Side 13 af 13 FørsteFørste ... 310111213
Viser resultater 181 til 185 af 185

Emner: Den store tråd om nuværende FCK-spillere

  1. #181
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Den store tråd om nuværende FCK-spillere

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Nu hvor du selv bringer det på banen, så har jeg med hjælp fra Nipserstat lavet en oversigt over, hvordan det er gået i kampene siden sommeren 2017, hvor Zeca kom til. Jeg har kun kigget på resultaterne og ikke på spillet, men umiddelbart vil jeg sige, at tallene peger på, at Zeca har haft en ret positiv betydning for holdet.

    Om det så er tilstrækkeligt til at belyse, hvorvidt Zeca har været god nok, vil jeg lade være op til andre at afgøre, men der er i hvert fald ikke belæg for at påstå, at vi har klaret os bedre uden ham.


    Sejr Uafgjort Nederlag I alt Sejr Uafgjort Nederlag Snit
    Alle turneringer I alt 160 54 77 291 55% 19% 26% 1,84
    Med Zeca 113 35 45 193 59%
    18% 23% 1,94
    Uden Zeca 47 19 32 98 48% 19% 33% 1,63
    Superliga I alt 119 35 50 204 58% 17% 25% 1,92
    Med Zeca 85 21 33 139 61%
    15% 24% 1,99
    Uden Zeca 34 14 17 65 52% 22% 26% 1,78
    Nu sidder der vel heller ikke automatisk et par alternativer på bænken i samme lønklasse som en af ligaens absolut lønførende. Så den ville da også helt gal, hvis reserverne til 1/3 af hans løn uden videre og over tid ville kunne erstatte ham uden, at det kunne ses. Spørgsmålet handler vel snarere om, hvad vi kunne have fået i stedet for de ca. 7 mio. (?) om året, som vi angiveligt betaler Zeca. Og det er jo svært at belyse statistisk.

    Og når det er sagt, så er det jo stadig tankevækkende, at vi i de to år, hvor Zeca har været langtidsskadet, har vundet flere titler, end Zeca har vundet i de foregående ti sæsoner som nøglespiller på mere eller mindre fuld tid i Panathinaikos og FCK. Jeg under ham selvfølgelig sine medaljer for disse to sæsoner også (går ikke ud fra at han fik nogen for pokalen, da han ikke spillede i den turnering overhovedet), men konstaterer bare, at han ikke har været med i de perioder, hvor vi har været mest stabile i disse to sæsoner og heller ikke i mesterskabsspillet, hvor det hele snerper til, og presset vokser.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #182
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,216

    Re: Den store tråd om nuværende FCK-spillere

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Nu hvor du selv bringer det på banen, så har jeg med hjælp fra Nipserstat lavet en oversigt over, hvordan det er gået i kampene siden sommeren 2017, hvor Zeca kom til. Jeg har kun kigget på resultaterne og ikke på spillet, men umiddelbart vil jeg sige, at tallene peger på, at Zeca har haft en ret positiv betydning for holdet.

    Om det så er tilstrækkeligt til at belyse, hvorvidt Zeca har været god nok, vil jeg lade være op til andre at afgøre, men der er i hvert fald ikke belæg for at påstå, at vi har klaret os bedre uden ham.


    Sejr Uafgjort Nederlag I alt Sejr Uafgjort Nederlag Snit
    Alle turneringer I alt 160 54 77 291 55% 19% 26% 1,84
    Med Zeca 113 35 45 193 59%
    18% 23% 1,94
    Uden Zeca 47 19 32 98 48% 19% 33% 1,63
    Superliga I alt 119 35 50 204 58% 17% 25% 1,92
    Med Zeca 85 21 33 139 61%
    15% 24% 1,99
    Uden Zeca 34 14 17 65 52% 22% 26% 1,78
    Fedt med nogle tal, der går lidt imod mine påstand. Men du kan vel næppe være uenig i at FCK har vundet for få titler mens Zeca har haft rollen som kaptain og været defensiv midt.

    Jeg synes egentligt at Claudemir fanatic siger det meget godt. Vi har manglet en styrmand på midtbanen. Vi har manglet dominans på midtbanen. Det mesterskab vi vinder i 2019 var, frit fra hukommelsen, meget udmattende og vi ender jo med at afskibbe ståle sæsonen senere. Vi skulle kæmpe mere end vi var vi plejede for at være dominerende i kampen. Denne sæson ender vi som mestre på dårligere snit, men jeg har slet ikke på sammen måde en fornemmelse af udmattelse som jeg havde efter 2019 mesterskabet.
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #183
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,006

    Re: Den store tråd om nuværende FCK-spillere

    Zeca er en af mine all-time FCK-yndlingsspillere - dels og især takket være hans væsen og energi, men også hans fodboldevner - og derfor undrer den udbredte forbeholdenhed omkring hans eftermæle mig. I min bog er han, sammen med Linderoth, den bedste "oprydder" vi har haft - når han igangsatte et tilbageløb/jagt på modstanderens boldholder, endeligt eksekveret ved den klassiske krogmanøvre, så var succesen nærmest garanteret og jeg fik som tilskuer et kæmpe kick ud af det.

    Jeg er dog også bevidst om at han bestemt ikke var en komplet spiller, og jeg kan også godt følge at han måske ikke har været det rigtige valg som anfører. Jeg har dog altid tænkt at vi har spillet bedre med ham i startopstillingen end uden, hvilket diverse statistikker så også antyder.
    Sidst redigeret af jonlanghoff : 30.05.23 kl. 13:44

  6. #184
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,216

    Re: Den store tråd om nuværende FCK-spillere

    Citat Oprindeligt indsendt af jonlanghoff Se meddelelser
    Zeca er en af mine all-time FCK-yndlingsspillere - dels og især takket være hans væsen og energi, men også hans fodboldevner - og derfor undrer den udbredte forbeholdenhed omkring hans eftermæle mig. I min bog er han, sammen med Linderoth, den bedste "oprydder" vi har haft - når han igangsatte et tilbageløb/jagt på modstanderens boldholder, endeligt eksekveret ved den klassiske krogmanøvre, så var succesen nærmest garanteret og jeg fik som tilskuer et kæmpe kick ud af det.

    Jeg er dog også bevidst om at han bestemt ikke var en komplet spiller, og jeg kan også godt følge at han måske ikke har været det rigtige valg som anfører. Jeg har dog altid tænkt at vi har spillet bedre med ham i startopstillingen end uden, hvilket diverse statistikker så også antyder.
    Det er fordi vi mener at han er en del af forklaringen på hvorfor de 6 sæsoner, reelt 4 har været relativt magre på titler. Som vist ovenfor har vi den periode præsteret lavere pointsnit end FCM. Det kan aldrig være tilfredsstillende.
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  7. #185
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,429

    Re: Den store tråd om nuværende FCK-spillere

    Programmet *Falk forfra” af Kian Fonoudi på Discovery+ kan varmt anbefales.

    I birollerne ses bl.a.:
    Rasmus’ far
    Rasmus’ kone
    Ståle
    Kvist
    Boile
    Neestrup
    Troels Bech

    Programmet har bestyrket mig i opfattelsen af at vi FCK-fans har været heldige at have ham i klubben i så lang tid. E n sand rollemodel, der bliver utrolig svær at erstatte, når den uundgåelige dag kommer.
    Sidst redigeret af Ståle : 17.02.24 kl. 08:21

Side 13 af 13 FørsteFørste ... 310111213

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Den store tråd om tidligere FCK-spillere
    By Mads740 in forum De lange linier
    Svar: 1231
    Sidste Meddelelse: 16.04.24, 14:44
  2. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 25.11.13, 13:54
  3. Den store ’spillere fra Østeuropa + Balkan’-tråd
    By Wilkens in forum Transferforum
    Svar: 25
    Sidste Meddelelse: 28.10.09, 18:36
  4. Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 30.07.03, 21:31

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •