Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 21

Emner: Hvad sker der med Kusk?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Hvad sker der med Kusk?

    Forleden blev han sorteret fra truppen mod Apoel umiddelbart før kampen og røg op på tribunen. Nu er han igen ikke med i truppen mod Brøndby. Han er tilsyneladende ikke skadet (hvilket det faktum, at han var med i bruttotruppen på Cypern jo heller ikke tyder på).

    Han virkede meget kuet af det hårde spil fra Astra-spillerne i Parken, og jeg kan ikke lade være med at tænke på, om han er røget ned i en mental bølgedal, hvor Ståle ikke tør bruge ham i svære/hårde kampe som den på Cypern og den i morgen i Brøndby.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,006

    Re: Hvad sker der med Kusk?

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Forleden blev han sorteret fra truppen mod Apoel umiddelbart før kampen og røg op på tribunen. Nu er han igen ikke med i truppen mod Brøndby. Han er tilsyneladende ikke skadet (hvilket det faktum, at han var med i bruttotruppen på Cypern jo heller ikke tyder på).

    Han virkede meget kuet af det hårde spil fra Astra-spillerne i Parken, og jeg kan ikke lade være med at tænke på, om han er røget ned i en mental bølgedal, hvor Ståle ikke tør bruge ham i svære/hårde kampe som den på Cypern og den i morgen i Brøndby.
    Jeg deler din vurdering af situationen.

    Vil mene at han er dén af vores spillere der er mest afhængig af medgang for at kunne fungere, og jeg ville heller aldrig turde bruge ham i en kamp som på udebane mod APOEL. Groft sagt, er han kun brugbar i kampe hvor vi er fuldstændig ovenpå det meste af tiden - dér er han til gengæld ofte glimrende.

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    196

    Re: Hvad sker der med Kusk?

    Jeg har selv haft samme tanke, og bliver pludeselig i tvivl om han måske er ved at blive solgt?
    Han spillede trods alt en pæn sæson sidste år, og er da også startet pænt i denne, så har svært ved at se at han er blevet decideret overhalet af Danny.

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    204

    Re: Hvad sker der med Kusk?

    Ståle synes ikke han er god nok lige nu.

    Det er selvfølgelig ikke en sjov situation, men lige nu mener Ståle, at der er andre, der er bedre end mig. Og sådan er det. Det er stor konkurrence i vores trup, siger Kusk til bold.dk
    http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/v...jov-situation/

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Hvad sker der med Kusk?

    Citat Oprindeligt indsendt af Palle plankeværk Se meddelelser
    Ståle synes ikke han er god nok lige nu.



    http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/v...jov-situation/
    Hans præstationer har også haft store udsving på det sidste, desværre var det primært negativt med enkelte highlights i form af mål og assists (eller næsten assists) til tider har han været decideret dårlig til at få bolden videre. Hans præstation var et kæmpe problem mod ÅB, hvor han var helt væk fra sin plads defensivt.
    Gregus fik høvl for at være ude af position (eller forvirret i presset), men faktisk var han nede og dække af for Kusk. Offensivt smed han meget væk, og er som altid væk fra sin kant. Det fungere ikke for os mod brondby, da vi har brug for at holde på bolden og bredden så vi kan spille os ud af deres pres, hvorefter vi så kan komme i mand mand situationer, og her er Verbic, Falk og Yus langt stærkere. Ligeledes er de i bedre form, og så arbejder de begge veje. Noget Kusk har glemt.

  7. #6
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Hvad sker der med Kusk?

    Det er i hvert fald en lidt ærgerlig situation, og jeg håber Ståle og staben får banket lidt selvtillid i ham og giver ham noget tillid i kommende superligakampe. Jeg er ikke sikker på, at han som type er egnet så godt til vores europæiske kamp, da han godt kan blive kuet ret hurtigt (især pt, hvor han er uden selvtillid). Men i superligaen er han fremragende, hvis han får tillid. Kombinationen Kusk/Falk giver mig nærmest våde drømme om natten, og vi så jo mod FCN hvad de to kan udrette, når begge trækker ind i banen. Og her var han ikke engang i form.

    Hans kamp mod AAB var virkelig ærgerlig. Defensivt var det bare ikke godt nok, men jeg synes egentlig, at han offensivt var den eneste som bidrog bare lidt den første halve time, og det er synd han endte som syndebuk med udskiftning i pausen. Ståle skal virkelig træde varsomt her for det vil være ret dumt at smide guld på gaden.

  8. De følgende 6 brugere er enige:

  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Hvad sker der med Kusk?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det er i hvert fald en lidt ærgerlig situation, og jeg håber Ståle og staben får banket lidt selvtillid i ham og giver ham noget tillid i kommende superligakampe. Jeg er ikke sikker på, at han som type er egnet så godt til vores europæiske kamp, da han godt kan blive kuet ret hurtigt (især pt, hvor han er uden selvtillid). Men i superligaen er han fremragende, hvis han får tillid. Kombinationen Kusk/Falk giver mig nærmest våde drømme om natten, og vi så jo mod FCN hvad de to kan udrette, når begge trækker ind i banen. Og her var han ikke engang i form.

    Hans kamp mod AAB var virkelig ærgerlig. Defensivt var det bare ikke godt nok, men jeg synes egentlig, at han offensivt var den eneste som bidrog bare lidt den første halve time, og det er synd han endte som syndebuk med udskiftning i pausen. Ståle skal virkelig træde varsomt her for det vil være ret dumt at smide guld på gaden.
    Meget enig. Det ville simpelthen være for trist at finde ham for let på vægten allerede nu.

    Lad os lige minde os selv om hans stats i sidste sæson... Og denne i øvrigt...

    Zan

  10. De følgende 7 brugere er enige:

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Hvad sker der med Kusk?

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    Gregus fik høvl for at være ude af position (eller forvirret i presset), men faktisk var han nede og dække af for Kusk. Offensivt smed han meget væk, og er som altid væk fra sin kant.
    Det er flere år siden vi offensivt stoppede med at spille, som medierne sætter startopstillingen op. Det er kun i defensiven, at de spillere, som i medierne står som vores kantspillere, skal være på de positioner. Når vi har bolden, kan de vælge at gå både ind og ud i banen, og langt de fleste gange bliver løsningen, at de søger ind og bliver til offensive centrale midtbanespillere, hvilket så gør backerne til vores eneste deciderede kantspillere. Faktisk vil jeg påstå, at det først er med tilgangen af Falk, at vi for alvor har fået en gennembrudsspiller, der også truer med at gå på ydersiden af forsvarsspillerne, siden Nicolai Jørgensen og Grønkjær lå derude, for mens Toutouh trods alt gør det en gang imellem, kan jeg simpelthen ikke mindes, at Kusk på noget tidspunkt har slået et indlæg fra baglinien. Verbic er måske nok den mest fleksible af de tre, men han er på den anden side formentlig også den mest flagrende af dem.

    Så selvom det selvfølgelig er korrekt, at Kusk ofte er væk fra sin kant, når modstanderne erobrer bolden, så er det altså en del af vores offensive spil og derfor sikkert ikke noget, som Ståle tager særlig tungt. Det var nærmere i hans første periode i klubben, og nok også i den første tid af denne, at han ikke så særlig mildt på den slags.

    I øvrigt kunne Kusks fravær i truppen måske i nogen grad også skyldes, hvis Amankwaa er ved at være tilbage på sit topniveau og Ståle vurderer det til at være lige i overkanten, at have tre reserver til positionerne siddende på bænken. Amankwaa tilbyder noget andet i spillet end Kusk og har netop evnen til, at udfordre modstanderne dybt og på ydersiden, så måske er det nærmere hans type, der bliver foretrukket.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,767

    Re: Hvad sker der med Kusk?

    Hvorfor skal fanden males på vægge så hurtigt? Prøv nu lige at se hvilke kampe det er han er blevet fravalgt i: Apoel og Brøndby ude. 2 ekstremt fysisk kampe, hvor vi desværre har set at Kusk har meget let ved at blive overmatchet, og det frustrerer tydeligvis hans spil.

    Han havde en forfærdelig kamp mod FCM, hvor det hele vender da han bliver skiftet ud. Han havde en forfærdelig kamp mod AaB, og konsekvensen af dette må altså bare være en bænkplads/tur på tribunen når vi har så gode reserver (som Kusk selv har nævnt talrige gange).

    Kusk skal nok få sine kampe i denne sæson, og han forventede vel heller ikke selv at han skulle spille alle kampe?
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  14. De følgende 10 brugere er enige:

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Hvad sker der med Kusk?

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Hvorfor skal fanden males på vægge så hurtigt? Prøv nu lige at se hvilke kampe det er han er blevet fravalgt i: Apoel og Brøndby ude. 2 ekstremt fysisk kampe, hvor vi desværre har set at Kusk har meget let ved at blive overmatchet, og det frustrerer tydeligvis hans spil.

    Han havde en forfærdelig kamp mod FCM, hvor det hele vender da han bliver skiftet ud. Han havde en forfærdelig kamp mod AaB, og konsekvensen af dette må altså bare være en bænkplads/tur på tribunen når vi har så gode reserver (som Kusk selv har nævnt talrige gange).

    Kusk skal nok få sine kampe i denne sæson, og han forventede vel heller ikke selv at han skulle spille alle kampe?
    Nu snakker vi jo ikke om, at han er røget på bænken, men om at han er røget helt ud af truppen. Og det er jo ikke, fordi Amankwaa har spillet sig på bænken, men om at Kusk egenhændigt har spillet sig af. Det er da bekymrende, ikke mindst fordi han netop ikke virker som typen, der trækker sig selv op ved at få det mentale drag over nakken, som det er at ryge af holdet, snarere tværtimod, kan jeg frygte.

    Men selvfølgelig er det alt for tidligt at komme med dommedagsprofetier. Jeg håber bare ikke, han er en spiller, man mener ikke kan spille de "vigtige" kampe. Vi har trods alt seks CL-kampe coming up, som han da gerne skulle kunne bidrage i.

    I øvrigt bekymrer Kusks svar i den linkede artikel mig lidt. Det er ikke fedt, at han allerede begynder at snakke om, "at vi må se, hvordan det ser ud til vinter." Det kunne godt tyde på en ret opgivende attitude, eller at der måske er en dybereliggende krise bag hans fald i hierarkiet. Eller måske overfortolker jeg bare... :-)
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Hvad sker der med Kusk?

    Kasper Kusk skal løbe lidt mere, slutter Solbakken.

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    48

    Re: Hvad sker der med Kusk?

    Med fare for at afspore tråden.
    Det er naturligvis interessant at tale om kusk, og hans manglende tilstedeværelse i truppens endelige udtagelse. Men hvad med keita? Er der nogen som har en viden omkring, hvor langt han er fra?? Eller fornemmer man at han måske skal videre???

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Hvad sker der med Kusk?

    Citat Oprindeligt indsendt af Gandhi Se meddelelser
    Det er flere år siden vi offensivt stoppede med at spille, som medierne sætter startopstillingen op. Det er kun i defensiven, at de spillere, som i medierne står som vores kantspillere, skal være på de positioner. Når vi har bolden, kan de vælge at gå både ind og ud i banen, og langt de fleste gange bliver løsningen, at de søger ind og bliver til offensive centrale midtbanespillere, hvilket så gør backerne til vores eneste deciderede kantspillere. Faktisk vil jeg påstå, at det først er med tilgangen af Falk, at vi for alvor har fået en gennembrudsspiller, der også truer med at gå på ydersiden af forsvarsspillerne, siden Nicolai Jørgensen og Grønkjær lå derude, for mens Toutouh trods alt gør det en gang imellem, kan jeg simpelthen ikke mindes, at Kusk på noget tidspunkt har slået et indlæg fra baglinien. Verbic er måske nok den mest fleksible af de tre, men han er på den anden side formentlig også den mest flagrende af dem.

    Så selvom det selvfølgelig er korrekt, at Kusk ofte er væk fra sin kant, når modstanderne erobrer bolden, så er det altså en del af vores offensive spil og derfor sikkert ikke noget, som Ståle tager særlig tungt. Det var nærmere i hans første periode i klubben, og nok også i den første tid af denne, at han ikke så særlig mildt på den slags.

    I øvrigt kunne Kusks fravær i truppen måske i nogen grad også skyldes, hvis Amankwaa er ved at være tilbage på sit topniveau og Ståle vurderer det til at være lige i overkanten, at have tre reserver til positionerne siddende på bænken. Amankwaa tilbyder noget andet i spillet end Kusk og har netop evnen til, at udfordre modstanderne dybt og på ydersiden, så måske er det nærmere hans type, der bliver foretrukket.
    Du har ret i at der ikke er et ønske fra Ståles side om at holde kanterne brede, og at de derfor 'vandre'. Men modsat de andre kanter har han en tendens til helt at forsvinde fra højresiden, og bagefter være ret langsom om at komme tilbage. Problemet er her at han så har utrolig lang vej tilbage når vi taber bolden, samt at det efterlader Ankersen uden nogen mand at kombinere med foran sig, hvilket ofte tvinger ham til at spille ind til Delaney/Kvist/Gregus, tilbage, eller en lang boldag frem til angriberne. Såfremt modstanderen ikke har forskudt holdet så meget at Ankersen er alene eller i 1v1 situation.
    Det er bl.a. også derfor venstresiden er stærkere. Dels er Kusk der ;) Men vigtigst så er der en ekstra mulighed for Ludde lige frem, og de kan supplere hinanden defensivt.

    Jeg er slet ikke i tvivl om at Kusk ville passe bedre ind hvis han passede sin position til hj. fra midten lidt bedre, både offensivt og defensivt. For de løb på tværs af banen for at komme tilbage koster meget for en mand der i forvejen er utrolig dårlige defensivt.

  20. #14
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Hvad sker der med Kusk?

    Citat Oprindeligt indsendt af Stodderkarl Se meddelelser
    Med fare for at afspore tråden.
    Det er naturligvis interessant at tale om kusk, og hans manglende tilstedeværelse i truppens endelige udtagelse. Men hvad med keita? Er der nogen som har en viden omkring, hvor langt han er fra?? Eller fornemmer man at han måske skal videre???
    Han bliver vidst nok 19 år til november, og jeg tror fortsat han er tiltænkt en fremtidig rolle. Men han er ingen Amartey, og det tager lidt længere tid at få ham på 100%-SL niveau da vi har så mange i truppen de holder ham fra top-niveau-spilletid. Jeg tror han får nogle pokal kampe til at starte med.

  21. De følgende 3 brugere er enige:

  22. #15
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Hvad sker der med Kusk?

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    Du har ret i at der ikke er et ønske fra Ståles side om at holde kanterne brede, og at de derfor 'vandre'. Men modsat de andre kanter har han en tendens til helt at forsvinde fra højresiden, og bagefter være ret langsom om at komme tilbage. Problemet er her at han så har utrolig lang vej tilbage når vi taber bolden, samt at det efterlader Ankersen uden nogen mand at kombinere med foran sig, hvilket ofte tvinger ham til at spille ind til Delaney/Kvist/Gregus, tilbage, eller en lang boldag frem til angriberne. Såfremt modstanderen ikke har forskudt holdet så meget at Ankersen er alene eller i 1v1 situation.
    Det er bl.a. også derfor venstresiden er stærkere. Dels er Kusk der ;) Men vigtigst så er der en ekstra mulighed for Ludde lige frem, og de kan supplere hinanden defensivt,
    Jeg synes egentlig, at du har ret i det meste af det der, men Verbic bevæger sig nu mere ind i banen end både Kusk, Falk og Toutouh. Det er ikke ualmindeligt, at Verbic er helt ovre i den anden side af sit udgangspunkt, selvom den modsatte gennembrudsspiller i forvejen er i den side. Alligevel fungerer han efter min mening bedre på holdet end Kusk for tiden, så jeg hælder til, at det har mere at gøre med Kusk selv end noget taktisk.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Afstemning Emil Larsen vs Kusk
    By wiu in forum Transferforum
    Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 19.03.15, 15:26
  2. Søren Kusk færdig efter spritkørsel
    By Togo in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 27.08.05, 22:41
  3. Hvad sker der for DBU?
    By nestor in forum De korte linier
    Svar: 12
    Sidste Meddelelse: 19.05.04, 16:43
  4. Hvad er det der sker?
    By Brokke 82 in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 31.10.03, 09:12

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •