Side 1 af 58 12341151 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 867

Emner: North

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    1,727

    North

    Synes det er ved at være på plads med en tråd om North, især da en af de helt store turneringer starter på Søndag i Atlanta, som måske kan vække lidt interesse hos nogle. North er det gamle Dignitas hold som er blevet købt af København og Nordisk film, og ses som et meget lovende hold.





    Fra venstre til højre ses Kristian "Kristian "k0nfig" Wienecke, René "cajunb" Borg, Ruben "RUBINO" Villarroel, Emil "Magisk" Reif og til sidst in game lederen Mathias "MSL" Lauridsen.


    Majoren i Atlanta har en præmiesum på $1,000,000, ikke den turnering med de fleste penge, men klart den med flest som streamer og ser den på tv. Derfor var det utrolig vigtigt for dem at de formåede at kvalificere sig sidst på året 2016 under deres gamle navn Team Dignitas, især med henblik på skabelsen af holdet North. Et andet dansk hold, Astralis, ses som en af de store favoritter. Men North er også et realistisk bud blandt de 18 hold som er med.




    North skyder turneringen igang mod Gambit Januar 22, 2017 - 10:00 EST, og vil blive streamet på https://www.twitch.tv/eleaguetv

    Strukturen kan der læses mere om her.


    Her er deres indtil nu største vunde turnering, Epicenter 2016 hvor de stadig spillede under deres gamle navn Dignitas.

    https://youtu.be/TXK5BSiCQ2w


    https://youtu.be/AzcXJ-aXNxE
    Sidst redigeret af cleansation : 20.01.17 kl. 21:25
    never had the makings of a varsity athlete
    cleansation's Avatar

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #2
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: North

    Bliver super spændende at følge, nu har jeg ikke fulgt så meget med i CS:GO
    Det er lidt af en verden man har bevæget sig ind i med Esport, hvor der kan være en hel del at hente iht. fans/præmiepenge etc.

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    432

    Re: North

    Deres første kamps info er her:
    http://www.hltv.org/match/2307321-ga...-eleague-major

    Og ja Astralis det andet danske hold er lige pt. nr. 1 i verden og favoritter til denne major

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: North

    Der er sikkert andre der har fulgt bedre med end jeg, og som ved betydeligt mere end jeg. Men nu prøver jeg alligevel en lille update - så må bedre vidende gerne rette eventuelle fejl.

    North tabte første kamp 16-6, hvor de ellers var favoritter.
    Anden kamp blev spillet i går med endnu et nederlag på 16-13 som resultat. Jeg så kun med sporadisk, men eksperterne var efter kampen særdeles hårde mod North. Bla. nævnes det, at deres ranking er langt bedre end deres egentlige niveau, så det tegner jo ganske fremragende......

    North er nu et af kun 4 hold med en score på 0-2, og skal spille i dag kl 18.30 mod et andet "bundhold". North er igen store favoritter. Taberen ryger så vidt jeg kan se ud af turneringen.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #5
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: North

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Der er sikkert andre der har fulgt bedre med end jeg, og som ved betydeligt mere end jeg. Men nu prøver jeg alligevel en lille update - så må bedre vidende gerne rette eventuelle fejl.

    North tabte første kamp 16-6, hvor de ellers var favoritter.
    Anden kamp blev spillet i går med endnu et nederlag på 16-13 som resultat. Jeg så kun med sporadisk, men eksperterne var efter kampen særdeles hårde mod North. Bla. nævnes det, at deres ranking er langt bedre end deres egentlige niveau, så det tegner jo ganske fremragende......

    North er nu et af kun 4 hold med en score på 0-2, og skal spille i dag kl 18.30 mod et andet "bundhold". North er igen store favoritter. Taberen ryger så vidt jeg kan se ud af turneringen.
    Lige kampen i går mod Fnatic, var tosset.
    Alt der kunne gå galt, gik galt for dem.
    Man leverede 10 win streak og alligevel smed man den solide føring man havde opbygget, men er charmen ved Esport.
    Ændringer kan ske så hurtigt, hvor en lille fejl koster dyrt.

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    952

    Re: North

    Kunne være godt med lidt mere forklaring til hvad i alverden det her går ud på, hvis man skal forsøge at forstå det lidt.

    Turneringsformatet virker godt nok unødvendigt kompliceret, hvis jeg ellers har forstået det nu efter en håndfuld gennemlæsninger.
    Hvordan vinder man en kamp? Hvad betyder scoren i en kamp?
    Kan man faktisk se kampene på Viasats esportskanal?

  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    8

    Re: North

    Turneringsplanen syntes jeg også er forholdsvis besværlig at finde ud ad..
    Men kampene spilles over 30 runder.. 15 som T og 15 som CT.. hvis uafgjort ryger man i ekstra runder lige den del har jeg ikke set nok til at kunne forklare..
    Lige umiddelbart skulle denne turnerings kampe blive vist på vidst.. Men ellers kan alle kampe ses på twitch appen (som understøtter Chrome cast) eller på YouTube...

  10. #8
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    952

    Re: North

    Hvad betyder T og CT? En runde vindes ved at man myrder alle modstandere, eller?

  11. #9
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: North

    Citat Oprindeligt indsendt af SuperSharpShooter Se meddelelser
    Kunne være godt med lidt mere forklaring til hvad i alverden det her går ud på, hvis man skal forsøge at forstå det lidt.

    Turneringsformatet virker godt nok unødvendigt kompliceret, hvis jeg ellers har forstået det nu efter en håndfuld gennemlæsninger.
    Hvordan vinder man en kamp? Hvad betyder scoren i en kamp?
    Kan man faktisk se kampene på Viasats esportskanal?
    Godt spørgsmål. Jeg er sgu også i tvivl (da jeg aldrig har fulgt med før), men nu kommer min forståelse af reglerne. Der er helt sikkert andre, som kan svare bedre.

    Sådan som jeg har forstået det, så spilles kampene først til 16. Altså man skal slå alle fra den andet hold ihjel 16 gange :-)

    Turneringsformatet er indviklet:

    Holdene mødes således, at man (hvis muligt) hele tiden møder andre hold med samme score (North er nu 0-2) - dog ikke et man har mødt før. Når man har vundet tre kampe er man kvalificeret til playoffs - taber man 3 er man helt ude. Ud fra præmiestrukturen gætter jeg på, at man fortsætter puljespillet, indtil der er 8 gået videre ud af de ialt 16 hold. Derefter gætter jeg på et traditionelt playoff. Playoffkampe spilles bedst af 3 kampe, imens indledende er en kamp.

  12. #10
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    136

    Re: North

    Citat Oprindeligt indsendt af SuperSharpShooter Se meddelelser
    Hvad betyder T og CT? En runde vindes ved at man myrder alle modstandere, eller?
    Mon ikke det står for Terrorist og Counter-Terrorist? Altså 15 runder, hvor man skal prøve at plante en bombe som terrorister? Og 15 runder som Counter-Terrorist, hvor man skal prøve at forhindre at modstanderne gør det?:)

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #11
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: North

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Godt spørgsmål. Jeg er sgu også i tvivl (da jeg aldrig har fulgt med før), men nu kommer min forståelse af reglerne. Der er helt sikkert andre, som kan svare bedre.

    Sådan som jeg har forstået det, så spilles kampene først til 16. Altså man skal slå alle fra den andet hold ihjel 16 gange :-)

    Turneringsformatet er indviklet:

    Holdene mødes således, at man (hvis muligt) hele tiden møder andre hold med samme score (North er nu 0-2) - dog ikke et man har mødt før. Når man har vundet tre kampe er man kvalificeret til playoffs - taber man 3 er man helt ude. Ud fra præmiestrukturen gætter jeg på, at man fortsætter puljespillet, indtil der er 8 gået videre ud af de ialt 16 hold. Derefter gætter jeg på et traditionelt playoff. Playoffkampe spilles bedst af 3 kampe, imens indledende er en kamp.
    Formatet er Swiss tournament (https://en.wikipedia.org/wiki/Swiss-system_tournament), det er ikke et normalt format, men esports benytter flere forskellige turneringsformater, som både er godt og dårligt. Men du har beskrevet det meget godt.

    Kampe foregår således. Et hold starter som CT(Counter-Terrorist) eller T(Terrorist), og har 15 runder på det hold. T kan vinde ved enten at plante bomben, og få den til at springe, eller ved at dræbe alle på det modsatte hold. CT kan dræbe alle på det modsatte hold, eller defuse bomben. Dog kan de også vinde hvis tiden på en runde løber ud.

    Scoren er ret enkelt, får du 16 runder vundet, så vinder du kampen.

    For at se kampen kan du se det på Twitch.tv(https://www.twitch.tv/eleaguetv link til direkte stream for engelsk kommentatorer).

    CS er et relativt "simpelt" spil, så fremt der er noget der skal uddybes så spørg gerne ind.

    I skal bare være glade for at det ikke startede ud med Dota :)

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #12
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    36

    Re: North

    Det er ikke voldsomt overraskende, at North starter som de gør. Gambit er nok den største joker ved denne turnering, synes jeg, og nu har Zeus fået god tid til at arbejde med resten af sit hold. De slog altså også Godsent, som baskede Astralis på det map, hvor de siges at være verdens bedste. Fnatic er ligeledes et hold, der ser bedre ud end længe. De er ikke som det gamle Fnatic og bliver det sikkert ikke igen, men det er også et klassehold.

    Så selvom North har fået en elendig start, så er der ingen grund til at male fanden på væggen. De havde et rigtig godt run i slutningen af 2016, der har sikret dem en høj plads på ranglisten, men i forhold til niveau, så ligger de måske lidt for højt. De bør dog vinde dagens kamp uden problemer. Jeg er overbevist om at de kører HellRaises over.

    Fedt at se, at der også er interesse for satsningen på Esport, selvom det for mange er noget nyt og sikkert også lidt fjernt. Skulle man sidde og kede sig i perioder under kampene, så følg med i chatten på Twitch. Det er måske det dummeste, man kommer til at opleve ;)

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #13
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: North

    Ok. Godt med lidt info.

    Jeg kender som sagt intet til sporten, men noterede mig blot ifølge odds på kampene, at vi (hmm, jeg har åbenbart allerede taget holdet til mig) var store favoritter mod Gambit.
    Holdet var også kæmpe favoritter i kamp 3, som netop er slut. North vandt i overtid (bestemt ikke uden problemer) og lever dermed stadig i turneringen.

  19. #14
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    592

    Re: North

    Jeg har også fulgt lidt med og set mit første esport nogensinde. Jeg er overrasket over hvor velproduceret og spændende det er. Jeg tog mig selv i at sidde og bande over MSL, som var han CS svar på Pavlovic og jeg tog også mig selv i at fryde med over Astralis nederlag i første runde. De burde skifte de rød/sorte farver ud med blågule. Jeg kan se fascinationen, men jeg skulle lige vende mig til de ekstremt tåbelige kommentarer i chatten og de tåbelige gamernavne, der ikke nødvendigvis passer til nørden. Altså Zeus burde vel nærmere hedde 'p1zzaglad ruski'

  20. De følgende 6 brugere er enige:

  21. #15
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    1,010

    Re: North

    Citat Oprindeligt indsendt af Moo Se meddelelser
    men jeg skulle lige vende mig til de ekstremt tåbelige kommentarer i chatten
    Twitch chatten er notorisk for at tiltrække de værste racister, trolls, børn, osv. Bare luk den ned, det er ikke andet end støj.

  22. De følgende 2 brugere er enige:

Side 1 af 58 12341151 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Carpark North forbudt?
    By Alexander in forum Kultur
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 29.01.07, 16:13

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •