Se afstemningsresultater: Kampens resultat?

Stemmeafgivere
78. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FC København Sejr!

    26 33.33%
  • Uafgjort!

    30 38.46%
  • FC Porto Sejr!

    22 28.21%
Side 1 af 6 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 80

Emner: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Porto (22.11.16 kl.20.45 Champions League)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    809

    Optakts- og kamptråd: FC København – FC Porto (22.11.16 kl.20.45 Champions League)


    FC København vs. FC Porto


    Optakt:
    Champions League Gruppe G - Stilling efter 4. runder:
    # Hold Kampe Vundet Uafgjort Tabt Mål for Mål imod Difference Point
    1 Leicester City 4 3 1 0 5 0 +5 10
    2 FC Porto 4 2 1 1 4 3 +1 7
    3 FC København 4 1 2 1 5 2 +3 5
    4 Club Brugge 4 0 0 4 1 10 -9 0

    I optaktsvideoen med spillerne siger Benjamin Verbic at det måske er sæsonens største kamp - og det er i hvert fald også en traditionsrig modstander. 2 gange har portugiserne vundet Champions League - sidste gang i 2004, hvor de fleste nok husker at José Mourinho stod i spidsen for holdet. Det er dog mere kampens betydning, der gør den vigtig - som vist ovenfor kan kampen nemt blive en slags finale om 2.pladsen i gruppen. Samtidig kan FC København med en sejr endeligt matematisk (uafhængigt af gruppens anden kamp i runden) sende Brugge via sidstepladsen ud af sæsonens europæiske turneringer. Man kan dog ikke komme udenom at perspektiverne om europæiske resultater ser væsentligt sværere ud efter ærgerlige skader til både Andreas Cornelius og Federico Santander.

    Officiel optakt:

    http://uk.youtube.com/v/Bj-5YGahbKw
    Optakt fra bold.dk
    Optakt fra indkast.dk

    www.fcknews.com

    Trupperne:
    FC København:
    01. Stephan Andersen
    31. Robin Olsen

    02. Tom Høgli
    03. Ludwig Augustinsson
    05. Erik Johansson
    15. Mikael Antonsson
    22. Peter Ankersen
    25. Mathias Zanka Jørgensen
    26. Jores Okore

    06. William Kvist
    07. Benjamin Verbic
    08. Thomas Delaney
    16. Jan Gregus
    17. Kasper Kusk
    24. Youssef Toutouh
    33. Rasmus Falk
    35. Aboubakar Keita

    23. Andrija Pavlovic

    FC Porto:
    01. Iker Casillas
    12. José Sá

    02. Maxi Pereira
    04. Boly
    05. Marcano
    13. Alex Telles
    28. Felipe

    15. Evandro
    16. Herrera
    20. André André
    22. Danilo Pereira
    25. Otávio
    30. Óliver Torres

    07. Varela
    09. Laurent Depoitre
    10. André Silva
    17. Jesús Corona
    19. Diogo Jota

    Forventede startopstillinger:
    http://www.holdnyt.dk/startopstillinger/fc-koebenhavn

    Statistik i Europa:
    Kampe Vundet Uafgjort Tabt Mål for Mål imod Difference Point Pointsnit Målsnit
    Hjemme 80 38 17 25 127 86 +41 131 1,64 1,59
    Ude 80 25 21 34 102 109 -7 96 1,20 1,28
    Total 160 63 38 59 229 195 +34 227 1,42 1,43

    Link til nipserstat.dk


    Seneste kamp:
    14. September 2016 FC Porto – FC København 1-1
    13' 1-0 Otávio
    52' 1-1 Andreas Cornelius

    http://uk.youtube.com/v/GzdBxBWI86Q
    Robin Olsen
    Peter Ankersen – Mathias 'Zanka' Jørgensen – Erik Johansson – Ludwig Augustinsson
    Jan Gregus – William Kvist – Thomas Delaney – Youssef Toutouh
    Federico Santander – Andreas Cornelius

    Se kampen:
    I Parken.
    Den vises også på TV3+ med optakt fra kl.19.

    På Østerbro stadion er der igen UEFA Youth League-kamp, hvor man kan se U19-holdet kl.16.

    Sandsynlighed/Oddset:
    FC København – FC Porto: 1 - X - 2
    Sandsynlighed fra bold.dk: 32,9% - 29,8% - 37,3%

    Vejret:
    Se denne side på dmi.



    Behørigt tak til: FC København, Nipserstat, Bold.dk, dmi, tipsbladet.dk m.fl.


    ALLE MAND I PARKEN - GOD KAMP!!!
    Sidst redigeret af Steffen_Corleone : 21.11.16 kl. 22:19

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,006

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Porto (22.11.16 kl.20.45 Champions League)

    Nå, hvad gør man med både Corner og Santander er ude af spillet?

    1) Man holder fast i 4-4-2 og smider en af vores fløjspillere op på toppen ved siden af Pavlovic - her er Falk og Verbic vel de mest oplagte.
    2) Man kører Ståles gamle europæiske system hvor, igen, en af fløjene får Grønkjær-rollen.

    Either way, så kommer vi desværre til at skulle spille på en HELT anden måde end vi har gjort hidtil i sæsonen, da vi ikke ejer nogen erstatninger til vores to fyrtårne (jeg tror sgu egentlig ikke på at Julian kommer i spil her..) så de sædvanlige lange bolde op mod angriberne vil være fuldstændig spildte, og sandsynligvis ligeså baglinjeindlæg mod bagerste stolpe.

    Jeg er spændt, tenderende til ængstelig forud for den her kamp, og hvis det rent faktisk lykkes at vinde så lægger jeg mig fladt ned for Ståle og holdet! - Det er satme en vanskelig situation.


  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Porto (22.11.16 kl.20.45 Champions League)

    Tror vi kommer til at spille en 4-1-4-1

    RO
    PA-ZA-EJ-LA
    WK
    RF- TD-JG-YT
    AP

    Vi kan teoretisk klare os med uafgjort også håbe på Leicester slår Porto i den sidste og i mens slår vi Brugge på udebane. Så tror den bliver en defensiv udgave af FCK der bare prøver at holde nullet og få en scoring på en dødbold fra kaptajnen

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Porto (22.11.16 kl.20.45 Champions League)

    Uafhængigt af hvem der starter fremme og ih viljen formation, så skal vi spille som vi plejer med én modification. Flade indlæg og lange flad opspil i dybden, så vores angribere skal ud og løbe fremfor at holde på bolden. Slå en lang flad bold op imod hjørneflaget, når vi trænger til at skubbe op og så skal Ankersen og Augu bare bruge to dage på at træne hårde flade indlæg i området bag forsvaret og foran målmanden.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Porto (22.11.16 kl.20.45 Champions League)

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Vi kan teoretisk klare os med uafgjort også håbe på Leicester slår Porto i den sidste og i mens slår vi Brugge på udebane. Så tror den bliver en defensiv udgave af FCK der bare prøver at holde nullet og få en scoring på en dødbold fra kaptajnen
    Det er vist meget teoretisk, den mulighed. Hvis vi spiller uafgjort med Porto - og Leicester som ventet slår Brugge hjemme - så vinder Leicester puljen. Og så vil jeg ikke have for store forventninger til det Leicester-hold, der hænger med røven i vandskorpen i Premier League og skal ned til Portugal og spille en så godt som ligegyldig Champions League-kamp midt mellem en sekspointskamp mod Sunderland og en hjemmekamp mod Manchester City.

    Og så er det værd at bemærke, at Brugge er kommet væsentligt mere op i omdrejninger nu, også bevist gennem to tætte kampe mod Porto og en del sejre i ligaen. Det er på ingen måde en nem kamp, der venter dernede i Belgien.

    Jeg er derfor også af en anden opfattelse, hvad angår tirsdag: Alt andet end en sejr er ubrugeligt, hvis vi går efter andenpladsen. Jeg tror simpelthen ikke på, at Brugge kan hente os på tredjepladsen nu (så skal de bl.a. vinde i England), så skader eller ej, vi skal satse på tirsdag og gå efter at vinde, så vi selv kan afgøre det til sidst. Jeg nægter at nære håb om, at vi får hjælp af Leicester i sidste runde.

    En sejr over Porto betyder også, at vi med sikkerhed er bedre end dem indbyrdes. Det betyder blandt andet, at vi stadig kan ende som toer i puljen, selvom vi taber i Belgien, hvis Porto så blot højest får uafgjort hjemme mod Leicester.


  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    252

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Porto (22.11.16 kl.20.45 Champions League)

    Santander og Cornelius er definitivt ude på Tirsdag: http://www.fck.dk/#/nyhed/2016/11/20...ke-med-tirsdag

    "Vi har stadig en stærk organisation og en meget solid defensiv, og så må vi kompensere offensiv power med hurtige fødder, sagde Ståle."

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #7
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,406

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Porto (22.11.16 kl.20.45 Champions League)

    Delaney scorer efter hjørne i 37' minut - derefter fedter vi den hjem, trods rødt kort til Verbic. I hørte det her først.

  9. De følgende 5 brugere er enige:

  10. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Porto (22.11.16 kl.20.45 Champions League)

    Ang. opstillingen tror jeg på Pavlovic og Falk i angrebet, med Falk i Grønkjær-rollen. Primært fordi man afprøvede Falk i angrebet i en reserveholdskamp tidligere på ugen, og fordi man vil holde fast i den kompakte centrale midtbane, som fungerede fint for os sidst.

    Ang. resultatet: For os er det vigtigste i første omgang, at vi holder nullet. Gør vi det, er vi indbyrdes bedre end Porto, uanset hvad. En sejr ville naturligvis være fantastisk, men uafgjort kan også gøre det. Som ekstra bonus betyder det også, at vi har klaret et helt europæisk gruppespil plus kvalifikation uden at lukke mål ind på hjemmebane. Med begge topangribere ude, har jeg svært ved at se, hvordan vi skal hente en sejr, udover på en dødbold, men det er derfor, Ståle er træneren, og ikke jeg..

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #9
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    864

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Porto (22.11.16 kl.20.45 Champions League)

    Opfordring fra Sektion 12s Facebook-side

    KØBENHAVN DET ER NU!
    Vi spiller på tirsdag en altafgørende kamp mod Porto i jagten på at kunne spille os videre fra Champions League. Dette vil være en bedrift vi skal være ærlige at indrømme vi nok aldrig troede ville være mulig igen, efter det lykkedes tilbage i 2010/2011 sæsonen, hvor vi som alle ved endte vores fantastiske CL eventyr mod Chelsea i en magisk 1/8 finale.
    At København nu med to kampe igen i årets udgave af Champion League, stadig selv kan afgøre om det ”umulige” skal ske igen, er fuldstændigt fantastisk og noget man nærmest kniber sig i armen over.
    Vi har derfor en opfordring, et ønske, et opråb til samtlige F.C. Københavnere der skal i Parken på tirsdag. Et ønske vi drømmer om så mange som muligt vil støtte op omkring, for klubben og byens skyld!

    Ud over alt det forventelige med at give den alt i opbakningen af holdet under kampen, at deltage i at presse dommeren og modspillere under kampen, har vi endnu et brændende ønske vi beder alle om at hjælpe os med at dele.
    Det er vores mål med alt vi laver, at give vores spillere det største rygstød frem mod en kamp som den på tirsdag. Dette både hvad angår stemning og visuelle tiltag – men lige på tirsdag har vi en ting mere i ærmet vi ønsker i alle vil hjælpe med til at få gjort til mere end bare unikt.

    VI VIL SÅLEDES BEDES ALLE FANS INDFINDE SIG PÅ ØSTER ALLÉ (FRA FORAN BRUMLE BY INDGANGEN, OG HELE VEJEN NED FORBI NEDRE C TIL HJØRNET VED VORES FANSHOP)
    ALLE BEDES FORDELE SIG PÅ BEGGE SIDER AF VEJEN, MEN SØRGE FOR AT VEJBANERNE ER FRIE, DETTE MEGET VIGTIGT.
    VI OPFORDRER ALLE TIL AT VÆRE PÅ PLADS FRA KL. 19.00 SENEST!

    KOM SÅ KØBENHAVN – LAD TIRSDAG BLIVE MAGISK!
    hvad?


  13. #10
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Porto (22.11.16 kl.20.45 Champions League)

    http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...gsplan/6415545

    Ståle skyder 4-1-4-1 ned.

    Som de fleste har forudset, lugter det af Verbic lige bag Pavlovic.

    Personligt synes jeg det er hårdt at se de to mest uskarpe spillere pt danne front-duo.
    I er velkomne til at give mig hug i forhold til Verbic, men jeg mener faktisk ikke hans efterår har været særlig godt. Mange af hans aktioner ser fine ud, men fører ikke rigtig til noget. Som om han ikke selv kan følge med det tempo han gerne vil sætte.
    Pavlovic har da også haft fine små aktioner, men han har virkelig ikke vist sig som nogen særlig kynisk angriber indtil videre.

    Hvad er alternativerne så? Ganske få... Jeg håbede dog lidt på en Toutouh som den hængende angriber.
    Han er en stor dreng og ville kunne udfordre Porto-forsvaret fysisk og teknisk. Ville gerne se ham i en mere central rolle imorgen - lader også til han har plus'er på selvtillidskontoen.

    Er dog glad for Ståle påpeger vigtigheden i at få kanterne (herunder Toutouh) hurtigt ind i feltet i vores angreb, så det ikke kun er Delaney der er det eneste reelle luftvåben (i det åbne spil naturligvis).

    Det dér med udelukkende at satse på at Verbic og Pavlovic skal løbe om kap med Porto-defensiven tror jeg ikke rigtigt på.

    Anyway, kan kun krydse fingre for at P og V kan sætte mig på plads, så jeg må bøje mig i støvet. De kan (næsten) kun overraske.

    God kamp,

    Zan
    Sidst redigeret af zan : 21.11.16 kl. 12:51

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #11
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,536

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Porto (22.11.16 kl.20.45 Champions League)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...gsplan/6415545

    Ståle skyder 4-1-4-1 ned.

    Som de fleste har forudset, lugter det af Verbic lige bag Pavlovic.

    Personligt synes jeg det er hårdt at se de to mest uskarpe spillere pt danne front-duo.
    I er velkomne til at give mig hug i forhold til Verbic, men jeg mener faktisk ikke hans efterår har været særlig godt. Mange af hans aktioner ser fine ud, men fører ikke rigtig til noget. Som om han ikke selv kan følge med det tempo han gerne vil sætte.
    Pavlovic har da også haft fine små aktioner, men han har virkelig ikke vist sig som nogen særlig kynisk angriber indtil videre.

    Hvad er alternativerne så? Ganske få... Jeg håbede dog lidt på en Toutouh som den hængende angriber.
    Han er en stor dreng og ville kunne udfordre Porto-forsvaret fysisk og teknisk. Ville gerne se ham i en mere central rolle imorgen - lader også til han har plus'er på selvtillidskontoen.

    Er dog glad for Ståle påpeger vigtigheden i at få kanterne (herunder Toutouh) hurtigt ind i feltet i vores angreb, så det ikke kun er Delaney der er det eneste reelle luftvåben (i det åbne spil naturligvis).

    Det dér med udelukkende at satse på at Verbic og Pavlovic skal løbe om kap med Porto-defensiven tror jeg ikke rigtigt på.

    Anyway, kan kun krydse fingre for at P og V kan sætte mig på plads, så jeg må bøje mig i støvet. De kan (næsten) kun overraske.

    God kamp,

    Zan
    Jeg er enig omkring Verbic, synes dog han gjorde en fornuftig figur hjemme mod Leicester.. Når det er sagt, så håber jeg bestemt det bliver Falk i rollen lige bag Pavlovic.. Verbic har efterhånden fået en del chancer i front, men har gjort det ganske forfærdeligt hver eneste gang.. Falk er langt bedre i mellemrummet mellem modstanderens forsvar og midtbane og kan vi finde ham i disse rum, vil han med sine fremragende vendinger og glimrende blik for spillet kunne blive rigtig giftig for os. Vi har ikke spillet med Falk her før og derfor vil Porto formentlig heller ikke være taktisk indstillet på det, hvilket kan være en fordel for os - omvendt er der selvfølgelig også risikoen for at det bliver skidt da han ikke har spillet pladsen før, men jeg kan ikke se det kan blive værre end med Verbic på toppen.

  16. De følgende 5 brugere er enige:

  17. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2008
    Indlæg
    147

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Porto (22.11.16 kl.20.45 Champions League)

    Jeg synes personligt Toutouh kunne være rigtig spændende på pladsen ved af pavlovic. Han er fantastisk til at holde på bolden også tror jeg bare en lidt mere fri rolle vil passe ham perfekt

  18. De følgende 10 brugere er enige:

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Porto (22.11.16 kl.20.45 Champions League)

    Vi satser på endnu en magisk CL aften i PARKEN!

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #14
    Tilmeldingsdato
    Dec 2013
    Indlæg
    325

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Porto (22.11.16 kl.20.45 Champions League)

    Citat Oprindeligt indsendt af Marquez Se meddelelser
    Jeg synes personligt Toutouh kunne være rigtig spændende på pladsen ved af pavlovic. Han er fantastisk til at holde på bolden også tror jeg bare en lidt mere fri rolle vil passe ham perfekt
    Jeg er for så vidt enig, men jeg tror ikke, dette er kampen til eksperimenter. At give Toutouh pladsen som hængende angriber, vil betyde at Falk skal spille kant imod det dygtigste offensive hold i gruppen. Dertil er han for uprøvet og klejn europæisk, og derfor tror jeg, Ståle vælger Toutouh, som trods alt har bevist sig på kanten både defensivt og offensivt. Tror vi starter sådan:

    Ankersen - Zanka - Johansson - Ludwig

    Verbic - Kvist - Delaney - Toutouh

    Falk

    Pavlovic
    Vil altid elske Ståle

  22. De følgende 5 brugere er enige:

  23. #15
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Porto (22.11.16 kl.20.45 Champions League)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jinx13 Se meddelelser
    Jeg er for så vidt enig, men jeg tror ikke, dette er kampen til eksperimenter. At give Toutouh pladsen som hængende angriber, vil betyde at Falk skal spille kant imod det dygtigste offensive hold i gruppen. Dertil er han for uprøvet og klejn europæisk, og derfor tror jeg, Ståle vælger Toutouh, som trods alt har bevist sig på kanten både defensivt og offensivt. Tror vi starter sådan:

    Ankersen - Zanka - Johansson - Ludwig

    Verbic - Kvist - Delaney - Toutouh

    Falk

    Pavlovic
    Er fuldt på linje her. Det giver også mening, fordi Toutouh så kan komme i feltet fra sin kant, som Ståle snakker om.

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 1 af 6 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 85
    Sidste Meddelelse: 29.11.13, 21:17
  2. Svar: 67
    Sidste Meddelelse: 07.11.13, 10:56
  3. Svar: 80
    Sidste Meddelelse: 25.10.13, 10:08
  4. Svar: 82
    Sidste Meddelelse: 23.09.13, 16:17
  5. Svar: 48
    Sidste Meddelelse: 08.12.10, 12:49

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •