Side 13 af 32 FørsteFørste ... 31011121314151623 ... SidsteSidste
Viser resultater 181 til 195 af 480

Emner: Til- og afgange: Vinter 2016/17

  1. #181
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    28

    Re: Til- og afgange: Vinter 2016/17

    Og det var så 26-årige Uros Matic fra Sturm Graz. Kender ikke så meget til ham, udover hans bror er Nemanja Matic fra Chelsea.

  2. #182
    Tilmeldingsdato
    Jul 2007
    Indlæg
    78

    Re: Til- og afgange: Vinter 2016/17

    Uros Matic til FC København fra Sturm Graz på 4,5 års aftale.

    26 årig serbisk midtbanespiller og vores nye nummer 8.

  3. De følgende 7 brugere er enige:

  4. #183
    Tilmeldingsdato
    Apr 2015
    Indlæg
    64

    Re: Til- og afgange: Vinter 2016/17

    Vi henter Uros Matic fra Sturm Graz.

    Officiel udmelding:
    http://www.fck.dk/#/nyhed/2016/12/13...ter-uros-matic

    Nogen der kender noget til ham? Han bliver umiddelbart beskrevet som en central midtbanespiller.
    "Er vi ikke enige om at vi har været nordeuropærisk mester i at lave store udmeldinger de sidste 10 år, hvor vi ikke har kunne følge med [...] "
    - Thomas Frank (Onside, 08-11-2015)

  5. #184
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    850

    Re: Til- og afgange: Vinter 2016/17

    Citat Oprindeligt indsendt af Pelle Bombholm Se meddelelser
    Uros Matic til FC København fra Sturm Graz på 4,5 års aftale.

    26 årig serbisk midtbanespiller og vores nye nummer 8.
    Ser godt nok lovende ud! - Så meget for, de bedste transfers sker lige inden lukketid!

  6. #185
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    222

    Re: Til- og afgange: Vinter 2016/17

    Hej

    Virker igen meget gennemtænkt fra scouting- og transfer-afdelingen. Man ved Delaney smutter og har så den direkte afløser klar i god tid.

    Selvom tabet af Delaney helt sikkert bliver stort og tungt, så afbøder sådan et indkøb det helt sikkert noget.

    - Klaus
    Ingen angriber er så god, at han ikke kan få fiasko hos FCK.
    Qlawz's Avatar

  7. De følgende 4 brugere er enige:

  8. #186
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,429

    Re: Til- og afgange: Vinter 2016/17

    http://www.bt.dk/superligaen/ny-fck-...ransfer-for-os

    http://www.bt.dk/fodbold/fck-m-frem-...laneys-afl-ser

    Ifølge BT koster Uros Matic angiveligt 2,5 mio. Euro, svarende til ca. 18,6 mio. kr.

  9. #187
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,429

    Re: Til- og afgange: Vinter 2016/17

    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...-ny-fck-profil

    Så er der lidt video fra hans tid i Breda..

  10. #188
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,766

    Re: Til- og afgange: Vinter 2016/17

    Synes ikke det virker opmuntrende at han kom til Sturm Graz på fri transfer for bare 6 måneder siden - det kunne vel godt tyde på at han ikke var den hotteste spiller på markedet.

    Han virker dog som en intelligent fyr ud fra interviewet med FCK TV, og Sturms fans lyder ret vilde med ham - det bliver da spændende at se endnu en balkan spiller på holdet.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  11. #189
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    Re: Til- og afgange: Vinter 2016/17

    Sturm-fans lyder ret vilde med ham...det kan man vist godt sige -

    He did more in half a season than some players in several years. I've been singing his praises ever since he came in, he's just been THAT good. It was pretty clear that he'd leave us at some point in the future, but I didn't expect it to come this soon and so suddenly.

    Anyway, he's one hell of a player. Relatively dynamic, with excellent dribbling and hold-up play. At least in the Austrian Bundesliga he was almost completely pressing resistant. Wide passing range, a sweet left foot , can play practically any position in the centre of the pitch. A good shooter, even though he didn't do it that often (probably a tactical instruction). Would sometimes grab a game by the scruff of the neck and try winning it with a single pass/dribbling/set-piece. Together with James Jeggo, he formed arguably one of the best central midfields in the country.
    If wars can be started by lies - they can be stopped by truth. (Julian Assange)

  12. De følgende 7 brugere er enige:

  13. #190
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Til- og afgange: Vinter 2016/17

    Synes det er fedt at FCK's transfers kommer som et lyn fra en klar himmel. Alle vores gode gæt og formodninger var way off. Spændende at se hvor god Uros er og hvor hurtigt han bliver spillet ind på holdet.

    Gad vide og Gregus mere er en Kvist erstatning... eller hvordan hierarkiet på midten ser ud nu???

  14. De følgende 5 brugere er enige:

  15. #191
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    521

    Re: Til- og afgange: Vinter 2016/17

    Den vigtigste egenskab - som Delaney besidder og dermed gav holdet - var, som jeg ser det, den passionerede fight. Det virker til at være en af Matic styrker og kendetegn. Han beskriver sågar selv, at han nyder at kæmpe for hver meter på banen. Det var nok til at overbevise mig. Det er dét afløseren skal kunne. Delaney har altid fighter r**en ud af bukserne, og det har holdet brug for. Delaney har først lagt mål på sit spil efter han fik den defensive stabilitet med Kvist. Sådan ser jeg det, og derfor er jeg også tryg ved en løsning, som Ståle, Lange og resten af temaet har fundet.
    At han ikke har spidskompetencer i hovedspillet gør mindre - vi har jo folk der kan det (Okore, Johansson, Pavlovic (når han får selvtillid), Corner, Santa, Zanka (lidt endnu) og Toutouh) ... :) Dejlig signing - Velkommen til Matic! :D
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #192
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Til- og afgange: Vinter 2016/17

    Han ligner godt nok Delaney meget både i beskrivelse, i spillestil, i statur og endda i trøjenummer. En boks-til-boks venstrebenet central midt med gode fighterevner. Jeg håber ikke, at man har ladet sig forblinde i at finde en klon af Delaney og så blot taget en som ligner men på for lavt niveau. I de klip som ligger, så synes jeg han flere steder ser passiv ud og kigger bold i situationer, hvor Delaney ville ligge i en tackling. Vi bliver helt sikkert skuffet, hvis vi tror vi får en ny Delaney.

    Men jeg tager dog ja-hatten på, og håber der er scoutet godt og grundigt. Han skal i hvert fald have en fair chance.

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #193
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    521

    Re: Til- og afgange: Vinter 2016/17

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Han ligner godt nok Delaney meget både i beskrivelse, i spillestil, i statur og endda i trøjenummer. En boks-til-boks venstrebenet central midt med gode fighterevner. Jeg håber ikke, at man har ladet sig forblinde i at finde en klon af Delaney og så blot taget en som ligner men på for lavt niveau. I de klip som ligger, så synes jeg han flere steder ser passiv ud og kigger bold i situationer, hvor Delaney ville ligge i en tackling. Vi bliver helt sikkert skuffet, hvis vi tror vi får en ny Delaney.
    Ja, vi får ikke en ny Delaney. Men vi får en som kan blive en spiller derhenad. Jeg forventer, at han skal finde sig til rette og tilpasse sig. Men hey: Delaney var altså meget lang tid undervejs, og det kræver det måske også for Matic. Jeg er klar til at give ham tid. Og endnu vigtigere: Jeg har tillid til Ståle og de evner han har og har vist gang på gang! :)

    Men vildt pres at få med trøje nr 8 :O hehe
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #194
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Til- og afgange: Vinter 2016/17

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Synes ikke det virker opmuntrende at han kom til Sturm Graz på fri transfer for bare 6 måneder siden - det kunne vel godt tyde på at han ikke var den hotteste spiller på markedet.
    Nej, og en del af forklaringen på det er nok også, at han på det tidspunkt spillede for Breda i den næstbedste hollandske række, så det har nok ikke været et kolossalt udstillingsvindue for en 26-årig spiller.

    Jeg synes, at han virker som en interessant signing, men han høster generelt ikke nogle point på hans klub-CV og transferhistorik.

    Et recap:
    Uros spiller, ligesom sin storebror, for Kosice i den slovakiske liga, og det gør han, indtil han er 23 år, hvor Benfica henter ham. På det tidspunkt spiller Nemanja allerede i klubben.

    Men han får aldrig førsteholdsdebut i Benfica og bliver skippet videre til Breda i Holland efter et halvt år. Her spiller han fast, men efter halvandet år i klubben rykker Breda ned i den næstbedste, hollandske række, hvor han så spiller én sæson, før Sturm Graz henter ham i sommers.

    Landskampsmæssigt taler vi en enkelt U21-kamp for Serbien.

    Så der er vist ingen fare for, at Ståle og co. er blevet forblændet af CV'et hos Matic - så lad os håbe, at han er den "late bloomer", som Ståle kalder ham, og vi så får glæde af ham i nogle af hans bedste fodboldår.

  22. De følgende 4 brugere er enige:

  23. #195
    Tilmeldingsdato
    Jun 2015
    Indlæg
    31

    Re: Til- og afgange: Vinter 2016/17

    Hvornår har vi sidst hentet en spiller i den alder? Det forekommer mig at ligge år tilbage i tiden lige nu.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 2015/16
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 837
    Sidste Meddelelse: 23.09.17, 20:14
  2. Til- og afgange 9: Vinter 2012
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 561
    Sidste Meddelelse: 20.04.12, 11:33
  3. Til og Afgange 7: Vinter 2011
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 267
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 09:04
  4. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •