Side 9 af 11 FørsteFørste ... 67891011 SidsteSidste
Viser resultater 121 til 135 af 156

Emner: Optakts- og kamptråd: Ajax - F.C. København (16.03.17)

  1. #121
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    851

    Re: Optakts- og kamptråd: Ajax - F.C. København (16.03.17)

    Vover lige pelsen og siger at jeg synes Peter Ankersen var en af vores bedre spillere.

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #122
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Optakts- og kamptråd: Ajax - F.C. København (16.03.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af tobynator Se meddelelser
    Vover lige pelsen og siger at jeg synes Peter Ankersen var en af vores bedre spillere.
    Du tager fejl. Problemet er at han lavede samme fejl flere gange. Vi har hjørn, AJAX sparker væk og han tæmmer dårligt, tager et forkert træk, laver en fejlafleveringer og skaber med det samme en farlig kontra. Havde han ét godt indlæg?

    Toutouh har været dårlig i 2017 og det er lidt bittert at Kusk ikke har været bedre og vi har alle de skader. Toutouh ligner en mand, der ville have godt af en kort pause

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #123
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,139

    Re: Optakts- og kamptråd: Ajax - F.C. København (16.03.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Du tager fejl. Problemet er at han lavede samme fejl flere gange. Vi har hjørn, AJAX sparker væk og han tæmmer dårligt, tager et forkert træk, laver en fejlafleveringer og skaber med det samme en farlig kontra. Havde han ét godt indlæg?

    Toutouh har været dårlig i 2017 og det er lidt bittert at Kusk ikke har været bedre og vi har alle de skader. Toutouh ligner en mand, der ville have godt af en kort pause
    Der var vel ikke en eneste FCK-spiller der ikke lavede de samme fejl gang på gang? En helt generelt/skåret over en kam skidt indsats fra stort set samtlige spillere. Der var klart mest pres på vores højreside, og med en totalt shaky og uforudsigelig Okore i midterforsvaret, et omvandrende rødt kort længere fremme + og Younes i spillehumør, havde Ankersen sgu rigeligt at se til. Jeg synes, han var en af de få FCKere der kunne være sin indsats bekendt, selv om han i (lange) perioder havde det svært..
    Krølben

    Et forsigtigt bud (uden at være sikker i øvrigt) kan være, at der hentydes til vi ikke ved, om vi har to liv og derfor ikke kan spå om vi kan give vores to liv til Brøndby IF.
    Krølben's Avatar

  6. #124
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Optakts- og kamptråd: Ajax - F.C. København (16.03.17)

    Jeg syntes det helt fint at Ståle praktiserer en Solid offensiv. Men så er det altså lige så kritisk at man er god på kontra/omstillinger. Og lige netop på det punkt syntes jeg generelt FCK "BURDE" kunne gøre det bare. eller hvertfald prøve at forbedre denne del af spillet frem til næste Europæiske sæson.

    Der var vel 1 ret stor chance i "åbent" spil til Verbic, hvor man tænker det var et flot spillet angreb. Resten var par halve dødbolde, hvor man håber på det bedste.

    Jeg ser frem til næste Europa eventyr dog forhåbentlig med forbedring i det offensive spil.

  7. #125
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,304

    Re: Optakts- og kamptråd: Ajax - F.C. København (16.03.17)

    Så sluttede denne sæsons europæiske kampagne og med fare for, at være en uægte pessimistisk hyklerfan, og dermed inducere brækfornemmelser hos de disponerede, så var der stort set intet der fungerede i aftes.

    Det, for nogen, ellers så utænkelige scenarie skete og Ajax viste sprudlende spil, især efter deres første scoring, der virkelig sendte os i knæ. Vi forsøgte i starten med et højt pres, der skulle forstyrre Ajax’s spilopbygning og forhåbentlig gøre kampen mere primitiv med lange bolde. Det virkede da også i starten og Ajax spillerne blev en anelse frustrerede og begik nogle grove frispark (som på besynderligvis ikke resulterede i advarsler), men det var en kort fornøjelse og det høje pres endte måske med at blive dyrt.
    Efter udskiftningen af Veltman begyndte Ajax at folde sig mere ud og pludselig broderede de sig gennem vores presspil, bolden havnede på kanten, Younes trak ind i banen og fik sendt en halvforkølet afslutning afsted, som Robin gav en håbløs retur på og så så Ajax sig ikke tilbage. Scoringen tog åbenlyst hårdt på spillerne og flere af dem, der ellers havde vist positive takter det første kvarters tid, var totalt anonyme resten af kampen.

    Vores defensiv led hårdt under fraværet af Zanka og er man lidt grov, så ender det faktisk med, at Okore er skyld i begge scoringer. Han kan næppe klandres for at Robin giver en retur, men han kunne have holdt forsvarslinjen og trukket Traore offside – hvilket han naturligvis burde have gjort (selvom vi dog har set, at det ikke er en garanti, at offsiden bliver dømt). Han begår også straffesparket, som er noget klodset og uheldigt, men i min optik bør han slet ikke tabe den duel med Dolberg. Det er dog ikke kun ved scoringerne Okore så uheldig ud og værre endnu, så spiller Erik sin nok værste kamp for os. For at gnide salt i såret, så var hverken Ludwig eller Ankersen overbevisende defensivt og slet ikke offensivt. Ankersen var umiddelbart den største synder af de to (selvom Ludwig langt fra brillerede). Selvom han prøvede på en del, så lykkedes det uhyre sjældent og han havde en del farlige boldtab (på samme tid må man også anerkende, at Younes ikke er sjov at spille imod og at både Gregus og Ankersen forsøgte at stoppe ham). I øvrigt finder jeg det uhyrligt, at Dolberg fik lov til at ligge alene og umarkeret så mange gange, især i anden halvleg (uden dog at tage noget fra hans præstation der virkelig var god). På et tidspunkt får han lov til, at trække tilbage i banen, tæmme en høj bold, vende rundt og aflevere uden at være presset på noget tidspunkt. Det er ganske enkelt for sløvt, især fordi han tit lå alene i front.
    Boilesen kom dog ind og til trods for, at han konstant var under pres fra Ajax tilskuerne, så ender han med, at efterlade det mest positive indtryk. Han formåede at holde koncentrationen og spillede med stort overskud, ligesom han vandt sine dueller. Han havde enkelte placeringsfejl, men det er vel forventeligt og hans gode indgreb overskygger dem væsentligt.

    Jeg synes Kvist gjorde det udmærket på den centrale midtbane, men han var i den grad overmatchet, da Matic havde voldsomme problemer både i presset og i markeringerne. I nogle perioder af kampen jagtede Matic hovedløst bolden og i andre perioder var han ikke til at få øje på. Fejlplaceringer var der i hvert fald nok af. Kvist var nok vores bedste spiller sammen med Boilesen. Dog synes jeg ikke, at man skal vurdere Matic for hårdt, da han trods alt lige er komme til klubben og fik sin debut for en måned siden.

    Gregus dur ikke som kantspiller. Meget af vores offensive spil afhænger af vores kantspillere og det kunne Gregus slet ikke løfte, ligesom han defensivt ikke kunne stoppe særlig meget. Planen var nok at han skulle ind og stabilisere og sætte Ankersen op, men det virkede i hvert fald ikke. Der var enkelte gode sekvenser, men det hjalp intet og han fremstår utrolig svagt.
    Toutouh var dog ikke bedre end Gregus. Jeg synes at han var fint med i starten, men efter den første scoring kunne man lige så godt have udskiftet ham.
    Ingen af vores kanter formåede at bidrage med ret meget og tabet af Falk tror jeg ikke, man kan underspille. Verbic kom ind og forsøgte at bringe noget mere ’uventet’ og det lykkedes i momenter, men han kan ikke skabe det hele på egen hånd.

    Det er næppe nogen overraskelse, at angrebet overhovedet ikke fungerede. Cornelius prøvede ihærdigt, men var overmatchet af Sanchez (der i øvrigt kunne slippe afsted med alt). Han prøvede dog kampen igennem og lykkedes også med enkelte ting, men vi kunne ikke få ham involveret nok, ligesom antallet af kvalitetsindlæg vel var lig nul. Santander er en helt anden historie. Det korte af det lange er, at intet lykkedes for ham og han var, sammen med Okore, banens svageste (vel egentlig også Gregus, men han slipper lidt billigere, da han spiller på en uvant plads).
    Jeg savnede lidt, at angriberne søgte længere tilbage i banen, især fordi de lange bolde ikke virkede, men det kan godt være, at de har fået besked på at blive fremme.

    Dommeren dømte egentlig ganske fint, men man har vel altid et par indvendinger. Endnu engang så vi, at modstanderen stort set aldrig kan begå frispark mod Cornelius. Det er ligegyldigt hvor meget de skubber, hiver og flår, så slipper de afsted med det konstant. Det var i hvert fald sådan Sanchez fik lukket ned for Cornelius. At vi skulle være fysisk stærkere end Ajax, kom i hvert fald ikke til udtryk i kampen og her er dommeren en (lille) del af årsagen. Det var især tydeligt på dødbolde, hvor Ajax forsvaret kæmpede med næb og klør for, at holde styr på vores høje spillere, men alligevel fik frispark (noget man i øvrigt ser i rigtig mange kampe). Foruden det skal Veltman advares for sin tackling på Ludwig, Traore skal advares for sin stempling på Toutouh, Ziyech mangler en advarsel for, at bremse et lovende opspil og Kvist skal advares for at stemple Dolberg (det var lige de mest åbenlyse jeg kan huske). Til trods for det synes jeg alligevel dommeren gjorde det fint, da hans vurderinger generelt var skarpe og linjen fast. Der er i hvert fald langt ned til det niveau, man nogle gange ser i Superligaen.

    Når al galden er tømt, så har det trods alt været en fin europæisk indsats alt i alt, hvor filmen desværre knækkede til sidst. Den første scoring ender med at blive fatal, da den for alvor kickstartede Ajax. De spillede virkelig godt resten af kampen og vi fik stort set ikke et ben til jorden og er reelt heldige med kun at tabe 2-0. Det er jo ikke fordi vores hold pludseligt er blevet elendigt, men at komme bagud så forholdsvist hurtigt blev åbenbart for meget og så var Ajax en alt for god modstander til, at vi kunne kæmpe os tilbage i kampen. Man skal ikke være for fin til at anerkende en bedre modstander og det var Ajax uanset hvordan man vender og drejer den. Det lykkedes dem at ramme det niveau de i glimt viste i Parken og vi havde ikke noget modsvar. Jeg må indrømme, at selvom det ikke så helt godt ud i den her kamp, så ender jeg ikke med at ligge søvnløs om natten, da vores trup stadig er rigtig stærk og forhåbentligt har kampen afsløret nogle svagheder i taktikken og hos de enkelte spillere som vi kan forbedre.


  8. #126
    Tilmeldingsdato
    May 2008
    Indlæg
    108

    Re: Optakts- og kamptråd: Ajax - F.C. København (16.03.17)

    Mine forhastede sofabetragtninger:

    Talent og teknik > Taktik og fysik
    +
    Ajax budget > Kbh budget
    =
    meh okay i vinder


    • Vi var tæt på, og kunne med lidt mere held og skarphed have gået videre. Alligevel sidder man halvskuffet tilbage, da præstationen i returopgøret ærligt talt ikke var særligt god.
    • Det var tilsyneladende en stor triumf for Ajax at slå os ud, målt ud fra spillere og særligt publikums reaktion under og efter kampen. Jeg er ikke helt sikker på hvor eller hvorfor skoen trykkede så meget, men det var da nærmest som da vi mødte Rosenborg hjemme. Er der nogen der føler sig truet på deres position? Jeg fristes til at tro det.
    • Hvis Dolph Lundgren (læs: K. Dolberg) ellers begynder at interessere sig for fodbold, kan han blive lige så god, som han har lyst til. Hold fest for et talent, den dreng har!
    • I forhold til tidligere hold, savner jeg en joker at smide ind, når plan A ikke kaster noget af sig. Hvor er vores 32, Aílton,, halvskadede Grønkjær? En der kan skabe noget ravage, eller alternativt en plan B, men det er nok for meget at forlange.
    • Det var max phryd at se Boilesen være så god i 2. halvleg, overfor et i øvrigt toparrogant publikum. Men når det er sagt, så forestil jer lige, at vores anfører ikke ville forlænge kontrakten og endte med at skifte gratis til eksempelvis PSV el. lign.... Judas am I right?


    P.S. Med Delaney havde vi banket dem! måske

  9. De følgende 8 brugere er enige:

  10. #127
    Tilmeldingsdato
    Jun 2008
    Indlæg
    240

    Re: Optakts- og kamptråd: Ajax - F.C. København (16.03.17)

    Boilesen skulle have spillet fra start i stedet for Okore. Elendig disposition af Ståle.

  11. #128
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Optakts- og kamptråd: Ajax - F.C. København (16.03.17)

    Vi var fucking miles away.

  12. De følgende 8 brugere er enige:

  13. #129
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: Optakts- og kamptråd: Ajax - F.C. København (16.03.17)

    Elendigt præstation i dag, skulle vi have været videre havde vi chancen i første kamp.
    Men in effektiviteten blev straffet, for vi havde masser af chancer til flere mål i den første kamp.

    Ud over det, må man tage hatten af for ham deres 17 årig midterforsvar, der pænt pillede pynten af Santander samt Cornelius.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #130
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Optakts- og kamptråd: Ajax - F.C. København (16.03.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af Peter_FCK Se meddelelser
    Boilesen skulle have spillet fra start i stedet for Okore. Elendig disposition af Ståle.
    Flot set efter kampen...... * teaterklapper


  16. #131
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Optakts- og kamptråd: Ajax - F.C. København (16.03.17)

    Er jeg den eneste efter kampen der sidder tilbage med undren over vi ikke kunne skabe mere på omstillinger når nu Ajax konstant nærmest havde powerplay på vores banehalvdel ?. Der var vel kun Verbic's Chance i halvleg så vi kan kalde et fornuftigt genemspillet anbreb. Det er jo supervigtigt med aflastnings angreb så modstanderen føler de også bliver truet den anden vej engang i mellem.

    Jeg håber virkelig Ståle tager ved lære frem mod næste Europæiske kampagne og fokusere på at træne omstillingsspil. Det skal man altså bare kunne når man spiller europæisk. Især når man som FCK har en defensiv spillestil.

    Javel Ajax var gode. Men jeg syntes altså også vi gjorde dem gode.

  17. De følgende 6 brugere er enige:

  18. #132
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: Optakts- og kamptråd: Ajax - F.C. København (16.03.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Er jeg den eneste efter kampen der sidder tilbage med undren over vi ikke kunne skabe mere på omstillinger når nu Ajax konstant nærmest havde powerplay på vores banehalvdel ?. Der var vel kun Verbic's Chance i halvleg så vi kan kalde et fornuftigt genemspillet anbreb. Det er jo supervigtigt med aflastnings angreb så modstanderen føler de også bliver truet den anden vej engang i mellem.

    Jeg håber virkelig Ståle tager ved lære frem mod næste Europæiske kampagne og fokusere på at træne omstillingsspil. Det skal man altså bare kunne når man spiller europæisk. Især når man som FCK har en defensiv spillestil.

    Javel Ajax var gode. Men jeg syntes altså også vi gjorde dem gode.
    På ingen måde, men er svært at gøre ting bedre når vi ingen fart har i det offensive.
    Vil stadig mene det er hele den taktik vi ligger for dagen som fejler, der bliver satset på fysik og dødbolde.
    Er vel reelt kun i suppen FCK er teknisk overlegen i forhold til modstanderen.

    Dertil var jeg vild med den måde Ajax greb kampen an, de efterlod ikke vores spillere meget tid med bolden.
    Hvilket jeg synes man kan tage med sig, dertil var de jo super til at spille sig uden om vores pres.

  19. #133
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,016

    Re: Optakts- og kamptråd: Ajax - F.C. København (16.03.17)

    Det har været en rigtig flot europæisk sæson for FCK, og vi røg desværre ud til et bedre hold. Det er jo desværre ikke første gang vi ryger ud til et hold som spiller på denne måde.
    Sæsonen er dog ikke overstået, vi har stadigvæk superligaen som skal ligge grundstenene til næste sæson. Der er 2 kommende kampe mod Brøndby, samt at forblive ubesejret. Håber alle spillerne kan holde fokus på dette.

  20. De følgende 12 brugere er enige:

  21. #134
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    374

    Re: Optakts- og kamptråd: Ajax - F.C. København (16.03.17)

    Jeg er skuffet over Santander ikke blev skiftet ind...

  22. De følgende 4 brugere er enige:

  23. #135
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,365

    Re: Optakts- og kamptråd: Ajax - F.C. København (16.03.17)

    Vi har ikke teknikken til at spille os ud af deres pres, i hvert fald ikke i det tempo, det kræver at gennemføre en effektiv omstilling. Planen var vel at spille den op på angriberne, der så skulle holde på den, til andenbølgen kom med, men afleveringerne til dem var for dårlige, og når de en sjælden gang fik bolden under kontrol, var resten af holdet for langsomme til at følge op. Kvist holdt på bolden på de rigtige tidspunkter, men han orienterer sig jo primært tilbage i banen, så det bliver mere opbygningen af et nyt angreb. På det punkt må man sige, at vi mangler spillertyperne til at køre omstillinger. En hurtig angriber til at løbe i dybden, en central midt, der kan vende hurtigt og har blik for fremadrettede stikninger, og en kantspiller, der i fart kan udfordre på egen hånd. Den sidste har vi normalt i både Falk og Verbic.

    Det andet store kritikpunkt for vores offensive indsats er kvaliteten af indlæggene - og i det hele taget manglen på indlæg. Her er de største syndere Toutouh og Ankersen. Toutouh er generelt usynlig og træffer de forkerte beslutninger, når han endelig nærmer sig feltet. Ufarlig kampen igennem. Ankersen er i mine øjne svageste led sammen med Okore, bedst illustreret i første halvleg, hvor vi for en gangs skyld har en del folk i feltet, og han så upresset slår et indlæg, der går bag om mål. Det må bare ikke ske, og så bliver det i hvert fald svært at få noget ud af Santander og Cornelius.

    Jeg håber, Ståle har lært noget af turen i Europa og får suppleret truppen, så vi får lidt flere strenge at spille på. Man må gå ud fra, at en af vores tre store angribere ryger til sommer, og så skal vi have en ind, der har lidt mere fart i støvlerne.
    HIC SUNT LEONES

  24. De følgende 5 brugere er enige:

Side 9 af 11 FørsteFørste ... 67891011 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 62
    Sidste Meddelelse: 13.03.17, 11:06
  2. Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 07.12.15, 22:09
  3. Optakts- og kamptråd: FC København – AaB (20.10.13 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 52
    Sidste Meddelelse: 27.10.13, 18:00
  4. Optakts- og kamptråd: OB – FC København (02.09.12 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 30
    Sidste Meddelelse: 06.09.12, 16:09
  5. Optakts- og kamptråd: OB - F.C. København
    By rmjdk in forum De korte linier
    Svar: 89
    Sidste Meddelelse: 14.05.09, 16:29

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •