Side 84 af 145 FørsteFørste ... 34748182838485868794134 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,246 til 1,260 af 2166

Emner: Til- og afgange: Sommer 2017

  1. #1246
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Selvfølgelig har de det... såfremt det ikke kommer tilbage og bider dem i røven senere, at de har brugt flere penge end budgetteret med (det ville ikke være noget nyt i Brøndby). De kunne jo knap nok finde 10 millioner til at købe Mukthar fri tidligere på året og nu skulle det ikke være et problem at finde yderligere 10-15 millioner til at købe Tibbling uden at have solgt spillere?

  2. #1247
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af DaneX Se meddelelser
    ..........og nu skulle det ikke være et problem at finde yderligere 10-15 millioner til at købe Tibbling uden at have solgt spillere?
    Det er så fåcking absurd og sølle at diskutere bøfs tranfers i denne tråd (!), men ja, sukkerfar lugter blod, og lur mig om ikke flertallet derude stadig ser klebben som mere ægte end os.

  3. De følgende 4 brugere er enige:

  4. #1248
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    616

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af DaneX Se meddelelser
    Jeg tror nu nok, at ganske mange af deres fans er ved at være godt trætte af at hænge med røven i vandskorpen og skal gennem den ene emission efter den anden og skal høre for det fra vores side. Det er de fleste af dem, jeg kender. Dem der har en smule fornuft i hver fald. :)
    Jeg tror så det omvendte. At når det kommer til stykket, så er de ganske ligeglade og vil bare vinde.
    De har altid været gode til at opfinde en til lejligheden god undskyldning, og det kommer også til at ske her.


  5. #1249
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Blev sgu godt nok bekymret over at hører Ståle efter kampen, Hørsholt har udtalt vi akkurat haft den bedste økonomiske sæson nogensinde, vi har solgt spillere for langt over 100 mio kr og kun købt for mellem 30-40 miokr. Også siger Ståle sgu der ikke er råd til mere medmindre vi kommer i et gruppespil ???

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #1250
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,527

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Sir Lanng Se meddelelser
    Blev sgu godt nok bekymret over at hører Ståle efter kampen, Hørsholt har udtalt vi akkurat haft den bedste økonomiske sæson nogensinde, vi har solgt spillere for langt over 100 mio kr og kun købt for mellem 30-40 miokr. Også siger Ståle sgu der ikke er råd til mere medmindre vi kommer i et gruppespil ???
    Ja det studset jeg også lige over. Selvfølgelig skal man være økonomisk ansvarlig. Men hvis jeg skal være ærlig så tror jeg ikke et indkøb vil kunne rette op på de kæmpe spillemæssige udfordringer vi har i øjeblikket. Det falder tilbage på Ståle og træner teamet. Hele holdet spiller jo hammer nervøst.

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #1251
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Sir Lanng Se meddelelser
    Blev sgu godt nok bekymret over at hører Ståle efter kampen, Hørsholt har udtalt vi akkurat haft den bedste økonomiske sæson nogensinde, vi har solgt spillere for langt over 100 mio kr og kun købt for mellem 30-40 miokr. Også siger Ståle sgu der ikke er råd til mere medmindre vi kommer i et gruppespil ???
    FCK har i mange år haft et økonomisk råderum, som er uafhængigt af spillersalg. Naturligvis kan man forøge budgettet pga salg, det har bare aldrig rigtigt været vores taktik

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #1252
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Ja det studset jeg også lige over. Selvfølgelig skal man være økonomisk ansvarlig. Men hvis jeg skal være ærlig så tror jeg ikke et indkøb vil kunne rette op på de kæmpe spillemæssige udfordringer vi har i øjeblikket. Det falder tilbage på Ståle og træner teamet. Hele holdet spiller jo hammer nervøst.
    Det der burde stå øverst på Ståles indkøbsliste må være følgende.

    Højreback
    Midtbanespiller

    Sportspsykolog
    ANGRERBSTRÆNER

    Ellers er det en omlægning af verdens sværeste taktik, hvilket aldrig kommer til at ske med ham ved roret.

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #1253
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Sir Lanng Se meddelelser
    Blev sgu godt nok bekymret over at hører Ståle efter kampen, Hørsholt har udtalt vi akkurat haft den bedste økonomiske sæson nogensinde, vi har solgt spillere for langt over 100 mio kr og kun købt for mellem 30-40 miokr. Også siger Ståle sgu der ikke er råd til mere medmindre vi kommer i et gruppespil ???
    Den udtalelse er Ståle nu kommet med 2-3 gange, hvilket ærligt talt også bekymrer mig noget. Jeg kan egentlig kun se følgende årsager, og ingen af dem er ret positive:

    1) Det står skidt til med klubbens økonomi, og spillerbudgettet er derfor skåret.
    2) Det er en presball til Hørsholt for at få lidt større budget til indkøb. Det ville være lidt underligt, da vi da efter salg burde have fået luft til både indkøb og lønbudget.
    3) Det er blot en undskyldning for at fralægge sig noget ansvar.
    4) Det er for at fjerne noget af presset på spillerne, hvis de frygter nyindkøb, når de ikke selv har præsteret.

  14. #1254
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    4) Det er for at fjerne noget af presset på spillerne, hvis de frygter nyindkøb, når de ikke selv har præsteret.
    Arh, jeg ser det da nærmest modsat, altså som en presbold på de nuværende spillere: Der kommer ikke nogle redningsmænd udefra, "pengene er brugt op", og I skal hanke op i jer selv og tage et ansvar på banen, som lever op til den pris, som klubben har betalt for jer.

    Det kan godt være, at vi i denne sæson har lavet et stort transferoverskud, men det hører også til sjældenhederne - det skal man bare kigge i de sidste 10-15 års regnskaber for at se. Det er jo heller ikke ligefrem billige spillere, vi har rendende på banen nu. Er der smidt 15-20 mio. kr. efter hver af de forreste tre angribere? Et tilsvarende eller måske lidt lavere beløb for Matic og Lüftner?

    Når det er sagt, tror jeg ikke, at Ståles ord er helt sandheden. Men det er nok sandt i den forstand, at der er ikke penge til at hente en 15-20 mio.kr.-sag til hver kæde, selvom der kunne være brug for det lige nu. Der er måske til én sidste transfer i vinduet, og nu er det op til de centrale midtbanespillere og de centrale forsvarsspillere at bevise, hvem af dem der ikke behøver frygte konkurrence.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #1255
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af jooness Se meddelelser
    Arh, jeg ser det da nærmest modsat, altså som en presbold på de nuværende spillere: Der kommer ikke nogle redningsmænd udefra, "pengene er brugt op", og I skal hanke op i jer selv og tage et ansvar på banen, som lever op til den pris, som klubben har betalt for jer.

    Det kan godt være, at vi i denne sæson har lavet et stort transferoverskud, men det hører også til sjældenhederne - det skal man bare kigge i de sidste 10-15 års regnskaber for at se. Det er jo heller ikke ligefrem billige spillere, vi har rendende på banen nu. Er der smidt 15-20 mio. kr. efter hver af de forreste tre angribere? Et tilsvarende eller måske lidt lavere beløb for Matic og Lüftner?

    Når det er sagt, tror jeg ikke, at Ståles ord er helt sandheden. Men det er nok sandt i den forstand, at der er ikke penge til at hente en 15-20 mio.kr.-sag til hver kæde, selvom der kunne være brug for det lige nu. Der er måske til én sidste transfer i vinduet, og nu er det op til de centrale midtbanespillere og de centrale forsvarsspillere at bevise, hvem af dem der ikke behøver frygte konkurrence.
    Det er muligt, at man ikke laver transferoverskud hvert år - heldigvis. Til gengæld tjener man potentielt store penge i europæiske gruppespil, som burde være hele ideen med at investere i spillertruppen.

    Når man indenfor et år siger farvel til 5 spillere fra truppens top, så er det altså ikke tidspunktet at holde igen med investeringerne. I givet fald burde man måske ikke have taget et historisk stort aktieudbytte netop i år.

    Det holder ikke at hente spillere, som man ikke er sikker på er til startopstillingen jvf. Ståles egne udsagn om de nye folk. Ståle ved om nogen fra sin egen karriere, hvor meget et sikkert skelet på holdet betyder. Johansson er ikke en leder, bliver det næppe nogensinde. Midtbanen mangler en chef og angrebet en sikker to-go guy. At højreback og kanterne så også er voldsomt svækkede med Ankersen og Falk ude gør det ikke bedre.

    Det gør det heller ikke, at de penge som så er blevet brugt ser ud til at være brugt forkert. Det er tankevækkende, at man efter at have scoutet '20 spillere' ender op med en helt forkert type som Matic, som har kostet det samme som BIF betalte for Mukhtar, Fisker og Vigen tilsammen.

    De spillere som har gjort en positiv forskel indenfor de sidste to år er spillere som enten var kendte i klubben eller kom fra Sverige. Ikke ét af de øvrige indkøb har været et indiskutabelt pletskud.

    Derudover var hele ideen med, at Ståle fik lov at fortsætte i så lang tid mellem 2013-2015, selvom resultaterne var ringe, vel netop at man ikke igen skulle til at bygge helt om. Har Ståle ikke gjort alt for at høste ros fra medier og fans for sine 'fremsynede' planer om spillersalg og erstatninger? Det ser ihvertfald ikke ud til at fungere så let endda. Og problemet med ham er, at det tager lang tid for ham at få tømret holdet sammen fordi det er så afgørende med den defensive zone-organisation før tingene fungerer for hans hold.

    I 2013 udtalte Ståle, at for at få europæisk succes mente han, at klubben skulle bruge nogle spillere med x-faktor, ikke mere organisation. Dét har ihvertfald ikke udmøntet.

    Slutteligt skal Ståle holde op med hele tiden at tale om, hvor svært/umuligt det er at nå sidste sæsons niveau. Enhver sportsmand med respekt for sig selv har naturligvis en forventning om, at man skal være endnu bedre end tidligere. Dét burde en mand af Ståles type vide.

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #1256
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,536

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Det er muligt, at man ikke laver transferoverskud hvert år - heldigvis. Til gengæld tjener man potentielt store penge i europæiske gruppespil, som burde være hele ideen med at investere i spillertruppen.

    Når man indenfor et år siger farvel til 5 spillere fra truppens top, så er det altså ikke tidspunktet at holde igen med investeringerne. I givet fald burde man måske ikke have taget et historisk stort aktieudbytte netop i år.

    Det holder ikke at hente spillere, som man ikke er sikker på er til startopstillingen jvf. Ståles egne udsagn om de nye folk. Ståle ved om nogen fra sin egen karriere, hvor meget et sikkert skelet på holdet betyder. Johansson er ikke en leder, bliver det næppe nogensinde. Midtbanen mangler en chef og angrebet en sikker to-go guy. At højreback og kanterne så også er voldsomt svækkede med Ankersen og Falk ude gør det ikke bedre.

    Det gør det heller ikke, at de penge som så er blevet brugt ser ud til at være brugt forkert. Det er tankevækkende, at man efter at have scoutet '20 spillere' ender op med en helt forkert type som Matic, som har kostet det samme som BIF betalte for Mukhtar, Fisker og Vigen tilsammen.

    De spillere som har gjort en positiv forskel indenfor de sidste to år er spillere som enten var kendte i klubben eller kom fra Sverige. Ikke ét af de øvrige indkøb har været et indiskutabelt pletskud.

    Derudover var hele ideen med, at Ståle fik lov at fortsætte i så lang tid mellem 2013-2015, selvom resultaterne var ringe, vel netop at man ikke igen skulle til at bygge helt om. Har Ståle ikke gjort alt for at høste ros fra medier og fans for sine 'fremsynede' planer om spillersalg og erstatninger? Det ser ihvertfald ikke ud til at fungere så let endda. Og problemet med ham er, at det tager lang tid for ham at få tømret holdet sammen fordi det er så afgørende med den defensive zone-organisation før tingene fungerer for hans hold.

    I 2013 udtalte Ståle, at for at få europæisk succes mente han, at klubben skulle bruge nogle spillere med x-faktor, ikke mere organisation. Dét har ihvertfald ikke udmøntet.

    Slutteligt skal Ståle holde op med hele tiden at tale om, hvor svært/umuligt det er at nå sidste sæsons niveau. Enhver sportsmand med respekt for sig selv har naturligvis en forventning om, at man skal være endnu bedre end tidligere. Dét burde en mand af Ståles type vide.
    Jeg er fuldstændig enig. Det er virkelig rædselsfuldt at høre på hvordan både Ståle og Kvist skal tale det hele ned (I den forbindelse er det i øvrigt befriende at høre Boilesen tage bladet fra munden, det kunne anføreren lærer lidt af).

    For et halvt år siden havde Ståle utroligt travlt med at fortælle gud og hver mand, hvor godt forberedte vi er på en ny åreladning, og at vi ikke kommer til at få en gentagelse af dengang han forlod klubben. Nu hvor de mange dyrt indkøbte erstatninger ser ud til ikke at slå igennem har han travlt med at fortælle at vi skal starte helt forfra og tingene tager tid. Håbløst!

  19. De følgende 9 brugere er enige:

  20. #1257
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    For et halvt år siden havde Ståle utroligt travlt med at fortælle gud og hver mand, hvor godt forberedte vi er på en ny åreladning, og at vi ikke kommer til at få en gentagelse af dengang han forlod klubben. Nu hvor de mange dyrt indkøbte erstatninger ser ud til ikke at slå igennem har han travlt med at fortælle at vi skal starte helt forfra og tingene tager tid. Håbløst!
    Det er jo en fuldstændig urimelig sammenligning du laver. Dengang skiftede vi spillere på internationalt niveau ud med Johnny Thomsen, Grindheim, Pape osv. Denne gang har vi fået erstattet med spillere som Boilesen, Pieros, Matic, Luftner, som trods alt på papiret er i helt anden kaliber. Det er muligt, at vi til vinter kan drage din konklusion om fiasko, men at konkludere noget efter 3 kampe er helt ude i hampen.
    Vi er alle meget utålmodige, men Ståle har jo ret i, at det tager tid. Som det er nævnt flere steder, så står vi altså uden 75% af forsvaret. Men at sammenligne med sidst, hvor vi have et jammerligt hold i en længere periode og hvor det tog Ståle 2 år at rydde op i truppen, det er langt ude. Denne gang har vi (i hvert fald på papiret) et ret godt men ikke sammenspillet hold. Giv nu lige holdet lidt tid. Så kan vi jamre om fiasko om 1-2 måneder, hvis tingene ikke er blevet bedre.


  21. #1258
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Det er muligt, at man ikke laver transferoverskud hvert år - heldigvis. Til gengæld tjener man potentielt store penge i europæiske gruppespil, som burde være hele ideen med at investere i spillertruppen.

    Når man indenfor et år siger farvel til 5 spillere fra truppens top, så er det altså ikke tidspunktet at holde igen med investeringerne. I givet fald burde man måske ikke have taget et historisk stort aktieudbytte netop i år.
    Men hvad er din dokumentation for, at der bliver holdt igen med investeringerne?

    I kalenderåret 2016 lavede vi et transferunderskud på ca. 11 mio. kr. jf. årsrapporten. Det var selvom, vi i 2016 havde nogle af de største indtægter i mange år fra salgene af Amartey og Nicolai Jørgensen.

    Året før, 2015, lavede vi et transferunderskud på ca. 46 mio. kr.

    Det er rigtigt, at vi her i 2017 har solgt spillere for ca. 100 mio. kr. Men vi har altså også købt spillere for ca. 60 mio. kr.

    Så det er forkert at tale om, at der bliver holdt igen med investeringerne. Diskussionen må gå på, at man enten vil have løftet investeringsniveauet i et år, hvor vi har solgt for et rekordhøjt beløb. Eller man må diskutere - og det hælder jeg til - om nogle af de mange penge, vi har brugt de sidste par år, er brugt godt nok. Altså får vi nok ud af de mange dyre spillere, vi aktuelt har i truppen, hvilket du også selv påpeger med Matic som eksempel.

  22. De følgende 5 brugere er enige:

  23. #1259
    Tilmeldingsdato
    Jun 2008
    Indlæg
    240

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af jooness Se meddelelser
    Men hvad er din dokumentation for, at der bliver holdt igen med investeringerne?
    Uden at jeg skal svare for topshot - men blot komme med mit eget indspark - så blev der udbetalt et særdeles stort udbytte til aktionærerne tidligere på året. De penge kunne have været brugt på at investere yderligere i fodbolden. Ikke mindst fordi at alle og enhver kunne se at der ville opstå behov for det.

    Mit største ønske til en transfer er at klubben bliver solgt. De nuværende ejere er vel fine nok til at sikre nogenlunde stabilitet i forretningen, men de er desværre også visionsløse gniere. Desuden er de skide ligeglade med fodbold. Jeg ønsker ejere som har visioner og vil investere, således at klubben gør et reelt forsøg på at komme videre i sin udvikling. Ejere som kan skabe fornyet optimisme i fanbasen.

    De fleste lader til at acceptere en præmis om, at FCK er en optimalt fintunet forretning. Den køber jeg ikke. Klubben burde på nuværende tidspunkt have øget både løn- og transferbudget.

    Køb dyrere spillere! 2-3 spillere kontinuerligt i truppen til en anskaffelsespris mellem 5 og 7 millioner Euro. De penge skal nok komme hjem igen. Både sportsligt på banen og ved videresalg - man er jo alligevel blevet en sælgende klub nu til dags.

    Men nej, ejernes fedtspilleri og fyldte lommer, efterlader en undvigende Ståle, som i medierne skal fortælle os at pengene er brugt, at alle måtte vide at sidste års niveau ikke kunne opretholdes, og at vi nu skal starte forfra og bygge op igen.

  24. De følgende 8 brugere er enige:

  25. #1260
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,871

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Peter_FCK Se meddelelser
    Uden at jeg skal svare for topshot - men blot komme med mit eget indspark - så blev der udbetalt et særdeles stort udbytte til aktionærerne tidligere på året. De penge kunne have været brugt på at investere yderligere i fodbolden. Ikke mindst fordi at alle og enhver kunne se at der ville opstå behov for det.

    Mit største ønske til en transfer er at klubben bliver solgt. De nuværende ejere er vel fine nok til at sikre nogenlunde stabilitet i forretningen, men de er desværre også visionsløse gniere. Desuden er de skide ligeglade med fodbold. Jeg ønsker ejere som har visioner og vil investere, således at klubben gør et reelt forsøg på at komme videre i sin udvikling. Ejere som kan skabe fornyet optimisme i fanbasen.

    De fleste lader til at acceptere en præmis om, at FCK er en optimalt fintunet forretning. Den køber jeg ikke. Klubben burde på nuværende tidspunkt have øget både løn- og transferbudget.

    Køb dyrere spillere! 2-3 spillere kontinuerligt i truppen til en anskaffelsespris mellem 5 og 7 millioner Euro. De penge skal nok komme hjem igen. Både sportsligt på banen og ved videresalg - man er jo alligevel blevet en sælgende klub nu til dags.

    Men nej, ejernes fedtspilleri og fyldte lommer, efterlader en undvigende Ståle, som i medierne skal fortælle os at pengene er brugt, at alle måtte vide at sidste års niveau ikke kunne opretholdes, og at vi nu skal starte forfra og bygge op igen.
    Du rammer hovedet på sømmet. Min største frygt er også, at hver gang der kommer penge på kistebunden, så er det at de bliver trukket ud, i stedet for at blive reinvesteret i klubben. Investorerne er selvfølgelig i deres gode ret til det, og Don Ø solgte dem katten i sækken og alt det der, og de skal tjene deres investering hjem. Meeen det efterlader en fanbase, ihvertfald undertegnede, med bristede drømme.

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommer 2015
    By albinus1985 in forum Transferforum
    Svar: 2059
    Sidste Meddelelse: 14.04.17, 13:52
  2. Til- og afgange: Sommer 2014/2015
    By Wonderboy in forum Transferforum
    Svar: 602
    Sidste Meddelelse: 19.05.14, 16:54
  3. Til- og afgange 9: Sommer 2012
    By +Christoffer+ in forum Transferforum
    Svar: 1391
    Sidste Meddelelse: 13.11.12, 15:46
  4. Til- og afgange 8: sommer 2011
    By hz in forum Transferforum
    Svar: 440
    Sidste Meddelelse: 02.06.11, 09:01

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •