Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 31 til 40 af 40

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København - AC Horsens ( 5. marts 2017 Kl. 16.00)

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,218

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - AC Horsens ( 5. marts 2017 Kl. 16.00)

    Jeg må indrømme, at da jeg gik hjem fra Parken igår, var jeg underligt lidt begejstret, 5-0 taget i betragtning. Kampen virkede meget som en dag på kontoret, hvor vi så blot scorede på samtlige chancer.
    Bo Henriksens kommentar efter kampen: "... Vi er egentlig meget godt med i starten af kampen, og så går vi til pause nede 3-0", synes jeg passer godt på den kamp jeg så.
    Jeg synes ikke vi var så voldsomt dominerende, som 5-0 ellers foreslår.

    Det virkede også til at Horsens havde glemt at sætte en målmand på banen. Nøj en sløj præstation fra hans side.
    Det var den dårligste målmandspræstation i Parken i flere år.
    En målmand i bare lidt form, havde taget i hvert fald 3 af målene, hvis ikke flere.

    Men det er da klart, 5-0 og at holde Horsens til nul chancer er en god præstation.
    Man skal ikke brokke sig efter en kamp, hvor Santander viser at han har fået hul på bylden, og de andre angribere også får scoret.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    123

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - AC Horsens ( 5. marts 2017 Kl. 16.00)

    Takker for GIF
    Det er først nu det går op for mig, at der er nelle ikke bare på målmanden, men også på deres forsvars spiller. Når han endelig scorer - så er det med dobbelt nelle - nice :-)

    Også synes jeg det er svært at tage dem, der brokker sig alvorligt efter sådan en kamp. 5-0 og nul chancer til modstanderen - der prøver at spille op med os ved et klart mandat til at gå til kanten på det fysiske spil - men som bare i alle aspekter møder deres overmand. Superkamp - nu med et syngende børneafsnit - ærgerligt at sektionen ikke fandt på noget kreativt, så der kunne laves et samspil mellem de to modsatte tribuner. Det bliver måske til noget næste gang, tror mange af de børn og forældre har lyst til at komme igen.

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #33
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - AC Horsens ( 5. marts 2017 Kl. 16.00)

    Citat Oprindeligt indsendt af 1233Max Se meddelelser
    Superkamp - nu med et syngende børneafsnit - ærgerligt at sektionen ikke fandt på noget kreativt, så der kunne laves et samspil mellem de to modsatte tribuner. Det bliver måske til noget næste gang, tror mange af de børn og forældre har lyst til at komme igen.
    HAHA, ja det er rigtigt. Sektionen svarede rigtigt fint på børnenes F - C - K-sang, men det opfattede børnene aldrig. Og heller ikke deres forældre. Så det var ikke Sektionens skyld, at den ikke fik mere luft. Men det kunne da være sjovt, hvis det en dag lykkes. Jeg har ofte tænkt, om man kan opnå noget sjovt med en blid Capo i stedet for de to irriterende trommedrenge. Altså en Capo som en håndfuld gange i løbet af kampen starter et eller andet. Præcis så få gange, at børnene kan opretholde interessen.

    Og så må jeg fastholde: Horsens var pivringe. Og deres målmand var den dårligste.

  6. #34
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - AC Horsens ( 5. marts 2017 Kl. 16.00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Hår i suppen:
    - Eriks gule kort er næppe nok til at give ham en fridag inden slutspillet
    - Zanka fik heller ikke et kort, som kunne give en fridag inden slutspillet
    Det er sandt, men til gengæld har de nu begge en glimrende mulighed for at trække et ligegyldigt kort i næste kamp og så have karantæne i sidste runde. Så vidt jeg kan finde frem til, vil de begge få nok strafpoint uanset hvor slem forseelsen er.

    Godt nok vil jeg meget gerne forblive ubesejret så længe som muligt, men jeg ville trods alt heller ikke være særlig nervøs ved, at Anton og Okore spillede mod Silkeborg.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #35
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - AC Horsens ( 5. marts 2017 Kl. 16.00)

    Kiggede lige kampens highlights igennem, og må egentlig revurdere, hvad jeg skrev om Toutouh. Nok har han ikke nogle decideret spektakulære aktioner i gårsdagens kamp, men han har 3. sidste fod på bolden inden en scoring to gange, og er faktisk den, som sætter Ludwig op til de to klasseindlæg med perfekte afleveringer. Og det skal man også lige huske at få med i billedet.

  9. De følgende 4 brugere er enige:

  10. #36
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    854

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - AC Horsens ( 5. marts 2017 Kl. 16.00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Og så må jeg fastholde: Horsens var pivringe. Og deres målmand var den dårligste.
    Én ting er at Horsens ser dårlige ud. Noget helt andet er hvor utroligt svære de har været at have med at gøre for snart sagt alle andre hold i Suppen. (Jeg husker David Nielsen i et eller andet podcast rose dem for altid at være i kampene og ofte få noget med.) Så mon ikke det faktisk er vores holdtaktiske niveau, vores fysik og det tryk vi kommer med der fører til den bedst mulige kamp man kan have mod Horsens - få, halvstore chancer til os; nul chancer til dem. (At vi så scorer på dem alle er bare luksus.)
    "Men det er fodbold. Vi er neanderthalere alle sammen." - Zanka

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #37
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,308

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - AC Horsens ( 5. marts 2017 Kl. 16.00)

    Horsens er bestemt ikke nogen skræmmende modstander og at træneren påstår, at deres plan lykkedes er vist ikke helt sandheden. Umiddelbart var deres plan bygget op omkring et vekslende presspil, hvor man eksplosivt skulle kunne presse boldholderen til fejl og så forsøge at tage mange hårde dueller. De lukkede konsekvent ned centralt, mens de tillod mere på kanterne og de var tilfredse med, at vi kørte bolden rundt, så længe vi ikke spillede igennem deres kæder.

    Den plan så jeg virkelig ikke blive løst særlig godt. Det virker ikke som en særlig god idé, at fokusere så meget centralt når vi har så stærke kanter og er så gode på indlæg. Deres presspil ender også med, at blive udstillet, da de slet ikke formår at komme ind og presse boldholderen i tide, så der var stort set altid gode spilmuligheder og når de endelig fik lukket ned, kunne vi slå en lang bold (som de også havde problemer med) eller spille bolden tilbage og bygge op igen.
    Man må virkelig stille spørgsmålstegn ved deres plan, hvis den lykkedes på trods af, at man bogstavelig talt intet kunne fremadrettet. Derudover synes jeg ikke de var godt med i de første 15 minutter (foruden at de da stod 0-0).

    Horsens er et hold med ganske store udsving og det er klart, at det bliver en faktor, især når de kommer så hurtigt bagud. Det er dog også i høj grad vores spilleres fortjeneste, at Horsens blev spillet under græstæppet. Det eneste Horsens reelt bidrog med var frispark (i den forbindelse kan man undre sig over, at de kun modtog to advarsler). Jeg kan nu ikke finde noget at være skuffet over på baggrund af den kamp, hvor jeg mener at alle spillere viser høj klasse. Det eneste minus er vel, at Matic ikke får så meget indflydelse i det offensive spil, men han gjorde det ganske glimrende, da det var klart, at Horsens fokuserede meget på, at lukke ned centralt. Toutouh synes jeg i øvrigt ikke var skuffende eller under niveau - også selvom han ikke var lige så iøjnefaldende som Falk.

    Det var en glimrende kamp og Horsens er vel ikke værre end så mange andre Superligahold, så jeg synes heller ikke man skal tage for meget kredit fra spillernes præstation. Den eneste der ikke leverede på et højt niveau var vel Robin, men det skyldes udelukkende, at han ikke havde noget at lave.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #38
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - AC Horsens ( 5. marts 2017 Kl. 16.00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    HAHA, ja det er rigtigt. Sektionen svarede rigtigt fint på børnenes F - C - K-sang, men det opfattede børnene aldrig. Og heller ikke deres forældre. Så det var ikke Sektionens skyld, at den ikke fik mere luft. Men det kunne da være sjovt, hvis det en dag lykkes.
    Få sendt en Capo ned til ungerne næste gang og få dem oplært og sat i gang. Helt sikkert noget de vil føle sjovt at være med i. Og ja forældrene sikkert også. :)

  15. #39
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - AC Horsens ( 5. marts 2017 Kl. 16.00)

    Citat Oprindeligt indsendt af DaneX Se meddelelser
    Få sendt en Capo ned til ungerne næste gang og få dem oplært og sat i gang. Helt sikkert noget de vil føle sjovt at være med i. Og ja forældrene sikkert også. :)
    Hehe, var på familietribunen med sønnike. Jeg tror at man godt kan få børn og forældre med på at synge, men det kræver vist bare at dem med trommerne ved hvad de laver- og det gjorde de ikke. De begyndte flere gange på en anden sang end den sektionen var i gang med, hvilket var noget rod og de stoppede f-c-k, da sektionen begyndte at svare, hvilket gjorde at det naturligt døde ud. Selvfølgelig kan børnene ikke synge med på de lange komplekse sange, så det skal jo være de korte chants.

    Men helt sikkert. Få nogle til at koordinere det lidt bedre og så skal børnene (inkl. Forældre) nok synge med.

    Kampen: 5-0 og videre...

    MCN

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #40
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - AC Horsens ( 5. marts 2017 Kl. 16.00)

    Citat Oprindeligt indsendt af MCN Se meddelelser
    Selvfølgelig kan børnene ikke synge med på de lange komplekse sange..
    Ville ellers elske at høre ♫♫Tøsen lå på sengen, og hun var mer' end klar♫♫ og lignende evergreens fra familietribunen ;)

  18. De følgende 2 brugere er enige:

Side 3 af 3 FørsteFørste 123

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 45
    Sidste Meddelelse: 18.03.16, 09:41
  2. Svar: 32
    Sidste Meddelelse: 11.03.16, 11:45
  3. Optakts- og kamptråd: AC Horsens – FC København (29.10.12 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 50
    Sidste Meddelelse: 30.10.12, 20:39
  4. Svar: 64
    Sidste Meddelelse: 13.03.12, 20:09
  5. Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 13.03.11, 15:11

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •