Side 108 af 145 FørsteFørste ... 85898105106107108109110111118 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,606 til 1,620 af 2166

Emner: Til- og afgange: Sommer 2017

  1. #1606
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Enig, meget interessant podcast - det kan anbefales.

    Det er vildt underligt med Toutouh - vi kunne åbenbart sælge hele holdet for rigtig gode penge, selv Verbic der spillede mindre i Europa ift. Toutouh - men ham er der åbenbart ingen der vil have. Måske er det også det der har slået ham lidt ud af kurs, at han er så uinteressant for udlandet?
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  2. #1607
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Måske skal man ikke lægge så meget i det, men Ståle siger også, at vi MÅSKE kan tilføje EN spiller til truppen. Det er jo ikke ligefrem de to spillere, som vi håber på.

  3. #1608
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Måske skal man ikke lægge så meget i det, men Ståle siger også, at vi MÅSKE kan tilføje EN spiller til truppen. Det er jo ikke ligefrem de to spillere, som vi håber på.
    Ja, man er efterhånden ret overbevist om det max bliver 1 spiller.

    Tænker dog de har en liste med emner - såfremt vi kommer i CL. Ved godt det - officielt - ikke har indflydelse på budgettet. But still... Det er trods alt 200 mio mere i kassen.

    Zan

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #1609
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Det har i et par uger været udgangspunktet at vi er ude efter en forsvarsspiller og MÅSKE en midtbanespiller. Ståle udtalte også dengang at vi ikke var i nærheden af nogle spillere på daværende tidspunkt og at det er svært at tiltrække spillere på et fornuftigt niveau. Dette tror jeg stadig er udgangspunktet, men at Ståle selvfølgelig ikke går ud og lover noget, og derfor siger 0-1 spillere som det mest realistiske. 2 spillere er kun hvis alt flasker sig.

    En kvalifikation til Champions league kan muligvist frigøre lidt flere lønkroner (som det var tilfældet, da vi kvalificeret os til europæisk gruppespil), eller gøre os mere attraktive for spillere som ellers ikke ville komme hertil.

  6. #1610
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Brüchmann spørger, om man har overvejet at lave en stor udskiftning denne sæson. Hvis vi kvalificerer os til CL-gruppespil, og formen i Superligaen ikke er forbedret til den tid, så bør det ske. Ud med Erik J. og evt. Santander.

    Ståle nævner i øvrigt, at det er meningen Erik J. skal være her to år endnu. Hvis han bliver med at præstere som nu, så har vi formentlig fornøjelse af ham i resten af kontraktens løbetid (4 år).
    Sidst redigeret af cybamerc : 12.08.17 kl. 14:34

  7. #1611
    Tilmeldingsdato
    Jun 2008
    Indlæg
    240

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Gad at vide, hvor informeret Ståle har været om ejernes udbytte intentioner. Han forlængede en måneds tid før - og de er jo ikke løbet fra at 'holde budgetterne'. Men ejerne er løbet fra muligheden for at øge løn- og transferbudget. De ville hellere sikre egne årsregnskaber, end at investere i fodbolden, som de ikke engang bryder sig nævneværdigt om.

    Alt dette er rent gætværk, og folk kan hoppe op og falde ned på det. Men personligt tolker jeg Ståles udmeldinger om transfermuligheder, samt hans attitude, som farvet af afmagt over vilkårene. Det er trods alt ikke ham, som ejer klubben eller bestemmer i de helt store spørgsmål. Jeg tænker, at han selv ønsker, og ser det som muligt, at FCK kan løfte sig yderligere i Europa. Hvis (risiko-)viljen er der.

    Ståle har gennem sin tid i København brudt en del seedninger, slået på papiret vanskelige modstandere og gjort FCK konkurrencedygtigt for et meget smalt budget. Han har haft skæverter på transfersiden, men generelt skabt opsigtsvækkende effektivitet og succes for hver en investeret krone. Jeg fatter ikke, at ejerne ikke tiltror ham at øge budgetterne. Klubben har aldrig været i nærheden af en manager/træner/sportschef, som ramte så meget plet.

    Alligevel var det mere vigtigt at bruge 100 millioner på udbytte end de sportslige investeringer, alle kunne analysere sig frem til var bydende nødvendige.

    Det er muligt, at jeg analyserer Ståle forkert. Men jeg havde været utilfreds i hans sted.

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #1612
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Peter_FCK Se meddelelser
    Gad at vide, hvor informeret Ståle har været om ejernes udbytte intentioner. Han forlængede en måneds tid før - og de er jo ikke løbet fra at 'holde budgetterne'. Men ejerne er løbet fra muligheden for at øge løn- og transferbudget. De ville hellere sikre egne årsregnskaber, end at investere i fodbolden, som de ikke engang bryder sig nævneværdigt om.

    Alt dette er rent gætværk, og folk kan hoppe op og falde ned på det. Men personligt tolker jeg Ståles udmeldinger om transfermuligheder, samt hans attitude, som farvet af afmagt over vilkårene. Det er trods alt ikke ham, som ejer klubben eller bestemmer i de helt store spørgsmål. Jeg tænker, at han selv ønsker, og ser det som muligt, at FCK kan løfte sig yderligere i Europa. Hvis (risiko-)viljen er der.

    Ståle har gennem sin tid i København brudt en del seedninger, slået på papiret vanskelige modstandere og gjort FCK konkurrencedygtigt for et meget smalt budget. Han har haft skæverter på transfersiden, men generelt skabt opsigtsvækkende effektivitet og succes for hver en investeret krone. Jeg fatter ikke, at ejerne ikke tiltror ham at øge budgetterne. Klubben har aldrig været i nærheden af en manager/træner/sportschef, som ramte så meget plet.

    Alligevel var det mere vigtigt at bruge 100 millioner på udbytte end de sportslige investeringer, alle kunne analysere sig frem til var bydende nødvendige.

    Det er muligt, at jeg analyserer Ståle forkert. Men jeg havde været utilfreds i hans sted.
    Det kan også være derfor han lige lufter, at han ikke kan love at blive til enden af hans kontrakt.

    Mht. incoming transfers, så er jeg godt nok ved at være utålmodig.

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #1613
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Det er åbenbart død og pine nødvendigt at komme i CL, da de spillere Ståle vil have, gerne vil have 6 kampe med i den fineste turnering i efteråret.

    http://www.bt.dk/superligaen/fck-man...det-hele-meget

  12. #1614
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Det os der tænker at PEH er røget længere ned i hierarkiet efter Southampton har købt Lemina
    http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/o...lemina-i-juve/

    Så intet rygte eller overhovedet røg/gnister
    Pierre var slet ikke en del af truppen i går, så man kan have lov at håbe.

  13. #1615
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Det er åbenbart død og pine nødvendigt at komme i CL, da de spillere Ståle vil have, gerne vil have 6 kampe med i den fineste turnering i efteråret.

    http://www.bt.dk/superligaen/fck-man...det-hele-meget
    Ah, det er vidst ikke helt hvad han siger - han siger at det bliver lettere, men ikke den eneste grund.
    Hvis CL var den eneste grund til at spillere ville hertil, vil jeg alligevel sige pænt nej tak. Hvis du kun kan motivere dig til 6 kampe på en sæson, så er du ikke professionel nok til at spille i FCK.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #1616
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Måske er tiden ved at være moden til at vi bliver overtaget, af flamboyant milliardær? jeg kan ikke forestille mig andet, end at København som by og FC København som klub -
    må være særdeles attraktiv på rigmands-markedet.
    Jeg ved, at det er kontroversielt - men det er vel efterhånden mere reglen end undtagelsen - at klubberne, direkte eller indirekte, har rigmand/virksomhed/fond etc. i ryggen.
    If wars can be started by lies - they can be stopped by truth. (Julian Assange)

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #1617
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Det er åbenbart død og pine nødvendigt at komme i CL, da de spillere Ståle vil have, gerne vil have 6 kampe med i den fineste turnering i efteråret.

    http://www.bt.dk/superligaen/fck-man...det-hele-meget
    Mon ikke, det snarere handler om, at de gerne vil have en høj løn/transfer, som vi har nemmere ved at betale, hvis vi tjener 150 mil. i CL i stedet for 50 i EL.

  18. #1618
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Orb Se meddelelser
    Måske er tiden ved at være moden til at vi bliver overtaget, af flamboyant milliardær? jeg kan ikke forestille mig andet, end at København som by og FC København som klub -
    må være særdeles attraktiv på rigmands-markedet.
    Jeg ved, at det er kontroversielt - men det er vel efterhånden mere reglen end undtagelsen - at klubberne, direkte eller indirekte, har rigmand/virksomhed/fond etc. i ryggen.
    Jeg vil ikke være afvisende over for idéen, og det er jo ikke mange år siden at Abramovich-familien forsøgte sig, med junior i spidsen.
    Hvis det bliver en ejer som Vincent Tan i Cardiff, siger jeg pænt nej tak. Omvendt har jeg et indtryk af, at Leicester er særdeles glade for sin thailandske ejer, Vichai Srivaddhanaprabha.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #1619
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    66

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Mon ikke, det snarere handler om, at de gerne vil have en høj løn/transfer, som vi har nemmere ved at betale, hvis vi tjener 150 mil. i CL i stedet for 50 i EL.
    Jeg tror også mere det er prestigen i CH.L fremfor EL, der kan lokke spillere.

    Rent budgetmæssigt er vi ved en krydsvej, hvor vi enten kan opretholde status quo og primært være en EL klub. Eller vi kan gøre som en del af de andre klubber i små-mellemstore europæiske lande og lave et budget primært på en Ch.L klub. Synes det er skræmmende som Ståle udtalte, at første gang vi mødte Club Brugge i Europa var deres budget en 20-30% over vores, hvor det nu er 100-150% over vores. Den udvikling skal vi hente ind på ved, at investere i det samlede budget til truppen.

    Det må/skal være ligeså attraktivt, at sponsorere/investere i FCK som i Basel, Club Brugge etc. Hvis ikke vores nuværende storaktionærer vil så må vi håbe, at der kan komme nogle til som har flere ambitioner for klubben.

    Og da lige et spillere, der kunne være interessante, at se i den hvide trøje. Her fra MLS og en enkelt fra Asien.

    Omar Abdulrahman, offensiv midtbane, Al-Ain i UAE bedste spiller i Asien i 2016, og nyder en kæmpe popularitet i Mellemøsten, kachiing i trøjesalg og branding. https://www.youtube.com/watch?v=C0SEJdJNahc

    Alphonso Davies, Vancouver Whitecaps, kun 16 år kant/angriber, fast mand og har 5 landskampe 3 mål for Canada. https://www.youtube.com/watch?v=sCgXbesE8GY&t=109s

    Resten herunder har udløb til nytår:

    Sebastian LLetget, CM 24 år, LA Galaxy. 3 landskampe for USA 1 mål. https://www.youtube.com/watch?v=eIsGeeY7cgg

    Will Trapp, CM 24 år, Columbus Crew. 2 landskampe for USA. https://www.youtube.com/watch?v=E8gSASmpVwc

    Kekuta Manneh, Kant/angriber 22 år, Columbus Crew. https://www.youtube.com/watch?v=r4btl2SAKt4&t=10s

    Diego Fagúndez, Kant/angriber 22 år, New England Revolution. https://www.youtube.com/watch?v=8WXNYi0jedI

    Cyle Larin, Den canadiske Corner, Angriber 22 år, Orlando City, 21 landskampe for Canada 5 mål. https://www.youtube.com/watch?v=lsngwxY1Yak&t=237s



  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #1620
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af AndreasHR Se meddelelser
    Rent budgetmæssigt er vi ved en krydsvej, hvor vi enten kan opretholde status quo og primært være en EL klub. Eller vi kan gøre som en del af de andre klubber i små-mellemstore europæiske lande og lave et budget primært på en Ch.L klub. Synes det er skræmmende som Ståle udtalte, at første gang vi mødte Club Brugge i Europa var deres budget en 20-30% over vores, hvor det nu er 100-150% over vores. Den udvikling skal vi hente ind på ved, at investere i det samlede budget til truppen.

    Det må/skal være ligeså attraktivt, at sponsorere/investere i FCK som i Basel, Club Brugge etc. Hvis ikke vores nuværende storaktionærer vil så må vi håbe, at der kan komme nogle til som har flere ambitioner for klubben.

    [/URL]
    Det er en interessant diskussion mht mængden af penge til transfers og lønninger. Du har nemlig fuldstændig ret i, at skal vi være med fremover i de gode selskab, så skal vi til at investere væsentlig mere. Spørgsmålet er om det er muligt. Har vi overhovedet pengene til det (og jeg ved godt, at vi lige har betalt udbytte)? Har vi oplandet i Danmark, sponsorerne osv? De kan i Østrig (Red bull), Belgien, Holland, Schweiz, men der er vel også større tradition, mere prestige, flere tilskuere, bedre ligaer, større firmaer osv
    Vi kan sikkert godt lægge 10-20 mio oveni uden at vi brækker nakken økonomisk. Men rykker det noget væsentligt? Leger vi, at vores budget er 100 mio, så er det det vel nærmere 70-80 mio mindst, som skal oveni, hvis det skal gøre en forskel. Og selv hvis vi får budgettet, så er der sikkert ingen garanti for, at vi kan tiltrække dygtige nok spillere, fordi vi ligger i Danmark.

    Jeg kan egentlig godt forstå at ledelse og ejere ikke bare smider massivt mange flere penge i holdet, især med de kommende CL ændringer med en endnu sværere vej ind. Men det er klart, at der må mere til end nu. Det er jo næsten en joke at se truppen pt sammenholdt med penge indtjent på salg og CL deltagelse sidste år.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommer 2015
    By albinus1985 in forum Transferforum
    Svar: 2059
    Sidste Meddelelse: 14.04.17, 13:52
  2. Til- og afgange: Sommer 2014/2015
    By Wonderboy in forum Transferforum
    Svar: 602
    Sidste Meddelelse: 19.05.14, 16:54
  3. Til- og afgange 9: Sommer 2012
    By +Christoffer+ in forum Transferforum
    Svar: 1391
    Sidste Meddelelse: 13.11.12, 15:46
  4. Til- og afgange 8: sommer 2011
    By hz in forum Transferforum
    Svar: 440
    Sidste Meddelelse: 02.06.11, 09:01

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •