Side 139 af 145 FørsteFørste ... 3989129136137138139140141142 ... SidsteSidste
Viser resultater 2,071 til 2,085 af 2166

Emner: Til- og afgange: Sommer 2017

  1. #2071
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    2,450

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af shs Se meddelelser
    Mon ikke vi køber ind i Østeuropa mere af nød end egentlig lyst...
    Det er vel ret beset også det, Ståle siger - dårligt nok mellem linjerne - i interviewet omkring Zeca, jf. bemærkningerne om Svia og Granqiust. De har gennempløjet Skandinavien, men ikke fundet den rette kombination af talent/evner og overkommelig pris, og så må man kigge andetsteds, hvilket i disse tider er = den gamle østblok. Og det behøver jo isoleret set heller ikke være dårligt, selvom det bl.a. kan give de her sproglige udfordringer, Ståle også adresserer ift. Vavro.

    Interessant udvikling. Virker som et åbent spørgsmål, hvorvidt det vender igen, eller vi også på længere sigt skal vænne os til flere -ic'er og færre -son'er i truppen...

    duckman
    Tom, Tom, Tom, Tom, Tom, Tom Høgli!

    "I have a degree from Harvard, whenever I´m wrong, the world makes a little less sense."
    duckman's Avatar

  2. De følgende 10 brugere er enige:

  3. #2072
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    232

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af zebos Se meddelelser
    Amartey, Hangeland, Atiba, Ailton, Alvaro, Ragnar m.f.
    Fint nok at bare namedroppe tidligere handler. Men vil du så ikke også lige nævne alle de spændende navne som render rundt i skandinavien lige nu, som kan gå ind og forstærke os?
    Er det en af de bedste centrale midtbane spillere i Norge, Mike Jensen? Eller er det AC som har været rygtet til udlandet for et stort?
    Den eneste (uden at have lavet den store analyse) som jeg kan se som kunne være interresant på nogle parameter, ville være Rasmus Elm. Men han er igen igen langtidskadet, og har svært ved at se at han kommer rigtig op i omdrejninger og holder sig skades fri igen.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #2073
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    296

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Jeg kan ikke forstå at det skal være så svært at scoute det skandinaviske marked.
    Man tager hvert år de bedste fra hvert ungdomslandshold, som passer til vores spillestil.

    Danmark u21:
    https://www.transfermarkt.com/danema...e/verein/16783
    Danmark u19:
    https://www.transfermarkt.com/danema...e/verein/20902

    Sverige u21:
    https://www.transfermarkt.com/schwed...te/verein/8595

    Norge u21:
    https://www.transfermarkt.com/norweg...e/verein/16854

    Finland u 21:
    https://www.transfermarkt.com/finnla...e/verein/20796

    Island u21:
    https://www.transfermarkt.com/island...e/verein/22414

    Der er som bekendt nogle navne, man kunne have fanget inden de kom til udlandet, og langsomt kørt dem ind omkring FCK truppen som 2., 3. eller 4. valg til deres position.
    Hvis man går de danske landshold igennem, kan man også konstatere at vi er ganske dårlige til at få vores ungdomspillere op omkring førsteholdet i forhold til vores konkurenter.
    Jeg er klar over at konkurrencen er hårdere i FCK, men når man er fuldstændig klar over, at man har med et stort talent at gøre som Nartey eller Victor Jensen er det mig en gåde, at man ikke ser dem omkring holdet, når vores indkøb ikke fungerer.
    Sidste år prøvede man at få Keita ind omkring holdet, men FCK havde faktisk spillere af egen avl, der var bedre og i højere kurs hos andre topklubber.
    I dag spiller Keita i bunden af den svenske række, mens Nartey og Victor Jensen er tiltænkt en rolle omkring førsteholdet i henholdsvis FC Køln og Ajax indenfor et års tid.

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #2074
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    309

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Løven Se meddelelser
    Jeg kan ikke forstå at det skal være så svært at scoute det skandinaviske marked.
    Man tager hvert år de bedste fra hvert ungdomslandshold, som passer til vores spillestil.

    Danmark u21:
    https://www.transfermarkt.com/danema...e/verein/16783
    Danmark u19:
    https://www.transfermarkt.com/danema...e/verein/20902

    Sverige u21:
    https://www.transfermarkt.com/schwed...te/verein/8595

    Norge u21:
    https://www.transfermarkt.com/norweg...e/verein/16854

    Finland u 21:
    https://www.transfermarkt.com/finnla...e/verein/20796

    Island u21:
    https://www.transfermarkt.com/island...e/verein/22414

    Der er som bekendt nogle navne, man kunne have fanget inden de kom til udlandet, og langsomt kørt dem ind omkring FCK truppen som 2., 3. eller 4. valg til deres position.
    Hvis man går de danske landshold igennem, kan man også konstatere at vi er ganske dårlige til at få vores ungdomspillere op omkring førsteholdet i forhold til vores konkurenter.
    Jeg er klar over at konkurrencen er hårdere i FCK, men når man er fuldstændig klar over, at man har med et stort talent at gøre som Nartey eller Victor Jensen er det mig en gåde, at man ikke ser dem omkring holdet, når vores indkøb ikke fungerer.
    Sidste år prøvede man at få Keita ind omkring holdet, men FCK havde faktisk spillere af egen avl, der var bedre og i højere kurs hos andre topklubber.
    I dag spiller Keita i bunden af den svenske række, mens Nartey og Victor Jensen er tiltænkt en rolle omkring førsteholdet i henholdsvis FC Køln og Ajax indenfor et års tid.
    Det er for nemt bare at smide en liste med u-landshold op. Mange på u-landshold bliver ikke til noget der kan bruges i FCK. Desuden er der bare ikke et lighedstegn mellem at være talent og blive god nok til FCK. Ligesom der findes talenter der er draget til udlandet og fået succes, mindst lige så mange har måtte sande at de aldrig slog igennem hverken i udlandet eller senere herhjemme.

    Nartey og Victor Jensen... Lad os nu se hvad de bliver til først, men skal vi ikke bare være enige om at de største talenter i Danmark alligevel aldrig når superligaen før de er at finde i udlandet - det er i hvert fald ikke tit. Hvis Victor Jensen bliver en verdensstjerne i Ajax, hvem siger så han nogensinde var slået igennem i FCK? Mange tilfældigheder og marginale gør om talenter går hele vejen. Også i Ajax.

    Når alt det er sagt, så mener jeg godt man kunne skærpe vores transition fra ungdom til senior. Det er åbenlyst at vi ikke formår at fylde op med talenter der kan gøre sig gældende.

    Mvh
    Frederik

  8. #2075
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Narty ville ikke forlænge, og så vidt jeg husker var han allerede blevet rykket op til u-19. Historien var det samme med Victor Jensen. Og man var mere eller mindre tvunget til at sælge for bare at få noget ud af dem.
    Der er et hul i vores ungdomsafdeling som skulle have været inde omkring førsteholdet på nuværende tidspunkt, men de har simpelthen ikke haft niveauet. Julian Kristoffersen, Frederik Bay, Jonathan Frimand, Berat Beciri osv. Jeg har set en del reserveholdskampene over de sidste år, og den forhenværende u-19 årgang har uofficielt været dømt ude i længere tid.

    Jeg så også kampen mod FCH hvor vi desværre/heldigvis var uden Roerslev, Wind, Holse og de andre landsholdsspillere. Men her sprudlede Røjkjær som hængende angriber, en position vi i flere omgange godt kunne bruge en mand til (nu hvor vi ikke har Cornelius). Anyway, tilbage til pointen, vi har ikke givet nok talenter chancen, og det forårsager selvfølgelig at de store talenter gerne vil videre, frem for at håbe på en bænkplads når de er 21år. Men fremover bliver vi måske ikke sat i samme situation, såfremt Ståle hiver sutten ud af hovedet og udnytter at vi har mange gode årgange klar til førsteholdet.
    Roerslev har vi set lidt til, og det burde blive til spilletid allerede mod FCM, når man kan kigger på de to alternativer, som spillede pladsen mod FCH i reserveholdskampen. Amankwaa har lagt på i styrke, og er nu mere buff en nogensinde før, men han har godt nok mistet noget fart. Udover det så lignede han simpelthen en der aldrig havde set eller hørt om en wing back. I Fanradioen fik han klø for sit defensive arbejde, men hans offensive var mindst tre gange så dårligt.
    Det andet alternativ er Thomsen som ser helt vildt tung ud, han løber som Braaten men har topfart som Kvist. Og bliver fuldstændig sat på deres mål.

    Giv du unge chance så de vil blive her, så der reelt er noget at se frem til og så lad dem være kontinuiteten. Således kunne man købe spillere ind og give dem en indkøringsperiode frem for at satse alt på at de er klar fra dag et.

  9. #2076
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    Giv du unge chance så de vil blive her.
    Jeg har set dette fremhævet flere gange nu, men findes der et dokumenteret eksempel på, at et brugbart talent er skiftet væk fra FCK inden for de sidste par år pga dette?

    Jeg tror ikke rigtig på den "myte" der huserer blandt nogen her, om at Ståle ikke vil bruge de unge. Er sandheden ikke bare (som bla du også skriver lidt om), at vi ikke har haft nogen, der er gode nok? Jeg indrømmer gerne, at jeg ikke følger ungdommen tæt. Men hvor er de talenter, som burde have haft chancen? Roerslev kan nævnes, men jeg synes egentlig at Ståle har forklaret den ok. Han har fået chancen og er rykket op i A-truppen, men har ikke præsteret. Mht Keita har man vurderet, at fast spilletid i Sverige på et hold, hvor han er central og skal tage ansvar er bedre en sporadiske indhop her - det virker også fornuftigt. Og så må jeg indrømme, at jeg hverken ser Røjkjær, Holse, Wind eller andre som nogen, der kan gøre den mindste forskel lige nu på et hold i krise uanset om Thomsen er tund i røven, Amankwaa langsom efter alt for meget styrketræning, Pavlovic tabt for selvtillid osv.
    Sidst redigeret af k@sper : 30.08.17 kl. 14:01

  10. #2077
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg har set dette fremhævet flere gange nu, men findes der et dokumenteret eksempel på, at et brugbart talent er skiftet væk fra FCK inden for de sidste par år pga dette?

    Jeg tror ikke rigtig på den "myte" der huserer blandt nogen her, om at Ståle ikke vil bruge de unge. Er sandheden ikke bare (som bla du også skriver lidt om), at vi ikke har haft nogen, der er gode nok? Jeg indrømmer gerne, at jeg ikke følger ungdommen tæt. Men hvor er de talenter, som burde have haft chancen? Roerslev kan nævnes, men jeg synes egentlig at Ståle har forklaret den ok. Han har fået chancen og er rykket op i A-truppen, men har ikke præsteret. Mht Keita har man vurderet, at fast spilletid i Sverige på et hold, hvor han er central og skal tage ansvar er bedre en sporadiske indhop her - det virker også fornuftigt. Og så må jeg indrømme, at jeg hverken ser Røjkjær, Holse, Wind eller andre som nogen, der kan gøre den mindste forskel på et hold i krise uanset om Thomsen er tund i røven, Amankwaa langsom efter alt for meget styrketræning, Pavlovic tabt for selvtillid osv.

    Jeg kan uden problemer nævne to. Den en er Røjkjær, som fart, afslutningsmæssigt og teknisk helt er på højde med flere af de spillere der pt. er i truppen. Hvad han så mangler i fysik og rutine, tror jeg kan opvejes af ungdommens gåpåmod. Han er klar til bænken, og indskiftninger Den anden er Victor Jensen. En spiller man blot skulle se spille en gang, for at vide, at han kunne starte inde - også i FCK - hvis han fik chancen på 1.holdet. Ja han er meget ung, fysisk klejn pga. sin alder, men drengen indeholder mere fodbold end noget andet talent der endnu har spillet i FCK.
    Jeg vil endda gå så langt som til at påstå, at Victor Jensen er et generationstalent. En spiller vi om 25 år vil nævne i samme sætning, som Laudrup'erne, Simonsen og Guld-Harald. Nu ved jeg så, at konservative kræfter som dig K@sper, med det samme vil nævne den pris Ajax betalte, og ja den er flot, men jeg tror på, at FCK kunne tjene det dobbelte, måske tre-dobbelte, hvis vi turde lade unge som ham bryde igennem som 17-årig, for så at sælge når de er 19! Med hans talent, og de priser der betales for unge i dag, så er det den vej der bør satses. Måske kunne man finde en gylden middelvej, hvor man satsede bare 10% mere på de unge? Eksempelvis synes jeg, at den måde Ståle stædigt beholdte Boilesen på højreback, på trods af at alle kunne se, at han var mere utilpas der end en indremissionsk præst til Pride Parade, i stedet for at forsøge med Roerslev, fortæller meget om en organisation, der er for konservativ når det gælder at satse på de unge. Hvad så om han havde lavet fejl? Det er jo det han lærer af, og når situationen var så grotesk som den var, så burde han have fået chancen.

    EDIT: Præmissen her er også, at giver man dem chancen tidligt, så vil de også forlænge.


  11. #2078
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg kan uden problemer nævne to. Den en er Røjkjær, som fart, afslutningsmæssigt og teknisk helt er på højde med flere af de spillere der pt. er i truppen. Hvad han så mangler i fysik og rutine, tror jeg kan opvejes af ungdommens gåpåmod. Han er klar til bænken, og indskiftninger Den anden er Victor Jensen. En spiller man blot skulle se spille en gang, for at vide, at han kunne starte inde - også i FCK - hvis han fik chancen på 1.holdet. Ja han er meget ung, fysisk klejn pga. sin alder, men drengen indeholder mere fodbold end noget andet talent der endnu har spillet i FCK.
    Jeg vil endda gå så langt som til at påstå, at Victor Jensen er et generationstalent. En spiller vi om 25 år vil nævne i samme sætning, som Laudrup'erne, Simonsen og Guld-Harald. Nu ved jeg så, at konservative kræfter som dig K@sper, med det samme vil nævne den pris Ajax betalte, og ja den er flot, men jeg tror på, at FCK kunne tjene det dobbelte, måske tre-dobbelte, hvis vi turde lade unge som ham bryde igennem som 17-årig, for så at sælge når de er 19! Med hans talent, og de priser der betales for unge i dag, så er det den vej der bør satses. Måske kunne man finde en gylden middelvej, hvor man satsede bare 10% mere på de unge? Eksempelvis synes jeg, at den måde Ståle stædigt beholdte Boilesen på højreback, på trods af at alle kunne se, at han var mere utilpas der end en indremissionsk præst til Pride Parade, i stedet for at forsøge med Roerslev, fortæller meget om en organisation, der er for konservativ når det gælder at satse på de unge. Hvad så om han havde lavet fejl? Det er jo det han lærer af, og når situationen var så grotesk som den var, så burde han have fået chancen.

    EDIT: Præmissen her er også, at giver man dem chancen tidligt, så vil de også forlænge.

    Jeg kan egentlig godt forstå logikken, hele forsvaret sejlede, det kan være at han havde været mindre ringe. Jeg tror at man frygtede at Roerslev ville blive kørt rundt, på et niveau som ville give mareridt til selv den mest hærdede, især fordi der ikke var noget som helst opbakning fra resten af forsvaret.

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #2079
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg kan uden problemer nævne to. Den en er Røjkjær, som fart, afslutningsmæssigt og teknisk helt er på højde med flere af de spillere der pt. er i truppen. Hvad han så mangler i fysik og rutine, tror jeg kan opvejes af ungdommens gåpåmod. Han er klar til bænken, og indskiftninger Den anden er Victor Jensen. En spiller man blot skulle se spille en gang, for at vide, at han kunne starte inde - også i FCK - hvis han fik chancen på 1.holdet. Ja han er meget ung, fysisk klejn pga. sin alder, men drengen indeholder mere fodbold end noget andet talent der endnu har spillet i FCK.
    Jeg vil endda gå så langt som til at påstå, at Victor Jensen er et generationstalent. En spiller vi om 25 år vil nævne i samme sætning, som Laudrup'erne, Simonsen og Guld-Harald. Nu ved jeg så, at konservative kræfter som dig K@sper, med det samme vil nævne den pris Ajax betalte, og ja den er flot, men jeg tror på, at FCK kunne tjene det dobbelte, måske tre-dobbelte, hvis vi turde lade unge som ham bryde igennem som 17-årig, for så at sælge når de er 19! Med hans talent, og de priser der betales for unge i dag, så er det den vej der bør satses. Måske kunne man finde en gylden middelvej, hvor man satsede bare 10% mere på de unge? Eksempelvis synes jeg, at den måde Ståle stædigt beholdte Boilesen på højreback, på trods af at alle kunne se, at han var mere utilpas der end en indremissionsk præst til Pride Parade, i stedet for at forsøge med Roerslev, fortæller meget om en organisation, der er for konservativ når det gælder at satse på de unge. Hvad så om han havde lavet fejl? Det er jo det han lærer af, og når situationen var så grotesk som den var, så burde han have fået chancen.

    EDIT: Præmissen her er også, at giver man dem chancen tidligt, så vil de også forlænge.
    Du tager nok lidt fejl mht mine holdninger til brug af talenter, for jeg ville da meget gerne have beholdt Victor. Jeg ville også have foretrukket, at man havde sagt nej til Ajax' tilbud, for jeg giver dig da ret i, at manden med stor sandsynlighed var blevet mere værd. Men nu virkede det jo som om, at Victor meget gerne ville afsted, og som det nævnes, så ville han vist ikke forlænge. Jeg har dermed lidt svært ved at se, hvordan klubben kunne have handlet anerledes?
    Jeg opponerer sådan set ikke i ideen om at bruge vores egne talenter - det tror jeg faktisk de fleste herinde vil. Men jeg tror ikke, sagen med Victor f.eks. kan forenkles til et spørgsmål om, hvorvidt vi ikke har givet ham chancen. For det har der så vidt jeg ved absolut intet været i medierne om.

    Kan vi satse 10% mere på talenter, så er det fint med mig. Jeg sætter bare spørgsmålstegn ved, om talenterne er der pt.
    Mht Roerslev på backen, så har Ståle jo givet en forklaring på den manglende spilletid. Ved du andet omkring Roerslev, som vi andre ikke ved? For jeg har da ingen grund til at betvivle Ståle, når han siger, at Roerslev ikke var klar og har været skidt i træning, og at man faktisk gør det for at spare ham.

    Mht Røjkjær, ja hvis du har ret i at han er så god, så skal han da bruges. Han har bare ikke imponeret mig i det jeg har set, og han ligner ikke en som skal ind og spille på et hold i krise, hvor bl.a. organisationen ikke er helt på plads. Samtidig er det nok meget problematisk for truppens harmoni, hvis en ung spiller (som ikke er i A-truppen) får spilletid frem for en dyrt indkøbt Thomsen, Amankwaa, Pavlovic eller Kusk. I så fald skal han godt nok være god.

    Så for lige at samle op. Jeg vil da være helt vild med at se egne talenter frem for det tynde øl. Men jeg tror ikke, at det er så simpelt, som flere gør det til. Ligesom jeg tvivler på, om det vil være en god ide at kaste nogle af de unge lige nu ind i stedet for truppen mere prominente navne.

    Noget helt andet: Holse må vel være over Røjkjær talentmassen siden han har fået den faste plads i A-truppen? Har man afskrevet Røjkjær, er han blevet overhalet, eller har det noget med position på banen at gøre?

  14. #2080
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Spørgsmålet er hvor meget vi har været efter Granqvist, virker ikke til han har hørt om interessen.... - Jeg har også hørt, at han (Ståle Solbakken, red.) var interesseret i mig på deres hjemmeside. Vi må jo tro på, hvad han siger. Men det var sjovt, siger Andreas Granqvist på et pressemøde forud for Sveriges VM-kvalifikationskampe imod Bulgarien og Hviderusland.

    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...-det-var-sjovt

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #2081
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Spørgsmålet er hvor meget vi har været efter Granqvist, virker ikke til han har hørt om interessen.... - Jeg har også hørt, at han (Ståle Solbakken, red.) var interesseret i mig på deres hjemmeside. Vi må jo tro på, hvad han siger. Men det var sjovt, siger Andreas Granqvist på et pressemøde forud for Sveriges VM-kvalifikationskampe imod Bulgarien og Hviderusland.

    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...-det-var-sjovt
    Ståle og co. har vel forhørt os hos agent og/eller klub og lynhurtigt fundet ud af, at det var urealistisk. Det forklarer også, hvorfor Granqvist ikke selv er blevet orienteret.
    Mvh.
    Dane

  17. De følgende 5 brugere er enige:

  18. #2082
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Røjkjær er primært fløj, hvor vi er rimelig godt dækket ind. Victor Jensen var tiltænkt en talentplads i angrebet denne sæson, det lader til at være den som Holse har overtaget.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #2083
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Kasper - som jeg skriver så er det jo netop den manglende generation af talenter som gør at vi ikke har de fornødne spillere kørt i stilling til førsteholdet. Men når du som 13-15 årig talent bliver tilbudt at komme til FCK, Brøndby eller FCN, så står vi ikke synderlig stærkt. Vi har ikke fået noget ud af vores talentarbejde siden Cornelius og Remmer, og det er efterhånden nogle timer siden.... Det sætter sig altså i folk, og det er da helt sikkert at folk som Røjkjær, Wind, Holse, Roerslev, Hjulmand m.fl spekulere på om de ikke havde fået debut i en klub som FCN.

    I øvrigt nævner jeg to spillere som ikke ville forlænge deres kontrakter, og at vi derfor solgte dem (Victor Jensen og Nartey).

    Ståle står nu med den næste generation der er klar, den generation han selv var med til at støbe, og modsat de foregående år så skal vi til at omlægge vores struktur, således at talenterne også kommer ind. Mit forslag er i første omgang Roerslev, nu hvor vi alligevel ikke har en ordentlig erstatning (med udgangspunkt i Amankwaa og NT's præstation) . Dels fordi han er god, men også fordi han i flere år har spillet zoneforsvar i fck's svære 4-4-2! Han er måske klejn overfor Borring, men når han ryger ud så burde Røjkjær få chancen. Offensivt kunne man prøve med Holse eller Røjkjær, frem for Pavlovic der kamp efter kamp ser ud som om at det er hans første dag som angriber. Hvis ikke vi kan bruge dem, så bør vi leje dem ud, så de (som med Yus i EFB) kan få noget hår på brystet, og blive klar til vores førstehold.

  21. De følgende 3 brugere er enige:

  22. #2084
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    Kasper - som jeg skriver så er det jo netop den manglende generation af talenter som gør at vi ikke har de fornødne spillere kørt i stilling til førsteholdet. Men når du som 13-15 årig talent bliver tilbudt at komme til FCK, Brøndby eller FCN, så står vi ikke synderlig stærkt. Vi har ikke fået noget ud af vores talentarbejde siden Cornelius og Remmer, og det er efterhånden nogle timer siden.... Det sætter sig altså i folk, og det er da helt sikkert at folk som Røjkjær, Wind, Holse, Roerslev, Hjulmand m.fl spekulere på om de ikke havde fået debut i en klub som FCN.

    I øvrigt nævner jeg to spillere som ikke ville forlænge deres kontrakter, og at vi derfor solgte dem (Victor Jensen og Nartey).

    Ståle står nu med den næste generation der er klar, den generation han selv var med til at støbe, og modsat de foregående år så skal vi til at omlægge vores struktur, således at talenterne også kommer ind. Mit forslag er i første omgang Roerslev, nu hvor vi alligevel ikke har en ordentlig erstatning (med udgangspunkt i Amankwaa og NT's præstation) . Dels fordi han er god, men også fordi han i flere år har spillet zoneforsvar i fck's svære 4-4-2! Han er måske klejn overfor Borring, men når han ryger ud så burde Røjkjær få chancen. Offensivt kunne man prøve med Holse eller Røjkjær, frem for Pavlovic der kamp efter kamp ser ud som om at det er hans første dag som angriber. Hvis ikke vi kan bruge dem, så bør vi leje dem ud, så de (som med Yus i EFB) kan få noget hår på brystet, og blive klar til vores førstehold.
    Jeg er jo ikke uenig, men spørgsmålet er om den nye generation er helt klar endnu. Røjkjær er er jo lidt speciel, da han er hentet udefra og vist også en smule ældre? Røjkjær så jeg gerne lejet ud - de andre kan nok godt tåle et år mere i SOE (som det ikke hedder mere). Wind, Holse og til dels Roerslev ser ikke klar ud.

    Mht at tiltrække unge i 13-15 alderen, så har du da helt ret. Tager man til FCN får man med større sandsynlighed spilletid i superligaen. Vi kan selvfølgelig gøre det bedre end nu, men vi kommer aldrig på FCNs niveau. Vi må slå på andre ting, som den bedst tænkelige træning/uddannelse, og så kan de jo se, at hvis man er god nok, så kan man blive solgt til Ajax eller Køln....eller få spilletid i KBH. Og får man ikke det, så kan de jo se, at de kan ryge videre til andre klubber i superligaen og 1. div. Så på den måde, er der jo ikke meget tabt i at tage til FCK som ung fremfor FCN.

  23. #2085
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    AaB har denne sommer forsøgt at få fingrene i både Kusk og Thomsen.

    http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/a...sk-og-thomsen/

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommer 2015
    By albinus1985 in forum Transferforum
    Svar: 2059
    Sidste Meddelelse: 14.04.17, 13:52
  2. Til- og afgange: Sommer 2014/2015
    By Wonderboy in forum Transferforum
    Svar: 602
    Sidste Meddelelse: 19.05.14, 16:54
  3. Til- og afgange 9: Sommer 2012
    By +Christoffer+ in forum Transferforum
    Svar: 1391
    Sidste Meddelelse: 13.11.12, 15:46
  4. Til- og afgange 8: sommer 2011
    By hz in forum Transferforum
    Svar: 440
    Sidste Meddelelse: 02.06.11, 09:01

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •