Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 31 til 42 af 42

Emner: En fælleseuropæisk piratliga?

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,550

    Re: Superligastrukturen 16/17+

    Damn, de kaldte vores bluf :-)
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,849

    Re: Superligastrukturen 16/17+

    Jeg synes det er relevant at se på positive og negative aspekter ved en mulig liga, forudsat at der ikke er tale om bluf, hvilket jeg er ret sikker på det ikke er. Giganterne i Europa vil have magten, og vil de store klubber i de små ligaer ikke glemmes, er de tvunget til at se stort på nationale forpligtelser.

    Der er for mig at se kun tre markant negative aspekter ved at bryde ud, nemlig den nationale og historiske forankring klubberne har i deres respektive ligaer, og så de relativt lange afstande for medrejsende fans. De tre punkter vejer til gengæld også enormt tungt, særligt blandt fodboldtilhængere, der om nogen må betegnes som konservative traditionalister. Der er en tendens blandt os, at vi elsker det vi har og kender, og hader/frygter det vi ikke kender. Jeg kan blot se på min kære fader, der nok har lært at holde med FCK, men aldrig har glemt, at han er og altid vil være 3'er i hjertet.

    På positivsiden kan jeg se en masse potentielle fordele for klubberne i de enkelte lande.

    1) Ligaen vil have en demografisk sammenhængskraft. Ser man bort fra det nationale aspekt, så minder alle landende meget om hinanden økonomisk, politisk, infrastrukturmæssigt.

    2) Ligaen vil på trods af den manglende tradition, trods alt have flere traditionsopgør end nogen anden liga i verden! (Postulat - men tænk lige hele scenariet igennem) Og jeg kan allerede se flere potentielle transnationale klassikere. Bl.a. mellem de nederlandske klubber og i Øresundsregionen. Skal jeg være helt ærligt, så tender jeg faktisk på at skulle møde to af mine absolut største hadeklubber fast i en liga. FCK - Mff og FCK-RBK er bare så meget federe i min verden, end FCK-AGF eller FCK-AaB! Desuden vil man kunne opdyrke nye traditioner, hvis ligaen markedføres korrekt, og bliver en sportslig succes.

    3) Ligaen mangler historie, men ser man på de deltagende klubber der pt. er blevet nævnt, så vil ligaen indeholde 7 CL/EC titler, 7 UEFA/EL titler og 4 titler fra den hedengangende Pokalvindernes turnering. Dertil kommer en række finalister, som jeg ikke orkede at tælle op. Det er trods alt en vis historie. Om man vil det eller ej!

    4) Økonomisk er potentialet i ligaen enormt! Jeg skriver med vilje potentialet, men arbejdes der på en solidarisk fordeling at pengene i ligaen efter PL-modellen, så bør man relativt hurtigt kunne generere en økonomi der putter den i top 3 i Europa. Igen det er potentialet, og ikke det umiddelbare niveau jeg tænker på her. Men 45-50 mio. mennesker i verdens rigeste område, vil uvægerligt kunne skabe et grundlag for ligaen. Hvilket jeg er ret sikker på er de deltagende klubbers hovedfokus!

    5) Sportsligt vil ligaen løfte niveauet for alle de deltagende klubber. Det bør ikke diskuteres. Potentialet bør være til top 5 i Europa - med succes over tid, måske endda top 3!

    Der er et kritisk element der ikke er nævnt, og som jeg ikke rigtigt kan forholde mig til, før man ser andet end luftige tanker i pressen. Det er spørgsmålet om, hvordan de nationale ligaer efterlades. De skal jo gerne hjælpes og understøttes, så de ikke sygner hen, men forbliver talentudviklende klubber, der kan brødføde mastodonterne i de overnationale mastodonter.

    PS: Jeg er ikke foretaler for at FCK bryder ud af Suppen, men noget skal der vel ske, hvis vi - og alle andre mellemstore klubber - ikke skal plantes permanent på en udviklingsmæssig tundra, af giganterne fra de 4-5 store ligaer.

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #33
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,530

    Re: Superligastrukturen 16/17+

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    PS: Jeg er ikke foretaler for at FCK bryder ud af Suppen, men noget skal der vel ske, hvis vi - og alle andre mellemstore klubber - ikke skal plantes permanent på en udviklingsmæssig tundra, af giganterne fra de 4-5 store ligaer.
    Omvendt kan jeg heller ikke se hvordan vi ellers skulle kunne deltage i en sådan liga? Hvis vi både skal spille superliga og evt. UEFA bold i midtugen, så er der jo ikke plads til at prioritere en tredje liga. Personligt har jeg ikke noget forhold til superligaen og de andre hold i den, andet end det er den liga FCK spiller i, og derfor er den pr. automatik den mest interessante liga i verden.

  6. #34
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Superligastrukturen 16/17+

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Omvendt kan jeg heller ikke se hvordan vi ellers skulle kunne deltage i en sådan liga? Hvis vi både skal spille superliga og evt. UEFA bold i midtugen, så er der jo ikke plads til at prioritere en tredje liga. Personligt har jeg ikke noget forhold til superligaen og de andre hold i den, andet end det er den liga FCK spiller i, og derfor er den pr. automatik den mest interessante liga i verden.
    Hørsholt havde i onsdags besøg af Giorgio Marchetti (leder af bl.a. CL og EL), samt Michele Centenaro (Generalsekretær for ECA (sammenslutningen som styres af de største klubber i verden)).

    http://www.bt.dk/fodbold/her-er-bevi...e-uefa-topboss

    Håber de finder ud af en løsning, hvor FCK kan blive i Superligaen, samtidig med at der er rimelige muligheder for kvalifikation til CL.

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #35
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Superligastrukturen 16/17+

    Her har vi reaktionen fra den største af de tv-stationer, der viser dansk fodbold, på at blive tilbudt en eventuel ny international liga fra de mellemstore lande.

    Er den entusiastisk? Nej, ikke rigtig.

    - Der er stor national interesse for holdene i de respektive lande, men der er ingen interesse for, hvad der foregår uden for landets grænser. Ingen gider se en kamp mellem FC København og Club Brugge lørdag kl. 15.00, påpeger Peter Nørrelund ...
    Her kommer han så ikke ind på muligheden for at se en kamp mellem AIK, PSV eller Celtic, og Brugge, på en lørdag eftermiddag. Formentlig vil interessen for det være den samme som at se de Royal League-kampe, der ikke lige havde et dansk hold med.

    Én passus kan undre mig:
    - Vi kæmper kort fortalt for, at danske hold kan kvalificere sig til Champions League i fremtiden, og det tænker vi da også er i Viasats interesse. Som vi forstår det har vores deltagelse i år i hvert fald en gavnlig effekt på deres seertal, siger Anders Hørsholt.
    Hvis man danner en liga, som har deltagelse af ca. 10 hold der er med i ChL-kval eller ChL, hvor mange af dem forestiller man sig så vil blive tildelt samme adgang når de er i samlet flok? Lige så mange som før? Så der ikke bare er fire fødte deltagere, men også en hale af kvalhold hele vejen ned til midten af ligaen? Det lyder i alle fald optimistisk.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #36
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,530

    Re: Superligastrukturen 16/17+

    Hvem taler Peter Nørrelund på vegne af her? Sig selv? I min optik vil en kamp mellem Club Brugge og FCK lørdag kl. 15.00 i hvert fald være langt mere interessant end en kamp på samme tidspunkt mellem FCK og Horsens.. Lige så vel vil en kamp mellem eksempelvis AIK og Feyenoord (som vi i så fald vil være i liga med) være LANGT mere interessant end en kamp mellem Horsens og Sønderjydske er nu.. Man behøver heller ikke være matematikprofessor for at regne ud, at en kamp mellem AIK og Feyenoord vil samle ti-tyve-tredive gange så mange tv-seere som en standard superligakamp, hvorfor potentialet i forhold til salg af de samlede TV-rettigheder til ligaen langt vil overstige det der er gældende for superligaen pt.

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #37
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Superligastrukturen 16/17+

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Man behøver heller ikke være matematikprofessor for at regne ud, at en kamp mellem AIK og Feyenoord vil samle ti-tyve-tredive gange så mange tv-seere som en standard superligakamp, hvorfor potentialet i forhold til salg af de samlede TV-rettigheder til ligaen langt vil overstige det der er gældende for superligaen pt.
    Selv om du mener, det burde være indlysende, kan du så ikke indvie os i mellemregningerne, der får dig frem til, at en kamp mellem AIK og Feyenoord skulle kunne trække mellem adskillige hundrede tusinde og over en million seere i Danmark? Det lyder godt nok som en frisk påstand.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #38
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Superligastrukturen 16/17+

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Man behøver heller ikke være matematikprofessor for at regne ud, at en kamp mellem AIK og Feyenoord vil samle ti-tyve-tredive gange så mange tv-seere som en standard superligakamp.
    Jeg er ikke matematikprofessor selv, og ikke engang matematisk student, så derfor må jeg hellere melde mig ind i flokken af dem der på ingen måde tror på, at den kamp ville trække mange gange flere seere her i landet end en superligakamp ;-)

    Især, i øvrigt, hvis den kunstige ligas kamp mellem AIK og Feyenoord er oppe mod større kampe fra Premier League eller La Liga. Held og lykke med at konkurrere med dem, når der ikke er danske hold på banen. Medmindre man da finder på nogle spilletidspunkter, der er om muligt endnu mere kreative end hidtil – måske inspireret af alle mandags- og tirsdagskampene i Sverige.

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #39
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,530

    Re: Superligastrukturen 16/17+

    Det er muligt jeg har udtrykt mig uklart.. Sådan en kamp vil selvfølgelig ikke nødvendigvis trække flere DANSKE tv-seere, men det samlede antal af seere til den kamp, vil jo langt overstige det antal af seere der normalt er til en dansk superligakamp. Det vil i øvrigt gøre sig gældende for samtlige kampe i en sådan liga.. Derfor vil de samlede TV-penge for ligaen jo også langt overstige dem vi hiver fra Superligaen nu, ligesom vi med en langt større eksponering vil kunne sælge sponsorater af en helt anden størrelsesorden end vi kan nu..

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #40
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,318

    Re: Superligastrukturen 16/17+

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Det er muligt jeg har udtrykt mig uklart.. Sådan en kamp vil selvfølgelig ikke nødvendigvis trække flere DANSKE tv-seere, men det samlede antal af seere til den kamp, vil jo langt overstige det antal af seere der normalt er til en dansk superligakamp. Det vil i øvrigt gøre sig gældende for samtlige kampe i en sådan liga.. Derfor vil de samlede TV-penge for ligaen jo også langt overstige dem vi hiver fra Superligaen nu, ligesom vi med en langt større eksponering vil kunne sælge sponsorater af en helt anden størrelsesorden end vi kan nu..
    Jeg har svært ved at se en sådan kamp trække andet end AIK og Feyenoord tilhængere foran skærmen. Resten af seerne vil da se engelsk/spansk/tysk/italiensk fodbold frem for en (ligegyldig) kamp fra en (ligegyldig) segundaliga. De store ligaer sidder allerede tungt på programmet fra fredag til mandag aften.
    I think people need to be educated to the fact that marijuana is not a drug. Marijuana is an herb and a flower. God put it here. If He put it here and He wants it to grow, what gives the government the right to say that God is wrong?
    Willie Nelson
    Nygzen's Avatar

  19. #41
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Superligastrukturen 16/17+

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Det er muligt jeg har udtrykt mig uklart.. Sådan en kamp vil selvfølgelig ikke nødvendigvis trække flere DANSKE tv-seere, men det samlede antal af seere til den kamp, vil jo langt overstige det antal af seere der normalt er til en dansk superligakamp. Det vil i øvrigt gøre sig gældende for samtlige kampe i en sådan liga.. Derfor vil de samlede TV-penge for ligaen jo også langt overstige dem vi hiver fra Superligaen nu, ligesom vi med en langt større eksponering vil kunne sælge sponsorater af en helt anden størrelsesorden end vi kan nu..
    Men de tv-penge skal jo så givetvis fordeles efter en nøgle, der vil betyde, at danske klubber ikke får det store ud af, at der muligvis sidder en masse hollændere og svenskere og ser AIK-Feyenoord.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  20. #42
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,530

    Re: Superligastrukturen 16/17+

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Men de tv-penge skal jo så givetvis fordeles efter en nøgle, der vil betyde, at danske klubber ikke får det store ud af, at der muligvis sidder en masse hollændere og svenskere og ser AIK-Feyenoord.
    Sådan kan man ikke helt gøre det op.. i samme runde møder FCK jo eksempelvis Celtic, hvor der også vil være langt flere seere end til en almindelig Superligakamp.. Det er klart der vil være en fordelingsnøgle, og vi vil nok ikke være det hold i ligaen der får flest tv-penge, men uanset om vi får 5,8, eller 12 procent af den samlede sum, så vil beløbet ganske giver være langt større end det vi får nu, fordi summen af tv penge i en sådan liga langt vil overstige den sum der er til rådighed i superligaen..

Side 3 af 3 FørsteFørste 123

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •