Side 36 af 58 FørsteFørste ... 263334353637383946 ... SidsteSidste
Viser resultater 526 til 540 af 867

Emner: North

  1. #526
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    1,727

    Re: North

    Hatten af for den sejr, og især med ros til Aizy som jeg har ønsket til helvede mere end et par gange. Sindsygt at North vinder den kamp, især når man (nu kommer hetzen) lader MSL miste bomben ved at pushe alene 3 gange på Mirage, med masser af team mates i live. Det koster at de overhovedet behøver at gå i OT osv, og virker bare helt håbløst. Utroligt de andre ikke tilter over hans personlige spil.
    never had the makings of a varsity athlete
    cleansation's Avatar

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #527
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    592

    Re: North

    Citat Oprindeligt indsendt af Req Se meddelelser
    Nu sad jeg selv og fulgte tæt med i IEM chicago kvalen, og jeg kan på ingen måder nikke genkendende til det med, at North virkelig skulle have rykket sig med Niko. Det lignede præcis det North hold som vi kender. De laver alt for mange store og pinlige fejl, som kommer til, at koste mod bedre modstandere. Især den første b03 mod Ence som man tabte, var virkelig bekymrende. Her var der perioder hvor de klovnede rundt, og lignede i bund og grund et hold hvor det var Every man for himself. Men det lykkedes, og det er jo det vigtigste. Men jeg syntes dog stadig ikke jeg så noget som helst anderledes end man er vant til.
    Nu venter DM imorgen. Her har man i min optik fået en relativ overkommelig gruppe. North burde i hvert fald være, at finde i minimum kvartfinalen. Alt andet vil i min optik være en katastrofe for et hold med de ambitioner som man har bag de lukkede døre i North.
    Hahahahahahaha. OVenstående er ret sjov lige nu. North har lige slået Astralis i en BO3. Kan ikke huske hvornår Astralis sidst har tabt. Kunne I heller ikke se forbedringer i dag eller mod Tyloo?

  4. #528
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    1,727

    Re: North

    Citat Oprindeligt indsendt af Moo Se meddelelser
    Hahahahahahaha. OVenstående er ret sjov lige nu. North har lige slået Astralis i en BO3. Kan ikke huske hvornår Astralis sidst har tabt. Kunne I heller ikke se forbedringer i dag eller mod Tyloo?
    Jeg ser stadig utrolig mange af de samme børnefejl fra især MSL, han var et kusse hår fra at koste dem hele kampen igen med sine håbløse plays med bomben, for slet ikke at nævne de håbløse gamble stacks på Inferno (dog kan Ave snakke til de her Dreamhacks, så om det er MSL eller Aves beslutning er svær at gøre sig klog på).
    never had the makings of a varsity athlete
    cleansation's Avatar

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #529
    Tilmeldingsdato
    Jul 2016
    Indlæg
    299

    Re: North

    Citat Oprindeligt indsendt af Moo Se meddelelser
    Hahahahahahaha. OVenstående er ret sjov lige nu. North har lige slået Astralis i en BO3. Kan ikke huske hvornår Astralis sidst har tabt. Kunne I heller ikke se forbedringer i dag eller mod Tyloo?
    Rigtig flot sejr idag hvor alle dukkede op, og leverede. Men det ændre stadig ikke på, at der intet anderledes var over det North hold som spillede kvalen til IEM Chicago. Idag leverede de dog også noget af det bedste jeg har set fra North i meget lang tid, måske endda det bedste. Men nu kræver det jo også, at de kan følge op på det. Vi så jo også i Cologne der slog man Liquid, hvorefter man dummede sig mod MIBR, som bestemt var til, at tale med. jeg håber da, at det her er begyndelsen til noget større!

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #530
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: North

    Citat Oprindeligt indsendt af cleansation Se meddelelser
    Jeg ser stadig utrolig mange af de samme børnefejl fra især MSL, han var et kusse hår fra at koste dem hele kampen igen med sine håbløse plays med bomben, for slet ikke at nævne de håbløse gamble stacks på Inferno (dog kan Ave snakke til de her Dreamhacks, så om det er MSL eller Aves beslutning er svær at gøre sig klog på).
    Jeg følger interesseret med i denne tråd, men indrømmer at jeg absolut intet ved om taktik osv og kun sjældent ser dem spille. Jeg er dog lidt nysgerrig vedrørende de åbenlyse fejl som åbenbart konsekvent bliver lavet. Er det åbenlyse fejl (er det noget kommentatorer, eksperter og andre forums snakker om) eller er det en subjektiv holdning? Hvis det er så åbenlyse taktiske fejl der laves, hvordan kan der så ske i et spil som ser forholdsvis simpelt ud? Jeg går ud fra, at der bruges ualmindelig meget tid på træning og på at diskutere taktik?

    Det har undret længe med de mange taktiske fejl som omtales her. Det må da være noget, som man forholdsvis enkelt kan rette op på, kontra en spiler som måske ikke kan ramme en modstander fra en meters afstand og generelt mangler skills.

    Er der nogen, som kan gøre en total newbie lidt klogere?

  9. #531
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,361

    Re: North

    MSL har lavet et par helt åbenlyse fejl med bomben, som du får ballade for at lave som noob :-/ Han taber den uden den kan samles op af en holdkammerat. Så modstanderen kun skal forsvare det lille område istedet for 2 bombsites. Virkelig ikke godt.

    Ved ikke om det er et bevidst gamble, fordi han tror han har læst en åbning eller om han glemmer han har bomben.

    De kiksede som hold et par gange. Som bliver nævnt af kommentator osv, men de laver også mange gode ting. Deres fejl virker bare som noget der burde kunne trænes væk. Og så er der en hulens masse bias, som kan kaldes fejl, men nok mest er præferencer.
    Death by football!

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #532
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    1,727

    Re: North

    Hvad A siger skete 2 gange på Mirage hvor han helt hovedløst pusher alene med bomben og mister den, både til Connecter i A, og en enkelt gang hvor han med en anden hopper ud af en smoke fra Ramp, et stort gamble især med bomben... og især når der står 3 spillere bag ham som ikke hopper med, men ligeså godt kunne have haft bomben hvis man nu synes det gamble skulle tages. Der er ingen logisk grund til at han med bomben skal ud og hoppe igennem smokes osv på den måde. Det er farligt at gøre uden fordi man risikere så meget, men kan være et godt gamble (og nogen spillere er rigtig gode til at ramme timingerne på det), men at gøre det med bomben når man har masser i live endda lige ved siden af sig, er bare dumt.

    En enkelt gang panikker han sig også ind på site, hvor han forsøger at plante uden noget som helst er blevet checket (selvom der er masser i live på begge hold, og resten af holdet forsøger at sprinte op for at hjælpe hans panik plant) og forsøger at plante bomben. Det samme sker på Nuke, hvor hele holdet (eller er de bare 4 tilbage?) på North holdet har A site, men han sidder alene udenfor med bomben og ender med at droppe den, da han forsøger at pushe main for at komme til site. Den mængde af fejl var bare... Virkelig chokerende at se fra en Pro spiller. At det kan ske en enkelt gang er hvad det er, dog stadig ikke godt at Kjærbye for eksempel lader Glaive gå op af kort på Mirage. Men at se det ske igen og igen, som det også skete den anden dag på Mirage hvor MSL i en 5v5 situation, i runde 28 (den står 14-14) står hele alene på Ramp med bomben og mister den, da en eller anden fra Ence peeker. Det kostede hele det map, og at North blev nødt til at gå i lower brackets hvis jeg husker rigtigt. Det er sådan noget man bliver flamed helt sindsygt af, hvis man gør på faceit eller hvad man nu spiller med randoms. Det er bare ikke særlig godt lavet, og det er lige ved at koste det hele som man nu havde arbejdet hårdt på.

    Det er helt åbenlyse fejl, som man ikke kan forsvare. Hvis de var i undertal og virkelig skulle ud og lave et play, kunne det forsvares. Men det er alle panik løsninger, selv i situationer hvor man ikke rigtig er presset.
    Sidst redigeret af cleansation : 30.08.18 kl. 13:13
    never had the makings of a varsity athlete
    cleansation's Avatar

  12. #533
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: North

    Fejl mig her og fejl mig der. North spiller mod de bedste i verden og slår dem. Uanset hvad man så mener om enkelte episoder i kampen (og ja, det er mærkeligt at pushe igennem alene en smuk i connector med bomben), så er det en kæmpe præstation. Sådan!

  13. #534
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    1,727

    Re: North

    Helt enig i at det er et rigtig stort resultat. Jeg troede virkelig stadig ikke på Aizy kunne blive ved med at lave de her clutches mod tier 1 hold, men det ser sådan ud. Stor positiv overraskelse fra ham især. Kjærbye så også rimelig stabil ud i dag, og Valde... Ja, han er jo bare Valde (og det er selvfølgelig positivt). Niko ser også ok ud, men dog uden de helt store individuelle spil endnu. Men han er jo også helt ny på holdet, og jeg har ikke haft tid til at se nærmere på hans kampe endnu, men det er min opfattelse han er langt mere en support spiller end nogen af de andre, lidt ligesom Rubino bestemt ikke altid var fantastisk på scoreboardet, men alligevel gav holdet en masse.

    Men når folk spørger om hvad det er man mener med MSL's fejl, og med Moo's indlæg, så er det jo rimelig åbenlyst hvorfor der bliver talt om det.
    Sidst redigeret af cleansation : 30.08.18 kl. 14:24
    never had the makings of a varsity athlete
    cleansation's Avatar

  14. #535
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: North

    Citat Oprindeligt indsendt af cleansation Se meddelelser
    Men når folk spørger om hvad det er man mener med MSL's fejl, og med Moo's indlæg, så er det jo rimelig åbenlyst hvorfor der bliver talt om det.
    Også mere bare for at vende diskussionen til at sige, at det her er kæmpe stort.

  15. #536
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    592

    Re: North

    Device som er en top5 spiller i verden og glaive som mange mener er verdens bedste IGL lavede så mange flere fejl end MSL i den kamp. Sådan er spillet. Det er så nemt at sidde og pinpointe fejl - især med xray vision. MSL og co er pressede og har siddet og gloet på den skærm i megalang tid, selvfølgelig kommer der dumme beslutninger. De gange han rusher alene med bomben har han måske fået dårlig info, fejlfortolket nogle lyde, er røget på et bluff eller også har han bare dummet sig. De skal forholde sig til både lyde i spillet, ting de ser og ting de får afvide af medspillerne og på splitsekunder træffe beslutninger ud fra det.

    Selvfølgelig kommer der fejl og dumme beslutninger. Så er det heller ikke værre at han koster nogle runder mod verdens med afstand bedste hold. Hans calls var jo flere gange fantastiske. Han får flere gange narret astralis til at gå til den forkerte site, og efterlade den north går til ubeskyttet. Og så har han et hav af kills i dag og er vel på mange måder device overlegen på awp'en - hvem havde set den komme (ved godt at stats'ne siger noget andet)?

    Jeg kan slet ikke se at MSL er et tema at snakke negativt om efter den kamp. Kom nu videre. Det er kun få måneder siden North ofte tabte til lorte hold og dengang var retorikken præcis den samme. Hvad skal der til for at overbevise jer om at det går i den rigtige retning?
    Sidst redigeret af Moo : 30.08.18 kl. 15:42

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #537
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    1,727

    Re: North

    Kom nu videre? Jeg er glad for at se det begynder at lykkedes lidt, men hopper ikke på den jubeloptimisme som en fraktion af Norths fanbase ser ud til at konstant blive blind af. Der er en klar udvikling og det er godt.

    Begyndte du ikke blot at interessere dig for CS:GO da Dignitas blev til North? I går kaldte du Cajunb for Norths svar på Pavlovic som også virker helt håbløst (især når man før har kaldt MSL for netop det i denne tråd...). At nedskrive de helt basale fejl der bliver lavet mange af fra MSL, som bare nogen fejl som sker i løbet af sådan et spil, kan jeg ikke få til at give mening på andre måder end at man har en noget overfladisk viden om cs. Der sker fejl på alle hold, af alle spillere og af alle in game leaders, men mængden og den frekvens det sker ved hos North og især hos MSL er ikke noget man kommer langt med, også selvom man har slået verdens bedste hold i dag. Det er utrolig fedt at se sådan et godt resultat, men det giver ikke Req mindre ret når han siger der stadig er mange af de samme børne fejl, når MSL for 3 gang på et map mister bomben helt hovedløst.

    MSL har også positive sider, det er der aldrig nogen som har betvivlet tror jeg (tja ok, måske hltv comments...). Hans calling var ganske godt i dag, selvom de der gamble stacks på Inferno er til at få lange løg over. Men det er svært at vide både hvor meget af det positive og negative MSL vs Ave kommer med til sådan et event her, hvor Ave gerne må snakke med holdet hele tiden. Men at han laver så mange dårlige beslutninger som tit koster både runden og runden efter, skal der altså arbejdes hårdt på. Det er ikke nok bare at afskrive det som noget som sker i løbet af en kamp. Det skal og må ikke ske så meget. Heldigvis ser det ud til at han har selvindsigt nok til også at se det, sådan lyder det ihvertfald i det interview han gav bagefter, hvor han snakker om at der var for mange fejl fra hans egen side på Nuke, og at mirage var "messy" på T siden.
    Sidst redigeret af cleansation : 30.08.18 kl. 16:03
    never had the makings of a varsity athlete
    cleansation's Avatar

  18. #538
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,016

    Re: North

    De fejl som MSL laver, skal ikke forekomme på dette niveau af CS. Der er bliver taget alt for mange chancer på T siden, hvor man bør spille noget mere konservativt, med en IGL som også AWP'er og er bomb-carrier. Når det så er sagt, så var det en rigtig solid serie som North spillede mod Astralis, hvis vi ser bort fra T siden på Nuke. At den så slet ikke skulle være nået til OT på Mirage, kan man forhåbentlig lære af, når det hele endte positivt.

    Det spændende bliver, om de kan følger op på denne præstation imorgen - man skal formentlig være heldig med lodtrækningen, og ellers bare spille selvsikkert som igår.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #539
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    592

    Re: North

    Er du gal en led lodtrækning for North. Navi i kvartfinalen og sandsynligvis Faze i semien, altså skal North i gennem de tre højest ratede hold for at komme i finalen. Astralis har som toer i North gruppe fået Mibr og nip/Optic/Heroic i semien, altså først nr syv på ranglisten og derefter nr 14/20/32. Det er lidt en lortet atalanta lodtrækning, men så bliver de i hvert fald prøvet godt af inden majoren.

  21. #540
    Tilmeldingsdato
    Jul 2016
    Indlæg
    299

    Re: North

    Tja... man kan ikke være heldig hver gang. Jeg syntes dog det er fedt, at se North mod disse modstandere. Det har været lidt kedeligt de sidste 7-8 måneder, og se dem møde de der tier 3 og 4 hold ved de små dreamhack tuneringer. Det er vel netop også de her slags kampe som spillerne selv gerne vil have. Så lets go!

    Btw. kampene vises på dr3 imorgen.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Carpark North forbudt?
    By Alexander in forum Kultur
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 29.01.07, 16:13

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •