Side 18 af 58 FørsteFørste ... 81516171819202128 ... SidsteSidste
Viser resultater 256 til 270 af 867

Emner: North

  1. #256
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    594

    Re: North

    Det var helt sindsygt de kunne tabe den kamp. Så mange fejl over hele linien. Cajun fortsatte med at være den mest ligegyldige spiller, men han var i det mindste underholdende når han panikkede og fejlede hver gang der var brug for ham. Han ryger 100% og jeg tror på at det er det der skal til for at North kan blive en magtfaktor. De kommer i hvert fald til at skulle kæmpe for det, for de seneste måneders pinligheder før at de er ude af top 10 og at det er slut med invites til de store turneringer. Det bliver en ny virkelighed for dem.

    Jeg kan ikke se hvem der skal ryge ud over CajunB. Aizy har været stærkeste spiller gennem de sidste 3-4 barske måneder. Valde har gjort det fint. K0nfig har været dårlig, men han kan ikke fyres. Så er der Msl tilbage. Det virker utænkeligt at han bliver smidt af sit eget hold.

  2. #257
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    1,728

    Re: North

    Citat Oprindeligt indsendt af Moo Se meddelelser
    Det var helt sindsygt de kunne tabe den kamp. Så mange fejl over hele linien. Cajun fortsatte med at være den mest ligegyldige spiller, men han var i det mindste underholdende når han panikkede og fejlede hver gang der var brug for ham. Han ryger 100% og jeg tror på at det er det der skal til for at North kan blive en magtfaktor. De kommer i hvert fald til at skulle kæmpe for det, for de seneste måneders pinligheder før at de er ude af top 10 og at det er slut med invites til de store turneringer. Det bliver en ny virkelighed for dem.

    Jeg kan ikke se hvem der skal ryge ud over CajunB. Aizy har været stærkeste spiller gennem de sidste 3-4 barske måneder. Valde har gjort det fint. K0nfig har været dårlig, men han kan ikke fyres. Så er der Msl tilbage. Det virker utænkeligt at han bliver smidt af sit eget hold.
    Konfig har næsten identiske stats som Aizy, og har historien med sig som en spiller som har en kæmpe talent, så man har selvfølgelig større forventinger, og Valde har kun været marginalt bedre. Aizy har dog det problem at hans bundniveau er helt sindsygt lavt. I de sidste 3 måneder har formået at få 2 runder i en hel kamp mod NIP og kun 5 mod G2. Når han så gør det godt er han god, men det er hele tiden en risiko at han har en dårlig kamp, alt for svingende, især når man allerede har Konfig på holdet som går meget op og ned. En ting er dog sikkert, Cajun skal simpelthen enten bænkes eller blive rifler på det her hold. Han er slet ikke god nok med AWPen og har ikke været det i noget tid nu.

    Desværre tror jeg ikke helt på mere, at det her hold bliver godt uden en ny IGL. De har skiftet spillere ud som Magisk og var glade for at få Rubino ud, fordi de ikke mente de passede i systemet. Men hvad er det dog for et elendigt system de skulle passe ind i? Men hvem en ny IGL skulle være et meget svært at sige. Snappi er vel den eneste som har bare nogenlunde hvad der skal til, men tvivler på han er en stor upgrade. Derimod kan man nemt finde upgrades for både Cajun og Aizy, og muligvis skal man ikke engang lede længere end academy holdet. Men et ægte top 5 hold tror jeg sku aldrig de bliver uden at kunne få fat i Glaive eller Karrigan, som jeg ikke tror er realistisk lige nu overhovedet.
    never had the makings of a varsity athlete
    cleansation's Avatar

  3. #258
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,016

    Re: North

    Ufattelig skuffende præstation af North, det er jo pinligt at få 3 runder CT på hvert map. T har fungeret rigtig godt for North, så der må arbejdes med taktikker derhjemme. At tabe til Astralis kan ske, men måden det sker på er grotesk - man er fører solidt og skal "bare" spille sikkert. Vega udspillede simpelthen bare North individuelt. Kampen mod BIG skulle aldrig være i fare, når man vinder T med 9-6.

    Nu kommer der IEM Katowice kval lige om lidt og CS summit i LA, der kommer ikke til at ske noget med lineup før de er klaret - det må så samtidig også være sidste chance for CajunB.

  4. #259
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: North

    Tror bare der skal kæmpe oprydningsarbejde igang i North, for hold nu fest en fuser af rang det har været ved denne Major.
    Manglerne er vist remset op her i tråden allerede, spørgsmålet er vel hvor de skal finde dem.

    Er der nogen fra Academy teamet man kan trække op, eller er de stadig for grønne?
    For i så fald, må man jo på markedet og handle ind på de pladser hvor man har mangler.

  5. #260
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    594

    Re: North

    Jeg tænker at North måske spekulerer lidt i at lade kontrakterne med MSL og co. rende ud. De fik jo 2 år af FCK/NF til en høj hyre. Rygterne går på ca 100k/mnd til hver spiller. Det er de slet ikke værd hvis vi ser på deres præstationer og nu er de oven i købet på vej ud af det sjove selskab der får invitationer til de store turneringer og skal i gang med at kvalificere sig til dem i stedet. Det så vi sidste år ikke gik så godt. Jeg tænker man måske giver dem året ud til at vende skuden. Hvis det ikke sker slipper man dem fri og forfremmer North Academy til 1. holdet. Så har man brugt de første to år på at etablere sig som forretning og lokke fans og sponsorer til og sidder med et super talentfuldt, sultent og billigt hold der på det tidspunkt måske har lukket niveauforskellen. Så kan Cajun og co ellers nyde deres Teslaer og Nordhavn lejligheder, men hvis niveauet fra de sidste 3-4 måneder fortsætter ryger de ud af top 20-30. Hvis de pludselig begynder at performe igen inden året er omme, så forlænger man selvfølgelig med dem. Jeg tror det bliver for dyrt at blive ved med at købe spillere ud af deres dyre kontrakter og samtidig betale overgang for nye spillere eller smadre academy holdet ved at hente deres bedste spiller(e). Det ligner der er noget gundlæggende galt på holdet, ud over at de mangler en awp'er. Om det kun er et spørgsmål om manglende selvtillid eller om tilliden til MSL er røget ved jeg ikke.

    Jeg tror for øvrigt ikke der er andre aktuelle spillere end Mertz på academy holdet. Gade er mest oplagt. Han er til tider en enmandshær ala k0nfig og han kan lave nogle ret vilde ting, men han er ret ustabil. Acor er endnu mere ustabil. Borup og sycrone er ret nye og har stort potentiale men de har nok brug for minimum et år før de er klar.

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #261
    Tilmeldingsdato
    Jul 2016
    Indlæg
    299

    Re: North

    Så kom den første ændring efter en skuffende periode.

    https://twitter.com/TheNorthIsHere/s...89474599915521

    I mine øjne skal der dog flere ændringer til før dette projekt kan rejses igen.

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #262
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    286

    Re: North

    Det kører ikke for godt mht. resultaterne, men er der nogen der kan sige noget om hvordan økonomien er i projektet?

    Tænker om der er kommet sponsorer til, bliver der solgt merchandise eller andre indtægtskilder? Kan forstå på snakken her i tråden at bare lønudgifterne hver måned ikke er ubetydelige.
    Et godt fynsk bøgetræ taber ikke et eneste blad, fordi et par svin gnubber sig lidt op ad stammen

  10. #263
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    1,728

    Re: North

    Faze elsker at lave ændringer efter store skuffelser, og ikke at kunne slå Cloud9 i finalen her må uden tvivl ses som en kæmpe skuffelse. Sidder og håber lidt på en snart arbejdsløs Karrigan som kunne få MSL ud af IGL stolen, det ville være kæmpe stort for North.
    never had the makings of a varsity athlete
    cleansation's Avatar

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #264
    Tilmeldingsdato
    Jul 2016
    Indlæg
    299

    Re: North

    Citat Oprindeligt indsendt af cleansation Se meddelelser
    Faze elsker at lave ændringer efter store skuffelser, og ikke at kunne slå Cloud9 i finalen her må uden tvivl ses som en kæmpe skuffelse. Sidder og håber lidt på en snart arbejdsløs Karrigan som kunne få MSL ud af IGL stolen, det ville være kæmpe stort for North.
    Ja det kunne klart være spændende. North mangler virkelig en ledertype som kan samle tropperne når man oplever modgang. Vi så senest mod Astralis, at når der bare kommer en smule modgang, så sejler det hele, og ingen tager noget som helst ansvar. Mine bekymringer angående dette går dog bare på, de få frags som karrigan oftest laver. Det betyder ikke så meget i Faze clan fordi han har vanvittig god kvalitet omkring sig. Men i North ville han på dette punkt i mine øjne skulle steppe up, idet han på ingen måder ville have samme kvalitet omkring sig.

  13. #265
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    594

    Re: North

    Citat Oprindeligt indsendt af fckcs Se meddelelser
    Det kører ikke for godt mht. resultaterne, men er der nogen der kan sige noget om hvordan økonomien er i projektet?

    Tænker om der er kommet sponsorer til, bliver der solgt merchandise eller andre indtægtskilder? Kan forstå på snakken her i tråden at bare lønudgifterne hver måned ikke er ubetydelige.
    Jeg ved ikke noget konkret om økonomien i North, men kan vist godt regne mig frem til en best case.

    Hvis vi starter med spillerne, har vi et akademi hold der sikkert er lavt lønnet (20-30k pr mnd) og et førstehold der helt sikkert er højtlønnet og lønnen er ikke præstationsbetinget, hvis man ser på hvad de spenderer på ure, lejligheder og biler til +1 mio. Rygterne går på at de får +20k USD pr måned, men lad os bare sige at alle 10 spillere i gennemsnit får en årsløn på 500K DKK. Jeg tror det er lavt sat, men det her er best case. Altså spillerlønner til 5 mio kr årligt.
    Så er der andre ansatte. Vi har en direrektør, en branding + sponsor type (Philip Rasmussen), 2 trænere og lidt SOME + SOME indhold typer. Lad os sige 5 ansatte til 500K årligt = 2,5 MIO. årligt.
    Så er der diverse udgifter til husleje, udstyr, rejser mm. Noget er det er betalt af sponsorer og turneringsarrangører. Lad os sætte det lavt til 1 mio. Så har vi årlige udgifter for i alt 8,5 mio best case.

    Af indtægter har vi præmiepengene. Dem ved vi var på 3 Mio sidste år. Akademi holdet tjente småbeløb. Hvis vi sætter det meget højt var det måske 500K. Altså samlet 3,5 mio.
    Sponsorer var der ikke så mange af i 2017, men der kom en større esports betting side en på banen i starten af 18, som står på maven nu. Jeg læste et sted at det var en 6 cifret aftale (i USD), men aner intet om i hvilket omfang den havner. Der blev også offentliggjort en større aftale med SteelSeries midt i 17 (som står på skulderen) og andre mindre sponsorer. Jeg tror ikke de tjente det store på sponsorer i 17, men jeg vil gætte på at det måske løber op i et par millioner i 18.
    Merchandice er svært at blive klog på, men North har ikke en kæmpe fanbase i miljøet. Jeg tror ikke de henter store penge på merchandice, i vhert fald ikke sammenlignet med Astralis og nogle af de andre store navne.

    Sammenlagt kører North helt sikkert med underskud, nok i 5-10 mio i 17 hvor indtjeningen var begrænset og måske 3-7 mio i 18 hvis vi indtager at de hiver præmiepenge i samme niveau hjem. Det er selvfølglig bare mine spekulationer.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #266
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    433

    Re: North

    Så blev det officielt:
    https://www.hltv.org/news/22642/nort...unb-with-mertz

    Lad os håbe de hjælper på det

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #267
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    1,728

    Re: North

    Det tror jeg uden tvivl det vil. Om ikke andet, så er det et billigt eksperiment at tage en academy spiller op og prøve. Hvis ikke det virker, så ser de nok mod Jugi. Men ville være en drøm hvis Mertz kan gå ind og performe.

    Dejligt med en aggressiv AWPer med masser af talent. Han er ung og kan stadig udvikle sig rigtig meget, og har potentialet til at være deroppe med det bedste synes jeg. Så må vi bare håbe at MSLs stædighed ikke kommer til at begrænse ham for meget, og han får lov til bare at gå ud og flække med den awp.
    never had the makings of a varsity athlete
    cleansation's Avatar

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #268
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    1,010

    Re: North

    Jeg havde foretrukket at skifte MSL ud med Jugi eller Mertz og lade en af de andre calle, måske nok CajunB. Han er en solid rifler og godkendt secondary AWP'er. Men er tilfreds med at der i det mindste sker noget. Håber den nye coach og Mertz kan ryste posen grundigt nok til at holdet løfter sig igen. Spillermaterialet er for godt til at de klarer sig så dårligt.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #269
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    70

    Re: North

    Er lidt i tvivl om, hvorvidt det er en god beslutning at skifte Cajun. Som jeg ser det, så har MSLs taktiske projekt aldrig rigtig virket andet end i nogle enkelte tilfælde, og han er oveni en kæmpe hæmsko hvad angår fragging power. I mine øjne ville det give mere mening at skifte cajun over på riffel som IGL (han er alligevel secondary caller nu), smide MSL ud og så få Mertz ind på AWP.

  22. #270
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    286

    Re: North

    Citat Oprindeligt indsendt af Moo Se meddelelser
    Jeg ved ikke noget konkret om økonomien i North, men kan vist godt regne mig frem til en best case.

    Hvis vi starter med spillerne, har vi et akademi hold der sikkert er lavt lønnet (20-30k pr mnd) og et førstehold der helt sikkert er højtlønnet og lønnen er ikke præstationsbetinget, hvis man ser på hvad de spenderer på ure, lejligheder og biler til +1 mio. Rygterne går på at de får +20k USD pr måned, men lad os bare sige at alle 10 spillere i gennemsnit får en årsløn på 500K DKK. Jeg tror det er lavt sat, men det her er best case. Altså spillerlønner til 5 mio kr årligt.
    Så er der andre ansatte. Vi har en direrektør, en branding + sponsor type (Philip Rasmussen), 2 trænere og lidt SOME + SOME indhold typer. Lad os sige 5 ansatte til 500K årligt = 2,5 MIO. årligt.
    Så er der diverse udgifter til husleje, udstyr, rejser mm. Noget er det er betalt af sponsorer og turneringsarrangører. Lad os sætte det lavt til 1 mio. Så har vi årlige udgifter for i alt 8,5 mio best case.

    Af indtægter har vi præmiepengene. Dem ved vi var på 3 Mio sidste år. Akademi holdet tjente småbeløb. Hvis vi sætter det meget højt var det måske 500K. Altså samlet 3,5 mio.
    Sponsorer var der ikke så mange af i 2017, men der kom en større esports betting side en på banen i starten af 18, som står på maven nu. Jeg læste et sted at det var en 6 cifret aftale (i USD), men aner intet om i hvilket omfang den havner. Der blev også offentliggjort en større aftale med SteelSeries midt i 17 (som står på skulderen) og andre mindre sponsorer. Jeg tror ikke de tjente det store på sponsorer i 17, men jeg vil gætte på at det måske løber op i et par millioner i 18.
    Merchandice er svært at blive klog på, men North har ikke en kæmpe fanbase i miljøet. Jeg tror ikke de henter store penge på merchandice, i vhert fald ikke sammenlignet med Astralis og nogle af de andre store navne.

    Sammenlagt kører North helt sikkert med underskud, nok i 5-10 mio i 17 hvor indtjeningen var begrænset og måske 3-7 mio i 18 hvis vi indtager at de hiver præmiepenge i samme niveau hjem. Det er selvfølglig bare mine spekulationer.
    Tak for en fin gennemgang!

    Bekræfter desværre det jeg frygtede, med den start der har været på projektet forstår jeg godt at man ikke har haft travlt med at tilføje flere spillere til andre spil som der var snak om i starten.
    Et godt fynsk bøgetræ taber ikke et eneste blad, fordi et par svin gnubber sig lidt op ad stammen

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Carpark North forbudt?
    By Alexander in forum Kultur
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 29.01.07, 16:13

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •