Side 3 af 11 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 156

Emner: Optakts- og kamptråd: Ajax - F.C. København (16.03.17)

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Optakts- og kamptråd: Ajax - F.C. København (16.03.17)

    Det hjælper i hvert fald ikke på vores chancer at visse folk herinde sidde og savner deres mor fordi de er bange for kampen. Det er helt ærligt vammelt at høre på den negative tone for visse brugere i denne tråd. Jeg får opkast fornemmelse af se på det. Tag jer nu sammen og støt op omkring holdet!

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Optakts- og kamptråd: Ajax - F.C. København (16.03.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Det hjælper i hvert fald ikke på vores chancer at visse folk herinde sidde og savner deres mor fordi de er bange for kampen. Det er helt ærligt vammelt at høre på den negative tone for visse brugere i denne tråd. Jeg får opkast fornemmelse af se på det. Tag jer nu sammen og støt op omkring holdet!
    Det forringer dem vel heller ikke?
    Du bakker bare op om klebben på din måde, og så lad andre gøre det på deres. Skal vi sige det?
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar


  3. #33
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Optakts- og kamptråd: Ajax - F.C. København (16.03.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jobbeelg Se meddelelser
    Det forringer dem vel heller ikke?
    Du bakker bare op om klebben på din måde, og så lad andre gøre det på deres. Skal vi sige det?
    Haha, du er ligeledes en af pessimisterne. Skummelt nok at man kan kalde sig for en ægte FCK fan hvis det er tilfældet.

  4. #34
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Optakts- og kamptråd: Ajax - F.C. København (16.03.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Haha, du er ligeledes en af pessimisterne. Skummelt nok at man kan kalde sig for en ægte FCK fan hvis det er tilfældet.
    At bekymre sig om hvem der er "ægte" fans el. ej er sateme brøndbysk. Jeg er i øvrigt helt sikkert ikke ægte efter den definition (= jeg har et liv).

    God kamp.


  5. #35
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Optakts- og kamptråd: Ajax - F.C. København (16.03.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Det hjælper i hvert fald ikke på vores chancer at visse folk herinde sidde og savner deres mor fordi de er bange for kampen. Det er helt ærligt vammelt at høre på den negative tone for visse brugere i denne tråd. Jeg får opkast fornemmelse af se på det. Tag jer nu sammen og støt op omkring holdet!
    Fedt indlæg.....

    Jeg er sikker på, at Danske Spil næppe ændrer deres odds på kampen og vurderer FCK's chancer anderledes pga pessimistiske fans. Jeg forstår heller ikke helt, hvorfor man skal være optimist for at støtte op om holdet.

    Jeg kan desuden også oplyse, at jeg hverken er bange for kampen eller støtter holdet mindre, blot fordi jeg ikke tror på sejr. Jeg kan ydermere garantere, at jeg i mindst lige så høj grad iklædt min trøje vil være at finde råbende og heppende foran tv'et, som jeg vil være til enhver anden udekamp, hvor jeg ikke har mulighed for at være på stadion.

  6. De følgende 8 brugere er enige:

  7. #36
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    633

    Re: Optakts- og kamptråd: Ajax - F.C. København (16.03.17)

    Synes vi spillede vores absolut ringeste europæiske kamp i den første kamp mod Ajax, hvis man kigger på vores spil med bolden. Hvis vi kan holde vores normale niveau med bolden tror jeg på det, men spiller vi som vi gjorde i parken igen tror jeg vi ryger ud. Der synes jeg, vi var en smule heldige.
    FCK er en slags Terminator-udgave af Ham-Kam.

    Nick Horup:"Hvem skal med i fodboldens Hall Of Fame?"
    Morten:"Michael Gravgaard, FC København"

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #37
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Optakts- og kamptråd: Ajax - F.C. København (16.03.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kim-N Se meddelelser
    Synes vi spillede vores absolut ringeste europæiske kamp i den første kamp mod Ajax, hvis man kigger på vores spil med bolden. Hvis vi kan holde vores normale niveau med bolden tror jeg på det, men spiller vi som vi gjorde i parken igen tror jeg vi ryger ud. Der synes jeg, vi var en smule heldige.
    Spot on. Og det er jo netop derfor folk skal stoppe deres hykleri. Kan vi spille bare tæt på det vi plejer at kan så bliver dette Ajax hold ikke noget problem for os. Vi var ikke aggressive nok i vores presspil i første kamp og de havde kuglen alt for meget og vi var som du siger ikke gode på bolden. Jeg så første halvled mod Twente i søndags - Ajax var ringe, eller måske skulle man kreditere Twente for at tude at stå nogenlunde højt mod dem og presse dem hver gang de havde bolden. Det kunne Ajax ikke lide. Det er klart at man får dem til at ligne Barcelona hvis man bare stiller sig ned foran feltet og lader dem spille..

  10. #38
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Optakts- og kamptråd: Ajax - F.C. København (16.03.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Spot on. Og det er jo netop derfor folk skal stoppe deres hykleri. Kan vi spille bare tæt på det vi plejer at kan så bliver dette Ajax hold ikke noget problem for os. Vi var ikke aggressive nok i vores presspil i første kamp og de havde kuglen alt for meget og vi var som du siger ikke gode på bolden. Jeg så første halvled mod Twente i søndags - Ajax var ringe, eller måske skulle man kreditere Twente for at tude at stå nogenlunde højt mod dem og presse dem hver gang de havde bolden. Det kunne Ajax ikke lide. Det er klart at man får dem til at ligne Barcelona hvis man bare stiller sig ned foran feltet og lader dem spille..
    Jeg krydser fingre for, at du/I har ret. Der var plads til forbedringer.
    Men pessimister som jeg mener jo nok, at vores "dårlige" spil hovedsaglig skyldtes, at Ajax var gode både i pres og ikke mindst i boldomgang. De var simpelthen for hurtige og for gode til at spille sig ud af vores pres.
    Sidst redigeret af k@sper : 15.03.17 kl. 18:25

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #39
    Tilmeldingsdato
    Feb 2007
    Indlæg
    212

    Re: Optakts- og kamptråd: Ajax - F.C. København (16.03.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Spot on. Og det er jo netop derfor folk skal stoppe deres hykleri. Kan vi spille bare tæt på det vi plejer at kan så bliver dette Ajax hold ikke noget problem for os. Vi var ikke aggressive nok i vores presspil i første kamp og de havde kuglen alt for meget og vi var som du siger ikke gode på bolden. Jeg så første halvled mod Twente i søndags - Ajax var ringe, eller måske skulle man kreditere Twente for at tude at stå nogenlunde højt mod dem og presse dem hver gang de havde bolden. Det kunne Ajax ikke lide. Det er klart at man får dem til at ligne Barcelona hvis man bare stiller sig ned foran feltet og lader dem spille..
    Enig. Jeg så det meste af den kamp i søndags, og Ajax var langt fra prangende før de fik scoret til 1-0 sådan lidt ud af det blå. Twente kunne endda have været foran et par gange.

  13. #40
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Optakts- og kamptråd: Ajax - F.C. København (16.03.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af Cambiasso Se meddelelser
    Enig. Jeg så det meste af den kamp i søndags, og Ajax var langt fra prangende før de fik scoret til 1-0 sådan lidt ud af det blå. Twente kunne endda have været foran et par gange.
    Præcis. Så tag det bare rolig folkens. Jeg er overbevist om at vi nok skal gå videre. Ajax spiller sjældent 90 gode minutter, jeg mindes også Morten Olsen sige at Ajax skal spille to gange 90 gode minutter for at slå os ud. Det syntes jeg godt man kunne se i første kamp og mod Twente - de kan ikke spille 90 gode minutter.

  14. #41
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    320

    Re: Optakts- og kamptråd: Ajax - F.C. København (16.03.17)

    Her er mit kaffegrums - for the record!

    På minus-siden:

    - Falk og Zanka ude. Falk er som bekendt et meget vigtigt offensivt kort og ellers i form for tiden. Lige efter kampen i Parken, men altså inden hans skade var kendt, følte jeg mig nogenlunde sikker på at FCK (og formentlig Falk) nok skulle kunne score i returkampen også. Det er jeg ikke så skråsikker på mere.
    Zanka havde sin muligvis dårligste kamp i sæsonen overfor Dolberg, og det er da muligt at Okore kan tøjle Dolberg bedre. Jeg tror det bare ikke og en forsvarsakse uden Zanka ved siden af Erik J. er en meget stor forringelse i mange facetter af spillet der går udover den enkelte markering.

    - Ajax' forsvar er styrket siden sidst. Den første halve time i Parken var der dejligt mange chancer til FCK. Ofte via enkle midler mod et hold der så ud til at være ude af balance i forsvaret, hvilket de fik rettet noget op på i anden halvleg. Man kunne frygte at de 30 minutter ikke var retvisende ift hvor mange chancer man får mod Ajax denne gang.

    - Ajax er færdige med at undervurdere os. Det er et argument i den absolut bløde ende, men man ved at det kan spille en rolle i det mentale, og der er nutidens Ajax-hold desværre et stykke fra dengang med Jaap Stam og co.

    - Kvist-Matic duoen er ikke helt sammenspillet nok til at presse/modstå Ajax' hurtighed.
    Savnet af Delaney skulle vel kunne mærkes, og det gjorde det for første gang alvor i hjemmekampen mod Ajax. Matic er god og bliver kun endnu bedre for FCK, men lige nu er han og Kvist udfordrede på pres-spillet mod en så boldfast og bevægelig modstander som Ajax. Det kunne være fedt hvis Ståle tog konsekvensen og overbefolkede midtbanen i en 4-5-1 hvor en noget ineffektivt Santander så blev ofret (eller i hvert fald holdt på bænken indtil vi skulle jagte et mål), men det sker nok ikke.

    - Hjemmebanefordel er en ting. Og selvom Ajax måske ikke spiller vildt anderledes på hjemmebane, så bliver de næppe mindre giftige offensivt end de var i Parken.

    På plus-siden:

    - Klaasen er ude og han var ellers en af deres to-tre vigtigste spillere (sammen med Schøne og Dolberg). Ligesom vi fortsat er svækket uden Delaney, må vi håbe at Ajax også mærker et stort savn ved at undvære deres anfører.

    - Ståle plejer at være god til at neutralisere en modstander.
    Og med en sejr i ryggen er der store mulighed for at "ødelægge" en kamp. Hvis ikke med en alternativ opstilling á la 4-5-1, så i indstilling og via mindre taktiske justeringer. Det lyder svært at skulle spille en 0-0 hjem til København, men jeg håber han går efter at spoile og stresse Ajax langt mere end i den første kamp.

    - Glenn'ske gummiben.
    I afdelingen for de meget bløde argumenter kan man måske håbe på at Ajax har visse skrækscenarier i frisk erindring, nu hvor de ikke længere har selvovervurdering i baghovedet på samme måde som tidligere Ajax-hold. De må da i hvert fald meget gerne stadig have denne kamp siddende i kroppen:



    Hvad jeg håber: 1-1
    Hvad jeg tror: 2-1 (med dertil svarende flossede nerver i den forlængede spilletid)

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #42
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Optakts- og kamptråd: Ajax - F.C. København (16.03.17)

    Derudover kan man undre sig over at de sidder og kommentere på hvem der spiller bedst fodbold. Mig bekendt stod der 2-1 på tavlen da kampen blev fløjtet af i sidste uge, og mig bekendt har Ajax heller ikke vundet noget i 3 sæsoner. Så hvad har det at sige at man mener at man spiller bedre fodbold hvis ikke man kan vinde? :) De er meget arrogante Ajax og fodbold Holland generelt. Sandheden er jo bare at de ikke har vundet noget som helst på landsholdsplan siden 88 og deres klubfodbold har ikke vundet noget i over 20 år. Selv 'lille' Danmark har vundet mere end Holland på landsholdsplan. Jeg vil sidde og fryde mig vældig meget imorgen aften når Ajax for 3 gang bliver sendt ud af os :)

  17. #43
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Optakts- og kamptråd: Ajax - F.C. København (16.03.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Sandheden er jo bare at de ikke har vundet noget som helst på landsholdsplan siden 88
    VM-sølv og VM-bronze inden for de sidste to slutrunder er stadig noget.. Men kan godt følge præmissen om at de overvurderer sig selv generelt, især på klubplan. En del eksperter vurderer dog, at et samlet nederlag til FCK vil dog få en del af befolkningen gjort opmærksom på, at hollandsk klubfodbold er i en nedadgående spiral.
    Jeg er dog ikke skråsikker på at vi går videre, fordi Ajax har nogle individuelle kvaliteter, som kan gøre ondt på mange. Og med nye spillere i de to kæder hos os, så kan det godt blive en udfordring.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  19. #44
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Optakts- og kamptråd: Ajax - F.C. København (16.03.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    VM-sølv og VM-bronze inden for de sidste to slutrunder er stadig noget.. Men kan godt følge præmissen om at de overvurderer sig selv generelt, især på klubplan. En del eksperter vurderer dog, at et samlet nederlag til FCK vil dog få en del af befolkningen gjort opmærksom på, at hollandsk klubfodbold er i en nedadgående spiral.
    Jeg er dog ikke skråsikker på at vi går videre, fordi Ajax har nogle individuelle kvaliteter, som kan gøre ondt på mange. Og med nye spillere i de to kæder hos os, så kan det godt blive en udfordring.
    Jeg er som jeg har nævnt nogle gange sikker på at vi går videre. De har virkelig alt for høje tanker om sig selv og deres fodbold, og det vil resultere i et samlet nederlag til os. Ajax spiller sjældent stabilt over 90 minutter, og selv på en forholdsvis dårlig dag er vi i stand til at vinde 2-1. Jeg mener heller ikke at man skal undervurdere de udtalelser MO, Søren Lerby, NJ osv. Har haft omkring Ajax. Man må formode at de ved lidt mere om Ajax end os almene FCK fans.

  20. #45
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,309

    Re: Optakts- og kamptråd: Ajax - F.C. København (16.03.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Spot on. Og det er jo netop derfor folk skal stoppe deres hykleri. Kan vi spille bare tæt på det vi plejer at kan så bliver dette Ajax hold ikke noget problem for os. Vi var ikke aggressive nok i vores presspil i første kamp og de havde kuglen alt for meget og vi var som du siger ikke gode på bolden. Jeg så første halvled mod Twente i søndags - Ajax var ringe, eller måske skulle man kreditere Twente for at tude at stå nogenlunde højt mod dem og presse dem hver gang de havde bolden. Det kunne Ajax ikke lide. Det er klart at man får dem til at ligne Barcelona hvis man bare stiller sig ned foran feltet og lader dem spille..
    Hvorledes er pessimisme forud for Ajaxkampen hykleri?

    Derudover er det vigtigt at notere, at der ikke kun er et hold på banen. Ajax er et godt fodboldhold og de matchede os fint i kampen i Parken. Hvis de rammer det niveau, de viste da anden halvleg begyndte (og indtil vores scoring), så bliver vi kørt over. Vi er bestemt også et god fodboldhold og vi har det bedste udgangspunkt, men når vores store fundament i de europæiske kampe den her sæson har været defensiven, så forstår jeg i den grad nervøsiteten når Zanka ikke er med, ligesom vores offensiv også er stækket uden Falk og Gregus har ikke ligefrem leveret de bedste præstationer internationalt på den plads (hvis han da skal spille kanten). Så kan man også nævne, at Ajax vist får nogle spillere tilbage fra karantæne, så de bliver forstærket i defensiven.

    Det klæder i øvrigt ikke nogen, at spekulere i hvem der er ægteeller ej og slet ikke på den baggrund som du gør det. Det må de for min skyld gerne beholde ude på vestegnen. Folk ser fodbold på forskellige måder og støtter klubben på forskellige måder.


Side 3 af 11 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 62
    Sidste Meddelelse: 13.03.17, 11:06
  2. Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 07.12.15, 22:09
  3. Optakts- og kamptråd: FC København – AaB (20.10.13 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 52
    Sidste Meddelelse: 27.10.13, 18:00
  4. Optakts- og kamptråd: OB – FC København (02.09.12 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 30
    Sidste Meddelelse: 06.09.12, 16:09
  5. Optakts- og kamptråd: OB - F.C. København
    By rmjdk in forum De korte linier
    Svar: 89
    Sidste Meddelelse: 14.05.09, 16:29

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •