Side 4 af 32 FørsteFørste 123456714 ... SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 480

Emner: Til- og afgange: Vinter 2016/17

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Mar 2014
    Indlæg
    24

    Re: Til- og afgange: Vinter 2016/17

    Om Santander så scorer 70 mål i sæsonen og laver 5 mål på 9 minutter mod Leicester i aften, så går han ikke for €35 mio. Det er ganske enkelt ikke realistisk for en skandinavisk klub at sælge til sådan et beløb, uanset talent og performance.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Apr 2013
    Indlæg
    333

    Re: Til- og afgange: Vinter 2016/17

    Citat Oprindeligt indsendt af Daniel-2100 Se meddelelser
    2. En skandinavisk klub kommer aldrig til at sælge en spiller for det beløb, måske halvdelen af det kan ske en enkelt gang eller 2.
    Hvorfor egentlig ikke? Hvis Holland og Belgien kan gøre det, hvorfor så ikke også os? Hvis vi ikke skal hægtes helt af i forhold til de større ligaer, så skal vi vel også sælge spillere for 100+ mio. oftere, og satse på, at vi kan skyde de helt store papegøjer en gang i mellem. Jeg tror faktisk den der holdning med, at hvis man får 20-30 mio. for en spiller, så har man gjort en god handel, er med til at holde Skandinavisk fodbold tilbage: Tænk hvis vi fik den nye Zlatan eller Emre Mor ind - hvorfor skulle vi sælge ham til f.eks. PSV eller Ajax for 80 mio., for så at se dem sælge ham til england for det dobbelte tre år efter?

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #48
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    429

    Re: Til- og afgange: Vinter 2016/17

    Citat Oprindeligt indsendt af Christian Se meddelelser
    Hvorfor egentlig ikke? Hvis Holland og Belgien kan gøre det, hvorfor så ikke også os? Hvis vi ikke skal hægtes helt af i forhold til de større ligaer, så skal vi vel også sælge spillere for 100+ mio. oftere, og satse på, at vi kan skyde de helt store papegøjer en gang i mellem. Jeg tror faktisk den der holdning med, at hvis man får 20-30 mio. for en spiller, så har man gjort en god handel, er med til at holde Skandinavisk fodbold tilbage: Tænk hvis vi fik den nye Zlatan eller Emre Mor ind - hvorfor skulle vi sælge ham til f.eks. PSV eller Ajax for 80 mio., for så at se dem sælge ham til england for det dobbelte tre år efter?
    Fordi Holland og Belgien har nogle budgetter/lønninger hvor du skal sætte x2 eller x3 foran vores. Derudover så er springet mindre fra den Hollandsk/Belgiske liga til feks, Premier League end fra Superligaen.

    Jeg vil faktisk skyde på at mange "mindre" klubber sælger deres spiller når de får 3-4x indkøbsprisen for dem og da vi køber vores fleste spillere for 7-15Mil, sælger vi dem for 28-60mil (Amartey 14>60, Ragnar 8>28)
    Belgiske og Hollandske klubber giver nok i gennemsnit 25-50mil for deres spillere og kan derfor også sælger dem for meget mere. Og igen så er der bare mere kvalitet i de ligaer og de købende klubber ved de kan begå sig i feks Premier League.

    Vi havde faktisk den nye Zlatan og solgte ham direkte til England for 90mil (mener Zlatans pris var nogenlunde den samme Malmø>Ajax), så er der også det at PSV og Ajax har opfostret mange hundrede fodboldspillere gennem tiden, som har bevist de kan på aller højeste niveau. Jeg kan ikke nævne en der er kommet gennem vores system og blevet en stjerne, Michael Laudrup? han havde vel 1 år eller 2 i KB.
    Sidst redigeret af Daniel-2100 : 18.10.16 kl. 10:29

  6. #49
    Tilmeldingsdato
    Mar 2014
    Indlæg
    24

    Re: Til- og afgange: Vinter 2016/17

    80 mio. kr. er slet ikke urealistisk for en spiller i den skandinaviske liga (bevares, det er meget, men det hænder). Men der er immervæk også langt fra 80 mio. kr. til €35 mio., som med lidt hurtig hovedregning svarer til 262,5 mio. kr.
    Sådan et beløb er det meget svært at forestille sig blive skudt afsted for en spiller i en liga af vores størrelse, endsige en spiller i den belgiske, hollandske eller nogen som helst anden liga uden for "The Big 5". Der er ganske enkelt for stort et spring i niveau op til de ligaer, der har den slags penge, og det er alt for stort et sats at give sådan et beløb for en spiller, der ikke har bevist sig på allerhøjeste niveau. Emre mor kan sælges for 80 mio. kr. som talent. Men spillere som Ødegaard er et godt eksempel på, hvorfor de største klubber holder lidt igen.

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #50
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Vinter 2016/17

    Citat Oprindeligt indsendt af Daniel-2100 Se meddelelser
    Fordi Holland og Belgien har nogle budgetter/lønninger hvor du skal sætte x2 eller x3 foran vores. Derudover så er springet mindre fra den Hollandsk/Belgiske liga til feks, Premier League end fra Superligaen.

    Jeg vil faktisk skyde på at mange "mindre" klubber sælger deres spiller når de får 3-4x indkøbsprisen for dem og da vi køber vores fleste spillere for 7-15Mil, sælger vi dem for 28-60mil (Amartey 14>60, Ragnar 8>28)
    Belgiske og Hollandske klubber giver nok i gennemsnit 25-50mil for deres spillere og kan derfor også sælger dem for meget mere. Og igen så er der bare mere kvalitet i de ligaer og de købende klubber ved de kan begå sig i feks Premier League.

    Vi havde faktisk den nye Zlatan og solgte ham direkte til England for 90mil (mener Zlatans pris var nogenlunde den samme Malmø>Ajax), så er der også det at PSV og Ajax har opfostret mange hundrede fodboldspillere gennem tiden, som har bevist de kan på aller højeste niveau. Jeg kan ikke nævne en der er kommet gennem vores system og blevet en stjerne, Michael Laudrup? han havde vel 1 år eller 2 i KB.
    Enig - lige bortset fra det med den nye Zlatan. Cornelius-handlen var en freak-handel, der ikke passer ind i noget normalt transfermønster. Med al respekt for Cornelius, så var eller er han sgu ingen ny Zlatan. :-)
    Mht. Santander er der flere grunde til, at det er en vanvittig historie. For det første ville Sunderland kunne få væsentligt mere for 260 mio. kroner. For det andet ved klubberne godt, at FCK ville slippe ham for meget mindre, så hvorfor skulle man lægge så meget?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  9. De følgende 5 brugere er enige:

  10. #51
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Til- og afgange: Vinter 2016/17

    Citat Oprindeligt indsendt af DrFriis Se meddelelser
    Emre mor kan sælges for 80 mio. kr. som talent.
    Inden det her bliver en sandhed: Hvor stammer det tal fra?
    Jeg har ikke kunnet finde en pålidelig kilde, men Transfermarkt plejer at have udmærket styr på summerne de tyske klubbers handler, og de skriver 50 millioner. Det er jo i sig selv et vanvittigt beløb, så der er ingen grund til at overdrive :-)
    HIC SUNT LEONES

  11. #52
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,318

    Re: Til- og afgange: Vinter 2016/17

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Inden det her bliver en sandhed: Hvor stammer det tal fra?
    Jeg har ikke kunnet finde en pålidelig kilde, men Transfermarkt plejer at have udmærket styr på summerne de tyske klubbers handler, og de skriver 50 millioner. Det er jo i sig selv et vanvittigt beløb, så der er ingen grund til at overdrive :-)
    Jeg mener der er indskrevet nogle bonusser ifm. salget der gør at den faktiske salgsværdi kan blive væsentlig højere. Ved dog intet om konkrete beløb og 80 er, som du siger, nok skudt lidt over målet :-)
    I think people need to be educated to the fact that marijuana is not a drug. Marijuana is an herb and a flower. God put it here. If He put it here and He wants it to grow, what gives the government the right to say that God is wrong?
    Willie Nelson
    Nygzen's Avatar

  12. #53
    Tilmeldingsdato
    Mar 2014
    Indlæg
    24

    Re: Til- og afgange: Vinter 2016/17

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Inden det her bliver en sandhed: Hvor stammer det tal fra?
    Jeg har ikke kunnet finde en pålidelig kilde, men Transfermarkt plejer at have udmærket styr på summerne de tyske klubbers handler, og de skriver 50 millioner. Det er jo i sig selv et vanvittigt beløb, så der er ingen grund til at overdrive :-)
    Det er meget muligt, at 50 mio. er mere korrekt (det er det da forhåbentlig). Det er vel sådan noget med nogle performanceklausuler og lidt snedig pressestrategi fra CV der har ledt til det tal i de danske medier.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:
    Ace

  14. #54
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Til- og afgange: Vinter 2016/17

    Citat Oprindeligt indsendt af Killer Se meddelelser
    Det må være en and....kan ikke forstille mig at Ståle sælger måske den bedste back klubben har haft for 22 millioner. Han er tættere på de 40 millioner i mine øjne.
    Her bekræfter Augustinsson selv, at det var og er en and.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  15. #55
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 2016/17

    Selvfølgelig kan vi da sælge dyrere end 80 mio. Hvad spilleren hiver i lønninger har da absolut intet at gøre med, hvad han sælges for. At man i Holland og Belgien giver meget højere lønninger i DK og derfor kan sælge dyrere er jo slet ikke noget argument. Lønningerne kan dog spille ind i og med at klubberne derved har mulighed for at hente dygtigere spillere med et endnu større potentiale end vi kan her i DK. I sidste ende er det spillerens kvalitet og potentiale der bestemmer prisen. Udbud og efterspørgsel.

    Det er dog klart, at jo større en scene en spiller har vist sig frem på, jo mere sikker bliver den købende klub på, at den pågældende spiller kan begå sig på et højere niveau og derved vil efterspørgslen og prisen på den pågældende spiller formentlig også stige.
    I øvrigt er jeg heller ikke så sikker på, at den hollandske og belgiske liga nødvendigvis er meget stærkere end den danske. Ja, der er flere store hold, som har flere dygtige individualister end vi har i superligaen, men omvendt synes jeg også vi har set et utal af middelmådige danske spillere brage igennem i netop de to ligaer, ligesom de europæiske resultater fra holdene i de ligaer ikke ligefrem er overvældende.

    Spillere i FCK har desuden muligheden for at vise sig frem på både landsholdsniveau og i europæisk fodbold. Når alt det er sagt så har vi altså set spillere fra både den schweiziske og kroatiske liga gå for beløb LANGT over 100 mio. Så selvfølgelig kan vi sælge en spiller for eksempelvis 150 mio. 250 mio for Santander er selvfølgelig en and, fordi han slet slet ikke er det værd, men argumentationen omkring at det skyldes vi er en dansk klub, køber jeg sgu ikke. Men vi får måske aldrig fat i en spiller med så store kvaliteter/potentiale, vi har i hvert fald ikke været i nærheden af det endnu.

  16. De følgende 5 brugere er enige:

  17. #56
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    720

    Re: Til- og afgange: Vinter 2016/17

    Tidligere Malmø spiller Simon Thern der spiller i Heerenveen rygtes til dansk fodbold.

    Transfermarktprofil

    3cm lavere end Delaney og de 2 videoer jeg har set af ham der spiller han mest kant. Men det ville jo være en typisk FCK-manøvre at hente sådan en spiller fra hollandsk fodbold.

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #57
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange: Vinter 2016/17

    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...ovensk-topkamp

    Der scoutes i Slovenien. Evt. er det spilleren Aleks Pihler der spiller central midt. Jeg kender ham ikke, men hvis der er andre der er lige så barnlige som mig, så skal han fandeme være god, for at slippe for mobning med det efternavn... Piller, hehe!

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #58
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Til- og afgange: Vinter 2016/17

    Vildt nok at en scout har været ude at se en fodboldkamp ellers.

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #59
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Til- og afgange: Vinter 2016/17

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Vildt nok at en scout har været ude at se en fodboldkamp ellers.
    Det er vel noget de er begyndt på efter Ståle overtog. - Det er en gevaldig opgradering fra bare at vælge topscoreren i Norge.

    Og så kan man være heldig at få den nye Sionko eller Pospech med hjem :-)

  24. De følgende 3 brugere er enige:

  25. #60
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Til- og afgange: Vinter 2016/17

    Sælg Federico for 265 mill(!?!?!?!) til Sunderland og kjøb Sorte Zlatan jr.

    http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...zlatan/6365958

    Lyder som en plan :)

Side 4 af 32 FørsteFørste 123456714 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 2015/16
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 837
    Sidste Meddelelse: 23.09.17, 20:14
  2. Til- og afgange 9: Vinter 2012
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 561
    Sidste Meddelelse: 20.04.12, 11:33
  3. Til og Afgange 7: Vinter 2011
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 267
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 09:04
  4. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •