Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 42

Emner: En fælleseuropæisk piratliga?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Apr 2013
    Indlæg
    333

    En fælleseuropæisk piratliga?

    Nok ikke den korrekte tråd, men det lader til, at der er en risko/sandsynlighed for, at vi ikke skal bekymre os om superligastrukturen om særlig mange år: http://www.dr.dk/sporten/fodbold/sup...de-superligaen

    "Konsekvensen af denne udvikling kan i sidste ende betyde, at FCK og de øvrige europæiske klubber, der bliver en del af en ny europæisk liga, vil træde ud af deres nationale ligaer."

  2. #2
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: Superligastrukturen 16/17+

    Tanken falder ikke i god jord
    -Divisionsforeningens direktør Claus Thomsen mener ikke, at FC Københavns planer om at lave en fælleseuropæisk liga er realistiske.
    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...fck-planer-ned

    Claus Thomsen fortæller videre, at han ikke mener, at det er et realistisk scenario, at FC København forlader Superligaen. Han tror i stedet, at der kan komme en ordning, hvor klubben både deltager i en fælles europæisk liga og i Superligaen. Desuden håber Claus Thomsen, at UEFA vil droppe den planlagte ændring af Champions League.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    4

    Re: Superligastrukturen 16/17+

    For mig at se virker det mere som et taktisk træk end en reel intention om en udbryderliga.

    Jeg tror, det handler om, at man vil fortælle UEFA, at man ikke køber sig fred fra truslen om en udbryderliga ved at imødekomme de største klubber ifht. tildelingen af pladser i CL.

    ”Vi, de store klubber i de mindre lande, kan lave ballade lige som de største klubber kan – så I kan ikke ignorere os"


  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Superligastrukturen 16/17+

    Citat Oprindeligt indsendt af Emil Se meddelelser
    For mig at se virker det mere som et taktisk træk end en reel intention om en udbryderliga.

    Jeg tror, det handler om, at man vil fortælle UEFA, at man ikke køber sig fred fra truslen om en udbryderliga ved at imødekomme de største klubber ifht. tildelingen af pladser i CL.
    Og så er det vel i øvrigt også et signal om at man ikke synes Europa League er ret meget værd. Og slet ikke nok. Spøjst nok efter i årevis at have talt turneringen gevaldigt op ;-)


  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    100

    Re: Superligastrukturen 16/17+

    Kunne det tænkes, at den gode Anders Anderledes, bruger denne pirat liga snak i en langsigtet forhandlingstaktik?

    Hvis man er FCK eller Celtic eller Twente, så har man jo lidt mere leverage når man sidder og forhandler om TV Penge i sin respektive liga.
    Den Røde Romario
    NEJ! Jeg er ikke Aab-Fan -- Jeg er Erik Bo-Fan

  7. #6
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Superligastrukturen 16/17+

    Sportsligt er det i forståeligt. Geografisk er Belgien og Holland for langt væk.
    Men en stærk skandinavisk liga er måske en mulighed.
    Top 4 i de respektive turneringer. Et her og nu billede ville give følgende hold.

    Danmark:
    FCK
    Brondbø
    FC Muh
    Lyngby <- (ÅB/Randers/NordtyskE)

    Sverige:
    Malmø FF
    IFK Norrköping
    AIK
    IFK Göteborg

    Norge:
    Rosenborg
    SK Brann
    Odds BK
    Molde FK

    Spørgsmålet er dog hvor meget stærkere end sådan liga egentlig vil være.

    Som jeg ser det er det umuligt at hive de helt store tvpenge ind, særligt med den skandinaviske model, men måske med en super europæisk liga hvor vi møder Basel, Brügge og Ajax hver uge. Der er trods alt stadig 5 andre ligaer som er større, og så meget fodbold kan folk heller ikke nå at se. Det ville nok være et større beløb, men det bliver stadig betydeligt lavere end top 5 ligaerne.
    Samtidig er vi så villige til at opgive det årlige mesterskab for hårdere modstand? Det sidste er mest som fan, hvor vi lige nu er se sidste mange år har været på vej mod et årligt mesterskab - på trods af en tørke har jeg personligt set os som favoritter hvert år. Vi er uden sammenligning den største klub, og vi har minimum dobbelt så stort et budget, og 5 gange så stor tiltrækningskraft på spillere. Det vil være afgivet hvis vi skal spille mod de store subtop-ligaer.

    Jeg ved sku ikke om jeg er for eller imod, omend den super europæiske liga alligevel kunne indbringe en solid mønt og en masse klassespillere.
    Sidst redigeret af Wonderboy : 13.10.16 kl. 11:15

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    152

    Re: Superligastrukturen 16/17+

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    Sportsligt er det i forståeligt. Geografisk er Belgien og Holland for langt væk.
    Trondheim ligger nu længere væk end Bruxelles.... Bare sådan for at få proportionerne på plads. Men bliver det en skandinavisk liga er der naturligvis flere hold, der er tættere på alene af den grund, at der vil være flere danske hold med i turneringen.

    Som dig tvivl jeg dog på, at kvaliteten af en skandinavisk liga vil være så attråværdig...

  10. #8
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Superligastrukturen 16/17+

    Den potentielle turnering tæller angiveligt store klubber som Ajax, PSV og Feyenoord fra Holland, Anderlecht og Club Brugge fra Belgien, Celtic og Rangers fra Skotland, Rosenborg fra Norge og Malmö fra Sverige.

    Det er alligevel ret vlidt at skulle spille mod Ajax, Feyenoord og PSV i egen liga

    Hørt og noteret @ovenstående

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #9
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    756

    Re: Superligastrukturen 16/17+

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    Den potentielle turnering tæller angiveligt store klubber som Ajax, PSV og Feyenoord fra Holland, Anderlecht og Club Brugge fra Belgien, Celtic og Rangers fra Skotland, Rosenborg fra Norge og Malmö fra Sverige.

    Det er alligevel ret vlidt at skulle spille mod Ajax, Feyenoord og PSV i egen liga

    Hørt og noteret @ovenstående
    Det er sikkert imponerende klubber. Men Molde, Aberdeen og Alkmaar er der sikkert også. Det bliver så elendigt ift udebanefans, det bliver så sportsligt ligegyldigt og så uendeligt kedeligt. Især fordi tv-produktet STADIG ikke vil være godt nok. Hvem fanden vil se en bastard kamp mellem BIF og AIK i en historieløs bastard liga?

    Den vinkel jeg kan forstå, er at man har brug for at presse UEFA alt det man kan.

  13. De følgende 5 brugere er enige:

  14. #10
    ZFDK er offline - vil hellere ha' en Star
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,102

    Re: En fælleseuropæisk piratliga?

    Jeg hader - og har altid hadet ideen om en såkaldt piratliga. Jeg kan virkelig ikke se hvorfor vi skulle træde ind i det, der bare er Europa League ver. 2.0. EL er i forvejen røvsygt territorie, så jeg har svært ved at se hvad der skulle være SÅ meget anderledes ved denne her?
    Men jeg forstår godt hvorfor vi gør det her. For, hvad skal vi ellers gøre? Vi er nødt til at presse UEFA for at få dem til at genoverveje deres stupide planer, selvom jeg har meget lidt tiltro til at det sker. Money talks, som man siger, og vores konti råber simpelthen ikke højt nok.

    ZFDK

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Superligastrukturen 16/17+

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    Top 4 i de respektive turneringer. Et her og nu billede ville give følgende hold. ...

    Danmark: FCK, Brondbø, FC Muh, Lyngby <- (ÅB/Randers/NordtyskE)

    Sverige: Malmø FF, IFK Norrköping, AIK, IFK Göteborg

    Norge: Rosenborg, SK Brann, Odds BK, Molde FK
    Yup, men vær forvisset om at der ikke ville blive plukket ud fra sportslige hensyn. For så ville f.eks. Hammarby blive hentet ind fordi der kommer mange flere til deres kampe end Norrköpings. Og SønDerjYskE blive håndplukket, ligemeget hvor mange år i træk de skulle vinde sølv? Glem det. AaB, FC Midtjylland og naturligvis Brøndby "Vi har ikke vundet guld i 11 sæsoner, så vi er selvskrevne" IF skulle med.

    Præcis som Rangers altid ville blive hentet ind i en Atlantliga fra Skotland, eller Brugge fra Belgien, eller den aktuelle nr 10 i Polen, Legia Warszawa.

    Jeg har set folk hævde, at man ikke skal lægge noget som helst i det, at det er en stor bluff, at det bare er for at presse Uefa. Formentlig er det sandt. Men man bliver dømt på de ting man siger, og det dér er en frastødende, selvisk og usportslig idé i den form den fremstilles.

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Superligastrukturen 16/17+

    Jeg kunne sagtens forestille mig, og bakke op om en piratliga for de største klubber, fra de små UEFA-lande, som et europæisk eventyr ved siden af Superligaen, som vi ALDRIG kommer til at forlade. Det vil give god mening at deltage i en sådan turnering, i stedet for at deltage i en UEFA-turnering på anden klasse. På denne måde vil de store klubber fra de små lande kunne udvande UEFA's produkt (Europa League), så UEFA kun står tilbage med den lukkede Champions League, og nogle irriterede klubejere, som ejer en klub i en top fire liga, der ikke er blandt de fire bedste i deres respektive turnering, og derfor ikke modtager kvalificeret europæisk modstand i UEFA-regi, da klubberne der er forduftet til en piratliga. Så kan de næstbedste klubber fra "de fire store" selvfølgelig finde fælles fodslag, men hvor interessant er det?
    Stod det til mig, så skulle UEFA bare lade de store klubber spille "højt spil", og evt. lade dem danne deres private turnering, for så efterfølgende at fryse dem helt ud, alliere sig med FIFA, og nægte de respektive klubbers spillere at spille VM, EM, OL osv. Så må man sætte hårdt mod hårdt.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #13
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Superligastrukturen 16/17+

    Jeg forstår på ingen måde folks manglende glæde mod EL. Som jeg ser det er det en vild stærk turnering, og tilmed et spørgsmål om hvor langt vi kan nå frem for vi nåede gruppespillet "wauw vi møder Real Madrid og Arsenal, Shaktar Donetsk" - hvorefter vi bliver smadret 8-1, 4-0 og 5-2 samlet.
    Måske er det ikke den største liga, og pengene er mindre men det er modstandere på højeste plan og mange millioner at spille om, især til de hold som kommer langt.

    Stop nu det snopperi hvor vi kun kan deltage hvis stjerne står på linje og vi har den perfekte lodtrækning, og se begge turneringer som et eventyr. Jeg ser os aldrig vinde CL, men håbet lever ved EL.

  21. De følgende 5 brugere er enige:

  22. #14
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: Superligastrukturen 16/17+

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Så der nye boller på suppen.

    http://www.bt.dk/superligaen/efter-f...r-klar-til-at-

    »Der er enighed om, at vi skal gøre det, der er bedst for dansk fodbold, hvis UEFA ikke vil fodbolden. Er det at spille i nogle andre turneringer end UEFAs, er det sådan, det må være,« siger Claus Thomsen, der er direktør i superligaklubbernes fællesorganisation, Divisionsforeningen, til BT.

  23. #15
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Superligastrukturen 16/17+

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    Jeg forstår på ingen måde folks manglende glæde mod EL. Som jeg ser det er det en vild stærk turnering, og tilmed et spørgsmål om hvor langt vi kan nå frem for vi nåede gruppespillet "wauw vi møder Real Madrid og Arsenal, Shaktar Donetsk" - hvorefter vi bliver smadret 8-1, 4-0 og 5-2 samlet.
    Måske er det ikke den største liga, og pengene er mindre men det er modstandere på højeste plan og mange millioner at spille om, især til de hold som kommer langt.

    Stop nu det snopperi hvor vi kun kan deltage hvis stjerne står på linje og vi har den perfekte lodtrækning, og se begge turneringer som et eventyr. Jeg ser os aldrig vinde CL, men håbet lever ved EL.
    Det handler jo ikke om snobberi, men om "fair play". UEFA er én stor familie, hvor alle klubber skal have en fair mulighed for at spille sig til en masse rare millioner kr. Personligt kunne jeg godt nøjes med EL, hvis de økonomiske perspektiver i den turnering, var på omgangshøjde med CL - Men det er ikke tilfældet. Det handler om at en lille lukket skarer, vil beholde alle pengene for dem selv. Selve spillet på banen, som burde være det vigtigste, er FULDSTÆNDIG lige meget i denne henseende. På lidt længere sigt betyder dette, at vores kære fodboldklub ikke kan udvikle sig yderligere, da der vil være mindre penge at gøre godt med.

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •