Se afstemningsresultater: Kampens resultat?

Stemmeafgivere
105. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FC København Sejr!

    20 19.05%
  • Uafgjort!

    58 55.24%
  • Leicester Sejr!

    27 25.71%
Side 4 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 70

Emner: Optakts- og kamptråd: Leicester City – FC København (18.10.16 kl.20.45)

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,180

    Re: Optakts- og kamptråd: Leicester City – FC København (18.10.16 kl.20.45)

    Operationen lykkedes, men patienten døde :-(
    Vi havde egentlig kampen, som vi ønsker, men en situation hvor Erik og Zanka snorksover og Schmeichel koster et point.

    Udover nederlaget, så frustrerede to ting mig i dag:
    1) En dommer som tillod Leicester alt for hårdt spil og gav tynde frispark den anden vej.
    2) Et utal af håbløse indlæg fra Ludwig og Andersen.
    Det er tydeligt, at det er dem på holdet, som har sværest med fysikken og tempoet i CL.

    Mht Portos sejr, så er jeg meget i tvivl om jeg skal juble eller græde. Det var skidt for andenpladsen men rigtig godt for tredjepladsen.

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,324

    Re: Optakts- og kamptråd: Leicester City – FC København (18.10.16 kl.20.45)

    Og her efter anden halvleg har jeg lidt samme fornemmelse. Leicester starter dog anden halvleg meget bedre, med højere pres og højere bagkæde, men de har svært ved at blive farlige. De blev det først i forbindelse med deres annullerede scoring og efter denne trak de sig tilbage igen. Herefter har vi nemmere ved, at fastholde bolden og etablere vores spil.

    Derudover var der ikke de store ændringer før mod slutningen, hvor vi for alvor pressede på og også kommer frem til en rigtig stor chance. Man må bare konstatere, at Leicesters defensiv er utrolig svær at spille sig igennem. Det hjalp dog at få Falk ind, ligesom man gik over til, at forsøge at spille angriberne i fødderne.

    Jeg kunne godt ønske, at Cornelius eller Santander i højere grad trak tilbage i banen. Enten ville forsvareren der dækker dem blive tilbage og dermed vil angriberen få lidt mere plads og ellers følger forsvareren med, hvilket ødelægger deres defensive struktur. Om ikke andet, så bare få lidt mere bevægelse i angriberne, da de i dag ofte blev for passive når tempoet i spillet var lavt (det hjælper næppe på det lave tempo).

    Vi havde generelt store problemer når vi skulle forsøge at bryde igennem Leicesters defensiv og på et tidspunkt i anden halvleg stagnerer vores spil totalt, hvor Zanka virkede til at være den eneste, der havde mod på at slå fremadrettede afleveringer (og ikke bare losse bolden op). Der er ret ærgerligt, da Leicester virkelig ikke virkede til, at være særlig farlige og jeg tror at vi kunne have haft stor gavn af at spille med lidt større risici.

    Robin Olsen havde ikke meget at lave, men virkede sikker i sine indgreb. Man kunne godt have ønsket, at han havde placeret sig bedre ved Leicesters scoring, men det er en svær situation hvor Zanka og Erik heller ikke ser for skarpe ud.

    Forsvaret leverer en noget blandet præstation i dag. Ankersen og Zanka var de to bedste dog uden at være strålende. Erik havde en del dårlige aktioner, ligesom Ludwig virkelig halter efter i dag (især offensivt).

    Kvist og Delaney havde svært ved at bryde igennem den kompakte Leicester defensiv og det blev ikke til mange farlige offensive aktioner. De gør det dog fint defensivt og får fordelt bolden godt. Der er ikke så meget de kunne gøre i presspillet, da Leicester konstant spillede lange bolde og når de fik tacklet bolden væk manglede der noget opbakning, så reelle bolderobringer var sjældne.

    Kanterne virkede ikke til at have meget held med deres aktioner i dag. De tog ikke særlig mange chancer og samspillet med backerne blev lidt for sporadisk, ligesom det haltede lidt med kvaliteten. Toutouh gjorde det acceptabelt, men han manglede en del i sine offensive aktioner. Verbic bragte ikke ret meget. Han havde et par enkelte gode aktioner, hvor han får opsnappet nogle afleveringer, men det blev aldrig godt. Han var ikke udfordrende, havde for mange nemme boldtab og hans defensive aktioner var ikke ret gode. Vores dårligste spiller i dag efter min mening. Falk kommer ind og gør det væsentligt bedre.

    Cornelius og Santander gjorde det, efter omstændighederne, ganske fint. Santander havde svært ved, at vinde duellerne mod sin direkte modspiller og kom ikke frem til chancer, men har stadig nogle gode aktioner. Cornelius er noget bedre med og har to rigtig store chancer. Han havde noget mere held i duelspillet, men generelt var Huth og Morgan en for stor mundfuld for dem. De falder i perioder meget ud af kampen, som følge af, at afstanden mellem midtbane og angribere blev for stor. Når tempoet faldt blev de alt for passive.

    Dommeren kan man ikke sige så meget om. Der var nogle situationer hvor han lavede nogle fejl, eksempelvis skal Simpson have advarsel for sin tackling på Ludwig og Leicesters forsvarere får nogle utroligt tynde frispark, men ellers gjorde han det fint (og så selvfølgelig annulleringen af Leicesters anden scoring, men den var også tæt).

    Egentligt var præstationen ganske fin. Vi taber 1-0 ude mod de engelske mestre og formår endda at være spilstyrende undervejs, ligesom vi kommer frem til to store chancer. Min skuffelse kommer dog af, at vi ikke mødte et hold der spiller som de engelske mestre. Med lidt mere koncentration (og held) havde vi sagtens kunne få point. Leicester var utroligt tamme og minder mere om Viborg end om de engelske mestre og det burde vi have draget nytte af.

  4. De følgende 7 brugere er enige:

  5. #48
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,591

    Re: Optakts- og kamptråd: Leicester City – FC København (18.10.16 kl.20.45)

    Efter at have sovet på det, sidder jeg stadig med en skuffelse over kampen, men jeg kan også finde enkelte positive lyspunkter ved kampens forløb (ikke resultat):

    - Vi oplever et højere tempo, end vi gjorde mod både Porto og Brügge. Tempoet ligger lidt over hvad vi hidtil har kunnet følge med i, men vi blev på ingen måde udspillet i forhold til det defensive. De bryder kun igennem to gange, og den ene gang koster det mål pga. personlige fejl fra både Zanka og Delaney, og den anden gang er vi heldige med en tvivlsom offside mod Slimani. Tempoet kan vi lære af, og tage med i de to næste superligakampe, og naturligvis også i returkampen om to uger.

    - Cornelius bliver på ingen måde overmatchet rent fysisk af Huth og Morgan. Sidstnævnte slår sig gevaldigt på Corner, og Huth skal være glad for en tvivlsom dommerkendelse til Leicesters fordel, ellers havde han sluppet Corner alene igennem mod Schmeichel.

    - Som Kenney nævner, vil der være mere plads i opspillet, hvis Corner eller Santander trækker lidt ned ift. de bolde, vi får sendt op mod dem. Det vil dog kræve løb fra kanterne til at udnytte pladsen bedre. Eller at Santander bliver trukket lidt længere tilbage i banen, så hans evner bliver bedre udnyttet. Kan han blive retvendt mod deres midterforsvar, tror jeg det vil gøre ondt på dem.

    - Når vi får bolden ned på jorden, kan vores kantspillere sagtens køre rundt med deres backs. Man må overveje, om ikke Falk skal starte inde i returkampen.

    - De er til at tale med på dødbolde, når vi er koncentrerede og ikke begår dumme frispark samtidigt.

    - Når vi er i balance, kommer de ikke frem til noget som helst. Vi dræber deres opspil med Zankas og Eriks forudseenhed. Deres to store chancer opstår kun, fordi vi er i ubalance i det øjeblik.


    Som andre nævner, er det en fordel ift. 3. pladsen, at Porto vandt i går, men naturligvis en ulempe ift. kampen om 2. pladsen. Taber Brügge deres næste kamp i Porto, er de stensikkert ude af kampen om videre avancement i Champions League. Skulle FCK samtidig vinde over Leicester i Parken, slutter Brügge stensikkert på sidstepladsen i puljen. Skulle vi dog vinde mod Leicester, vil uafgjort i den anden kamp dog være et bedre resultat for os ift. 2. pladsen..

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #49
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Optakts- og kamptråd: Leicester City – FC København (18.10.16 kl.20.45)

    Forhåbentlig var det sidste gang i denne Champions League-kampagne, at Rasmus Falk starter på bænken. Som jeg ser det, lever vi op, da han kommer på banen, og pludselig bliver én som vil have bolden, udfordrer og forsøger at spille frem i banen. Vi skal selvfølgelig gå efter andenpladsen i gruppen, og den er hjemme, hvis vi vinder de to hjemmekampe. Derfor ser jeg ingen undskyldninger for at gemme på Falk, som lige er nu er vores bedste kantspiller. Han skulle have været i aktion fra anden halvlegs start i går.

    Og så lidt om Verbic. Da han kørte rundt med Lyngby i sæsonpremieren for tre måneder siden, lignede han en spiller, der skulle blive sæsonens helt store profil. Men nøøj, hvor har det været magert fra hans side i meget lang tid efterhånden. Han lykkes kun sjældent med sine offensive aktioner og smider alt for mange nemme bolde væk - blandt andet den bold, som fører til 1-0-målet. Statistikken taler heller ikke for ham: 0 mål og 0 assists (landsholdet ikke talt med) siden 1-1-kampen mod SønderjyskE den 7. august. Det er ikke godt nok af en offensivspiller, og Kusk og Amankwaa må puste ham gevaldigt i nakken lige nu - måske også i forhold til CL-spilletiden.

  8. De følgende 5 brugere er enige:

  9. #50
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: Optakts- og kamptråd: Leicester City – FC København (18.10.16 kl.20.45)

    Citat Oprindeligt indsendt af jooness Se meddelelser
    Forhåbentlig var det sidste gang i denne Champions League-kampagne, at Rasmus Falk starter på bænken. Som jeg ser det, lever vi op, da han kommer på banen, og pludselig bliver én som vil have bolden, udfordrer og forsøger at spille frem i banen. Vi skal selvfølgelig gå efter andenpladsen i gruppen, og den er hjemme, hvis vi vinder de to hjemmekampe. Derfor ser jeg ingen undskyldninger for at gemme på Falk, som lige er nu er vores bedste kantspiller. Han skulle have været i aktion fra anden halvlegs start i går.

    Og så lidt om Verbic. Da han kørte rundt med Lyngby i sæsonpremieren for tre måneder siden, lignede han en spiller, der skulle blive sæsonens helt store profil. Men nøøj, hvor har det været magert fra hans side i meget lang tid efterhånden. Han lykkes kun sjældent med sine offensive aktioner og smider alt for mange nemme bolde væk - blandt andet den bold, som fører til 1-0-målet. Statistikken taler heller ikke for ham: 0 mål og 0 assists (landsholdet ikke talt med) siden 1-1-kampen mod SønderjyskE den 7. august. Det er ikke godt nok af en offensivspiller, og Kusk og Amankwaa må puste ham gevaldigt i nakken lige nu - måske også i forhold til CL-spilletiden.
    Tror meget af det skyldes, at Ståle vælger den defensive tilgang på udebane.
    Hvilket vel er forståeligt nok, men når man ser kampens forløb forstår jeg slet ikke man vælger at vente så længe med udskiftningerne.

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #51
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,549

    Re: Optakts- og kamptråd: Leicester City – FC København (18.10.16 kl.20.45)

    Jeg er helt enig omkring Verbic.. Han har været skidt kørende i lang tid nu, så det var en stor overraskelse for mig at se ham i startelleveren i går.. Der bliver snakket meget om hans defensive evner, men er de virkelig så gode? De er blevet klart bedre siden han kom, men nogen spidskompetence er det ikke.. På udebane i CL er det vigtigt også st kunne forsvare sig med bolden, hvorfor vi hr brug for spillere der kan holde i kuglen selvom vi er under pres.. Verbic har desværre en evne til at smide alt for mnge nemme bolde væk og netop en kikset tæmning fra hans side var årsagen til at vi kom bagud i går.. Jeg kan heller ikke i min vildeste fantasi forestille mig at det bliver andre end Falk og Toutouh på kanterne i de næste CL-kampe...

  12. De følgende 8 brugere er enige:

  13. #52
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    309

    Re: Optakts- og kamptråd: Leicester City – FC København (18.10.16 kl.20.45)

    Jeg er ærlig talt lidt overrasket over at folk er så utilfredse. Jovist, var det en ærgerlig fornemmelse vi havde i går og stadig har i dag. Jeg synes også det var umådelig ærgerligt vi ikke fik minimum et point med.

    Når det så er sagt så følte jeg mig på ingen måde sikker i løbet af kampen. Jeg synes Leicesters tempo gjorde rigtigt mange spillere rundtossede i forsvaret, og det var i flere tilfælde mere held end forstand at vi får en fod på eller Leicester kikser den sidste afgørende aflevering. Det var i hvert fald min fornemmelse. Ikke dermed sagt at vi blev spillet ud af banen, overhoved, men vi spiller tempomæssigt på vores absolut limit (ikke som hold, men spiller for spiller). Reelt set synes jeg kun Delaney var i Leicester tempo. Ankersen og Ludwig var, som flere har nævnt, dem der var langsomst i tanke og handling. Men flere var udfordret på tempoet. Også offensivt hvor vi ikke formåede at holde i bolden på samme måde som vi plejer i CHL. Vi møder et hold der normalt ikke er i ret stor boldbesiddelse - i går havde de 55% boldbesiddelse.. Min pointe er bare at vi var udfordret tempomæssigt både defensivt og offensivt.

    Når vi står og har lidt en skuffende følelse efter kampen synes jeg det er en kombination af Leicester ikke havde ret stor kvalitet omkring feltet og at vi desværre ikke scorede på én af vores muligheder. Ikke fordi vi dominerede eller på anden måde var overlegne.

    Vi spillede godt i går - på grænsen af vores tempomæssige formåen i øjeblikket. Lad os håbe vi kan komme 5-10% højere op i tempo til om 2 uger - så vinder vi i PARKEN.

    Mvh.
    Frederik

  14. De følgende 8 brugere er enige:

  15. #53
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    1,816

    Re: Optakts- og kamptråd: Leicester City – FC København (18.10.16 kl.20.45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Frederik Se meddelelser
    Jeg er ærlig talt lidt overrasket over at folk er så utilfredse. Jovist, var det en ærgerlig fornemmelse vi havde i går og stadig har i dag. Jeg synes også det var umådelig ærgerligt vi ikke fik minimum et point med.

    Når det så er sagt så følte jeg mig på ingen måde sikker i løbet af kampen. Jeg synes Leicesters tempo gjorde rigtigt mange spillere rundtossede i forsvaret, og det var i flere tilfælde mere held end forstand at vi får en fod på eller Leicester kikser den sidste afgørende aflevering. Det var i hvert fald min fornemmelse. Ikke dermed sagt at vi blev spillet ud af banen, overhoved, men vi spiller tempomæssigt på vores absolut limit (ikke som hold, men spiller for spiller). Reelt set synes jeg kun Delaney var i Leicester tempo. Ankersen og Ludwig var, som flere har nævnt, dem der var langsomst i tanke og handling. Men flere var udfordret på tempoet. Også offensivt hvor vi ikke formåede at holde i bolden på samme måde som vi plejer i CHL. Vi møder et hold der normalt ikke er i ret stor boldbesiddelse - i går havde de 55% boldbesiddelse.. Min pointe er bare at vi var udfordret tempomæssigt både defensivt og offensivt.

    Når vi står og har lidt en skuffende følelse efter kampen synes jeg det er en kombination af Leicester ikke havde ret stor kvalitet omkring feltet og at vi desværre ikke scorede på én af vores muligheder. Ikke fordi vi dominerede eller på anden måde var overlegne.

    Vi spillede godt i går - på grænsen af vores tempomæssige formåen i øjeblikket. Lad os håbe vi kan komme 5-10% højere op i tempo til om 2 uger - så vinder vi i PARKEN.

    Mvh.
    Frederik
    Ikke korrekt de havde en boldbesiddelse på 46 % http://www.uefa.com/uefachampionslea...ics/index.html

  16. #54
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,559

    Re: Optakts- og kamptråd: Leicester City – FC København (18.10.16 kl.20.45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Snorkzz Se meddelelser
    Tre hjørnespark spildt.
    To hvor der laves frispark inden bolden kommer derind, og et som bare er dårligt sparket.
    Vi kan ikke regne med mange chancer på udebane, så det skal bare gøres bedre.
    Flot kamp i øvrigt, hvor vi godt kunne have fået point.
    Det ene frispark er jo helt til grin. Zanka er ikke i nærheden af at lave noget ulovligt, men man kunne overveje om der var straffe.

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  17. #55
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,105

    Re: Optakts- og kamptråd: Leicester City – FC København (18.10.16 kl.20.45)

    Leicester gjorde jo bare det, de er rigtige gode til og som de vandt mesterskabet på. Lade modstanderen have bolden, få det mål på en omstilling og så ellers fortsætte med at pakke sig godt og grundigt.

    De kunne på ingen måde overraske os og gjorde det da heller ikke.

    Taktikken var fin og lykkes godt, synes jeg. Men vi fik ikke skabt resultatet. Som det blev nævnt tidligere i tråden - operationen lykkedes, men patienten døde. Meget rammende.

    Kører vi dem over i Parken?
    Næppe... opgaven bliver ikke specielt nemmere i Parken. Leicester's spil bliver præcist det samme og de tænker ikke på at skulle frem og skabe noget på andet end hvad de gjorde i går.
    Det er bare ærgerligt, at vi har dem allerede igen næste gang og ikke, når de først har kørt Brügge over og sikret sig gruppen. For den stamme de har er dælme god til det, de skal. Kunne godt bruge lidt udskiftninger i den til at ryste lidt op i det.

  18. De følgende 5 brugere er enige:

  19. #56
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,544

    Re: Optakts- og kamptråd: Leicester City – FC København (18.10.16 kl.20.45)

    Citat Oprindeligt indsendt af Frederik Se meddelelser
    Vi møder et hold der normalt ikke er i ret stor boldbesiddelse - i går havde de 55% boldbesiddelse.. Min pointe er bare at vi var udfordret tempomæssigt både defensivt og offensivt.
    Boldbesiddelsen på 55% var kun for det seneste kvarter. Du lod dig måske forvirre af Carsten Werge, som heller ikke fangede den detalje.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #57
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    309

    Re: Optakts- og kamptråd: Leicester City – FC København (18.10.16 kl.20.45)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Boldbesiddelsen på 55% var kun for det seneste kvarter. Du lod dig måske forvirre af Carsten Werge, som heller ikke fangede den detalje.
    Det er nu faktisk Forza-appen der siger 55%, men hvis den officielle statistik fra Uefa hedder noget andet, må jeg vel bøje mig :o)

    Mvh.
    Frederik

  22. #58
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Optakts- og kamptråd: Leicester City – FC København (18.10.16 kl.20.45)

    Sjovt at sidde og læse Leicester's fan forum hvor man mener at det var rigtig fortjent at man vandt denne kamp, at alle spillere undtaget Delaney og Ludwig er Championship spillere samt mere eller mindre trasher Cornelius og Santander. Mig bekendt var Cornelius og Santander nok dem de havde størst problemer med. Vi spiller på udebane mod de såkaldte engelske mestre og alligevel er vi foran på samtlige statistikker og er vel egentlig kun for alvor presset i 15 minutter af 2 halvleg, ellers havde vi totalt styr på dem. Det havde de også på os, men pointen er jo netop at man må forvente mere af de såkaldte engelske mestre når man møder dem på DERES hjemmebane. De pressede os ikke specielt meget. Jeg håber og tror at der venter de naive Leicester fans en kæmpe overraskelse om 14 dage, jeg tror at de er så blinde at de ikke kan se at der nok er forskel på hold i Europæisk fodbold når de spiller på udebane i forhold til hjemmebane. FCK er jo langt bedre hjemme i Europa ligesom 99 procent af all andre hold.

  23. De følgende 5 brugere er enige:

  24. #59
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: Leicester City – FC København (18.10.16 kl.20.45)

    Fatter ikke man kan trashtalke Cornelius efter kampen i går. Urimelig tæt på at score af to omgange. Det er vist et eksempel på, at vinderne skriver historien end baseret på fakta, at Leicester-fans siger den slags. Lidt ligesom når diverse nyhedsider giver FCK dårlige karakterer, fordi vi tabte trods en godkendt indsats.

  25. De følgende 7 brugere er enige:

  26. #60
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Optakts- og kamptråd: Leicester City – FC København (18.10.16 kl.20.45)

    Efter en dags tid til refleksion synes jeg, at det vigtigste vi lærte af kampen var at Leicesters defensiv var bedre end FCK's offensiv. Vi fik mere ud af det, da Falk kommer ind, men jeg synes ikke at han af den grund skal starte inde i næste kamp. Falk kommer ind, da der er spillet ret lang tid af kampen og spillerne derrfor er langsommere end ved kampstart. Den fysikalitet Leicester byder ind med i begyndelsen af kampen (tempo såvel som råstyrke) kan Falk slå sig rigtigt meget på, så jeg synes at det var godt set at vente med ham til senere i kampen.

    Dertil er det godt at se, at holdet ikke længere bliver blæst ud af banen når vi er udenfor landets grænser, det vidner om at vi er ved at få et godt organisatorisk setup til de her kampe.
    Ellers; på en eller anden måde er det fedt at være skuffet over en 0-1 på udebane til de engelske mestre og at vi i den forbindelse faktisk var en opdækningsfejl og en klasseredning fra at hive point med hjem.
    MCN

  27. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 60
    Sidste Meddelelse: 01.09.15, 17:34
  2. Svar: 43
    Sidste Meddelelse: 21.05.15, 22:51
  3. Svar: 87
    Sidste Meddelelse: 02.03.15, 20:19
  4. Optakts- og kamptråd: OB – FC København (09.03.14 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 40
    Sidste Meddelelse: 13.03.14, 08:03
  5. Optakts- og kamptråd: OB - FC København
    By østersø007 in forum De korte linier
    Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 15.04.08, 12:20

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •