Side 133 af 145 FørsteFørste ... 3383123130131132133134135136143 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,981 til 1,995 af 2166

Emner: Til- og afgange: Sommer 2017

  1. #1981
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,139

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Admin: Kan denne tråd ikke blive flyttet over på SSO hvor den retteligt hører hjemme mange taxa & forza fc
    Krølben

    Et forsigtigt bud (uden at være sikker i øvrigt) kan være, at der hentydes til vi ikke ved, om vi har to liv og derfor ikke kan spå om vi kan give vores to liv til Brøndby IF.
    Krølben's Avatar


  2. #1982
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Killer Se meddelelser
    He he det her lyder som den gang man hentede N`doye til FCK. Han blev svinet til på det groveste, og var vist dømt til at være FCK´s dårligste indkøb nogen sinde. Syntes der sidder mange med ranglen i hånden og råber på at kun den spiller som de har udset sig til holdet er godt nok....INGEN kender hvor mange penge der er i kassen til køb af spillere, eller hvor mange Ståle har budt på og fået et nej...... Klubben skal vel heller ikke købe for dyrt ind, eller spillere der er skadet... Kunne forstille mig at hvis man havde købt Sviatchenko og han så blev skadet efter 1 mdr, så var det også helt galt.
    Bevares jeg sidder også og venter på at de nye spillere skal falde til og vise det storspil som man åbenbart har det og købt dem for. Men det er altså ikke noget der sker fra den ene dag til den anden. Spillet er blevet noget bedre, men der er stadig langt vej endnu...og lad os nu se om der ikke kommer et guldkorn af en midtbanespiller til klubben. Jeg er HELT sikker på at FCK og Ståle har langt mere erfaring med køb og salg af spillere end vi har. Så mon ikke de bare har lidt styr på det. Det er jo heller ikke alle spillere som andre klubber køber som falder til på deres hold og bliver stjerner, nogle falder igennem og bliver solgt igen. Tag nu lige og træk vejret, FCK er ikke kun mega stjerner. Giv dem støtten og hjælp holdet, frem for at svine de nye spillere til før de har vist hvad de kan.
    Jeg synes også det lyder som noget vi har hørt før. Nemlig de klassiske 2-3 eksempler på folk, der slog til efter lidt tilvænning. Men aldrig ét ord om de 20-30, der ikke gjorde.

    Og så den endnu mere klassiske om, at Ståle jo nok ved bedre end Sideliniens brugere etc. For det første må man da håbe det er korrekt, da der ellers ikke nogen grund til at give ham i omegnen af 10 millioner om året for at varetage jobbet.

    Men Ståle og alle andre skal bedømmes på deres arbejde og her er der absolut ingen grund til at tiltro Ståles indkøb og udtalelser ret meget. De spillere som har båret holdet efter Ståles hjemkomst (Delaney, Zanka, Jørgensen, Cornelius) var alle enten i klubben eller kendte FCK'ere. Og de andre succeskøb som Amartey, Augustinsson, Olsen, Johansson var nogle enhver med nogenlunde kendskab til skandinavisk fodbold ville kunne forudsige kvaliteten af. Til gengæld er der stort ingen af indkøbene udenfor comfort zone, der har været entydige succeshistorier. Verbic og Santander har måske potentialet, men viser det stadig for sjældent.

    Til gengæld er der brugt rigtig mange penge på spillere, som bestemt ikke har været overbevisende hverken som typer eller kvalitet. Måske Vavro bliver det. Men der er bestemt ingen grund til at bruge historik som argument derom.

    Ståle erkendte selv, at truppen i høj grad manglede et par spillere, der både af kvalitet og personlighed rykkede noget - og det var inden skaderne til Johansson og Santander. Svaret er næppe en angriber, som Ståle selv udtaler, at han er i tvivl om. Eller en ung bulderbasse uden sprog eller zone kundskaber.

    Ståle lappede gerne al rosen i sig, da alt kørte på skinner og han kunne underholde om den fantastiske organisation og planlægning, som sikrede holdet mod store bølgedale. Når krisen så kommer, kender vi Ståle igen med den evindelige remse af forklaringer/undskyldninger.

  3. De følgende 6 brugere er enige:

  4. #1983
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Ståle lappede gerne al rosen i sig, da alt kørte på skinner og han kunne underholde om den fantastiske organisation og planlægning, som sikrede holdet mod store bølgedale. Når krisen så kommer, kender vi Ståle igen med den evindelige remse af forklaringer/undskyldninger.
    Ja det er sjovt at se. Nærmest Dr. jekyll & Mr. Hyde. Han har overskud, laver jokes og sviner alle andre til når vi vinder og når vi taber er der 1000 undskyldninger, samt han er sur og tvær og yndlings undskyldningen/forklaringen: "vi har jo også solgt for over 200 mill". Bla bla bla......

  5. #1984
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    851

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Kong jensen Se meddelelser
    Har vi fået en ny storaktionær, der prøver at samle et hold udelukkende bestående af spillere fra ex-Warszawapagt lande?
    *flueknepper-mode ON*

    Vi har vel kun tre spillere fra ex-Warszawapagt lande? Balkan var ikke med i Warszawapagten (kun Albanien).

    Og angående en anden geografisk fejl, der tit gentages herinde: Det er kun Pavlovic, Matic og til nøds Verbic, der er fra Balkan.

    *flueknepper-mode OFF*

    Edit: Og nu også Pusic fra Balkan.
    Sidst redigeret af tobynator : 27.08.17 kl. 10:16 Årsag: Pusic tilføjet

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #1985
    Tilmeldingsdato
    Jul 2008
    Indlæg
    382

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Ja det er sjovt at se. Nærmest Dr. jekyll & Mr. Hyde. Han har overskud, laver jokes og sviner alle andre til når vi vinder og når vi taber er der 1000 undskyldninger, samt han er sur og tvær og yndlings undskyldningen/forklaringen: "vi har jo også solgt for over 200 mill". Bla bla bla......
    Fordi det er ikke ganske normal menneskelig opførsel? Og vi har solgt for over 200 mio. Det er jo ikke en undskyldning??

    Superligaen er ikke en god forretning. Det er rigtig svært at lave et hold der kan vinde superligaen, spille godt med i Europa, men stadig ikke kører sin forretning i sænk. Det er rigtig svært at overtale gode fodboldspillere til at vælge den 11-15 bedste liga i Europa, og spille for relativt små penge, specielt med tanke på hvor overophedet markedet er for tiden. Det er rigtig svært at finde spillere på markedet til under 20 mio, der vil kunne gøre en forskel.

    Kan vi blive enige om at Ståle er menneskelig, og at manden kan ta' fejl, som såvel du og jeg er istand til? Det tror jeg godt vi kan. I så fald kan vi også blive enige i at der er menneskeligt at fejle. Hvor mange fuckt up indkøb lavede Sir Alex? Hvor meget fik han tæv, når han prøvede at være kreativ i en CL finale? Ville nogen Utd fans ha' ønsket ham byttet ud? Sikkert, men de var i så fald præcis så galt afmarcherede som visse skribenter herinde.

    Dog er forskellen fra forrige gang vi fejlede, at vi rent faktisk har forsøgt proaktivt at beskytte kælderen fra at blive oversvømmet. At det ikke gik som håbet, hva kan vi kalde det? Nogen der ligger inde med en længere empirisk udredning for hvordan man søger for at et mesterhold der skal skiftes ud, ikke ender op i en "middelperiode"? Og i så fald, hvorfor helvede har i ikke sendt den til ståle måske??+

    Men i gider ikke høre på undskyldninger, fair nok. Hvad fanden er det i vil ha' fra manden, undskyld jeg spørg så direkte.
    At han kidnapper jydernes afkom, og kræver 200 mio i transfer penge for at frigive dem igen?

    At vi betaler 10-12 mio i løn til enkelte spillere, som ikke nødvendigvis gør det bedre end dem vi har, med den efterfølgende konsekvens at folk vil blive utilfredse med at få den halve løn. Så kan vi enten smide 100 mio mere i truppens lønninger, eller spille med en flok utilfredse østeuropæere.

    At han bare sidder i de efterfølgende interviews og indrømmer at alt er lort og for at tilfredsstille jer, nok vil blive ved med at være lort?

    Jeg kan ikke ta' jeres retorik seriøst, ligegyldig hvor lavt niveau jeg prøver at indfinde mig på. Og må nok acceptere at jeg aldrig kommer til at forstå den. Så fred være med det.
    "When the seagulls follow the trawler, it is because they think sardines will be thrown into the sea"


  8. #1986
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...od-nok/6793723

    Det siger jo alt. Jeg er sikker på at han også tænker det samme om ham Slovakken. Han var langt fra første valget. Qua den missede CHL kvalifikation må vi nu nøjes med andenrangs spillere. Det er sørgeligt at det er sådan og vi kommer i hvert fald ikke til at rykke os yderligere som klub hvis det fortsætter sådan her. Der skal simpelthen flere penge i klubben!

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #1987
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Vi har hentet en reserve hos FCM og et talent i kamp med Malmø. Jeg forstår udemærket skuffelsen, hvis man havde håbet på Granqvist eller Erik S - dog vil jeg sige, at sidstnævnte ikke er udelukket endnu, men vi rykker os helt sikkert ikke på prisen. Dog vil vores midterforsvar fra 2018 være temmelig vildt besat.

    Jeg synes det er fedt, at vi forsøger at henter anføreren hos Panathinaikos. Det kan kaldes at hæve overlæggeren, selvom jeg stadig er usikker på ham som type. Han lyder mere som en Kvist erstatning, men indtil da kan vi da glædes over Gregus opblomstring. Det tog noget tid, men hvis han kommer i gear, så har vi pludselig en skudtrussel - ikke dårligt.

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #1988
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Ailton Se meddelelser
    Nogen der ligger inde med en længere empirisk udredning for hvordan man søger for at et mesterhold der skal skiftes ud, ikke ender op i en "middelperiode"? Og i så fald, hvorfor helvede har i ikke sendt den til ståle måske??+.
    Det er vel ret simpelt:

    1) Vi har solgt alt for mange af de bærende spiller på samme tid, og
    2) Vi har ikke købt fuldgode erstatninger i god tid.

    1) Profiler skal sælges løbende i stedet for som en del af en åreladning. Vi/Ståle lavede samme fejl i 2011 efter CL-eventyret. Prøv at se på Arsenal og Liverpool. De slipper sgu ikke Alexis og Coutinho bare fordi de klager og vil væk. Alt det der med gentlemanaftaler er med enkelte undtagelser noget vås. Så længe man er på kontrakt, så er det firkantet sagt klubben, der bestemmer. Og hvis alle de bærende spilleres kontrakt udløber samme år, så er det dårlig planlægning.

    2) Vores absolut vigtigste periode er juli/august. Det er her vi skal være bedre end vores europæiske konkurrenter. Når man ikke har købt passende ind til CL kval så kan der være 2 forklaringer. Enten har ståle ikke været ude i god nok tid, eller også har han ikke fået transferbudgettet til det før nu, hvor vi har kvalificeret os til EL. Det lader til, at mange har købt historien om, at vi skulle kvalificere os, før vi fik lov at købe. Jeg ved ikke, om det passer, men det lyder meget mærkværdigt al den stund, at man jo kun kvalificerer sig til europæisk gruppespil, hvis man har gode spillere. Endvidere har vi kvalificeret os 11 af 12 seneste sæssonner - budgetterer man virkelig efter den ene sæson ud af 12, hvor det ikke lykkedes? Samtidig lyder det også lidt mærkværdigt eftersom vi har solgt spillere for +80 millioner og fået CL indtægter for +200 mil.

    1) er ubetinget ståles ansvar
    2) ved jeg ikke hvor ansvaret ligger, men hvis det virkelig passer, at man har indtægter for +280 millioner og der er lukket for transfers, så undrer det mig at ståle ikke har råbt højere om det.

    Skal Ståle raus? Nej selvfølgelig skal han ikke det nu. Men det er vel reelt nok at kritisere ham for de åbenlyse fejl.
    Sidst redigeret af Tops : 27.08.17 kl. 11:36

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #1989
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser

    Jeg synes det er fedt, at vi forsøger at henter anføreren hos Panathinaikos. Det kan kaldes at hæve overlæggeren, selvom jeg stadig er usikker på ham som type. Han lyder mere som en Kvist erstatning, men indtil da kan vi da glædes over Gregus opblomstring. Det tog noget tid, men hvis han kommer i gear, så har vi pludselig en skudtrussel - ikke dårligt.
    Jeg undrer mig til stadighed over folks benovelse over, at vi har spurgt på anføreren for Grækenlands 3. bedste hold, nr. 127 på UEFA's liste, dårligere placeret end hold som Lokeren, Malmø, Molde og Maribor. Hvor mange ville komme i bukserne over, at vi hentede en spiller fra en af de klubber, anfører eller ej?
    Dertil kommer, at Zeco i sin spillestil får Kvist til at fremstå som et vildt offensivt es. Lykkeligt i min optik, hvis vi slipper for at skulle betale en lille mio. euro om året til ham.
    Der burde være langt mere attraktive og spændende midtbanespillere at få til samme totalomkostning i f.eks. Østrig, Belgien, Holland.

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #1990
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    28

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Ailton Se meddelelser
    Fordi det er ikke ganske normal menneskelig opførsel? Og vi har solgt for over 200 mio. Det er jo ikke en undskyldning??

    Superligaen er ikke en god forretning. Det er rigtig svært at lave et hold der kan vinde superligaen, spille godt med i Europa, men stadig ikke kører sin forretning i sænk. Det er rigtig svært at overtale gode fodboldspillere til at vælge den 11-15 bedste liga i Europa, og spille for relativt små penge, specielt med tanke på hvor overophedet markedet er for tiden. Det er rigtig svært at finde spillere på markedet til under 20 mio, der vil kunne gøre en forskel.

    Kan vi blive enige om at Ståle er menneskelig, og at manden kan ta' fejl, som såvel du og jeg er istand til? Det tror jeg godt vi kan. I så fald kan vi også blive enige i at der er menneskeligt at fejle. Hvor mange fuckt up indkøb lavede Sir Alex? Hvor meget fik han tæv, når han prøvede at være kreativ i en CL finale? Ville nogen Utd fans ha' ønsket ham byttet ud? Sikkert, men de var i så fald præcis så galt afmarcherede som visse skribenter herinde.

    Dog er forskellen fra forrige gang vi fejlede, at vi rent faktisk har forsøgt proaktivt at beskytte kælderen fra at blive oversvømmet. At det ikke gik som håbet, hva kan vi kalde det? Nogen der ligger inde med en længere empirisk udredning for hvordan man søger for at et mesterhold der skal skiftes ud, ikke ender op i en "middelperiode"? Og i så fald, hvorfor helvede har i ikke sendt den til ståle måske??+

    Men i gider ikke høre på undskyldninger, fair nok. Hvad fanden er det i vil ha' fra manden, undskyld jeg spørg så direkte.
    At han kidnapper jydernes afkom, og kræver 200 mio i transfer penge for at frigive dem igen?

    At vi betaler 10-12 mio i løn til enkelte spillere, som ikke nødvendigvis gør det bedre end dem vi har, med den efterfølgende konsekvens at folk vil blive utilfredse med at få den halve løn. Så kan vi enten smide 100 mio mere i truppens lønninger, eller spille med en flok utilfredse østeuropæere.

    At han bare sidder i de efterfølgende interviews og indrømmer at alt er lort og for at tilfredsstille jer, nok vil blive ved med at være lort?

    Jeg kan ikke ta' jeres retorik seriøst, ligegyldig hvor lavt niveau jeg prøver at indfinde mig på. Og må nok acceptere at jeg aldrig kommer til at forstå den. Så fred være med det.

    Så du mener at tingenes tilstand skal accepteres da de jo er nærmest er umulige at forhindre eller hvad ?

    Det er vel i en situation som den vi er i, vi skal forvente at se lederskab. Vilkårene i vores del af fødekæden er jo klar for enhver så det er jo muligt at forberede sig ud af.

    I forhold til skader er man jo altid lidt mere på herrens mark. Det tror jeg også de fleste kan forstå.

    Dog må man sige at vi efter Dansk standard har klart de bedste muligheder for at operere og gøre noget.

    Der er og bliver aldrig kønt at høre en leder stå og vrænge den ene plade af efter den anden.

    En udtalelse som vores situation er vanskelig og opgaven er blevet lidt mere vanskelig end forudset.

    Vi har dog stadig de bedste muligheder som Danmarks mest ressourcestærke klub, så den opgave skal løses og det er jeg som chef fuld klar over.

    Jeg påtager mig det fulde ansvar for denne opgave og at den bliver løst så det udløser en Dansk mesterskab som er det eneste som duer i en klub som FCK.

    Alt det anden gejl med solgte spillere, vanskeligheder med indkøb osv kan man gemme af vejen.
    Jeg kan sagtens forstå at det er vanskeligt, men det lyder bare så udpint, opgivende og demotiverende at høre en mand i DK største klub sidde og søge forklaringer på det ene og andet, istedet for klart at melde ud med en kampvilje og gejst der får os tilhængere til at tro på projektet. Det andet er simpelthen ikke godt nok.

    Så at du ikke kan forstå min retorik, så kan jeg heller ikke forstå at du bare sidder tilbage og tænker at sådan er det bare det.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #1991
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Jeg har nu haft et døgns tid til at sunde mig over de to køb. Jeg beklager, hvis mine betragtninger er gentagelser i denne tråd, men der er mange indlæg at læse igennem, og når man når de første par stykker med mudderkastning, så gider man egentlig ikke læse mere.

    Anyway, here goes:

    1) Pusic.
    Jeg synes stadig, at denne signing giver ret god mening. Ståle vil have 3 gode angribere i truppen (hvilket han betragter Pavlovic, Pieros og Santander som værende) og ikke flere. Dermed var hans job at finde en kvalificeret angriber billigt og på kort kontrakt (helst kun til nytår, hvor Santander gerne skal være klar). Det har han fået med Pusic (dog helt til sommer), omend det selvfølgelig er lidt et gamble. Men det er svært, at se kriterierne blive opfyldt af andre spillere. Alternativet var at hente Santanders afløser allerede nu, men Ståle skal/skulle nok bruge pengene på andre pladser, og det kunne måske skabe noget utilfredshed i truppen hos Pieros og Pavlovic.

    2) Vavro
    Denne signing overrasker mig, især fordi det er Ståle, som er træneren. Han kan sagtens være en glimrende spiller, og han var meget i øjnefaldene i kampene mod os. Jeg kan godt lide hans fysiske styrke - sådan lidt Amartey-agtigt overskud.
    Det undrer mig bare meget, at Ståle tør gå med ham i vores situation pt. Det er tydeligt, at Sviatchenkohandlen er død, men at han ikke henter noget erfaring (og spillestil) fra Skandinavien undrer mig - det er ret umage Ståle, men også modigt. Normalt ville han nok have hentet noget Skandinavisk metervare (når Sviatchenko ikke lykkedes), men nu satser han lidt og håber på den store gevinst i form af en rå "diamant". Vi står dog nu med både Lüftner og Vavro som begge er lidt projekter (Lüftner var nok tiltænkt at gå hurtigt ind som 2. forsvarer efter Erik), og som begge først skal lære Ståles måde at forsvare på. Boilesen må nu være tiltænkt rollen som kaptajnen i bagkæden, men vi kender jo hans fysik - han holder ikke til to kampe om ugen i længere perioder. Dermed skal vi (snart) spille kampe med duoen Vavro/Lüftner fra start - det lyder "spændende".

    Ståle siger, at man har scouted ham længe og forhandlet længe. Det kunne tyde på, at vi i et stykke tid har villet hente Vavro, men at Erik Johanssons skade og en pludselig mulighed for Sviatchenko måske har udskudt købet lidt. Nu er Sviatchenkohandlen død (ikke økonomisk forsvarligt, og stadig 2 måneder skadet) og Vavro effektueres. Det er et gamble, men kan de få Vavro inkorporeret i konceptet, så kan han være en klar gevinst. Det lyder som om, man har meget høje forventninger.

    Ståle har for uger siden sagt (inden Santanders skade), at der kunne komme to spillere - en til toppen af hierarkiet og måske et godt talent. Vavro må vel betegnes som talentet - Pusic er ikke med i dette regnestykke. Dermed vil jeg tro (og håbe), at der kommer en spiller mere formentlig til midtbanen. Zeka er selvfølgelig det helt åbenlyse bud på dette. Da Ståle udtaler, at vi nok snart ser Vavro på banen, så anser jeg det som usandsynligt, at der hentes flere til forsvaret.

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #1992
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Det er vel ret simpelt:

    1) Vi har solgt alt for mange af de bærende spiller på samme tid, og
    2) Vi har ikke købt fuldgode erstatninger i god tid.

    1) Profiler skal sælges løbende i stedet for som en del af en åreladning. Vi/Ståle lavede samme fejl i 2011 efter CL-eventyret. Prøv at se på Arsenal og Liverpool. De slipper sgu ikke Alexis og Coutinho bare fordi de klager og vil væk. Alt det der med gentlemanaftaler er med enkelte undtagelser noget vås. Så længe man er på kontrakt, så er det firkantet sagt klubben, der bestemmer. Og hvis alle de bærende spilleres kontrakt udløber samme år, så er det dårlig planlægning.

    2) Vores absolut vigtigste periode er juli/august. Det er her vi skal være bedre end vores europæiske konkurrenter. Når man ikke har købt passende ind til CL kval så kan der være 2 forklaringer. Enten har ståle ikke været ude i god nok tid, eller også har han ikke fået transferbudgettet til det før nu, hvor vi har kvalificeret os til EL. Det lader til, at mange har købt historien om, at vi skulle kvalificere os, før vi fik lov at købe. Jeg ved ikke, om det passer, men det lyder meget mærkværdigt al den stund, at man jo kun kvalificerer sig til europæisk gruppespil, hvis man har gode spillere. Endvidere har vi kvalificeret os 11 af 12 seneste sæssonner - budgetterer man virkelig efter den ene sæson ud af 12, hvor det ikke lykkedes? Samtidig lyder det også lidt mærkværdigt eftersom vi har solgt spillere for +80 millioner og fået CL indtægter for +200 mil.

    1) er ubetinget ståles ansvar
    2) ved jeg ikke hvor ansvaret ligger, men hvis det virkelig passer, at man har indtægter for +280 millioner og der er lukket for transfers, så undrer det mig at ståle ikke har råbt højere om det.

    Skal Ståle raus? Nej selvfølgelig skal han ikke det nu. Men det er vel reelt nok at kritisere ham for de åbenlyse fejl.
    1)
    Du har ret i, at det er Ståles ansvar, at flere spillere er solgt samtidig. Men er det nødvendigvis en dårlig ting? Der er jo en god grund til dette, nemlig at man har holdt på Delaney 6 måneder ekstra og man har holdt på Zanka et år ekstra. Man kunne sagtens have solgt dem (og sikker flere) på et tidligere tidspunkt, men så havde du jo ikke kunnet juble over sidste års fantastisk CL-sæson. Vi kan i FCK altså næppe få begge dele. Vil vi toppe holdet af og til og ende med fantastiske sæsoner, så må vi også acceptere en ret stor sandsynlighed for en åreladning bagefter.
    Og det med at løbe fra gentlemenaftaler og sammenligne med Liverpool giver ingen mening. Liverpool har et kæmpe navn og en kæmpe pengepung. Vi er FCK og har halvt budget af de klubber, som alle (sikkert også du og jeg) forventer at vi spiller lige op med. Så må vi altså opfylde de aftaler for at have den mindste chance for at tiltrække spillere af kvalitet.

    2)
    Til dels enig, men indkøbene har jo været der til at dække pladserne i kvalifikationen. Så kan du argumentere for, at kvaliteten af Lüftner, Matic, Pieros, Pierre ikke er høj nok, og andre kan argumentere for, at man ikke kan forvente højere i FCK. Men selve antallet af spillere har groft sagt været i orden til kvalifikationen. Jeg finder det egentlig ikke urimeligt, at vi ikke har haft penge til flere / ville købe flere inden en kvalifikation til et gruppespil.

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #1993
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Boilesen må nu være tiltænkt rollen som kaptajnen i bagkæden, men vi kender jo hans fysik - han holder ikke til to kampe om ugen i længere perioder. Dermed skal vi (snart) spille kampe med duoen Vavro/Lüftner fra start - det lyder "spændende".
    Bare lige en detalje, som bliver fremført igen og igen, som om det er et fastslået faktum: Hvorfra ved vi, at Boilesen er skrøbelig og ikke kan spille lige så mange kampe som alle de andre? Jeg er med på hans skadeshistorik, men at spillere tidligere har haft langvarige skader betyder jo ikke per definition, at de for eftertiden skal være i skånejob. Det er muligt, at du/I har ret i antagelsen, men jeg mangler noget bevis for påstanden. Og i hvert fald håber jeg ikke, at Ståle har købt Boilesen til at spille hver anden kamp.
    Sidst redigeret af Garneren : 27.08.17 kl. 13:39
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  23. De følgende 4 brugere er enige:

  24. #1994
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg har nu haft et døgns tid til at sunde mig over de to køb. Jeg beklager, hvis mine betragtninger er gentagelser i denne tråd, men der er mange indlæg at læse igennem, og når man når de første par stykker med mudderkastning, så gider man egentlig ikke læse mere.

    Anyway, here goes:

    1) Pusic.
    Jeg synes stadig, at denne signing giver ret god mening. Ståle vil have 3 gode angribere i truppen (hvilket han betragter Pavlovic, Pieros og Santander som værende) og ikke flere. Dermed var hans job at finde en kvalificeret angriber billigt og på kort kontrakt (helst kun til nytår, hvor Santander gerne skal være klar). Det har han fået med Pusic (dog helt til sommer), omend det selvfølgelig er lidt et gamble. Men det er svært, at se kriterierne blive opfyldt af andre spillere. Alternativet var at hente Santanders afløser allerede nu, men Ståle skal/skulle nok bruge pengene på andre pladser, og det kunne måske skabe noget utilfredshed i truppen hos Pieros og Pavlovic.

    2) Vavro
    Denne signing overrasker mig, især fordi det er Ståle, som er træneren. Han kan sagtens være en glimrende spiller, og han var meget i øjnefaldene i kampene mod os. Jeg kan godt lide hans fysiske styrke - sådan lidt Amartey-agtigt overskud.
    Det undrer mig bare meget, at Ståle tør gå med ham i vores situation pt. Det er tydeligt, at Sviatchenkohandlen er død, men at han ikke henter noget erfaring (og spillestil) fra Skandinavien undrer mig - det er ret umage Ståle, men også modigt. Normalt ville han nok have hentet noget Skandinavisk metervare (når Sviatchenko ikke lykkedes), men nu satser han lidt og håber på den store gevinst i form af en rå "diamant". Vi står dog nu med både Lüftner og Vavro som begge er lidt projekter (Lüftner var nok tiltænkt at gå hurtigt ind som 2. forsvarer efter Erik), og som begge først skal lære Ståles måde at forsvare på. Boilesen må nu være tiltænkt rollen som kaptajnen i bagkæden, men vi kender jo hans fysik - han holder ikke til to kampe om ugen i længere perioder. Dermed skal vi (snart) spille kampe med duoen Vavro/Lüftner fra start - det lyder "spændende".

    Ståle siger, at man har scouted ham længe og forhandlet længe. Det kunne tyde på, at vi i et stykke tid har villet hente Vavro, men at Erik Johanssons skade og en pludselig mulighed for Sviatchenko måske har udskudt købet lidt. Nu er Sviatchenkohandlen død (ikke økonomisk forsvarligt, og stadig 2 måneder skadet) og Vavro effektueres. Det er et gamble, men kan de få Vavro inkorporeret i konceptet, så kan han være en klar gevinst. Det lyder som om, man har meget høje forventninger.

    Ståle har for uger siden sagt (inden Santanders skade), at der kunne komme to spillere - en til toppen af hierarkiet og måske et godt talent. Vavro må vel betegnes som talentet - Pusic er ikke med i dette regnestykke. Dermed vil jeg tro (og håbe), at der kommer en spiller mere formentlig til midtbanen. Zeka er selvfølgelig det helt åbenlyse bud på dette. Da Ståle udtaler, at vi nok snart ser Vavro på banen, så anser jeg det som usandsynligt, at der hentes flere til forsvaret.
    Ah, han sagde nu, at han ønskede to markante spillere, der kunne gå direkte ind og ændre holdet. Tilføjelsen var så, at man måske kunne blive nødt til at nøjes med en enkelt plus en spiller man selv kunne færdiglave.

    Det virker ihvertfald temmelig interessant, at man vælger at have to spillere uden nogen form for zone-færdigheder, hvoraf den ene tillige allerede har vist sig som, pænt sagt, udfordret i det spilopbyggende.

    Boilesen, som den fremragende spiller han er, kan sikkert sagtens tage taktstokken som spillende midtstopper med en bulldozer ved sin side. Men hvad så til vinter? Skal holdets bedste spiller så igen finde en ny plads? Eller skal man permanet trækkes med den middelmådige Bengtsson?

    Og hvad med den ringe midtbane? Finder han nu endeligt i tredje forsøg et hæderligt bud på Delaneys afløser eller ender det igen i det ordinære?

    Og angrebet. Man kan argumentere for, at når man har tre meget dyre angribere er et fjerde mindre dyrt fornuftigt. Til gengæld vil jeg endnu en gang beklage mig over standarden på disse. Det var en fornøjelse at se Bendtner i kampene mod Ajax. Hårdtarbejdende, fremragende opspilsstation og målfarlig. Tænk at man hellere smider store summer efter lottokuponer end en etableret topangriber.

    Og hvorfor er der stadig ikke hentet spillere med fart og kreativitet til at skabe noget? Ståle kunne sådan set bare have tændt parabolen og set Samuel Adegbenro for at vide, at en spændende spiller rendte rundt i Stavanger til en god pris. Jeg mener, når nu det fremragende scouting-system tilsyneladende ikke fungerer så godt.

    Og endeligt: Ståles udtalelser til Tipsbladet om, at man 'aldrig nogensinde' får en sæson som 2016 igen burde næsten være fyringsgrundlag. Hvad i alverden er meningen med at have en chef, som mener han ikke er i stand til at forbedre, endsige tangere tidligere tider?

  25. De følgende 3 brugere er enige:

  26. #1995
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af tobynator Se meddelelser
    Vi har vel kun tre spillere fra ex-Warszawapagt lande? Balkan var ikke med i Warszawapagten (kun Albanien).
    ?

    Albanien var godt nok formelt med i Warszawapagten ind til 1968 (i praksis kun til 1961), men det var nu ikke det eneste Balkanland i alliancen: Rumænien og Bulgarien var da med - der har vi dog ingen spillere fra :-)
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  27. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommer 2015
    By albinus1985 in forum Transferforum
    Svar: 2059
    Sidste Meddelelse: 14.04.17, 13:52
  2. Til- og afgange: Sommer 2014/2015
    By Wonderboy in forum Transferforum
    Svar: 602
    Sidste Meddelelse: 19.05.14, 16:54
  3. Til- og afgange 9: Sommer 2012
    By +Christoffer+ in forum Transferforum
    Svar: 1391
    Sidste Meddelelse: 13.11.12, 15:46
  4. Til- og afgange 8: sommer 2011
    By hz in forum Transferforum
    Svar: 440
    Sidste Meddelelse: 02.06.11, 09:01

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •