Side 12 af 13 FørsteFørste ... 2910111213 SidsteSidste
Viser resultater 166 til 180 af 185

Emner: Den store tråd om nuværende FCK-spillere

  1. #166
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Den store tråd om nuværende FCK-spillere

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...rvejede-stoppe

    Edit: ny telefon der driller!

    Diks er allerede en fanfavorit, og hans præstationer underbygger kun, hvorfor han er årets køb suppen. Et pleasende interview som det i BT underbygger bare, hvorfor Diks er en fremragende stigning og en god dreng - Forza Diks!
    Sidst redigeret af Devil : 18.09.21 kl. 16:19

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #167
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Den store tråd om nuværende FCK-spillere

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    https://ekstrabladet.dk/nyheder/poli...vetoes/8861549

    Diks er allerede en fanfavorit, og hans præstationer underbygger kun, hvorfor han er årets køb suppen. Et pleasende interview som det i BT underbygger bare, hvorfor Diks er en fremragende stigning og en god dreng - Forza Diks!
    Tror, du har linket til en noget aparte artikel..

  4. De følgende 9 brugere er enige:

  5. #168
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Den store tråd om nuværende FCK-spillere

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Se meddelelser
    Tror, du har linket til en noget aparte artikel..
    Det er altid sjovt, når folk der præsenterer ting har sjove vinduer eller faner åbne - jeg har aldrig tænkt over at man også kan komme til det på et debat-forum :-D
    Sidst redigeret af ougar : 18.09.21 kl. 20:12
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #169
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    493

    Re: Den store tråd om nuværende FCK-spillere

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Se meddelelser
    Tror, du har linket til en noget aparte artikel..

    Hehe, men et genialt link :) Dansk Fjolseparti :))))


    Mvh Bjørn

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #170
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Den store tråd om nuværende FCK-spillere

    Lidt om vores unge 3. keeper, Johan Guadagno:
    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...-det-ikke-mere
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #171
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Den store tråd om nuværende FCK-spillere

    https://www.fck.dk/nyhed/hjaelp-ukra...vid-khocholava

    Stærkt interview med Khocholava.

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #172
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Den store tråd om nuværende FCK-spillere

    En artikel om hvordan Marko Stamenic endte i FC København:
    https://i.stuff.co.nz/sport/football...ving-his-dream
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #173
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    199

    Re: Den store tråd om nuværende FCK-spillere

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    En artikel om hvordan Marko Stamenic endte i FC København:
    https://i.stuff.co.nz/sport/football...ving-his-dream
    Jeg synes mange af de udtalelser der kommer om Marko, minder ekstremt meget om hvad folk sagde om Delaney i starten. "Standard bold-flytter som aldrig får kvalitet nok" - der var Delaney også 20-21 år gammel. Jeg tror der er en meget velovervejet grund til at han får chancen og at man valgte ikke at tage en middelmådig løsning til den plads, mens man venter på at netop Delaney kommer hjem.

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #174
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Den store tråd om nuværende FCK-spillere

    Orri sikrer 3 point til SJE mod Vejle.

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #175
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    432

    Re: Den store tråd om nuværende FCK-spillere

    Når man ser billederne efter sejren igår, så viser det hvad jeg kommer til at savne hos Zeca.
    Den kæmpe kærlighed og støtte han altid har vist klubben og specielt sine medspillere.

    Han bliver helt sikkert savnet nede i omklædningen

  20. De følgende 7 brugere er enige:

  21. #176
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Den store tråd om nuværende FCK-spillere

    Citat Oprindeligt indsendt af Smackdaddy Se meddelelser
    Når man ser billederne efter sejren igår, så viser det hvad jeg kommer til at savne hos Zeca.
    Den kæmpe kærlighed og støtte han altid har vist klubben og specielt sine medspillere.

    Han bliver helt sikkert savnet nede i omklædningen
    Nu tjekkede jeg den fulde tabel fra 2017 til 2023 d.d. og der har vi tabt med 24 point til FCM. De indbyrdes kampe har været endnu værre. Fck har hentet 386 point, FCM har hentet 410 point. Vi ligger for periode på 1,9 point/kamp. Det er muligt at han er sympatisk osv, men vi har simpelthen ikke vundet nok i den periode hvor han har været kaptain. Det bærer han sin del af ansvaret for. Og når debatten om “nok vindere” på holdet kommer frem, så kan man ikke, fra et statistisk synspunkt, mene at Zeca har nok vinder i sig. Det er i hvert fald ikke ham mod resten af holdet, som ellers af og til synes at være diskussionen.

    Vi købte ham i Panathinaikos, hvor jeg egentligt anså det som lidt af en penistransfer at hente deres kaptain gennem 6 år. Men som en anden sidelinien debatør gjorde mig opmærksom på så var Panathinaikos ikke der hvor de skulle være, eller havde været, da vi henter Zeca, og man kunne derfor ikke tale om en penis transfer. Point taken og jeg ændrede mit synspunkt.

    Jeg var nu stor fan af zeca, specielt gennem de første 2 til 3 år han var her, men alligevellet var det som om FCK manglede noget. Vi havde ikke den sammen dominans på midtbanen som vi plejede at have. Det til trods for at have den måske mest synlige midtbanespiller i fcks historie på netop den defensive plads. Det understrejer 6 års tabellen i almindelighed, og de mange røvfulde i herning i særdeleshed. For mig brød forelskelsen i FCK - Aab kampen hvor Zeca kommer tilbage fra skade, laver 400 taklinger på 15 min, inclusiv en nu berømt / berygtet græsk krog, som FCK så venligt lagde en video op af. Der stod det helt tydeligt frem hvad problemet med Zeca var, nemlig at han var alt for flagrende for en der spiller ankerpositionen, hvilket var årsagen til den generelle fornemmelse af mangel på overskud på midtbanen.

    Så alt held og lykke frem over til Zeca i panathinaikos, men for mig vil han stå som en FCK spiller der fik for meget medvind af vores ellers generelt kritiske fans.
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  22. #177
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Den store tråd om nuværende FCK-spillere

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Nu tjekkede jeg den fulde tabel fra 2017 til 2023 d.d. og der har vi tabt med 24 point til FCM. De indbyrdes kampe har været endnu værre. Fck har hentet 386 point, FCM har hentet 410 point. Vi ligger for periode på 1,9 point/kamp. Det er muligt at han er sympatisk osv, men vi har simpelthen ikke vundet nok i den periode hvor han har været kaptain. Det bærer han sin del af ansvaret for. Og når debatten om “nok vindere” på holdet kommer frem, så kan man ikke, fra et statistisk synspunkt, mene at Zeca har nok vinder i sig. Det er i hvert fald ikke ham mod resten af holdet, som ellers af og til synes at være diskussionen..
    Men er det udelukkende Zecas skyld altsammen? Eller kan der være andre faktorer i spil??

    Vores pointsnit i perioden kunne vel også have været 1,8 eller lignende, hvis ikke Zeca havde været i klubben?

    Når vi vinder er det som et hold, ligesom vi taber som et hold... Man kan ikke basere et pointsnit på en spiller over en 6 årig periode.

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #178
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Den store tråd om nuværende FCK-spillere

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Men er det udelukkende Zecas skyld altsammen? Eller kan der være andre faktorer i spil??

    Vores pointsnit i perioden kunne vel også have været 1,8 eller lignende, hvis ikke Zeca havde været i klubben?

    Når vi vinder er det som et hold, ligesom vi taber som et hold... Man kan ikke basere et pointsnit på en spiller over en 6 årig periode.
    Nej, men man kan heller ikke sætte hans ansvar til 0. Vi kan jo sammenligne med en anden midtbanespiller, som har spillet sammenlignelige antal kampe, men næppe har sammen status blandt fans som Zeca har.

    TK spillede 220 kampe med en snit på 2.02 på tværs af alle turneringer, Zeca ligger for 193 kampe på 1,92 point i snit.

    Vi har ikke vundet nok mens Zeca har været på holdet. Det sammen gælder Boilesen og Fischer. Falk burde også tælle med, men Falk har vel nærmest vundet flere titler i sæsoner hvor Boilsen og Zeca ikke startede end de hvor de startede. (Påstanden er ikke tjekket, men blot en fornemmelse).
    Imod moderne fankultur
    djurlander's Avatar

  25. #179
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Den store tråd om nuværende FCK-spillere

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Men er det udelukkende Zecas skyld altsammen? Eller kan der være andre faktorer i spil??

    Vores pointsnit i perioden kunne vel også have været 1,8 eller lignende, hvis ikke Zeca havde været i klubben?

    Når vi vinder er det som et hold, ligesom vi taber som et hold... Man kan ikke basere et pointsnit på en spiller over en 6 årig periode.
    Der er jo mange 'hvis'er' om 'men'er' i denne diskussion, og derfor skal man nok også passe på med at gøre det for sort-hvidt. Så man kan jo starte med at lukke ørerne for dem, der mener at ligge inde med den 'objektive' sandhed.

    Men overordnet er der nok af interessante ting, man kan undre sig over omkring Zeca. For det første hvor få titler, han vandt i sine først seks år i Panathinaikos og derefter i fire år i FCK - hovedparten af årene som anfører: 1 pokaltitel og 1 mesterskab.

    Så bliver han langtidsskadet, og herefter finder vores hold ind i en forsvarsmæssig stabilitet, som ikke er set magen til i Zecas første fire år i klubben, slår ligaens clean sheet rekord og vinder sin første titel i tre år. Er det kun på grund af Zecas fravær? Naturligvis ikke. Men omvendt indikerer det jo heller ikke, at Zeca har været en uerstattelig del af holdet.

    Lidt samme historie i år. Uden en skadet Zeca på holdet præsterer vi det næstlængste clean sheet i Zecas seks år i klubben og står nu med the double. Igen et udkomme med mange andre forklaringer end hans fravær - men igen samme konstatering: Trods hans status er han ikke uundværlig på banen.

    Sammenligner vi ham med de store midtbanegeneraler i dette årtusinde, Linderoth, Kvist og Delaney, så virker Zeca mere dynamisk og bevægelig end i hvert fald de to førstnævnte, og hans evne til at komme tilbage og tackle effektivt og præcist bagfra er helt uden sidestykke.

    Det, han i mine øjne mangler i sammenligningen, er først og fremmest gearkassen - generalens vigtige evne til at styre kampens puls og geare holdet op og ned efter behov i kampens hede. Med Zeca har man fornemmelsen af, at det mere bare er fuld fart fremad konstant. Kvist var vildt god til det med at styre kampene, og det var med til at styrke holdet til trods for hans mange andre spillemæssige mangler. Med andre ord vigtigt. Linderoth og Delaney kunne det også og havde samtidig - efter min mening - bedre fodboldmæssige kvaliteter end både Kvist og Zeca.

    Måske var det ikke Zecas 'skyld' alene, at vi manglede defensiv struktur og sammenhæng i holdet fra 2019 til 21. Men man kan også omvendt sige, at en så dynamisk og bevægelig (og udisciplineret) midtbanegeneral som Zeca måske heller ikke var det, holdet havde brug for i den periode. Jeg begyndte i hvert fald at savne en Kvist type med lidt mindre bevægelighed og lidt mere kløgt og kontrol til at holde sammen på tingene.

    Der kan være mange gode grunde til at være Zeca-fan - det vil jeg ikke tage fra nogen. Og hans indlysende kvaliteter synes jeg heller ikke, der er grund til at underdrive her på falderebet. Men vi kan trods alt med rimelig sikkerhed konstatere, at vi godt kan vinde titler uden ham, og det er jo positivt for fremtiden.
    Sidst redigeret af Claudemir Fanatic : 30.05.23 kl. 10:46

  26. De følgende 3 brugere er enige:

  27. #180
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Den store tråd om nuværende FCK-spillere

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Nej, men man kan heller ikke sætte hans ansvar til 0. Vi kan jo sammenligne med en anden midtbanespiller, som har spillet sammenlignelige antal kampe, men næppe har sammen status blandt fans som Zeca har.

    TK spillede 220 kampe med en snit på 2.02 på tværs af alle turneringer, Zeca ligger for 193 kampe på 1,92 point i snit.

    Vi har ikke vundet nok mens Zeca har været på holdet. Det sammen gælder Boilesen og Fischer. Falk burde også tælle med, men Falk har vel nærmest vundet flere titler i sæsoner hvor Boilsen og Zeca ikke startede end de hvor de startede. (Påstanden er ikke tjekket, men blot en fornemmelse).
    Nu hvor du selv bringer det på banen, så har jeg med hjælp fra Nipserstat lavet en oversigt over, hvordan det er gået i kampene siden sommeren 2017, hvor Zeca kom til. Jeg har kun kigget på resultaterne og ikke på spillet, men umiddelbart vil jeg sige, at tallene peger på, at Zeca har haft en ret positiv betydning for holdet.

    Om det så er tilstrækkeligt til at belyse, hvorvidt Zeca har været god nok, vil jeg lade være op til andre at afgøre, men der er i hvert fald ikke belæg for at påstå, at vi har klaret os bedre uden ham.


    Sejr Uafgjort Nederlag I alt Sejr Uafgjort Nederlag Snit
    Alle turneringer I alt 160 54 77 291 55% 19% 26% 1,84
    Med Zeca 113 35 45 193 59%
    18% 23% 1,94
    Uden Zeca 47 19 32 98 48% 19% 33% 1,63
    Superliga I alt 119 35 50 204 58% 17% 25% 1,92
    Med Zeca 85 21 33 139 61%
    15% 24% 1,99
    Uden Zeca 34 14 17 65 52% 22% 26% 1,78
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  28. De følgende 5 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Den store tråd om tidligere FCK-spillere
    By Mads740 in forum De lange linier
    Svar: 1230
    Sidste Meddelelse: 16.03.24, 15:16
  2. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 25.11.13, 13:54
  3. Den store ’spillere fra Østeuropa + Balkan’-tråd
    By Wilkens in forum Transferforum
    Svar: 25
    Sidste Meddelelse: 28.10.09, 18:36
  4. Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 30.07.03, 21:31

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •