikke lade være med at tænke på hele affæren med Valencia og træner Héctor Cúper, en træner som vandt trofæer kvalificerede Valencia til CL 2 gange samt bragte dem i finalen hvor de dog løb ind i et ydmygende nederlag til Real Madrid.
    Men fansne ville det anderledes og krævede ham fyret fordi Valencia spillede kedeligt resultatfodbold. Héctor Cúper er nu i Inter, hvor resultatfodbold er mere spiseligt.

    Er det en "Héctor Cúper" vi er ved at lave på Hans Backe ?

    Jeg undres dog også over tilskurer fremgangen omendt glædes. For underholdende fodbold er ikke hverdag længere i parken.
    Hvad vil ledelsen :
    1) Fylde parken
    2) Vinde trofæer
    eller 3) Ø har en hemmelig plan, hvor alt forløses.

    Mvh
    Chris
    Sådan

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Opbakning til Ledelsen?
    By fc vandmand in forum De korte linier
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 28.06.05, 20:46
  2. Brev til NCH
    By *FEZZ* in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 04.02.04, 15:46
  3. Krav til ledelsen - ang. løveradioen
    By Tve in forum De korte linier
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 15.07.03, 12:06

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •