Viser resultater 1 til 14 af 14

Emner: Dan Hammer om FCK på længere sigt

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Dan Hammer om FCK på længere sigt

    Dan Hammer på FB ; nogle super pointer

    Både som fan og aktionær (min bankrådgiver er næppe helt enig) er jeg klar til at glemme, at man fra en suveræn og indbringende position i 2010/2011 spildte 2-3 år i F.C. København, fordi man enten ikke forstod eller ikke ville forstå, at det økonomiske potentiale ved at satse hårdt på international sportslig succes berettiger den høje økonomiske risiko. En væsentlig pointe i den forstand er en afklaret forståelse af, at i fodbold kommer både gevinst og regning med 1-2 års forsinkelse. Nu er man tilbage på sporet, og det fortjener en cadeau uden forbehold. Samtidig tillader jeg mig fra de (ikke længere så) sure gamle mænds balkon at hviske et par velmente opfordringer:
    1) Læg på økonomisk, mens I er i positiv bevægelse. Momentum er dyr at skaffe, men ubetalelig både økonomisk og sportsligt, og lige nu "bokser holdet over sin økonomiske vægtklasse" på grund af dygtig sportslig ledelse og lidt held i transfervinduerne. Det vil ikke nødvendigvis vare ved - med mindre I træder endnu hårdere på den økonomiske speeder. Og bare rolig: På den lange bane kommer pengene mere end hjem igen (igen).
    2) Forlæng med Ståle Solbakken til 2025 - til en ekstrem høj løn set med danske briller. Lad ham selv skrive checken. Måske vinder hans alder og det sikre over hans sårede ambition om at lykkes i en af de største ligaer. Jeg tvivler på, at det virker, og intet system i den sportslige sektor kan erstatte hans fremmeste aktiv: Et autentisk og ambitiøst lederskab både ned og op i organisationen, men i det mindste bliver kompensationen ret høj, når han forlader klubben. Bed i øvrigt til, at der findes en Ståle til derude.
    3) Bliv en net-købende klub igen. Egne akademispillere på førsteholdet er fantastiske, men kun hvis de omgives af bundsolid international kvalitet udefra.
    4) Ret fejlen med 14 hold i Superligaen. Udvandingen vil på sigt sænke ligaens sportslige niveau markant, og FCK vil få vanskeligere ved at matche de relevante internationale konkurrenter, når de skal. Den korrekte struktur er 12 hold med lige-ud-slutspil for både Top 6 og Bund 6. Lige nu er vi på vej mod 16 hold, når Clevin-strukturens konsekvenser står klar om et par år eller tre, og det vil være en katastrofe for topklubberne. Brug næste medieaftale som løftestang.
    5) Gør brandet FCK sexet igen. Teknisk set er markedsføringen god (eksempelvis FCK TV), men kreativiteten og differentieringen halter en smule.
    6) Værdsæt, hvis BIF eller AGF indløser deres potentiale. I givet fald vil de presse jer - og gøre jer endnu bedre - men de vil ikke overgå jer på den lange bane, hvis I holder hovederne kolde.
    7) Stå fast - også investeringsmæssigt - når den sportslige nedtur rammer. Og det gør den.
    8) Vær heldig�� - det er 10-15 procent af forklaringen på succes i fodbold.
    God arbejdslyst!


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København vs. Club Brugge KV - 27/09-2016 kl. 20:45

    Citat Oprindeligt indsendt af MadsEmil Se meddelelser
    Dan Hammer på FB ; nogle super pointer

    Både som fan og aktionær (min bankrådgiver er næppe helt enig) er jeg klar til at glemme, at man fra en suveræn og indbringende position i 2010/2011 spildte 2-3 år i F.C. København, fordi man enten ikke forstod eller ikke ville forstå, at det økonomiske potentiale ved at satse hårdt på international sportslig succes berettiger den høje økonomiske risiko. En væsentlig pointe i den forstand er en afklaret forståelse af, at i fodbold kommer både gevinst og regning med 1-2 års forsinkelse. Nu er man tilbage på sporet, og det fortjener en cadeau uden forbehold. Samtidig tillader jeg mig fra de (ikke længere så) sure gamle mænds balkon at hviske et par velmente opfordringer:
    1) Læg på økonomisk, mens I er i positiv bevægelse. Momentum er dyr at skaffe, men ubetalelig både økonomisk og sportsligt, og lige nu "bokser holdet over sin økonomiske vægtklasse" på grund af dygtig sportslig ledelse og lidt held i transfervinduerne. Det vil ikke nødvendigvis vare ved - med mindre I træder endnu hårdere på den økonomiske speeder. Og bare rolig: På den lange bane kommer pengene mere end hjem igen (igen).
    2) Forlæng med Ståle Solbakken til 2025 - til en ekstrem høj løn set med danske briller. Lad ham selv skrive checken. Måske vinder hans alder og det sikre over hans sårede ambition om at lykkes i en af de største ligaer. Jeg tvivler på, at det virker, og intet system i den sportslige sektor kan erstatte hans fremmeste aktiv: Et autentisk og ambitiøst lederskab både ned og op i organisationen, men i det mindste bliver kompensationen ret høj, når han forlader klubben. Bed i øvrigt til, at der findes en Ståle til derude.
    3) Bliv en net-købende klub igen. Egne akademispillere på førsteholdet er fantastiske, men kun hvis de omgives af bundsolid international kvalitet udefra.
    4) Ret fejlen med 14 hold i Superligaen. Udvandingen vil på sigt sænke ligaens sportslige niveau markant, og FCK vil få vanskeligere ved at matche de relevante internationale konkurrenter, når de skal. Den korrekte struktur er 12 hold med lige-ud-slutspil for både Top 6 og Bund 6. Lige nu er vi på vej mod 16 hold, når Clevin-strukturens konsekvenser står klar om et par år eller tre, og det vil være en katastrofe for topklubberne. Brug næste medieaftale som løftestang.
    5) Gør brandet FCK sexet igen. Teknisk set er markedsføringen god (eksempelvis FCK TV), men kreativiteten og differentieringen halter en smule.
    6) Værdsæt, hvis BIF eller AGF indløser deres potentiale. I givet fald vil de presse jer - og gøre jer endnu bedre - men de vil ikke overgå jer på den lange bane, hvis I holder hovederne kolde.
    7) Stå fast - også investeringsmæssigt - når den sportslige nedtur rammer. Og det gør den.
    8) Vær heldig�� - det er 10-15 procent af forklaringen på succes i fodbold.
    God arbejdslyst!
    Spændende pointer fra Hammer, der jo reelt fortjener sin egen tråd. Er vanvittigt enig i særligt punkt 2. Ståles betydning for FCK kan nærmest ikke overvurderes. Jeg er så træt af, at mange tror, at FCK nærmest kan føres til sejr af en gammel bedstemor. Det er så sjældent at finde et match som Ståle, der passer så perfekt ind i en klub, og som med sin blotte tilstedeværelse (og, fair nok, 100% dedikerede arbejdsindsats) løfter en klub med så mange niveauer. Ståle er en gigantisk magtfaktor, og han tegner klubben på nærmest alle planer ud ad til. Væk er de dage, hvor en Don Ø eller NCH kunne tage trykket fra træneren (eller lægge tryg på). Ståle ER træneren, manageren, sportsdirektøren, rygraden, strategen, klubbens ansigt udadtil - you name it. Ståle er manden, vi med våde øjne vil fortælle vores børn og børnebørn om. Det vil være ham, vi vil inddele vores regentperioder efter, og det vil være ham, alle efterfølgende vil blive holdt op imod.

    Så lad os nyde øjeblikket og som Hammer skriver virkelig bede til, at der findes en Ståle til derude, som vil FCK - og så indtil skrækscenariet opstår kæmpe med næb og klør for at beholde ham, vi har. For vi får ikke bedre. Punktum.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.


  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Jun 2008
    Indlæg
    240

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København vs. Club Brugge KV - 27/09-2016 kl. 20:45

    Citat Oprindeligt indsendt af MadsEmil Se meddelelser
    Dan Hammer på FB ; nogle super pointer

    Både som fan og aktionær (min bankrådgiver er næppe helt enig) er jeg klar til at glemme, at man fra en suveræn og indbringende position i 2010/2011 spildte 2-3 år i F.C. København, fordi man enten ikke forstod eller ikke ville forstå, at det økonomiske potentiale ved at satse hårdt på international sportslig succes berettiger den høje økonomiske risiko. En væsentlig pointe i den forstand er en afklaret forståelse af, at i fodbold kommer både gevinst og regning med 1-2 års forsinkelse. Nu er man tilbage på sporet, og det fortjener en cadeau uden forbehold. Samtidig tillader jeg mig fra de (ikke længere så) sure gamle mænds balkon at hviske et par velmente opfordringer:
    1) Læg på økonomisk, mens I er i positiv bevægelse. Momentum er dyr at skaffe, men ubetalelig både økonomisk og sportsligt, og lige nu "bokser holdet over sin økonomiske vægtklasse" på grund af dygtig sportslig ledelse og lidt held i transfervinduerne. Det vil ikke nødvendigvis vare ved - med mindre I træder endnu hårdere på den økonomiske speeder. Og bare rolig: På den lange bane kommer pengene mere end hjem igen (igen).
    2) Forlæng med Ståle Solbakken til 2025 - til en ekstrem høj løn set med danske briller. Lad ham selv skrive checken. Måske vinder hans alder og det sikre over hans sårede ambition om at lykkes i en af de største ligaer. Jeg tvivler på, at det virker, og intet system i den sportslige sektor kan erstatte hans fremmeste aktiv: Et autentisk og ambitiøst lederskab både ned og op i organisationen, men i det mindste bliver kompensationen ret høj, når han forlader klubben. Bed i øvrigt til, at der findes en Ståle til derude.
    3) Bliv en net-købende klub igen. Egne akademispillere på førsteholdet er fantastiske, men kun hvis de omgives af bundsolid international kvalitet udefra.
    4) Ret fejlen med 14 hold i Superligaen. Udvandingen vil på sigt sænke ligaens sportslige niveau markant, og FCK vil få vanskeligere ved at matche de relevante internationale konkurrenter, når de skal. Den korrekte struktur er 12 hold med lige-ud-slutspil for både Top 6 og Bund 6. Lige nu er vi på vej mod 16 hold, når Clevin-strukturens konsekvenser står klar om et par år eller tre, og det vil være en katastrofe for topklubberne. Brug næste medieaftale som løftestang.
    5) Gør brandet FCK sexet igen. Teknisk set er markedsføringen god (eksempelvis FCK TV), men kreativiteten og differentieringen halter en smule.
    6) Værdsæt, hvis BIF eller AGF indløser deres potentiale. I givet fald vil de presse jer - og gøre jer endnu bedre - men de vil ikke overgå jer på den lange bane, hvis I holder hovederne kolde.
    7) Stå fast - også investeringsmæssigt - når den sportslige nedtur rammer. Og det gør den.
    8) Vær heldig�� - det er 10-15 procent af forklaringen på succes i fodbold.
    God arbejdslyst!
    Det er skarpere end noget Hørsholt (og bestyrelsen) kan tænke igennem. Desværre.

    Yderligere desværre tvivler jeg på at investeringerne øges nævneværdigt på kort sigt. Hvilket vil være en eklatant fejl, og allerede burde være sket for længe siden. Men det er en anden snak.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København vs. Club Brugge KV - 27/09-2016 kl. 20:45

    Har Dan Hammer ikke haft rigeligt med muligheder for at bevise, at han ikke kan drive en fodbold forretning?

  5. De følgende 13 brugere er enige:

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    683

    Re: Dan Hammer om FCK på længere sigt

    Citat Oprindeligt indsendt af MadsEmil Se meddelelser
    Dan Hammer på FB ;
    6) Værdsæt, hvis BIF eller AGF indløser deres potentiale. I givet fald vil de presse jer - og gøre jer endnu bedre - men de vil ikke overgå jer på den lange bane, hvis I holder hovederne kolde.
    NO FÅRKING WAY! En verden uden bøf (og AGF) ville være et bedre sted. Luk lortet

  7. De følgende 8 brugere er enige:

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    946

    Re: Dan Hammer om FCK på længere sigt

    Citat Oprindeligt indsendt af MadsEmil Se meddelelser
    Dan Hammer på FB ; nogle super pointer

    Både som fan og aktionær (min bankrådgiver er næppe helt enig) er jeg klar til at glemme, at man fra en suveræn og indbringende position i 2010/2011 spildte 2-3 år i F.C. København, fordi man enten ikke forstod eller ikke ville forstå, at det økonomiske potentiale ved at satse hårdt på international sportslig succes berettiger den høje økonomiske risiko. En væsentlig pointe i den forstand er en afklaret forståelse af, at i fodbold kommer både gevinst og regning med 1-2 års forsinkelse. Nu er man tilbage på sporet, og det fortjener en cadeau uden forbehold. Samtidig tillader jeg mig fra de (ikke længere så) sure gamle mænds balkon at hviske et par velmente opfordringer:
    1) Læg på økonomisk, mens I er i positiv bevægelse. Momentum er dyr at skaffe, men ubetalelig både økonomisk og sportsligt, og lige nu "bokser holdet over sin økonomiske vægtklasse" på grund af dygtig sportslig ledelse og lidt held i transfervinduerne. Det vil ikke nødvendigvis vare ved - med mindre I træder endnu hårdere på den økonomiske speeder. Og bare rolig: På den lange bane kommer pengene mere end hjem igen (igen).
    2) Forlæng med Ståle Solbakken til 2025 - til en ekstrem høj løn set med danske briller. Lad ham selv skrive checken. Måske vinder hans alder og det sikre over hans sårede ambition om at lykkes i en af de største ligaer. Jeg tvivler på, at det virker, og intet system i den sportslige sektor kan erstatte hans fremmeste aktiv: Et autentisk og ambitiøst lederskab både ned og op i organisationen, men i det mindste bliver kompensationen ret høj, når han forlader klubben. Bed i øvrigt til, at der findes en Ståle til derude.
    3) Bliv en net-købende klub igen. Egne akademispillere på førsteholdet er fantastiske, men kun hvis de omgives af bundsolid international kvalitet udefra.
    4) Ret fejlen med 14 hold i Superligaen. Udvandingen vil på sigt sænke ligaens sportslige niveau markant, og FCK vil få vanskeligere ved at matche de relevante internationale konkurrenter, når de skal. Den korrekte struktur er 12 hold med lige-ud-slutspil for både Top 6 og Bund 6. Lige nu er vi på vej mod 16 hold, når Clevin-strukturens konsekvenser står klar om et par år eller tre, og det vil være en katastrofe for topklubberne. Brug næste medieaftale som løftestang.
    5) Gør brandet FCK sexet igen. Teknisk set er markedsføringen god (eksempelvis FCK TV), men kreativiteten og differentieringen halter en smule.
    6) Værdsæt, hvis BIF eller AGF indløser deres potentiale. I givet fald vil de presse jer - og gøre jer endnu bedre - men de vil ikke overgå jer på den lange bane, hvis I holder hovederne kolde.
    7) Stå fast - også investeringsmæssigt - når den sportslige nedtur rammer. Og det gør den.
    8) Vær heldig�� - det er 10-15 procent af forklaringen på succes i fodbold.
    God arbejdslyst!
    1+2: Er temmelig enig og svært at sige noget til. Heller ikke det sværeste at komme på. 2 og dog 80% uden for egen indflydelse andet end at man kan gøre sig mest muligt attraktiv - i sidste ende er det op til Ståle og hans prioriteringer.

    3: giver imo ikke nogen mening. Sådan som vi kører nu med rettidig omhu ved at købe garderinger før der er behov for dem og desuden købe ungt med stort talent og skyde dem relativt hurtigt afsted igen, tillader at samlet set en større kvalitet på holdet end ved at blive en net-købende klub. Selvfølgelig skal vi slå til hvis vi får muligheder i Grønkjær klassen.

    4: det ved vi ret beset ikke. Vi må give det nye system en chance og se hvor det bærer hen. Det er nemt at udelukke det nye på forhånd, men personligt kan jeg godt få øje på et par fordele ved den nye struktur.

    5: jojo, men det er vel på vej som han selv siger - lidt let-købt pointe og virker mest som fyld til en liste i punktform.

    6: jeg vil værdsætte det i den form, at det kan være det ene lille lyspunkt på noget pis. Det skal ALDRIG blive officiel politik at sætte pris på og forsøge at medvirke til at styrke vores rivaler.

    7: helt sikkert. Og det tror jeg også at ledelsen er opmærksomme på ovenpå sidste nedtur.

    8: hehe, en finurlig lille og sjov pointe som igen bidrager til en lang liste i punktform.

    Alt i alt et par gode punkter og en masse fyld. Ikke noget vanvittigt banebrydende og ikke noget som jeg ikke tror at ledelsen har øje på. Der er trods alt sket rigtig meget ledelsesplan siden Ståle 2.0.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    114

    Re: Dan Hammer om FCK på længere sigt

    Er der én der gider forklare konceptet "Bliv en net-købende klub igen"?

    - a.nyholm
    In the land of the blind,
    the one-eyed man is king

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,016

    Re: Dan Hammer om FCK på længere sigt

    Citat Oprindeligt indsendt af anyholm Se meddelelser
    Er der én der gider forklare konceptet "Bliv en net-købende klub igen"?

    - a.nyholm
    Vi skal købe for flere penge end vi sælger for?

  12. #9
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    946

    Re: Dan Hammer om FCK på længere sigt

    Citat Oprindeligt indsendt af anyholm Se meddelelser
    Er der én der gider forklare konceptet "Bliv en net-købende klub igen"?

    - a.nyholm
    Køb mere end du sælger. Så vi fx lader kontrakter løbe ud med Zanka, Kvist, Santander m.fl.

    Meningen med det er primært at få mere stabilitet og kontinuitet og det kan skabe et super hold som det sagnomspundne i 10/11.

    Dét har Hammer såmen en pointe i. Jeg tror bare ikke at vi kunne hente spillere som NJ10, Okore, Boile og lignende hvis de frygter at side fast i 4-5 år. De er klar på at give alt for at kick starte deres karrierer igen (og samtidig vinde et par mesterskaber og spille noget CL - not too shabby). Vi får altså et potentielt meget bedre spillermateriale og får ry for at være et sted hvor det er sjovt at spille og hvis tilbudet på én er stort nok (læs også: hvis man leverer varen kontinuerligt), så kommer man videre.

    Jeg tror det er en endnu stærkere struktur end den Hammer præsenterer og med endnu højere topniveau. Jeg tror ikke vi har signet vores sidste Grønkjær og på et tidspunkt får sådan en spiller (ikke nødvendigvis med dansk pas) lyst til at komme og have det fedt i København.

  13. De følgende 8 brugere er enige:

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Dan Hammer om FCK på længere sigt

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Køb mere end du sælger. Så vi fx lader kontrakter løbe ud med Zanka, Kvist, Santander m.fl.

    Meningen med det er primært at få mere stabilitet og kontinuitet og det kan skabe et super hold som det sagnomspundne i 10/11.

    Dét har Hammer såmen en pointe i. Jeg tror bare ikke at vi kunne hente spillere som NJ10, Okore, Boile og lignende hvis de frygter at side fast i 4-5 år. De er klar på at give alt for at kick starte deres karrierer igen (og samtidig vinde et par mesterskaber og spille noget CL - not too shabby). Vi får altså et potentielt meget bedre spillermateriale og får ry for at være et sted hvor det er sjovt at spille og hvis tilbudet på én er stort nok (læs også: hvis man leverer varen kontinuerligt), så kommer man videre.

    Jeg tror det er en endnu stærkere struktur end den Hammer præsenterer og med endnu højere topniveau. Jeg tror ikke vi har signet vores sidste Grønkjær og på et tidspunkt får sådan en spiller (ikke nødvendigvis med dansk pas) lyst til at komme og have det fedt i København.
    Det er en fuldstændig vanvittig tanke som han lufter. Grunden til at Zanka, NJ m.fl forlænger, det er netop at de bliver solgt og det bliver aftalt. Det er jo genialt at spillerne ikke er 100% klar til at blive sendt afsted, de får et ekstra år i klubben + lidt penge, men FCK får en transfer + stabilitet.

    FCK kan lige netop tiltrække top talenter, fordi vi er en sælgende klub og med den liga vi spiller I - så vil vi være en udviklingsklub og det er bare sjovere at sende talenter til top ligaer and at være en net købende klub (altså købe spillere, hvor FCK er det bedste de kan opnå)

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Dan Hammer om FCK på længere sigt

    Jeg tror, det vil tage 4-5 transfervinduer med samme strategi som den nuværende, før man for alvor begynder at anse FCK på den måde, som mange til dels også ser Ajax på. Et sted, hvor unge og talentfulde spillere bliver udviklet, og hvor de også får det rigtige mindset til topligaer. Derfor tror jeg det vil være vigtigt at fastholde den strategi, netop for at vise, at vi ikke bare dukker op med 2-3 heldige handler, men også er der på den lange bane. Det vil gøre os mere interessante og attraktive for unge spillere, også fordi vi netop med et ungt hold kan præstere i Europa, som vi gør i år.

    Når det så er sagt, giver det meget god mening at bruge nogle af de øgede indtægter på at hente etablerede spillere ind, som både har erfaringen til at præstere på højt niveau, men som også kan hjælpe unge spillere via deres rutine. Der kan vi med tiden investere i at hente etablerede spillere fra en lidt højere hylde end tidligere.

  17. #12
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Dan Hammer om FCK på længere sigt

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Det er en fuldstændig vanvittig tanke som han lufter. Grunden til at Zanka, NJ m.fl forlænger, det er netop at de bliver solgt og det bliver aftalt. Det er jo genialt at spillerne ikke er 100% klar til at blive sendt afsted, de får et ekstra år i klubben + lidt penge, men FCK får en transfer + stabilitet.

    FCK kan lige netop tiltrække top talenter, fordi vi er en sælgende klub og med den liga vi spiller I - så vil vi være en udviklingsklub og det er bare sjovere at sende talenter til top ligaer and at være en net købende klub (altså købe spillere, hvor FCK er det bedste de kan opnå)
    Åbenbart så vanvittig, at den strategi sikrede to CL-deltagelser og et hold i europæisk klasse. Iøvrigt tillægges Hammer her forkerte synspunkter. Han har ingenlunde nævnt, at klubben bare skal lade kontrakter løbe ud. Han appelerer fuldt forståeligt til, at man investerer yderligere i truppen, da disse investeringer mere end betaler sig.

    Derudover mener han, at man ikke partout skal sælge en spiller, hvis ikke det giver rigtig god mening. Sådan agerede man også tidligere. Når prisen var god nok blev spilleren solgt.

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Dan Hammer om FCK på længere sigt

    Citat Oprindeligt indsendt af Mgt09 Se meddelelser
    NO FÅRKING WAY! En verden uden bøf (og AGF) ville være et bedre sted. Luk lortet
    Yup.

    Som allerede bemærket i tråden på Facebook, så er det da sikkert tanken hos enhver siddende ledelse, at det er god forretning at have hold som de to i ligaen. Både hvad angår entré, tv, generel interesse osv.

    Men lad være med verbalt at 'sætte pris' på det. Lad være med at håbe det går Brøndby godt, og ønske at de vender tilbage til toppen. Det skaber en masse åndssvag og unødvendig støj.

    At den nuværende ledelse er holdt op med det er aldeles glimrende.


  20. #14
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    946

    Re: Dan Hammer om FCK på længere sigt

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Åbenbart så vanvittig, at den strategi sikrede to CL-deltagelser og et hold i europæisk klasse. Iøvrigt tillægges Hammer her forkerte synspunkter. Han har ingenlunde nævnt, at klubben bare skal lade kontrakter løbe ud. Han appelerer fuldt forståeligt til, at man investerer yderligere i truppen, da disse investeringer mere end betaler sig.

    Derudover mener han, at man ikke partout skal sælge en spiller, hvis ikke det giver rigtig god mening. Sådan agerede man også tidligere. Når prisen var god nok blev spilleren solgt.
    Vanvittig er da nok en overdrivelse - hans strategi har helt sikkert løftet os op på et nyt niveau og det er slet ikke sikkert at vi kunne være kommet til den strategi vi fører nu uden at være startet på hans. Med det sagt, så tror jeg at den strategi med det højeste potentiale er den nye - muligvis på bekostning af lidt lavere bundniveau en gang i mellem. Dét mener jeg dog først man vil kunne se om et par år. De seneste par års udfald bunder imo i oprydning og eftervirkninger af CV's virke.

    Hvad angår Hammers synspunkt om kontrakter/udløb samt at være en net-købende klub læser sig det således: såfremt man skal være en netkøbende klub, så køber man (inkl. løn sign-on mm.?) for mere end man sælger i det lange løb og derfor handler inversteringerne i truppen ikke om at de skal betale sig direkte sammenligneligt, men gennem forberede sportslige og hermed økonomiske resultater.

    Mit postulat er så bare at den største samlede gevinst vi kan opnå (klubstørrelse og position internationalt taget i betragtning) er ved at prøve at få status som eksempelvis Ajax. Ikke ved at følge Hammers plan - som ikke er en dårlig plan, bare mindre god end den nuværende.
    Sidst redigeret af FCK4LIF3 : 01.10.16 kl. 15:25 Årsag: forståelse og en lille tilføjelse pga. det oprindelige indlæg var skrevet på mobil.

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 02.08.03, 10:11
  2. Hvad er det vigtigste for FCK på lang sigt?
    By Yocole in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 20.02.03, 20:57

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •