Side 2 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 67

Emner: Derby 19/2

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Derby 19/2

    Fra FCK.dk:

    18 spillere er udtaget til søndagens Derby, og blandt dem er Benjamin Verbic, som allerede nu er blevet klar igen, efter han vred om på foden i reserveligakampen i Farum i søndags.

    Erik Johansson er derimod ude med én spilledags karantæne.

    1 Stephan Andersen
    2 Tom Høgli
    3 Ludwig Augustinsson
    6 William Kvist
    7 Benjamin Verbic
    8 Uros Matic
    11 Andreas Cornelius
    15 Mikael Antonsson
    17 Kasper Kusk
    19 Federico Santander
    22 Peter Ankersen
    23 Andrija Pavlovic
    24 Youssef Toutouh
    25 Mathias Zanka Jørgensen
    26 Jores Okore
    31 Robin Olsen
    33 Rasmus Falk
    35 Aboubakar Keita

    Danny Amankwaa træner med, men er endnu ikke i kampform, så eneste mand på skadelisten er p.t. Nicolaj Thomsen, der har foden i gips efter sin operation tidligere på måneden.
    --
    Med andre ord - ingen Gregus med i truppen. På den ene side logisk i forhold til, at Ståle må prøve andre konstellationer af før torsdagens kamp. På den anden side et ret kraftigt signal om, at Gregus er på vej ud i kulden og formentlig også væk fra klubben, hvis han ikke meget snart løfter sit spil.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    521

    Re: Derby 19/2

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Fra FCK.dk:


    --
    Med andre ord - ingen Gregus med i truppen. På den ene side logisk i forhold til, at Ståle må prøve andre konstellationer af før torsdagens kamp. På den anden side et ret kraftigt signal om, at Gregus er på vej ud i kulden og formentlig også væk fra klubben, hvis han ikke meget snart løfter sit spil.

    Jeg forstår det ikke. Gregus er altså en udmærket spiller, og ved godt, at det røde kort var skidt, men samtidig, at han også var meget uheldig med dommeren (det kunne dømmes og bla bla bla, det har vi diskuteret). Hvorom alting er, så er Gregus er dygtig spiller. Ikke på kanten, ikke med Kvist, men ellers en spiller, som vi fint kan bruge. Ståle må naturligvis have sine bevæggrunde, men jeg havde dælme gerne set Gregus med i denne kamp. Vi kunne få brug for en landholdsspiller kontra et - i øvrigt stort - talent i form af Keita. Men al right. Jeg er fan af Ståle og stoler ubetinget på manden. Han må have en idé med det. Er imidlertid ærgerlig, da jeg godt kan lide Gregus og den spillestil han er garant for. :(
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk

  4. De følgende 10 brugere er enige:

  5. #18
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Derby 19/2

    Meget interessant, at Verbic er med, for han kan være en meget vigtig nøgle mod Ludogorets. Jeg forestiller mig to scenarier mht:

    1)
    Han får de sidste 15-20 min (kommer selvfølgelig lidt an på stillingen i kampen), så Ståle kan teste ham af og se, om han er klar.

    2)
    Hvis han er lidt mere fremskreden i form og skade, så får han måske en plads fra start, så Ståle kan se, hvor længe han kan holde.

    Kan Verbic klare f.eks. 70 min og ser god ud, så bliver Ståles hovedbrug forud for kampen mod Ludogorets ualmindelig meget mindre, da det løsner Toutouh fra kanten.


    Mht Gregus, så tror jeg nu ikke, at han er på vej ud. Ståle virkede ikke sur på ham overhovedet efter kampen torsdag, og han er i dag citeret i BT for, at midtbanen er på plads (for de kommende år). Det kan selvfølgelig være et interview af ældre dato, men jeg tror nu stadig, at man har tillid til ham. At han ikke er med i morgen skyldes som nævnt ovenover nok, at han heller ikke spiller torsdag. Jeg tror Ståle er forholdsvis kold i forhold til derby (da vi fører med så mange point), og jeg ser bestemt en stor mulighed for, at Keita får spilletid. Nok ikke, hvis vi skal jagte et mål til sidst, men hvis vi skal forsvare en føring eller ved uafgjort. Denne kamp vil være en perfekt mulighed for at teste om Keita kan være med i tempo, og om han kan holde hovedet koldt i store kampe.
    Sidst redigeret af k@sper : 18.02.17 kl. 14:52

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Derby 19/2

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Med andre ord - ingen Gregus med i truppen. På den ene side logisk i forhold til, at Ståle må prøve andre konstellationer af før torsdagens kamp. På den anden side et ret kraftigt signal om, at Gregus er på vej ud i kulden og formentlig også væk fra klubben, hvis han ikke meget snart løfter sit spil.
    Det mener jeg er at trække analysen lige langt nok.

    Jeg tror mere, at den primære forklaring er, at Benjamin Verbic er blevet hurtigere klar end ventet, og han skal derfor testes, hvor meget han vil kunne være i spil til torsdag. Og så forstår jeg egentlig godt, at Ståle giver plads i truppen til dem, som også er aktuelle til torsdag og formentlig skal kæmpe om en startplads: Keita, Kusk og nu også Verbic.

    Når det er sagt, er der formentlig også et signal i det til Jan Gregus: Der er en naturlig konsekvens ved at begå dumheder og efterlade holdet i stikken, og det er, at man ikke efterfølgende bare kan forvente at komme med til en vigtig kamp.

    Jeg tror heller ikke, at Gregus overhovedet er opgivet eller på vej væk, for jeg synes trods alt, at han har vist sig som en dygtig fodboldspiller især rent teknisk, når han får lov til at spille sin midt-midt. Men han mangler meget taktisk og mentalt, som der skal arbejdes på, men det bliver der forhåbentlig sat ekstra fokus på nu her i foråret.

    Og så er det lidt en udfordring, at han er faldet så meget igennem kantspiller, når man ved, hvor meget Ståle har praktiseret det med at bruge en centralmidt som kant, f.eks. i vanskelige udekampe i Europa. Ja, faktisk er det jo i høj grad den måde, som f.eks. Kvist og Delaney i deres unge dage blev indsluset på holdet på ved primært at starte som kant og så siden komme ind centralt.

  7. De følgende 5 brugere er enige:

  8. #20
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Derby 19/2

    Citat Oprindeligt indsendt af Rokie_Ijeh Se meddelelser
    Jeg forstår det ikke. Gregus er altså en udmærket spiller, og ved godt, at det røde kort var skidt, men samtidig, at han også var meget uheldig med dommeren (det kunne dømmes og bla bla bla, det har vi diskuteret). Hvorom alting er, så er Gregus er dygtig spiller. Ikke på kanten, ikke med Kvist, men ellers en spiller, som vi fint kan bruge. Ståle må naturligvis have sine bevæggrunde, men jeg havde dælme gerne set Gregus med i denne kamp. Vi kunne få brug for en landholdsspiller kontra et - i øvrigt stort - talent i form af Keita. Men al right. Jeg er fan af Ståle og stoler ubetinget på manden. Han må have en idé med det. Er imidlertid ærgerlig, da jeg godt kan lide Gregus og den spillestil han er garant for. :(
    Det er overraskende, hvis Matic havde lidt flere kampe for holdet ville det være oplagt at starte med Kvist og Gregus eller Keita og sørge for Matic er 100% klar til Europa. Det er lige før jeg tror Ståle kan finde på at starte med Matic og Keita i morgen

  9. #21
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    267

    Re: Derby 19/2

    Kvist spiller.

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #22
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Derby 19/2

    Hvorfor er det I tror at Jan Gregus ikke er med fordi han er i karantæne på Torsdag? Kvist spiller jo og Erik er i karantæne mod BIF og han spillede jo i torsdags.

    Jeg er helt sikker på at det er signal til ham om at det er uacceptabelt at han nu to gange i denne sæson har ladt sit hold i stikken. Så er der nogen der nævner at han er en god spiller. Det er han jo nok, men jeg synes ikke at han er god nok til at spille fast for os. Han virker meget langsomt tænkende i sit spil og laver mange dumme ting. Han fik rødt mod Porto og Ludogorets ja, men inden det var han jo dårlig. Hvis man var sikker på ham, så havde man sikkert ikke hentet Matic ind. Det er jeg ret sikket på.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #23
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    419

    Re: Derby 19/2

    Menu 1 er udvidet ... det burde give nogle promille flere tåbelige tilråd fra tribunen :-)

  14. #24
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Derby 19/2

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Meget interessant, at Verbic er med, for han kan være en meget vigtig nøgle mod Ludogorets. Jeg forestiller mig to scenarier mht:

    1)
    Han får de sidste 15-20 min (kommer selvfølgelig lidt an på stillingen i kampen), så Ståle kan teste ham af og se, om han er klar.

    2)
    Hvis han er lidt mere fremskreden i form og skade, så får han måske en plads fra start, så Ståle kan se, hvor længe han kan holde.

    Kan Verbic klare f.eks. 70 min og ser god ud, så bliver Ståles hovedbrug forud for kampen mod Ludogorets ualmindelig meget mindre, da det løsner Toutouh fra kanten.


    Mht Gregus, så tror jeg nu ikke, at han er på vej ud. Ståle virkede ikke sur på ham overhovedet efter kampen torsdag, og han er i dag citeret i BT for, at midtbanen er på plads (for de kommende år). Det kan selvfølgelig være et interview af ældre dato, men jeg tror nu stadig, at man har tillid til ham. At han ikke er med i morgen skyldes som nævnt ovenover nok, at han heller ikke spiller torsdag. Jeg tror Ståle er forholdsvis kold i forhold til derby (da vi fører med så mange point), og jeg ser bestemt en stor mulighed for, at Keita får spilletid. Nok ikke, hvis vi skal jagte et mål til sidst, men hvis vi skal forsvare en føring eller ved uafgjort. Denne kamp vil være en perfekt mulighed for at teste om Keita kan være med i tempo, og om han kan holde hovedet koldt i store kampe.
    Jeg bemærkede også, at Ståle ikke virkede sur på ham efter kampen. Men for det første tænker Ståle taktisk i sine udtalelser (her kunne han have tænkt: Den ordner vi internt). For det andet kunne Ståle være kommet på andre tanker efter at have set kampen på video. Som flere har været inde på - bl.a. den tidligere topdommer Kenn L. Hansen - er det røde kort hårdt dømt. Men(!) han giver dommeren mulighed for at uddele endnu et gult kort, og det er bare torskedumt. Og der begynder at tegne sig et billede af en spiller, der ikke kan holde hovedet helt koldt nok i Europa.

    Som andre skriver i tråden, er Kvist altså med, så det er ikke for udelukkende at prøve midtbanekonstellationer til på torsdag, at Gregus er siet fra. Ser man bort fra det røde kort, gjorde Gregus dæleme heller ikke en god figur generelt torsdag. Så jo, jeg tror, det er et vink med en vognstang om, at Gregus ikke nødvendigvis er fremtidens mand for FCK.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  15. #25
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Derby 19/2

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Som andre skriver i tråden, er Kvist altså med, så det er ikke for udelukkende at prøve midtbanekonstellationer til på torsdag, at Gregus er siet fra. Ser man bort fra det røde kort, gjorde Gregus dæleme heller ikke en god figur generelt torsdag. Så jo, jeg tror, det er et vink med en vognstang om, at Gregus ikke nødvendigvis er fremtidens mand for FCK.
    Nu skal vi jo kunne stille hold! Matic, Keita plus en 3. central midtbanespiller skal der jo udtages. Her er det ganske logisk at udtage Kvist fremfor Gregus, når de nu begge har karantæne. Det store spørgsmål er om Matic/Keita starter eller om de kun får kamp sammen, hvis vi er klart foran!

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #26
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,037

    Re: Derby 19/2

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Havde du det på samme måde for 5 år siden, da vi førte med 12 point over Nordsjælland?

    ougar
    Udgangspunktet var om det var et attraktivt derby hvor billetterne sælger sig selv. Tvivler som sagt på at der er ret mange der kigger på tabellen lige nu of ser spænding komme i et omfang hvor de betragter det som en must-see kamp. At der så i løbet af foråret en sjælden gang imellem bliver sat et stort forspring, tror jeg bare ikke har den store indflydelse på billetsalget før vi når et punkt hvor vi ser et billede af at spændingen reelt er genskabt.
    Temptation; I like Women, Wine and Song – and all the special pleasures of doing something wrong….Yeah; you’ll never make a saint of me!!

  18. #27
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    353

    Re: Derby 19/2

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Nu skal vi jo kunne stille hold! Matic, Keita plus en 3. central midtbanespiller skal der jo udtages. Her er det ganske logisk at udtage Kvist fremfor Gregus, når de nu begge har karantæne. Det store spørgsmål er om Matic/Keita starter eller om de kun får kamp sammen, hvis vi er klart foran!
    Det jeg har set til Kieta, synes jeg ikke berettiger til en kamp i EL. Det er han ikke klar til endnu. Jeg håber at midtbanen på torsdag hedder Falk, Matic, Toutouh, Kusk. Hvis det bliver sådan, skal Kusk have noget spilletid i morgen. Hvordan den centrale midt kommer til at blive skruet sammen, bliver også spændende. Men jeg går ud fra at det bliver Matic / Kvist fra start.

    Og så bliver det spændende at se hvad Okore kan, når det virkelig gælder. Jeg ved han er en god, men jeg synes der har været for mange fejl fra ham. Dem skal der helst ikke komme for mange af i morgen.
    - We'll Sing on our own! -

  19. #28
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Derby 19/2

    Citat Oprindeligt indsendt af SimonV Se meddelelser
    Hej MadsEmil. Bestyrelserne har fået 10 stk som en del af deres aftale. Samlet 360 stk. Bare til info.
    Hej Simon

    Jeg er en del af en af samarbejdsklubberne hvor man kunne hente to billetter til derby så længe der var nogle.......???

  20. #29
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    84

    Re: Derby 19/2

    Citat Oprindeligt indsendt af MadsEmil Se meddelelser
    Hej Simon

    Jeg er en del af en af samarbejdsklubberne hvor man kunne hente to billetter til derby så længe der var nogle.......???
    Det var der så 5 der kunne!!!

  21. #30
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    22

    Re: Derby 19/2

    Det er nu smukt at de holder traditionen i hævd og får noget brændt af trods boykot http://ekstrabladet.dk/112/lige-nu-v...-doere/6540148

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •