Side 3 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 63

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København - Ajax (09.03.17)

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - Ajax (09.03.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af unknown Se meddelelser
    Jeg må se den igen, for husker slet ikke Younes som værende farlig fra min plads på stadion. Derimod var Traore farlig hver gang overfor Ludwig.

    Derudover kommer jeg bestemt ikke til at savner Klaassen's dybdeløb næste uge, for de var farlige hver gang.
    Sjovt, for Younes var farligere end Traore, set på tv. Traore er godt nok med i Ajax offside-mål, men mangler det som langt de fleste spillere med besnærende driblinger mangler, nemlig færdigheder i afslutningsspillet. Derfor slår han bl.a. Heller aldrig igennem i Chelsea. Faktisk er der en del mennesker i Holland der ikke kan forstå at han starter gang efter gang. Men er man trænerens kæledægge (han havde Peter Bosz i Vitesse Arnhem), så hjælper det på mange ting.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - Ajax (09.03.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Jeg skal åbenbart bare være på tværs i dag ;-)

    Men Pavlovic var PIVRINGE til at orientere sig, da han mindst to gange erobrer bolden og har mulighed for at skabe farlige situationer foran rengøringsmidlets mål. Han skal bare smide bolden modsat, men vælger at spille den tilbage til Zanka/Erik/Robin. Det er sgu ikke godt nok.

    Nu vi er ved angriberne, så savner jeg en Santin-type, der kan true modstandernes bagrum.
    Jeg er ikke uenig - der mangler stadig meget fra Pavlovic, rigtig meget. Jeg hæfter mig bare ved, at han i går i det mindste begyndte at vinde dueller og begyndte at holde på en bold (på en billig baggrund, ja). Et fremskridt i forhold til vores Champions League-kampe, hvor han var komplet overmandet og en meget nem opgave for modstandernes forsvar.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #33
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - Ajax (09.03.17)

    [QUOTE]
    Citat Oprindeligt indsendt af jooness Se meddelelser
    Ja, måske lige akkurat, men det må skyldes, at Ajax har en mere troværdig afløser for Klaassen (Ziyech, der overraskende startede ude i går), end vi har for Zanka (Okore/Antonsson).

    Jeg glæder mig nu over, at vi ikke får Klaassen at se i returen, for for filan hvor er han dygtig. I mine øjne Ajax' bedste spiller i går. Konstant til stede, konstant farlig, når han var oppe omkring feltet, og står bag både assisten og den farligste chance derudover. Man kan tydeligt se på ham, at han er mere færdigudviklet og komplet end nogle af de meget unge spillere, de ellers har løbende i offensiven.
    Jeg betragter Klaassen, som Ajax svar på Thomas Delaney - han er overalt og det kommer helt sikkert til at få betydning at han mangler i returen.
    Zanka's karantæne løser Okore stille og roligt.
    If wars can be started by lies - they can be stopped by truth. (Julian Assange)

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #34
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    854

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - Ajax (09.03.17)

    Du mener stille og u​roligt?
    "Men det er fodbold. Vi er neanderthalere alle sammen." - Zanka

  8. De følgende 11 brugere er enige:

  9. #35
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - Ajax (09.03.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Sjovt, for Younes var farligere end Traore, set på tv. Traore er godt nok med i Ajax offside-mål, men mangler det som langt de fleste spillere med besnærende driblinger mangler, nemlig færdigheder i afslutningsspillet. Derfor slår han bl.a. Heller aldrig igennem i Chelsea. Faktisk er der en del mennesker i Holland der ikke kan forstå at han starter gang efter gang. Men er man trænerens kæledægge (han havde Peter Bosz i Vitesse Arnhem), så hjælper det på mange ting.
    Også fra C13 så Younes langt giftigere ud. Ubehageligt antrit og løb med bolden. Men han manglede nu også i den grad noget slutprodukt selv om han kørte Ankersen rundt efter forgodtbefindende.

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #36
    Tilmeldingsdato
    Nov 2008
    Indlæg
    325

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - Ajax (09.03.17)

    Younes ser rigtig giftig ud, og han er en fantastisk dribler, der kræve fuld opmærksomhed. Der skal ikke ret meget til, før man pludselig fanger hans ben og der er straffe, men....

    Kigger man på statistikkerne har han meget lidt slutprodukt. Tre mål og syv assists i 36 kampe denne sæson ifølge transfermarkt. Det ser besnærende ud, men fører oftest ikke til så meget. Muligvis fordi han (i mine øjne) virker lidt selvisk og uden det store blik for medspillerne.

    I øvrigt fint at Klaasen ikke er med i returen. Han er fandeme god og hans sammenspil med Dolberg i går var topklasse.
    ...

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #37
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - Ajax (09.03.17)

    [QUOTE=Orb;655534]

    Jeg betragter Klaassen, som Ajax svar på Thomas Delaney - han er overalt og det kommer helt sikkert til at få betydning at han mangler i returen.
    Zanka's karantæne løser Okore stille og roligt.

    Jeg er faktisk også ganske tryg, hvis valget er Okore. Tror han vil stå godt til Dolberg, som viste sig ret kropsstærk. Zanka er ikke svag, men Okore er stærkere i duellerne (hvis komparationen er mellem Zanka og Okore). Men hold da op, den bliver godt nok spændende i Amsterdam! Lad os bare spille destruktivt og med lange bolde. Jeg er fuldstændigt ligeglad. Hold nullet! Jeg vil have mere! :P
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk

  14. De følgende 4 brugere er enige:

  15. #38
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    854

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - Ajax (09.03.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af Rokie_Ijeh Se meddelelser
    Jeg er faktisk også ganske tryg, hvis valget er Okore. Tror han vil stå godt til Dolberg, som viste sig ret kropsstærk. Zanka er ikke svag, men Okore er stærkere i duellerne (hvis komparationen er mellem Zanka og Okore).
    God observation. Bliver sjovt at se om du har ret i at Zankenbauer faktisk er den svageste af Johansson, Okore og the maestro himself.

    Hvis Okore kan gå op og vinde flere dueller mod Dolberg, så hjælper det altså meget på den irriterende dominans AJAX tiltvang sig i nogle perioder igår. Jeg er bestemt ikke tryg ved at de så let kan føre bolden op til deres wings, også selvom jeg godt kan se at Younes og Traoré ofte gør præcis det vi vil have dem til.

    On that note, jeg så (på TV) Younes som en farlig, men neutraliseret spiller i gårsdagens match. Ankersen havde styr på ham. Ikke som man har styr på en suppe-wing, men de få gange Younes rent faktisk fik ham isoleret 1 mod 1 fik Ankersen lukket ned - og ellers bare ledt ham over i næste zone foran midtbanen, hvilket er total ufarligt. (Dermed ikke sagt at han ikke er en god spiller med et super touch, men taktisk var det bare en meget umoden indsats.)
    "Men det er fodbold. Vi er neanderthalere alle sammen." - Zanka

  16. #39
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - Ajax (09.03.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Som klub nåede vi også en ganske god milepæl. Vi har nu 71 sejre i Europa, mod de uvaskedes 70.

    FC København - Danmarks ubestridt mest succesrige klub i historien.
    Ikke for at være en buzzkill, men så længe man regner kvalifikationskampe med, er det ikke i sig selv særlig imponerende at spille, og vinde, mange kampe. Vores deltagelse i Champions League 2013 var jo heller ikke mindre værd fordi vi ikke havde vundet fire kampe i tre runder inden selve turneringen begyndte – og håbet vil da også helt klart være igen engang ikke at behøve spille en masse runder inden man kommer rigtigt i gang :-)

    Ser man f.eks. på B1903's kvartfinale i UEFA Cup 1992 er den barske kendsgerning, at holdet vandt fire kampe i hele turneringen (og den ene var så da de smadrede Bayern 6-2 ...). Det havde vi allerede opnået efter ChL-kvalen. Og ikke desto mindre nåede 3'erne længere end vi endnu er kommet ...

    Så kan man altid diskutere om det var en stærkere turnering dengang end det er nu. Men tager man kvalifikationskampe med, skævvrider man en statistik der i forvejen har en del tilfældigheder. Er der nogen – jeg kigger i retning af ougar ;-) – der har cifrene for deltagelse i selve turneringerne for danske hold? Jeg gætter på, at BIF stadig fører af den naturlige grund at de allerede debuterede midt i firserne. Jeg gætter også på, at siden 1992 kvaser vi dem i direkte konkurrence.

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #40
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    720

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - Ajax (09.03.17)


  19. #41
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - Ajax (09.03.17)

    Omvendt så er BIF i flere år indtrådt i de europæiske turneringer før os og har haft mulighed for flere nemmere kampe til at hente sejre i end os. Ikke at det altid lykkedes, men..... Så mon ikke det går tæt på lige op på den lange bane?

  20. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  21. #42
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    413

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - Ajax (09.03.17)

    [QUOTE=Rokie_Ijeh;655540]
    Citat Oprindeligt indsendt af Orb Se meddelelser


    Jeg er faktisk også ganske tryg, hvis valget er Okore. Tror han vil stå godt til Dolberg, som viste sig ret kropsstærk. Zanka er ikke svag, men Okore er stærkere i duellerne (hvis komparationen er mellem Zanka og Okore). Men hold da op, den bliver godt nok spændende i Amsterdam! Lad os bare spille destruktivt og med lange bolde. Jeg er fuldstændigt ligeglad. Hold nullet! Jeg vil have mere! :P
    Jeg håber at du har ret, men jeg er ikke enig.

    Jeg ser Zanka som bedre end Okore på alle parametre og ville langt hellere stille med Zanka.

    Faktisk har jeg slet ikke været imponeret af Okore, og på den måde en amatørspiller fra B93 i starten af kampen så let som ingenting viftede Okore væk ude ved sidelinjen og fik et frit løb mod målet var ikke noget der gjorde mig tryg.

    Men jeg håber da at jeg tager helt fejl af Okore :)

    rsj

  22. De følgende 6 brugere er enige:

  23. #43
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,550

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - Ajax (09.03.17)

    Lidt Europa-cup-statistik man kan hygge sig lidt med indtil weekenden starter...

    Historisk set er 2-1 i første kamp det resultat, der giver den mest lige chancefordeling i returkampen. I hele Europa-cup historien giver 2-1 hjemme nemlig avancement i 51% af kampene (331 ud af 640 kampe). Fordelingerne har dog ændret sig lidt gennem tiden, så hvis vi ser på den "nyere" historie (helt arbitrært valgt som alle kampe efter 2000/01 sæsonen) så giver 2-1 i første kamp avancement i 58% af kampene (149 ud af 257). Hvis vi man checker i dag, så er det faktisk tæt på hvad bookmakerne gætter på - vi står som svage favoritter de steder jeg har kigget.

    Det skal så også sammenlignes med, at udgangspunktet jo ikke var 50/50, fordi det hold der slutter hjemme har en fordel - historisk set giver hjemmebane i den afgørende kamp avancement i 54% af kampene (hvor kun opgør med tilfældig tildeling af kamprækkefølgen er taget med) - det betyder at 2-1 er et ganske fornuftigt resultat

    Danske hold har vundet 2-1 hjemme i første kamp i alt 15 gange og er gået videre de 7 af gangen - senest vandt Sønderjyske i denne sæson 2-1 over Strømsgodset og gik videre med 2-2 ude, mens Midtjylland tabte returkampen til Manchester United med 5-1 sidste sæson efter 2-1 sejr i første kamp.

    Vi har selv vundet 2-1 i første kamp en enkelt gang, og mange kan nok umiddelbart hive ud af ærmet, at det naturligvis var mod Lazio, hvor vi endte med at ryge ud efter 4-1 nederlag i returen.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  24. De følgende 3 brugere er enige:

  25. #44
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - Ajax (09.03.17)

    Jeg har boet 12 år i Holland efterhånden og det her er måske den sjoveste kamp for mig - det kan virkelig definer min sommer om FCK eller Ajax går videre og derfor er der også en vis glæde over det udemærket udgangspunkt i går og ikke mindst en enorm glæde ved at være i Parken.

    2-1 over Ajax er altså et fint resultat og det bliver mega spændene og mega svært i returen, men vi har en reel chance og holder vel omkring 50% chance for at gå videre og vi er vel trods alt normalt underdogs imod Ajax.

    Omkring kampen så arbejder vores angribere rigtig hårdt (incl Santander) og vi får nok aldrig den 25+ målmager, når de skal bruge så meget krudt i defensiven og det udelukker vel også umiddelbart at Bendtner passer ind, da jeg ikke tror han vil arbejde hårdt nok defensivt (men det passer til en anden tråd). Jeg synes rent faktisk at Santander arbejder fint og styre pressebillede godt og forstår ikke helt kritikken efter i går.

    Ankersen lægger op til et mål og har styr på det defensivt, men jeg bliver stadig lidt urolig omkring ham. Han bakker utroligt meget og ar nervøs hver gang Yones havde bolden.

    Toutouh er en af mine favoritter, men det ligner han har et mindre dyk. Han var ikke specielt god i går og havde Verbic været klar, så synes jeg han skulle have chancen. Måske har Toutouh bare brug for en kort pause.

    Alt i alt en godtaget kamp, selvom vi nok spillede under niveau, men Ajax er trods alt hellere ikke en walk over, jeg savnede dog flere og højere indlæg.

    Fans - jeg sad på øvre C og nød til fulde sektion 12, men savnede at nedre C havde meget mere lyd. Jeg tog selv springet til øvre, da jeg ikke synes jeg bidrag nok til nedre C og stemningen længere. Jeg er nok blevet mere magelig med årene, men synes også det er vigtigt at give plads til dem, der skaber stemning, når man nu helst vil "nyde" kampen fremfor at skråle med på alle sangene. Ikke noget brok eller kritik, men tænk over det. Ajax fans gav den virkelig godt gas og det var også meget fedt, fra øvre C4 hørte jeg dem klart mere end jeg hørte vores egne!

    2-1 og kom nu FCK - det bliver hårdt, men ikke umuligt

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

  27. #45
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København - Ajax (09.03.17)

    [QUOTE=rsj;655545]
    Citat Oprindeligt indsendt af Rokie_Ijeh Se meddelelser

    Jeg håber at du har ret, men jeg er ikke enig.

    Jeg ser Zanka som bedre end Okore på alle parametre og ville langt hellere stille med Zanka.

    Faktisk har jeg slet ikke været imponeret af Okore, og på den måde en amatørspiller fra B93 i starten af kampen så let som ingenting viftede Okore væk ude ved sidelinjen og fik et frit løb mod målet var ikke noget der gjorde mig tryg.

    Men jeg håber da at jeg tager helt fejl af Okore :)

    rsj
    Jeg er enig i, at Zanka på mange parametre er bedst. Men fysisk er Okore stærkere. Han springer højere og er ikke til at rykke væk, som Dolbert viste sig dygtig til (kendte ikke dolberg så indgående, så det overraskede mig faktisk

    Til syvende og sidst, så er vi enige om, at Zanka bliver savnet. Han er forsvarsstyrmanden. Med evnerne til at forudsige, se hvor højt linjen er stå (især ved frispark til modstanderen). Men jeg er positiv. Jeg nærer håb til Okore. Og jeg ønsker os vittigerligt videre. Okore har måske netop de spillemæssige kompetencer, der skal til for at ødelægge - eller i hvert fald besværliggøre - dolberg s spil :-)
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: FC København – AGF (29.05.16 kl.17.00)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 28.05.16, 08:33
  2. Optakts- og kamptråd: FC København – AaB (13.09.15 kl.16)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 62
    Sidste Meddelelse: 15.09.15, 13:11
  3. Optakts- og kamptråd: FCM – FC København (11.05.14 kl.17)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 69
    Sidste Meddelelse: 12.05.14, 21:18
  4. Optakts- og kamptråd: FC København – AGF (18.08.13 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 62
    Sidste Meddelelse: 19.08.13, 22:35
  5. Optakts- og kamptråd: FC København – OB (07.04.13 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 51
    Sidste Meddelelse: 08.04.13, 11:50

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •