Viser resultater 1 til 15 af 185

Emner: Den store tråd om nuværende FCK-spillere

  1. #147
    Tilmeldingsdato
    Feb 2020
    Indlæg
    233

    Re: Den store tråd om nuværende FCK-spillere

    Jeg har lavet et lille skriv omkring Jens Stage og hans nye position

    "Raumdeuteren Jens Stage"


    Grundlæggende bestemmer din position ikke, hvilken type spiller du er eller omvendt,
    men jeg har på det seneste været utrolig fascineret af den tilgang Jens Stage har haft
    og måden han har formået at udfylde, sin rolle på, som højrekant.

    Han er ikke en dribler, ej eller en der sætter en mand, og hverken indlæg eller pasninger er hans stærke side,
    men hvorfor gør han det så, så godt ude på den kant.

    Jeg tror det første parametre skal findes, i et kig på hans forcer, altså sagt med andre ord hvad kan han bidrage med fra kanten af.
    Hvis man kigger på hans gennemsnitlige "LØB I HØJ FART" er han den næstbedst performende i den kategori
    kun overgået af Viktor Kristansens fart i FCK.
    Hans gennemsnitlige "TOPFART" fra den nuværende sæson er også næstbedste efter Rasmus Højlund i FCK truppen,
    sidst men ikke mindst er det værd at nævne hans fysik, som han flittigt bruger i sit spil både offensivt såvel som defensivt.

    Det andet parameter skal findes i de spillere der huserer central offensivt på banen.
    både Jonas Wind og Pep Biel er ikke spillere der truer dybt bag et forsvar,
    men mere spillere der er dygtige til at indgå i relationer,
    hvad man kunne kalde for "Creators" hvor Jens Stage i langt højere grad, optræder som et "Target" for en eventuel pasning,
    og kan dermed være med til at angribe bredt og strække et forsvar via sine høj intense løb i modstanderens bagrum.
    og netop disse løb i bagrummet og muligheden for at kunne gentage dem et højt antal gange, i højfart i løbet af en kamp og derved åbne et forsvar.
    Kan være årsagen til at Jens Stage lykkes så godt på den ellers uvante position.

    Eksakte eksemplar på lignende spillere er svært at finde, men spillere som Thomas Müller og Yussuf Poulsen
    *minder måske lidt om casen, det er begge spillere der har fået tildelt en bredere position og domineret den,
    dog er det uvant at se en disse typer på kanten.

    Thomas Müllers brugte betegnelsen "Raumdeuter" om sin position i et tidligere interview,
    om Jens Stage er en Raumdeuter eller en "Wide Forward" eller "Wide Target Man" skal jeg ikke gøre mig klog på..
    men spændt på at følge ham er jeg!

    -Victor Absalons Radio



Threaded View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Den store tråd om tidligere FCK-spillere
    By Mads740 in forum De lange linier
    Svar: 1232
    Sidste Meddelelse: 14.05.24, 15:51
  2. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 25.11.13, 13:54
  3. Den store ’spillere fra Østeuropa + Balkan’-tråd
    By Wilkens in forum Transferforum
    Svar: 25
    Sidste Meddelelse: 28.10.09, 18:36
  4. Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 30.07.03, 21:31

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •