Side 1 af 6 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 88

Emner: Den dag Ståle siger farvel til Byens hold?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,855

    Den dag Ståle siger farvel til Byens hold?

    Det sker jo nok en dag. Vi skal sige farvel til vores alles fodbold-guru. Manden der om nogen har personificeret FCK, og som for mange, kan virke helt og aldeles uerstattelig. Historien understøtter især den sidste antagelse, og gør, at man med rette kan stille Dan Hammers FB-spørgsmål: "Findes der overhovedet en ny Ståle der ude?"

    Det synes jeg er passende at oprette en hel tråd om. For hvor finder man en kandidat, der kan løfte arven efter en så stor trænerpersonlighed? Det må der vel være andre end mig, der går og spekulerer over, når man ikke lige jubler over sejre i Champions League, Delaney-brag eller føringen i Suppen.

    Kriterierne for en perfekt Ståle-erstatning bør egentlig være nemme at opstille. 1) Man skal være taktisk og organisatorisk stærk. 2) Man skal have et godt internationalt netværk (eller være ved at oparbejde det.) 3) Man skal kunne være modspiller til ledelsen i PS&E og have økonomisk sans. 4) Og klart vigtigste punkt! Man skal kunne bære presset fra alt og alle, og samtidig være mere urokkelig end den norske granit Ståle er skabt af.

    Kigger man på danske bud - og ja, jeg ser én dansk kandidat - så mener jeg, at der i Superligaen går en træner rundt, der på mange måder ligner en ung Ståle. Min tanke er nemlig, at David Nielsen indeholder mange af de kvaliteter der skal til, for på sigt, at kunne overtage managerrollen fra Ståle - helst med en indkørringsfase, hvor han lærer organisationen at kende indefra, helst samme med nestor.

    Mine argumenter for David Nielsen kan tages i punktform, præcist som kriterierne. 1) Jeg synes, at David Nielsen er en af ganske få taktisk og organisatorisk stærke trænere i Danmark. Samtidig fremstår han innovativ, og han virker med sine studieture til eksempelvis Atletico Madrid, som en træner der hele tiden søgerudviklingen og forsøger at flytte grænser. 2) DN har med garanti et netværk internationalt, men jeg tror ikke det er udviklet til at kunne dække FCK's behov. Her kommer en indkørringsfase under Ståle ind i billedet. 3 og 4) DN har efter min mening vist en modenhed og en personlighed i sin tid som træner, der gør, at jeg mener han vil kunne bære en managerrolle i FCK. Han vil naturligvis skulle lære jobbet at kende, men det tror jeg han har både viljen og evnerne til.

    En kritik af DN, som ofte er blevet spillet i medierne, siden Lyngby kom op i Suppen igen, er, at DN - som Bo Henriksen i Horsens - primært er en motivator. Den stempling af David Nielsen synes jeg i den grad er forfejlet. Modsat BH viser DN hele tiden gennem sit arbejde med Lyngbys hold, at han har evnerne til at omstille og udvikle sin taktik, efter de behov holdet har. Han viser god omtanke, når han taler med pressen, og så virker han i sine udtalelser om fodbold til altid at være saglig, velbegrundet hvilende på solide faglige argumenter og analytisk skarp.

    Jeg siger på ingen måde, at David Nielsen er næste manager i FCK, men han kunne være et bud. Et af forhåbentligt mange bud, som jeg synes kunne være interessant at diskutere i denne tråd.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    781

    Re: Den dag Ståle siger farvel til Byens hold?

    Min umiddelbare vurdering, direkte fra hjertet, er at det kan have lange udsigter før Ståle pakker sit gode tøj. Manden er nu i færd med at skabe sit 3 storhold efter skandinavisk standard og ingen kan vel længere stille afgørende spørgsmålstegn ved om hvor stor betydning Ståle har som dirigent, kreatør, taktisk geni og motivator i denne proces. Det eneste jeg er i tvivl om er om der går 2 eller 3 sæsoner fra det nuværende holds fundament bryder sammen, til at Ståle er klar med et nyt storhold igen. Jeg ser ingen hindring i at nordmanden også om 10 år svinger taktstokken i vores smukke hovedstad. Det er åbenbart et perfekt match og strukturelt blir Ståle også klogere og klogere i forhold til at sætte holdet (og holdet bag dette). Familien Solbakken trives vist også her.

    Tilbage til din tråd, selvfølgelig skal han en dag afløses, omend igen, jeg tror den dag ligger så langt ude i fremtiden at det vil være svært at udpege relevante kandidater i min optik. David Nielsen virker bestemt interessant her og nu, det blir spændende at følge hans resultater de nærmeste år. Der er også en del andre spændende trænere, bl.a Michelsen i Sønderjyske. Og så holder jeg skarpt øje med Silkeborg i øjeblikket, hvor jeg tror der kan være startet en udvikling, der kan gøre Peter Sørensen til et fremtidigt emne (igen). Dine krav til en Ståle afløser kan jeg bakke op om, dog kan man ikke forvente en person der kan håndtere al pres udefra på samme cool måde.
    Olsen
    Ankersen Zanka Johansson Augustinsson
    Kvist Delaney
    Falk Verbic
    Cornelius Santander

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,855

    Re: Den dag Ståle siger farvel til Byens hold?

    Familien Solbakken bor ikke i København men i Hammar i Norge. Ståle har selv meldt ud til norsk presse, at senest til sommer, skal der komme en afklaring på det forhold, for familien skal ikke længere være adskilte. De skal enten bo sammen i Norge eller i København. Det faktum - sammen med flere artikler og blogs - der sætter Ståle i forbindelse med landstrænerjobbet i Norge fra 2018, eller alternativt et job i en større liga, gør at jeg lavede tråden.

  5. De følgende 9 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Jun 2008
    Indlæg
    240

    Re: Den dag Ståle siger farvel til Byens hold?

    Jeg går psykisk ned, hvis David eller Peter Sørensen skal afløse Ståle. De er glade amatører i forhold til det niveau, FCK har brug for.

    Uanset hvor meget jeg vil hade det, så kan jeg på nuværende tidspunkt ikke se andre kandidater herhjemme end Hjulmand - så kig venligst mod udlandet (fraregnet Allsvenskan og Tippeligaen), hvis behovet skulle opstå.

  7. De følgende 5 brugere er enige:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    227

    Re: Den dag Ståle siger farvel til Byens hold?

    Jeg ser ikke nogle danske trænere pt., der har niveauet til at tage overefter Ståle. Ideelt skal vi have haft i en udenlandsk trænerkapacitet à la Jacobs, gerne større. Har dog lidt på fornemmelsen at man kunne finde på at hente Ole Gunnar Solskjær ind, hvilket dog ikke ville være det værste i verden. Vil klart foretrække ham frem for Hjulmand.

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Re: Den dag Ståle siger farvel til Byens hold?

    Nu behøver det jo ikke være en manager der tager over for Ståle. David om 3-4 år sammen med en stærk sportschef er vel bedste danske bud.
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #7
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    946

    Re: Den dag Ståle siger farvel til Byens hold?

    Det er sindssygt vigtigt at det er en træner som spillerne har respekt for. Det behøver ikke tage være i form af frygt eller fordi træneren som spiller har opnået store resultater, men det kan det være. Helst skal det være i form af deres tro på trænerens farlighed.

    Spillerne i FCK er (for det meste) de største i Skandinavien på deres position og deres leder skal kunne håndtere dem, pressen, ledelsen og fansene. Ståle har en utrolig evne til at klare dette.

    Det bliver en stor opgave og det kommer til at kræve 1-2 personer at løfte den og det bliver svært at finde dem.

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,421

    Re: Den dag Ståle siger farvel til Byens hold?

    Netop i dagens Tante er der en artikel, som ikke umiddelbart er at finde online, men jeg smider lidt derfra:

    ".....Nordmanden er om nogen årsagen til, at FC København atter er i en klasse for sig i Superligaen og i Europa kan bokse med de største. Det ved han, og det ved FC Københavns ledelse.
    Derfor drømmer den allerede nu om at binde Solbakken længere end den kontrakt, der lige nu løber til og med sommeren 2018.

    »Selvfølgelig har vi et stort ønske om, at Ståle også er i klubben i fremtiden,« siger direktør Anders Hørsholt. Han afviser, at parterne konkret taler forlængelse:
    »Vi taler løbende – også i øjeblikket – om og hvordan, vi fremadrettet skal arbejde sammen. Vi taler om, samme massive investeringer i spillertruppen som tidligere.
    Resultatet blev en periode, hvor klubben for første gang siden årtusindskiftet måtte vente tre sæsoner på mesterskab og sidste år for første gang i 10 år ikke kvalificerede sig til
    et europæisk gruppespil......"
    ".....Ståle kan godt lide at være i FC København, fordi der er et miljø, som tænder ham og inspirerer ham til at præstere endnu mere,« siger Anders Hørsholt. En aftale med Ståle Solbakken, der holder ham længe i FCK, vil være en nøglebrik i den plan, direktøren iværksatte bare få måneder inden, han i 2013 genansatte nordmanden som cheftræner og siden manager. En plan, der skal sikre, at FC København aldrig igen ender i en situation som den, der i 2011 ventede klubben efter den hidtil mest succesrige sæson af alle....."
    "Hvis Brøndby holder op med at lyve om FCK, så skal vi nok lade være med at fortælle sandheden om Brøndby!"
    Elisabeth's Avatar

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #9
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    272

    Re: Den dag Ståle siger farvel til Byens hold?

    Tør man at satse på Allbäck til den tid ?
    Karismatisk,elsker byen, kender klubben og kulturen.
    Det virker som et perfekt match.

    "Jeg følger stadig klubben meget tæt. Jeg læser nyheder om klubben flere gange om ugen, og så er jeg i tæt kontakt med de svenske spillere i klubben, som også er på det svenske landshold. Desuden har jeg stadig tæt kontakt med Ståle Solbakken, målmandstræner Per Wind og fysioterapeut Jens Larsen. FCK var min familie, og jeg vil altid have et nært forhold til klubben, fortæller Marcus Allbäck i "Alt om FCK."

    Endnu har Marcus Allbäck ikke haft noget job som cheftræner, men ambitionen er der, og på spørgsmålet om det en dag bliver muligt at se ham som cheftræner i FC København, svarer han:

    - Hvem ved? Det ville da absolut være et drømmejob. Det er i hvert fald også et af de steder i Norden, hvor jeg ved, at min familie ville elske at bo. Vi er stadig forelskede i København og i FCK, så at få lov til at træne klubben en dag ville være noget specielt. Men der er lang vej dertil, og det er svært at forholde sig til det nu.

    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...-fc-koebenhavn
    "Johnnys fysiske kapacitet er på et meget højt niveau. Det gælder nærkampstyrke, hurtighed og udholdenhed. Med ham får vi et rigtig solidt alternativ til højre side af forsvaret, ligesom han er anvendelig længere fremme på banen"

    Carsten V. Jensen

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #10
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,855

    Re: Den dag Ståle siger farvel til Byens hold?

    http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/h...vaelge-staale/

    Og på norsk http://www.vg.no/sport/fotball/lands...en/a/23811913/

    Jeg ser de norske behov som en trussel, og noget der bør tages seriøst. Norge vil have Ståle. Ståles familie er i Norge. Ståles kontrakt udløber samtidig med VM. FCK kan hurtigt have mistet sin største fordel.

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #11
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Den dag Ståle siger farvel til Byens hold?

    Citat Oprindeligt indsendt af there is only one fc Se meddelelser
    Tør man at satse på Allbäck til den tid ?
    Karismatisk,elsker byen, kender klubben og kulturen.
    Det virker som et perfekt match.
    Tror, jeg ville foretrække, at han lige beviste sine trænerevner et andet sted først. Hvis han nu viser sig at være en håbløs træner, er han jo ikke et perfekt match. :-)
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #12
    Tilmeldingsdato
    Feb 2007
    Indlæg
    212

    Re: Den dag Ståle siger farvel til Byens hold?

    Citat Oprindeligt indsendt af Guld Se meddelelser
    Jeg ser ikke nogle danske trænere pt., der har niveauet til at tage overefter Ståle. Ideelt skal vi have haft i en udenlandsk trænerkapacitet à la Jacobs, gerne større. Har dog lidt på fornemmelsen at man kunne finde på at hente Ole Gunnar Solskjær ind, hvilket dog ikke ville være det værste i verden. Vil klart foretrække ham frem for Hjulmand.
    Jeg smider lige enndu en outsider, som ikke er klar hverken idag eller i 2017, men som på sigt kan blive det. Gode gamle Løns har gjort det fremragende i Helsingør. Oprykning i første hug i 2015, efter at en anden gammel kending Benny Gall fejlede på målstregen i 2013, og siden har Lønstrup stabiliseret holdet i 1. division efter næsten 25 års fravær. Spillet er efter forholdene ret godt og poleret, og han virker til både at have gode taktiske evner samt sans for transfermarkedet. Transfers i Løns' univers handler ekstremt meget om rettidig omhu, og man kan næsten drage en parallel til den strategi, Ståle har lagt for dagen i FCK. I de få interviews der lægges op synes jeg han virker esktremt klarsynet, velovervejet og moden, hvilket ikke tidligere var det jeg forbandt med ham.

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #13
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    393

    Re: Den dag Ståle siger farvel til Byens hold?

    Citat Oprindeligt indsendt af Cambiasso Se meddelelser
    Jeg smider lige enndu en outsider, som ikke er klar hverken idag eller i 2017, men som på sigt kan blive det. Gode gamle Løns har gjort det fremragende i Helsingør. Oprykning i første hug i 2015, efter at en anden gammel kending Benny Gall fejlede på målstregen i 2013, og siden har Lønstrup stabiliseret holdet i 1. division efter næsten 25 års fravær. Spillet er efter forholdene ret godt og poleret, og han virker til både at have gode taktiske evner samt sans for transfermarkedet. Transfers i Løns' univers handler ekstremt meget om rettidig omhu, og man kan næsten drage en parallel til den strategi, Ståle har lagt for dagen i FCK. I de få interviews der lægges op synes jeg han virker esktremt klarsynet, velovervejet og moden, hvilket ikke tidligere var det jeg forbandt med ham.
    Jeg er også næsten sikker på, at han i et eller andet radioprogram for et års tid siden omtalte FC-træner som det absolutte drømmejob. Måske ikke så overraskende.

  24. #14
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    521

    Re: Den dag Ståle siger farvel til Byens hold?

    Navnet er Magath. Felix Magath. Kvist vil naturligvis have sin gamle ven til FCK!
    Og ellers tror jeg stadig på Kasper Hjulmand. Han er også stærk kommunikativ og dygtig til at coache. Det er de to vigtigste funktioner for en FCK-træner som jeg ser det.
    Stærk kommunikativt for at tage presset fra resten af organisationen - og kunne håndtere presset i det hele taget!
    Dygtig til at coache fordi trænerstaben omkring er så dygtig og stor, at en træner i FCK godt tage flyve til Norge og tage en pause mens trænerstaben styrer holdet.

    PS: Håber på en bedre kandidat jeg ikke kender til eller måske bare ikke har fået øje på, men håber sgu aldrig at David Nielsen eller Løns kommer på tale (Lønstrup tvivler jeg på kan klare presset og David fremstår - for mig - som en gadedreng og ikke en top-træner).
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk

  25. #15
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    917

    Re: Den dag Ståle siger farvel til Byens hold?

    Citat Oprindeligt indsendt af Rokie_Ijeh Se meddelelser
    David fremstår - for mig - som en gadedreng og ikke en top-træner).
    Diego Simeone er vel et fint bevis på at de to ting ikke er modsætninger, men har du lyttet til David Nielsen for nyligt? Når han fx fortæller om talentudvikling i Spanien eller snakker Superliga i Mediano, så fremstår han forholdsvis velovervejet, reflekteret og velformuleret - uden at han på nogen måde mangler personlighed. I Mediano snakker han endda lidt om fordommene om ham og hans personlighed. Jeg kan anbefale begge programmer.


Side 1 af 6 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Todi siger farvel
    By Don Overgaard in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 23.06.05, 02:05
  2. Inden vi siger farvel søndag....
    By MarBaar in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 18.06.05, 18:37
  3. Og i dag siger vi farvel til...
    By -smølle in forum Diverse
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 18.12.03, 15:49

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •