Side 2 af 11 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 156

Emner: Optakts- og kamptråd: Ajax - F.C. København (16.03.17)

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Optakts- og kamptråd: Ajax - F.C. København (16.03.17)

    Kunne godt tænke mig vi stillede med en diamant på midten. Toutouh på toppen og Kvist i bunden og Gregus og Matic i mellem dem. Primært for at være kompakt men også for at lukke ned for Lasse S.

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Optakts- og kamptråd: Ajax - F.C. København (16.03.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Pavlovic må melde forfald til returen, så nu hænger vi på Kristoffersen som alternativ. Jeg korser mig!!!
    Jeg forstår ikke, hvorfor Ståle satser så meget på Julian Kristoffersen. Så hellere give Nicklas Røjkjær chancen - uagtet at han spiller en anden plads.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #18
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Optakts- og kamptråd: Ajax - F.C. København (16.03.17)

    Jeg har simpelt hen ikke fantasi til at forestille mig, at vi går videre. Vi skal være "glade" for et nederlag på 3-1 uden at være i nærheden af mål nummer to. Med +45.000 i ryggen bliver Ajax bare bedre, end de var i Parken, og de var, og er, gode.

    Jeg glæder mig over, at jeg ikke skal se på Klaasen, men ellers er jeg allerede begyndt at sjatpisse her 35 timer før kick off.

    (Ja-ja, bolden er rund, Leicester er videre og alt det der.)

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Optakts- og kamptråd: Ajax - F.C. København (16.03.17)

    Altså jeg medgiver det bliver svært men ligefrem "ikke fantasi til at forestille mig vi går videre " siger nok mest om din fantasi så... Vi har spillet super godt i vores udekampe i Euro so far og ikke lukket to mål ind på noget tidspunkt....Endda har vi følgende

    Astra 1-1
    Apoel 1-1
    Porto 1-1
    Leciester 1-0
    Brugge 0-2
    Ludogorets 1-2

    Så mon ikke du skal arbejde lidt med fantasien trods svær kamp.....:-)

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #20
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,585

    Re: Optakts- og kamptråd: Ajax - F.C. København (16.03.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af MadsEmil Se meddelelser
    Astra 1-1
    Apoel 1-1
    Porto 1-1
    Leciester 1-0
    Brugge 0-2
    Ludogorets 1-2
    Du mangler Crusaders 0-3 :-)

  9. De følgende 4 brugere er enige:

  10. #21
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: Ajax - F.C. København (16.03.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af MadsEmil Se meddelelser
    Altså jeg medgiver det bliver svært men ligefrem "ikke fantasi til at forestille mig vi går videre " siger nok mest om din fantasi så... Vi har spillet super godt i vores udekampe i Euro so far og ikke lukket to mål ind på noget tidspunkt....Endda har vi følgende

    Astra 1-1
    Apoel 1-1
    Porto 1-1
    Leciester 1-0
    Brugge 0-2
    Ludogorets 1-2

    Så mon ikke du skal arbejde lidt med fantasien trods svær kamp.....:-)
    Men ingen af de hold er jo (undskyld Leicester) i nærheden af Ajax' niveau offensivt. I Parken rørte vi nærmest ikke bolden i halvdelen af kampen. Nu mangler vores to vigtigste spillere (Zanka defensivt, Falk til at drive bolden offensivt) - Ajax har deres forsvar med igen.

    Jeg er ikke i tvivl om, at Ajax scorer mindst 2-3 mål. Jeg har svært ved at se, at vi kan komme i nærheden af at score. Skal vi gøre ondt på Ajax, så skal Corner/Santander have en enorm god dag. Vi kommer til at spille med lange bolde, og nøglen er, at de skal kunne holde fast i disse og gerne tilkæmpe sig nogle frispark og dødbold, hvor vi kan øse på.

    Jeg er også i den grad pessimist, og har spillet tungt på de latterlig høje odds for Ajax-avancement. Så er der råd til gravøl, hvis(når vi ryger ud :-)

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #22
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Optakts- og kamptråd: Ajax - F.C. København (16.03.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Jeg forstår ikke, hvorfor Ståle satser så meget på Julian Kristoffersen. Så hellere give Nicklas Røjkjær chancen - uagtet at han spiller en anden plads.
    Nu kan han jo nå at blive sorteret fra endnu. Vi ser igen problemerne ved ikke at have fire reelle angribere. Eller ihvertfald en kant ala Grønkjær/Jørgensen som kan spille pladsen.

    Kristoffersen er ganske rigtigt et pinligt indskiftningsbud at have siddende. Men hvis han overhovedet kommer i spil, bliver det jo kun hvis der skal tyres lange bolde de sidste par minutter og dér kan han sikkert alene via sin højde skabe noget usikkerhed hos Ajax.

  13. #23
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Optakts- og kamptråd: Ajax - F.C. København (16.03.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Nu kan han jo nå at blive sorteret fra endnu. Vi ser igen problemerne ved ikke at have fire reelle angribere. Eller ihvertfald en kant ala Grønkjær/Jørgensen som kan spille pladsen.

    Kristoffersen er ganske rigtigt et pinligt indskiftningsbud at have siddende. Men hvis han overhovedet kommer i spil, bliver det jo kun hvis der skal tyres lange bolde de sidste par minutter og dér kan han sikkert alene via sin højde skabe noget usikkerhed hos Ajax.
    Vi har både Jonas Wind og Victor Jensen som vi kunne bruge hvis vi ville (turde). De er naturligvis unge, men hvis Ajax kan, så kan vi vel også. Desuden er der uendeligt meget mere bold i de to end der er i Kristoffersen.

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #24
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Optakts- og kamptråd: Ajax - F.C. København (16.03.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af Outpatient Se meddelelser
    Vi har både Jonas Wind og Victor Jensen som vi kunne bruge hvis vi ville (turde). De er naturligvis unge, men hvis Ajax kan, så kan vi vel også. Desuden er der uendeligt meget mere bold i de to end der er i Kristoffersen.
    Det er jeg helt enig i. Der er naturligvis ingen fremtid i FCK for Kristoffersen, der skal udvikle sig meget for overhovedet at blive superligaspiller. Men når han trods alt er fast i truppen og har noget højde, er han jo mere oplagt at tage med end de andre.

    Med lad os nu se, om han overhovedet er i kamptruppen imorgen aften.

  16. #25
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    284

    Re: Optakts- og kamptråd: Ajax - F.C. København (16.03.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Men ingen af de hold er jo (undskyld Leicester) i nærheden af Ajax' niveau offensivt. I Parken rørte vi nærmest ikke bolden i halvdelen af kampen. Nu mangler vores to vigtigste spillere (Zanka defensivt, Falk til at drive bolden offensivt) - Ajax har deres forsvar med igen.

    Jeg er ikke i tvivl om, at Ajax scorer mindst 2-3 mål. Jeg har svært ved at se, at vi kan komme i nærheden af at score. Skal vi gøre ondt på Ajax, så skal Corner/Santander have en enorm god dag. Vi kommer til at spille med lange bolde, og nøglen er, at de skal kunne holde fast i disse og gerne tilkæmpe sig nogle frispark og dødbold, hvor vi kan øse på.

    Jeg er også i den grad pessimist, og har spillet tungt på de latterlig høje odds for Ajax-avancement. Så er der råd til gravøl, hvis(når vi ryger ud :-)
    Det Ajax hold vi besejrede 2-0 for 10 år siden indeholdt altså Jaap Stam, Ryan Babel, Sneijder, Huntelaar og jeg kunne blive ved. Jeg kunne forstå, hvis du havde været nervøs forud for denne kamp.

    Jeg har det lige omvendt. Jeg har ikke fantasi til at tro, at vi ikke scorer i hvertfald 1-2 mål på standard eller kontra mod et historisk dårligt Ajax hold. Og læg dertil, at vores eget hold er noget bedre end dengang!
    Også punkter som kioskdrift, snerydning og andre ting fungerer rigtig godt, fortæller Bjerregaard.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #26
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    287

    Re: Optakts- og kamptråd: Ajax - F.C. København (16.03.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kong jensen Se meddelelser
    Det Ajax hold vi besejrede 2-0 for 10 år siden indeholdt altså Jaap Stam, Ryan Babel, Sneijder, Huntelaar og jeg kunne blive ved. Jeg kunne forstå, hvis du havde været nervøs forud for denne kamp.

    Jeg har det lige omvendt. Jeg har ikke fantasi til at tro, at vi ikke scorer i hvertfald 1-2 mål på standard eller kontra mod et historisk dårligt Ajax hold. Og læg dertil, at vores eget hold er noget bedre end dengang!

    Men.. Ajax er stadig et bedre hold end vores (jo, de er) og de spiller på hjemmebane. Den kamp isoleret set, vil jeg vurdere dem til at være favoritter 70-30. Så med den første kamp in mente er vi stadig underdogs.
    Politiken.dk om Brøndbys krise: - Borgmester Ib Terp fortæller til BT, at klubben har henvendt sig, for at høre om mulighederne for hjælp fra kommunen.

    »Men det har vi desværre ikke kunnet«.

  19. De følgende 6 brugere er enige:

  20. #27
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,585

    Re: Optakts- og kamptråd: Ajax - F.C. København (16.03.17)

    Statistisk set lukker Ajax mål ind i hver 2. hjemmekamp i Europa i denne sæson. Dvs. at statistisk set er der god chance for at vi scorer mod dem. Derudover er det maksimale, vi har lukket ind i denne sæson mod hver modstander over to kampe, 2 mål. Det er kun FCM, AaB og Randers, som har formået det. Derfor siger statistikken, at vi scorer, og Ajax scorer max. 1 mål. Det kan jeg sagtens leve med.

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #28
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    594

    Re: Optakts- og kamptråd: Ajax - F.C. København (16.03.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Men ingen af de hold er jo (undskyld Leicester) i nærheden af Ajax' niveau offensivt. I Parken rørte vi nærmest ikke bolden i halvdelen af kampen. Nu mangler vores to vigtigste spillere (Zanka defensivt, Falk til at drive bolden offensivt) - Ajax har deres forsvar med igen.
    Synes nu nok at i hvert fald Porto er bedre end Ajax offensivt (og defensivt for den sags skyld). Ajax hjemmestatistik i Europa denne sæson er nedenstående. Synes din frygt for at Ajax scorer minimum 2-3 mål og deres offensiv er lidt overdrevne. Det er da klart en svær opgave, men vi står med fine chancer synes jeg.
    Legia W 1-0
    Panathinaikos 2-0
    Celta Vigo 3-2
    Standard Liege 1-0
    Rostov 1-1
    PAOK 1-1

  23. #29
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: Ajax - F.C. København (16.03.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kong jensen Se meddelelser
    Det Ajax hold vi besejrede 2-0 for 10 år siden indeholdt altså Jaap Stam, Ryan Babel, Sneijder, Huntelaar og jeg kunne blive ved. Jeg kunne forstå, hvis du havde været nervøs forud for denne kamp.
    Korrekt. Og der blev vi jo også blæst ud i hele kampen. At vi vandt den kamp (endda 2-0) er vel noget nær det største tyveri i moderne fodbold. Vi har vel en chance i kampen og scorer 2 mål, imens bolden hoppede og dansede på mållinje, stolper og overligger et utal gange i vores ende.

    Citat Oprindeligt indsendt af Kong jensen Se meddelelser
    Jeg har det lige omvendt. Jeg har ikke fantasi til at tro, at vi ikke scorer i hvertfald 1-2 mål på standard eller kontra mod et historisk dårligt Ajax hold. Og læg dertil, at vores eget hold er noget bedre end dengang!
    Jeg håber du har ret. Men hvis kampen i Amsterdam kommer til at ligne kampen i Parken mellem det 30. og det 60. minut, så kommer vi jo ikke over midten.


    Jeg indrømmer gerne, at jeg er meget pessimistisk. Men jeg kan virkelig ikke se det scenarie for mig, hvor vi går videre. Så skal det være en kamp ala 0-2 i 2006, hvor vi havde alt held.

  24. De følgende 2 brugere er enige:

  25. #30
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: Ajax - F.C. København (16.03.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af Moo Se meddelelser
    Synes nu nok at i hvert fald Porto er bedre end Ajax offensivt (og defensivt for den sags skyld). Ajax hjemmestatistik i Europa denne sæson er nedenstående. Synes din frygt for at Ajax scorer minimum 2-3 mål og deres offensiv er lidt overdrevne. Det er da klart en svær opgave, men vi står med fine chancer synes jeg.
    Legia W 1-0
    Panathinaikos 2-0
    Celta Vigo 3-2
    Standard Liege 1-0
    Rostov 1-1
    PAOK 1-1
    Ja Porto i Parken havde jeg glemt. Det var et noget andet Portohold formmæssigt end det i mødte i første runde. Men vi var vel også ret heldige med at hive 0-0 hjem i Parken.

    Måske overvurderer jeg deres offensiv. Jeg synes bare vi var enormt meget på hælene i første kamp. Og med Okore med placeringsvanskeligheder i stedet for Zanka, så ser det svært ud. Det der trøster mig en lille smule er, at Klaasen ikke er med. For jeg synes egentlig, at de tidspunkter hvor det rigtig brændte på var, når Klaasen lavede dybdeløb bla. ved målet.

Side 2 af 11 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 62
    Sidste Meddelelse: 13.03.17, 11:06
  2. Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 07.12.15, 22:09
  3. Optakts- og kamptråd: FC København – AaB (20.10.13 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 52
    Sidste Meddelelse: 27.10.13, 18:00
  4. Optakts- og kamptråd: OB – FC København (02.09.12 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 30
    Sidste Meddelelse: 06.09.12, 16:09
  5. Optakts- og kamptråd: OB - F.C. København
    By rmjdk in forum De korte linier
    Svar: 89
    Sidste Meddelelse: 14.05.09, 16:29

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •