Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 42

Emner: En fælleseuropæisk piratliga?

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Superligastrukturen 16/17+

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    Jeg forstår på ingen måde folks manglende glæde mod EL. Som jeg ser det er det en vild stærk turnering, og tilmed et spørgsmål om hvor langt vi kan nå frem for vi nåede gruppespillet "wauw vi møder Real Madrid og Arsenal, Shaktar Donetsk" - hvorefter vi bliver smadret 8-1, 4-0 og 5-2 samlet.
    Måske er det ikke den største liga, og pengene er mindre men det er modstandere på højeste plan og mange millioner at spille om, især til de hold som kommer langt.

    Stop nu det snopperi hvor vi kun kan deltage hvis stjerne står på linje og vi har den perfekte lodtrækning, og se begge turneringer som et eventyr. Jeg ser os aldrig vinde CL, men håbet lever ved EL.
    There are some who would say this is just snobbery. To which, as ever, I say: what do you mean, just? Snobbery is good. Snobbery is terrific. Snobbery is what makes the world move forward. Without snobbery we'd still be buying olive oil from the chemists and using it to cure earache.
    ;-)

    Det står folk frit for at blive lige så begejstret over Europa League som Champions League, men du får ikke alle med på det. Og heller ikke klubben, tydeligvis.

    Al denne snak handler jo udelukkende om én ting: Muligheden for at få del i formuerne fra Champions League. Europa League er slet ikke tilfredsstillende for klubben. Så må du også kalde ledelsen for snobber ;-)

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Superligastrukturen 16/17+

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Det handler jo ikke om snobberi, men om "fair play". UEFA er én stor familie, hvor alle klubber skal have en fair mulighed for at spille sig til en masse rare millioner kr. Personligt kunne jeg godt nøjes med EL, hvis de økonomiske perspektiver i den turnering, var på omgangshøjde med CL - Men det er ikke tilfældet. Det handler om at en lille lukket skarer, vil beholde alle pengene for dem selv. Selve spillet på banen, som burde være det vigtigste, er FULDSTÆNDIG lige meget i denne henseende. På lidt længere sigt betyder dette, at vores kære fodboldklub ikke kan udvikle sig yderligere, da der vil være mindre penge at gøre godt med.
    Lige nu er der intet der stopper os fra at kvalificere os til CL, eller at vinde den. Så pt. er dit argument ikke fair. HVIS det ændre sig, så er jeg enig.
    Men det vel fair nok at EL ikke er på højde med CL rent økonomisk, når der er mere præstige i at spille i CL, hence det er de bedste fra den forgangne sæson der sætter alle sejl ind for at blive det bedste klubhold (i verden). Mht. tilskuere er der også langt større interesse for at se verdens toppen kæmpe mod hinanden end sub-toppen. Klubberne som vil være med HELT fremme i CL skal også være villige til at spille med kæmpe risiko og købe spillere til 2-3-5xx mio. som 'måske' slår igennem, for overhovedet at være med. F.eks. Martial, Depay i United.
    Men som fan kan jeg slet ikke se forskellen på at møde Manchester United i EL eller CL. Men som ZFDK, og flere andre har udtalt
    [...]"EL er i forvejen røvsygt territorie"[...]
    Jeg kan slet ikke følge at EL er usexet, især ikke når kun lige spiller med i gruppespillet. Hvis vi altid konkurrerede med verdenstoppen, og nu skulle nøjes med EL så fair fair. Men vi er ikke useedede i CL. Kvalen sidste runde, og har LAAANGT frem til at EL bliver usexet.

    Jeg synes faktisk EL er et bedre match, og derfor også en bedre mulighed for faktisk at komme langt. En evergreen er, hvor langt kunne vi være nået i EL med '10/11 holdet?

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Superligastrukturen 16/17+

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    ;-)

    Det står folk frit for at blive lige så begejstret over Europa League som Champions League, men du får ikke alle med på det. Og heller ikke klubben, tydeligvis.

    Al denne snak handler jo udelukkende om én ting: Muligheden for at få del i formuerne fra Champions League. Europa League er slet ikke tilfredsstillende for klubben. Så må du også kalde ledelsen for snobber ;-)
    Der er bare forskel for hvordan vores regnskabs afdeling, og deres overordnede skal reagere på europæiske eventyr og hvordan vi fans skal. Men som fan af FCK er det rent snopperi.

  5. #19
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Superligastrukturen 16/17+

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    Der er bare forskel for hvordan vores regnskabs afdeling, og deres overordnede skal reagere på europæiske eventyr og hvordan vi fans skal. Men som fan af FCK er det rent snopperi.
    Tak for belæringen. Jeg deler ikke din begejstring, men du har selvfølgelig lov til at have den.

  6. De følgende 8 brugere er enige:

  7. #20
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Superligastrukturen 16/17+

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Jeg har set folk hævde, at man ikke skal lægge noget som helst i det, at det er en stor bluff, at det bare er for at presse Uefa. Formentlig er det sandt. Men man bliver dømt på de ting man siger, og det dér er en frastødende, selvisk og usportslig idé i den form den fremstilles.
    Man skal huske på hvorfor denne idé overhovedet er opstået og det er jo pga. de "store" klubbers enegang i Champions League, en ting der i min optik, umiddelbart kun vil ødelægge fodboldens magi; det bliver nok sværere og sværere fremover at se små hold slå de store hold. Hvis det ender sådan, som der er lagt op til med det nye Champions League, så bliver det i mine øjne for kedeligt. Magien forsvinder simpelthen og i dette forsøg på at få de store til at blive endnu større, så dræber man muligvis langsomt fodbolden. Måske er jeg i undertal, måske ikke, men jeg kan i hvertfald ikke se mig selv fortsætte med at se fodbold på de vilkår. Der vil altid være storklubber, men jeg tror at der skal være en balance i tingene, for at det interessante, magien bliver bevaret. Samlet set er jeg også ret sikker på at man afskærer flere fans (alle de "mellemstore" og "små" klubbers fans) end storklubber har tilsammen. Dette er da et problem. Jeg forstår udemærket at alle andre end storklubberne må reagere i denne sammenhæng.
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #21
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,639

    Re: Superligastrukturen 16/17+

    Citat Oprindeligt indsendt af zebos Se meddelelser
    Man skal huske på hvorfor denne idé overhovedet er opstået og det er jo pga. de "store" klubbers enegang i Champions League, en ting der i min optik, umiddelbart kun vil ødelægge fodboldens magi; det bliver nok sværere og sværere fremover at se små hold slå de store hold. Hvis det ender sådan, som der er lagt op til med det nye Champions League, så bliver det i mine øjne for kedeligt. Magien forsvinder simpelthen og i dette forsøg på at få de store til at blive endnu større, så dræber man muligvis langsomt fodbolden. Måske er jeg i undertal, måske ikke, men jeg kan i hvertfald ikke se mig selv fortsætte med at se fodbold på de vilkår. Der vil altid være storklubber, men jeg tror at der skal være en balance i tingene, for at det interessante, magien bliver bevaret. Samlet set er jeg også ret sikker på at man afskærer flere fans (alle de "mellemstore" og "små" klubbers fans) end storklubber har tilsammen. Dette er da et problem. Jeg forstår udemærket at alle andre end storklubberne må reagere i denne sammenhæng.
    Jeg ville ønske at de der tyve klubber, der alligevel gerne vil lave en NFL for fodbold bryder ud af UEFA (som de har truet med før) og så laver deres cirkus der. Så kan de også spille kampe i Hong Kong, Doha, Riyad og hvor fanden de ellers mener de "lokale" fans er vigtigere end deres historiske hjemstavne.

    UEFA kan så passende udelukke deres spillere fra landshold, som alligevel bliver bøvlet at få til at passe sammen med det kinesiske nytår, og vi andre kan fortsætte med at spille rigtig fodbold i et normalt liga- og Europacupsystem. Good Riddance.
    Heste spiller ikke golf.
    - tommo - Rolle Raus medlem nr. 00001.


  10. #22
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Superligastrukturen 16/17+

    Citat Oprindeligt indsendt af zebos Se meddelelser
    Man skal huske på hvorfor denne idé overhovedet er opstået og det er jo pga. de "store" klubbers enegang i Champions League, en ting der i min optik, umiddelbart kun vil ødelægge fodboldens magi; det bliver nok sværere og sværere fremover at se små hold slå de store hold. Hvis det ender sådan, som der er lagt op til med det nye Champions League, så bliver det i mine øjne for kedeligt. Magien forsvinder simpelthen og i dette forsøg på at få de store til at blive endnu større, så dræber man muligvis langsomt fodbolden. Måske er jeg i undertal, måske ikke, men jeg kan i hvertfald ikke se mig selv fortsætte med at se fodbold på de vilkår. Der vil altid være storklubber, men jeg tror at der skal være en balance i tingene, for at det interessante, magien bliver bevaret. Samlet set er jeg også ret sikker på at man afskærer flere fans (alle de "mellemstore" og "små" klubbers fans) end storklubber har tilsammen. Dette er da et problem. Jeg forstår udemærket at alle andre end storklubberne må reagere i denne sammenhæng.
    Det forstår jeg skam også, men jeg forstår ikke helt hvad du mener om reaktionen.

    Min holdning er den helt klare, at two wrongs don't make a right – og at udbryderligaer i bund og grund er lige forkerte, om forslaget så kommer fra Bayern, Barcelona eller Parken.

    Som allerede nævnt er jeg udmærket klar over, hvorfor planen er blevet sendt ud til offentligheden – som pres til UEFA. Men det er ikke første gang, Atlantligaen er blevet drøftet, og det er heller ikke åbenlyst, at det skulle være en eller anden form for practical joke, så indtil det pludselig fremgår at "Ok, vi mente det faktisk overhovedet ikke, ville bare bygge lidt image og vise at vi stadig er her", så må man jo tage stilling til det der bliver sagt i forbløffende detaljerede udmeldinger.

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #23
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    952

    Re: Superligastrukturen 16/17+

    Der er mange konflikter i verden hvor man bliver nød til at anvende midler man egentligt helst undlod at anvende. Krige, politiaktioner osv. Hvis man skyder en teorist har man ikke gjort noget i verden bedre som sådan, men man har (forhåbentligt) undgået en endnu større "wrong".

    UEFA har helt tydeligt vist at det våben der virker, hvis man vil have en holdning igennem inden for klubfodbold, er at true med en piratliga. Derfor anvender de mindre klubber nu det våben efter i mange år at have været "pacifister". Kan ikke se der er noget galt i det, selv om jeg ikke håber truslen bliver til virklighed. Men hvis alt vi nogensinde kan gøre os forhåbning om i fremtiden er EL, så kan vi vel lige så godt strukturere vores egen EL optimeret ud fra deltagerne ønsker, frem for rundt om CL.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #24
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: Superligastrukturen 16/17+

    Så der lidt nyt omkring en ny liga uden om UEFA.
    http://www.tipsbladet.dk/blog/de-fal...r-med-pirateri

  15. #25
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,853

    Re: Superligastrukturen 16/17+

    http://www.bt.dk/superligaen/trekant...-haand-med-uef

    Det er IKKE en Piratliga, men en liga i UEFA-regi. Det vil være Europas 5-6 stærkeste liga, med et befolkningsgrundlag på mellem 45 og 50 mio mennesker, og den vil fungerer som en normal national liga. Ser man på markedet i det område der tales om, så vil det være den liga i verden, hvor fanbasen har den suverænt største købekraft, og FCK (og BØF - for jeg er 100% sikker på at de kommer med) vil komme til at lege i en liga med enormt mange storklubber. Ligaen vil også være interessant for investorer udefra, så det kan være vores eneste mulighed for at fortsætte den sportslige udvikling.

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #26
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Superligastrukturen 16/17+

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    http://www.bt.dk/superligaen/trekant...-haand-med-uef

    Det er IKKE en Piratliga, men en liga i UEFA-regi. Det vil være Europas 5-6 stærkeste liga, med et befolkningsgrundlag på mellem 45 og 50 mio mennesker, og den vil fungerer som en normal national liga. Ser man på markedet i det område der tales om, så vil det være den liga i verden, hvor fanbasen har den suverænt største købekraft, og FCK (og BØF - for jeg er 100% sikker på at de kommer med) vil komme til at lege i en liga med enormt mange storklubber. Ligaen vil også være interessant for investorer udefra, så det kan være vores eneste mulighed for at fortsætte den sportslige udvikling.
    Hvis det er "til forhandling", er det formentlig ok at kommentere forhandlingernes indhold – selv for dem, der måtte mene at det er ren pression og ikke noget der skulle være alvorligt ment.

    Og ingen tvivl om, at det kunne blive en stærk liga. Og at der kunne tjenes penge i den.

    Prisen ville så være den beskedne, at man flår en stribe nationale ligaer med over 100 år på bagen i småstykker. At man spolerer muligheden for at spille om DM og diverse andre titler. At man håndplukker holdene ud fra hvad tv-seere er lækkert, snarere end hvem der er bedst. At man trækker formuer ud af national fodbold, der vil være voldsomt uattraktiv, og dermed bevidst handicapper eventuelle konkurrenter. Og at man sender sine fans til udlandet til alle andre kampe end den i Brøndby – der jo nok vil blive håndplukket fra Danmark.

    Kan man leve med det, så er det bare at gå i gang.

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #27
    Tilmeldingsdato
    Apr 2013
    Indlæg
    333

    Re: Superligastrukturen 16/17+

    Til gengæld ville det nok puste en del mere liv i pokalen, når nu det ville være vores eneste mulighed for at møde andre danske hold end BIF/FCM/Aab.

  20. #28
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Superligastrukturen 16/17+

    Citat Oprindeligt indsendt af Christian Se meddelelser
    Til gengæld ville det nok puste en del mere liv i pokalen, når nu det ville være vores eneste mulighed for at møde andre danske hold end BIF/FCM/Aab.
    Og så er det bare at ændre terminologi så den matcher den norske, således at pokalvinderen kaldes dansk mester.

  21. #29
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,536

    Re: Superligastrukturen 16/17+

    Er det ikke i Sverige, hvor man udfører pokalturneringen med nogle indlagte grupppespil a'la CL. Det kunne man jo passende indføre her i DK, hvormed vi og vores danske modstandere ville være sikret nogle flere indbyrdes kampe mod hinanden end tilfældet ville være i et knockout system som vi kender det i dag. Personligt ville jeg hilse en eventuelt atlant-liga som beskrevet ovenfor helt og aldeles velkommen..

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #30
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: Superligastrukturen 16/17+

    http://www.bt.dk/superligaen/fck-vil...-boss-positivt

    UEFA er åben over for en overnational turnering og følger på nært hold diskussionerne om den såkaldte Atlant Liga, der i øjeblikket foregår mellem en række af Europas mellemstore klubber, herunder FC København.

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •